Ekström: "Kdo vyhraje? Samozřejmě já."

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
iM2 30. června 2010 22:20
Sdílej:

Mattias Ekström by chtěl na desátý pokus na Norisringu konečně vyhrát. Vloni zde dojel třetí, letos by se chtěl dostat ještě o dva stupínky výše.

Když se Mattiase Ekströma zeptáte na cíle, kterých by chtěl ještě dosáhnout, tak Vám odpoví, že by chtěl vyhrát na Norisringu. Tento úspěch ještě Švéd ve své sbírce nemá. Už o nadcházejícím víkendu však bude mít další šanci to změnit. Pilotovi Audi sebevědomí ovšem nechybí: „Chcete vědět, kdo v neděli vyhraje? Samozřejmě, že já,“ říká se smíchem na tiskové konferenci před závodním víkendem v Norimberku. Jeho optimismus však mírní fakta. Od roku 2003 zde vyhrává pouze Mercedes. Audi na tamějším okruhu naposledy vyhrálo zásluhou Laurenta Aiella v roce 2002. Už po mnoho let je tedy Mercedes v Norimberku rychlejší než Audi. Vloni však Mercedes nebyl úplně rychlejší. Ekström na Norisringu v roce 2007 „Už nebudeme ztrácet tolik, jako to bývalo dříve.“  To se ukázalo již na loňském závodu. Tehdy obsadil Timo Scheider a Mattias Ekström první startovní řadu. V závodu dlouho vedl Scheider i přes horečku, nakonec se v závěrečné fázi propadl až na čtvrté místo. Ekström tehdy dojel třetí. Letos by chtěl Švéd ještě o dva stupínky výše. „Proč bychom měli být pomalejší než v roce 2009? Už bychom chtěli na Norisringu vyhrát. Snažím se o to již deset let,“ dodává s úsměvem na tiskovce. Aby se vše podařilo, jak má, potrénovalo Audi na Norisring na letišti. „Když té trati porozumíte, tak se zde dobře pobavíte,“ uzavřel Mattias.
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?