Zvítězil di Resta, o titul jen Mercedesy

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
Daniel Šupa 18. října 2010 05:05
Sdílej:

Dva závody před koncem letošního šampionátu převzal vedení v celkovém pořadí po včerejším vítězství di Resta. Do té doby vedoucí Spengler odstoupil a z boje o titul vypadl poslední zástupce Audi Ekström.

Sobotní pole position obhájce loňského titulu Scheider využil a až do druhých zastávek v boxech kontroloval čelo notně redukovaného závodního pole. Ze zadních pozic startující Spengler způsobil hromadnou havárii, díky které skončili v prvním kole Molina, Legge, Schumacher, Winkelhock a Coulthard. V průběhu závodu se k nim s jejími následky přidali i Spengler a Ekström.

Paul di Resta nastoupil do závodu s velkým množstvím paliva, které mu umožnilo využít možnosti volit strategii podle vývoje závodu. Poprvé k mechanikům zajel výrazně později než před ním jedoucí Audi a díky rychlejším časům se probojoval až na druhé místo. I druhou zastávku načasoval tým H.W.A. výborně a rychlými časy jak na dráze, tak v boxech se Skot dostal až do vedení, které do cíle ještě bezpečně zvyšoval.

Na druhém místě dokončil Scheider, třetí dojel Rockenfeller. Pod stupni vítězů skončil Paffett, jenž v samém závěru odolával s velkým nasazením tlaku Tomczyka a Jarvise.

Závod dokončilo na DTM nezvykle malé množství vozů. Jen devět aut v cíli přineslo body i Susie Stoddart, které k lepšímu místu dopomohla i penalizace Greena za nebezpečné vyjetí od mechaniků před projíždějícího Premata.

Stalo se
Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?

Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.