VALENCIE, ZÁVOD; Španělské vítězství putuje na konto Švéda, Mattiase Ekströma. Letošním mistrem DTM se stává Martin Tomczyk ve starší Audi A4 DTM.
Martin Tomczyk je šampionem DTM roku 2011, na okruhu Ricarda Torma ve Valencii si Němec vyjel třetí příčku. Má tak ještě před finálovým závodem na Hockenheimringu dostatečný náskok na průběžně druhého, Bruna Spenglera na Mercedesu. Ingolstadská značka si zajistila kompletní stupně vítězů, když vyhrál Mattias Ekström a druhý byl Filipe Albuquerque.
Tomczykovi se dařilo již od prvních kol. Již od startu se tlačil na Garyho Paffetta na Mercedesu. Poté získal další dvě pozice na úkor svých značkových kolegů, Oliviera Jarvise a Miguela Moliny. Spengler se naopak zasekl na desáté pozici za Molinou, Greenem a Jarvisem.
Volnou trať měl před sebou Spengler až poté, co Molina po jedenácti kolech zajel do boxů. Pak se Kanaďan dotáhl až za Tomczyka, který zajel také dříve do boxů. Taktika Mercedesu však úplně nevyšla. Společně s Paffettem díky pozdější zastávce v boxech ztratili čas a propadli se až za Edoarda Mortanu.
Spengler se před Mortanu dostal až při druhých zastávkách, kdy zajel ke svým mechanikům dříve zase on. Tomczyk se však během druhých zastávek dostal před Rengera van der Zandeho a Coultharda na třetí pozici. Timo Scheider předvedl strategii dlouhého prvního stintu a po druhých zastávkách se dostal na čtvrté místo za Tomczyka.
Mimo boj o titul byli samozřejmě Coulthard a van der Zande, kteří se po startu usadili na druhém a třetím místě. Nicméně již po prvním kole si na ně Ekström vypracoval solidní náskok. Boj mezi nováčkem a všemi mastmi mazanými Coulthardem dospěl až do cíle.
Mattias Ekström si tak připsali již třetí vítězství z posledních čtyřech závodů. Za ním byl Albuquerque, pro kterého je to první podium. Dále byl Martin Tomczyk a za ním Timo Scheider. Pak dojel van der Zande a Coulthard. Oba dva posledně jmenovaní však byli ze závodu vyloučení, když se po sobotní kvalifikaci na jejich vozech našla nelegální zadní křídla. Mercedes se však proti tomuto rozhodnutí odvolal. Vše se bude rešit až zítra.
Na páté a šesté místo se tak posunuli Molina a Jarvis. Z jejich vyloučení profitoval také Bruno Spengler, který jinak dojel až devátý. Na osmé příčce je kvalifikován Gary Paffett.
Výsledky naleznete zde.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.