Ekström na pole, za ním je to zajímavé

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 1. října 2011 21:19
Sdílej:

VALENCIE, KVALIFIKACE; Mattias Ekström získal ve Valencii již druhé pole position sezony. Dva muži bojující o titul, Martin Tomczyk a Bruno Spengler, naopak zažili nepovedenou kvalifikaci.

Ekström se do Q4 pohodlně dostal, když v předchozí části kvalifikace zajel nejrychlejší čas celého víkendu, a tak mu na postup stačilo toto jedno kolo. V Q4 tak byl posledním jezdcem, který se vydal na trať a vyjel si svoje už 19. čelní postavení na startu v DTM.

Na druhé a třetí místo se překvapivě postaví dva mladíci, Filipe Albuquerque a Renger van der Zande. Pro jezdce týmů Rosberg Audi (Albuquerque) a Persson Mercedes (van der Zande) to jsou jejich nejlepší umístění v kariéře. Druhou řadu kompletuje David Coulthard v dalším starším Mercedesu. Pro bývalého závodníka F1 jezdícího pro tým Mücke se také jedná o nejlepší umístění na startu v DTM.

Obvyklá taktická bitva o postup do Q3 se nekonala, když v Q2 vyjel v zatáčce Manuel Herreros do štěrku Edoardo Mortana a musely být vyvěšeny červené vlajky. Ital se tak na startu postaví na 14. místo. Po restartu dostalo zbývajících 13 závodníků ještě 13 minut na to, aby se pokusili dostat se do Q3.

Tomczyk, který před vyvěšením červených vlajek bojoval o TOP6, se po restartu nebyl schopen kvalifikovat lépe než na 11. místě. Zatímco Spengler - nejlepší kvalifikant roku - na tom byl podobně a bude startovat až jako 13. Stojí tak až za svým kolegou z týmu HWA, Jamiem Greenem.

Pořadí se ještě bude měnit, protože Ralf Schumacher má penalizaci 3 míst z Oscherschlebenu.

Po kvalifikaci navíc dostal penalizaci také Renger van der Zande. Komisaři totiž zjistili, že v Q3 použil dvě sady pneumatik, tedy o jednu více než je povoleno. Jezdec se snažil penalizaci ještě odvrátit, když tvrdil, že nejrychlejší čas zajel stejně na původní sadě. Jediná výhoda plynoucí z nové sady tak byla pouze v Q4, ale to mu nepomohlo. Penalizace je následující: Smazání všech časů z Q4, a tak se propadl na čtvrté místo, a pokuka 1000 eur.

Výsledky naleznete zde.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.