VALENCIE, KVALIFIKACE; Mattias Ekström získal ve Valencii již druhé pole position sezony. Dva muži bojující o titul, Martin Tomczyk a Bruno Spengler, naopak zažili nepovedenou kvalifikaci.
Ekström se do Q4 pohodlně dostal, když v předchozí části kvalifikace zajel nejrychlejší čas celého víkendu, a tak mu na postup stačilo toto jedno kolo. V Q4 tak byl posledním jezdcem, který se vydal na trať a vyjel si svoje už 19. čelní postavení na startu v DTM.
Na druhé a třetí místo se překvapivě postaví dva mladíci, Filipe Albuquerque a Renger van der Zande. Pro jezdce týmů Rosberg Audi (Albuquerque) a Persson Mercedes (van der Zande) to jsou jejich nejlepší umístění v kariéře. Druhou řadu kompletuje David Coulthard v dalším starším Mercedesu. Pro bývalého závodníka F1 jezdícího pro tým Mücke se také jedná o nejlepší umístění na startu v DTM.
Obvyklá taktická bitva o postup do Q3 se nekonala, když v Q2 vyjel v zatáčce Manuel Herreros do štěrku Edoardo Mortana a musely být vyvěšeny červené vlajky. Ital se tak na startu postaví na 14. místo. Po restartu dostalo zbývajících 13 závodníků ještě 13 minut na to, aby se pokusili dostat se do Q3.
Tomczyk, který před vyvěšením červených vlajek bojoval o TOP6, se po restartu nebyl schopen kvalifikovat lépe než na 11. místě. Zatímco Spengler - nejlepší kvalifikant roku - na tom byl podobně a bude startovat až jako 13. Stojí tak až za svým kolegou z týmu HWA, Jamiem Greenem.
Pořadí se ještě bude měnit, protože Ralf Schumacher má penalizaci 3 míst z Oscherschlebenu.
Po kvalifikaci navíc dostal penalizaci také Renger van der Zande. Komisaři totiž zjistili, že v Q3 použil dvě sady pneumatik, tedy o jednu více než je povoleno. Jezdec se snažil penalizaci ještě odvrátit, když tvrdil, že nejrychlejší čas zajel stejně na původní sadě. Jediná výhoda plynoucí z nové sady tak byla pouze v Q4, ale to mu nepomohlo. Penalizace je následující: Smazání všech časů z Q4, a tak se propadl na čtvrté místo, a pokuka 1000 eur.
Výsledky naleznete zde.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.