VALENCIE, KVALIFIKACE; Mattias Ekström získal ve Valencii již druhé pole position sezony. Dva muži bojující o titul, Martin Tomczyk a Bruno Spengler, naopak zažili nepovedenou kvalifikaci.
Ekström se do Q4 pohodlně dostal, když v předchozí části kvalifikace zajel nejrychlejší čas celého víkendu, a tak mu na postup stačilo toto jedno kolo. V Q4 tak byl posledním jezdcem, který se vydal na trať a vyjel si svoje už 19. čelní postavení na startu v DTM.
Na druhé a třetí místo se překvapivě postaví dva mladíci, Filipe Albuquerque a Renger van der Zande. Pro jezdce týmů Rosberg Audi (Albuquerque) a Persson Mercedes (van der Zande) to jsou jejich nejlepší umístění v kariéře. Druhou řadu kompletuje David Coulthard v dalším starším Mercedesu. Pro bývalého závodníka F1 jezdícího pro tým Mücke se také jedná o nejlepší umístění na startu v DTM.
Obvyklá taktická bitva o postup do Q3 se nekonala, když v Q2 vyjel v zatáčce Manuel Herreros do štěrku Edoardo Mortana a musely být vyvěšeny červené vlajky. Ital se tak na startu postaví na 14. místo. Po restartu dostalo zbývajících 13 závodníků ještě 13 minut na to, aby se pokusili dostat se do Q3.
Tomczyk, který před vyvěšením červených vlajek bojoval o TOP6, se po restartu nebyl schopen kvalifikovat lépe než na 11. místě. Zatímco Spengler - nejlepší kvalifikant roku - na tom byl podobně a bude startovat až jako 13. Stojí tak až za svým kolegou z týmu HWA, Jamiem Greenem.
Pořadí se ještě bude měnit, protože Ralf Schumacher má penalizaci 3 míst z Oscherschlebenu.
Po kvalifikaci navíc dostal penalizaci také Renger van der Zande. Komisaři totiž zjistili, že v Q3 použil dvě sady pneumatik, tedy o jednu více než je povoleno. Jezdec se snažil penalizaci ještě odvrátit, když tvrdil, že nejrychlejší čas zajel stejně na původní sadě. Jediná výhoda plynoucí z nové sady tak byla pouze v Q4, ale to mu nepomohlo. Penalizace je následující: Smazání všech časů z Q4, a tak se propadl na čtvrté místo, a pokuka 1000 eur.
Výsledky naleznete zde.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.