LAUSITZRING, ZÁVOD; Martin Tomczyk se dokázal dostat do čela průběžné tabulky jezdců a to i vzhledem ke skutečnosti, že má k dispozici vůz starší specifikace. Němec totiž vyhrál druhý závod po sobě, tentokrát na domácím Lausitzringu.
Tomczyk, který před dvěma týdny na Red Bull Ringu ukončil 11leté čekání tým Phoenix na vítězství v DTM, předvedl na Lausitzringu i se svou starší Audi A4 DTM skvostnou jízdu a zaslouženě vyhrál. Zpočátku jezdil Martin třetí, ale poté vybrzdil Jamieho Greena a dokázal smazat ztrátu 1,5s na vedoucího Spenglera (oba Mercedes).
Tomczyk se za Kanďana na továrním Mercedesu dotáhl těsně před začátkem zastávek v boxech (11 kolo). K posunu do čela závodu Martinovi pomohl o dvě kola delší stint a také o 0,5s rychlejší zastávka v boxech. Poté už dojel až do cíle na prvním místě (Audi slaví na Lausitzringu svoje první vítězství od roku 2005).
Přitom strategie hrála v Německu důležitou roli. Krásným důkazem je Timo Scheider, který dokázal na trati vydržet až do kola 30. (zastavil v kolech 30 a 39 - boxové okno bylo od kola 11. do kola 39.). Dlouhý první stint pomohl Němci k posunu ze 7. místa až na konečné 2 (jeho nejlepší výsledek roku). Třetí byl Bruno Spengler, který dojel před kolegou Garym Paffettem a Oliverem Jarvisem na Audi. Paffett bojoval v prostřední části závodu se svým krajanem, Greenem, ale během druhých zastávek se před něj dostal.
Greenovi naopak vůbec nezafungovala strategie dlouhého druhého stintu, když se propadl ze 4. až na 7. místo. Brit nakonec povyskočil o místo výš, protože Miguel Molina, který dojel původně 6., dostal penalizaci za přejetí bílé čáry. Za Greenem brali body ještě navrátilec do DTM, Tom Kristensen, a nováček týmu Rosberg Audi, Filipe Albuquerque.
Výsledky naleznete zde.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?