Lausitzring: Mercedes po 6 letech poražen

Tomczyk, Martin
Tomczyk, Martin, foto: dtm.de
iM2 19. června 2011 23:12
Sdílej:

LAUSITZRING, ZÁVOD; Martin Tomczyk se dokázal dostat do čela průběžné tabulky jezdců a to i vzhledem ke skutečnosti, že má k dispozici vůz starší specifikace. Němec totiž vyhrál druhý závod po sobě, tentokrát na domácím Lausitzringu.

Tomczyk, který před dvěma týdny na Red Bull Ringu ukončil 11leté čekání tým Phoenix na vítězství v DTM, předvedl na Lausitzringu i se svou starší Audi A4 DTM skvostnou jízdu a zaslouženě vyhrál. Zpočátku jezdil Martin třetí, ale poté vybrzdil Jamieho Greena a dokázal smazat ztrátu 1,5s na vedoucího Spenglera (oba Mercedes).

Tomczyk se za Kanďana na továrním Mercedesu dotáhl těsně před začátkem zastávek v boxech (11 kolo). K posunu do čela závodu Martinovi pomohl o dvě kola delší stint a také o 0,5s rychlejší zastávka v boxech. Poté už dojel až do cíle na prvním místě (Audi slaví na Lausitzringu svoje první vítězství od roku 2005).

Přitom strategie hrála v Německu důležitou roli. Krásným důkazem je Timo Scheider, který dokázal na trati vydržet až do kola 30. (zastavil v kolech 30 a 39 - boxové okno bylo od kola 11. do kola 39.). Dlouhý první stint pomohl Němci k posunu ze 7. místa až na konečné 2 (jeho nejlepší výsledek roku). Třetí byl Bruno Spengler, který dojel před kolegou Garym Paffettem a Oliverem Jarvisem na Audi. Paffett bojoval v prostřední části závodu se svým krajanem, Greenem, ale během druhých zastávek se před něj dostal.

Greenovi naopak vůbec nezafungovala strategie dlouhého druhého stintu, když se propadl ze 4. až na 7. místo. Brit nakonec povyskočil o místo výš, protože Miguel Molina, který dojel původně 6., dostal penalizaci za přejetí bílé čáry. Za Greenem brali body ještě navrátilec do DTM, Tom Kristensen, a nováček týmu Rosberg Audi, Filipe Albuquerque.

Výsledky naleznete zde.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?