VALENCIE, ZÁVOD; Španělské vítězství putuje na konto Švéda, Mattiase Ekströma. Letošním mistrem DTM se stává Martin Tomczyk ve starší Audi A4 DTM.
Martin Tomczyk je šampionem DTM roku 2011, na okruhu Ricarda Torma ve Valencii si Němec vyjel třetí příčku. Má tak ještě před finálovým závodem na Hockenheimringu dostatečný náskok na průběžně druhého, Bruna Spenglera na Mercedesu. Ingolstadská značka si zajistila kompletní stupně vítězů, když vyhrál Mattias Ekström a druhý byl Filipe Albuquerque.
Tomczykovi se dařilo již od prvních kol. Již od startu se tlačil na Garyho Paffetta na Mercedesu. Poté získal další dvě pozice na úkor svých značkových kolegů, Oliviera Jarvise a Miguela Moliny. Spengler se naopak zasekl na desáté pozici za Molinou, Greenem a Jarvisem.
Volnou trať měl před sebou Spengler až poté, co Molina po jedenácti kolech zajel do boxů. Pak se Kanaďan dotáhl až za Tomczyka, který zajel také dříve do boxů. Taktika Mercedesu však úplně nevyšla. Společně s Paffettem díky pozdější zastávce v boxech ztratili čas a propadli se až za Edoarda Mortanu.
Spengler se před Mortanu dostal až při druhých zastávkách, kdy zajel ke svým mechanikům dříve zase on. Tomczyk se však během druhých zastávek dostal před Rengera van der Zandeho a Coultharda na třetí pozici. Timo Scheider předvedl strategii dlouhého prvního stintu a po druhých zastávkách se dostal na čtvrté místo za Tomczyka.
Mimo boj o titul byli samozřejmě Coulthard a van der Zande, kteří se po startu usadili na druhém a třetím místě. Nicméně již po prvním kole si na ně Ekström vypracoval solidní náskok. Boj mezi nováčkem a všemi mastmi mazanými Coulthardem dospěl až do cíle.
Mattias Ekström si tak připsali již třetí vítězství z posledních čtyřech závodů. Za ním byl Albuquerque, pro kterého je to první podium. Dále byl Martin Tomczyk a za ním Timo Scheider. Pak dojel van der Zande a Coulthard. Oba dva posledně jmenovaní však byli ze závodu vyloučení, když se po sobotní kvalifikaci na jejich vozech našla nelegální zadní křídla. Mercedes se však proti tomuto rozhodnutí odvolal. Vše se bude rešit až zítra.
Na páté a šesté místo se tak posunuli Molina a Jarvis. Z jejich vyloučení profitoval také Bruno Spengler, který jinak dojel až devátý. Na osmé příčce je kvalifikován Gary Paffett.
Výsledky naleznete zde.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.