VALENCIE, ZÁVOD; Španělské vítězství putuje na konto Švéda, Mattiase Ekströma. Letošním mistrem DTM se stává Martin Tomczyk ve starší Audi A4 DTM.
Martin Tomczyk je šampionem DTM roku 2011, na okruhu Ricarda Torma ve Valencii si Němec vyjel třetí příčku. Má tak ještě před finálovým závodem na Hockenheimringu dostatečný náskok na průběžně druhého, Bruna Spenglera na Mercedesu. Ingolstadská značka si zajistila kompletní stupně vítězů, když vyhrál Mattias Ekström a druhý byl Filipe Albuquerque.
Tomczykovi se dařilo již od prvních kol. Již od startu se tlačil na Garyho Paffetta na Mercedesu. Poté získal další dvě pozice na úkor svých značkových kolegů, Oliviera Jarvise a Miguela Moliny. Spengler se naopak zasekl na desáté pozici za Molinou, Greenem a Jarvisem.
Volnou trať měl před sebou Spengler až poté, co Molina po jedenácti kolech zajel do boxů. Pak se Kanaďan dotáhl až za Tomczyka, který zajel také dříve do boxů. Taktika Mercedesu však úplně nevyšla. Společně s Paffettem díky pozdější zastávce v boxech ztratili čas a propadli se až za Edoarda Mortanu.
Spengler se před Mortanu dostal až při druhých zastávkách, kdy zajel ke svým mechanikům dříve zase on. Tomczyk se však během druhých zastávek dostal před Rengera van der Zandeho a Coultharda na třetí pozici. Timo Scheider předvedl strategii dlouhého prvního stintu a po druhých zastávkách se dostal na čtvrté místo za Tomczyka.
Mimo boj o titul byli samozřejmě Coulthard a van der Zande, kteří se po startu usadili na druhém a třetím místě. Nicméně již po prvním kole si na ně Ekström vypracoval solidní náskok. Boj mezi nováčkem a všemi mastmi mazanými Coulthardem dospěl až do cíle.
Mattias Ekström si tak připsali již třetí vítězství z posledních čtyřech závodů. Za ním byl Albuquerque, pro kterého je to první podium. Dále byl Martin Tomczyk a za ním Timo Scheider. Pak dojel van der Zande a Coulthard. Oba dva posledně jmenovaní však byli ze závodu vyloučení, když se po sobotní kvalifikaci na jejich vozech našla nelegální zadní křídla. Mercedes se však proti tomuto rozhodnutí odvolal. Vše se bude rešit až zítra.
Na páté a šesté místo se tak posunuli Molina a Jarvis. Z jejich vyloučení profitoval také Bruno Spengler, který jinak dojel až devátý. Na osmé příčce je kvalifikován Gary Paffett.
Výsledky naleznete zde.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.