VALENCIE, ZÁVOD; Španělské vítězství putuje na konto Švéda, Mattiase Ekströma. Letošním mistrem DTM se stává Martin Tomczyk ve starší Audi A4 DTM.
Martin Tomczyk je šampionem DTM roku 2011, na okruhu Ricarda Torma ve Valencii si Němec vyjel třetí příčku. Má tak ještě před finálovým závodem na Hockenheimringu dostatečný náskok na průběžně druhého, Bruna Spenglera na Mercedesu. Ingolstadská značka si zajistila kompletní stupně vítězů, když vyhrál Mattias Ekström a druhý byl Filipe Albuquerque.
Tomczykovi se dařilo již od prvních kol. Již od startu se tlačil na Garyho Paffetta na Mercedesu. Poté získal další dvě pozice na úkor svých značkových kolegů, Oliviera Jarvise a Miguela Moliny. Spengler se naopak zasekl na desáté pozici za Molinou, Greenem a Jarvisem.
Volnou trať měl před sebou Spengler až poté, co Molina po jedenácti kolech zajel do boxů. Pak se Kanaďan dotáhl až za Tomczyka, který zajel také dříve do boxů. Taktika Mercedesu však úplně nevyšla. Společně s Paffettem díky pozdější zastávce v boxech ztratili čas a propadli se až za Edoarda Mortanu.
Spengler se před Mortanu dostal až při druhých zastávkách, kdy zajel ke svým mechanikům dříve zase on. Tomczyk se však během druhých zastávek dostal před Rengera van der Zandeho a Coultharda na třetí pozici. Timo Scheider předvedl strategii dlouhého prvního stintu a po druhých zastávkách se dostal na čtvrté místo za Tomczyka.
Mimo boj o titul byli samozřejmě Coulthard a van der Zande, kteří se po startu usadili na druhém a třetím místě. Nicméně již po prvním kole si na ně Ekström vypracoval solidní náskok. Boj mezi nováčkem a všemi mastmi mazanými Coulthardem dospěl až do cíle.
Mattias Ekström si tak připsali již třetí vítězství z posledních čtyřech závodů. Za ním byl Albuquerque, pro kterého je to první podium. Dále byl Martin Tomczyk a za ním Timo Scheider. Pak dojel van der Zande a Coulthard. Oba dva posledně jmenovaní však byli ze závodu vyloučení, když se po sobotní kvalifikaci na jejich vozech našla nelegální zadní křídla. Mercedes se však proti tomuto rozhodnutí odvolal. Vše se bude rešit až zítra.
Na páté a šesté místo se tak posunuli Molina a Jarvis. Z jejich vyloučení profitoval také Bruno Spengler, který jinak dojel až devátý. Na osmé příčce je kvalifikován Gary Paffett.
Výsledky naleznete zde.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?