LAUSITZRING, ZÁVOD; Martin Tomczyk se dokázal dostat do čela průběžné tabulky jezdců a to i vzhledem ke skutečnosti, že má k dispozici vůz starší specifikace. Němec totiž vyhrál druhý závod po sobě, tentokrát na domácím Lausitzringu.
Tomczyk, který před dvěma týdny na Red Bull Ringu ukončil 11leté čekání tým Phoenix na vítězství v DTM, předvedl na Lausitzringu i se svou starší Audi A4 DTM skvostnou jízdu a zaslouženě vyhrál. Zpočátku jezdil Martin třetí, ale poté vybrzdil Jamieho Greena a dokázal smazat ztrátu 1,5s na vedoucího Spenglera (oba Mercedes).
Tomczyk se za Kanďana na továrním Mercedesu dotáhl těsně před začátkem zastávek v boxech (11 kolo). K posunu do čela závodu Martinovi pomohl o dvě kola delší stint a také o 0,5s rychlejší zastávka v boxech. Poté už dojel až do cíle na prvním místě (Audi slaví na Lausitzringu svoje první vítězství od roku 2005).
Přitom strategie hrála v Německu důležitou roli. Krásným důkazem je Timo Scheider, který dokázal na trati vydržet až do kola 30. (zastavil v kolech 30 a 39 - boxové okno bylo od kola 11. do kola 39.). Dlouhý první stint pomohl Němci k posunu ze 7. místa až na konečné 2 (jeho nejlepší výsledek roku). Třetí byl Bruno Spengler, který dojel před kolegou Garym Paffettem a Oliverem Jarvisem na Audi. Paffett bojoval v prostřední části závodu se svým krajanem, Greenem, ale během druhých zastávek se před něj dostal.
Greenovi naopak vůbec nezafungovala strategie dlouhého druhého stintu, když se propadl ze 4. až na 7. místo. Brit nakonec povyskočil o místo výš, protože Miguel Molina, který dojel původně 6., dostal penalizaci za přejetí bílé čáry. Za Greenem brali body ještě navrátilec do DTM, Tom Kristensen, a nováček týmu Rosberg Audi, Filipe Albuquerque.
Výsledky naleznete zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.