VALENCIE, KVALIFIKACE; Mattias Ekström získal ve Valencii již druhé pole position sezony. Dva muži bojující o titul, Martin Tomczyk a Bruno Spengler, naopak zažili nepovedenou kvalifikaci.
Ekström se do Q4 pohodlně dostal, když v předchozí části kvalifikace zajel nejrychlejší čas celého víkendu, a tak mu na postup stačilo toto jedno kolo. V Q4 tak byl posledním jezdcem, který se vydal na trať a vyjel si svoje už 19. čelní postavení na startu v DTM.
Na druhé a třetí místo se překvapivě postaví dva mladíci, Filipe Albuquerque a Renger van der Zande. Pro jezdce týmů Rosberg Audi (Albuquerque) a Persson Mercedes (van der Zande) to jsou jejich nejlepší umístění v kariéře. Druhou řadu kompletuje David Coulthard v dalším starším Mercedesu. Pro bývalého závodníka F1 jezdícího pro tým Mücke se také jedná o nejlepší umístění na startu v DTM.
Obvyklá taktická bitva o postup do Q3 se nekonala, když v Q2 vyjel v zatáčce Manuel Herreros do štěrku Edoardo Mortana a musely být vyvěšeny červené vlajky. Ital se tak na startu postaví na 14. místo. Po restartu dostalo zbývajících 13 závodníků ještě 13 minut na to, aby se pokusili dostat se do Q3.
Tomczyk, který před vyvěšením červených vlajek bojoval o TOP6, se po restartu nebyl schopen kvalifikovat lépe než na 11. místě. Zatímco Spengler - nejlepší kvalifikant roku - na tom byl podobně a bude startovat až jako 13. Stojí tak až za svým kolegou z týmu HWA, Jamiem Greenem.
Pořadí se ještě bude měnit, protože Ralf Schumacher má penalizaci 3 míst z Oscherschlebenu.
Po kvalifikaci navíc dostal penalizaci také Renger van der Zande. Komisaři totiž zjistili, že v Q3 použil dvě sady pneumatik, tedy o jednu více než je povoleno. Jezdec se snažil penalizaci ještě odvrátit, když tvrdil, že nejrychlejší čas zajel stejně na původní sadě. Jediná výhoda plynoucí z nové sady tak byla pouze v Q4, ale to mu nepomohlo. Penalizace je následující: Smazání všech časů z Q4, a tak se propadl na čtvrté místo, a pokuka 1000 eur.
Výsledky naleznete zde.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.