VALENCIE – ZÁVOD; Mattias Ekström vybojoval s druhým Martinem Tomczykem double, když ovládli první závod série DTM, který se uskutečnil na španělském okruhu ve Valencii. Čest Mercedesu zachránil třetím místem Bruno Spengler.
Mattias Ekström si v prvním stintu vyjel slušný náskok před nejrychlejším Mercedesem Bruna Spenglera, ale v samém závěru musel první příčku usilovně bránit před týmovým kolegou.
Martin Tomczyk, jenž startoval až devátý, zajel do boxů velmi pozdě a odlišná strategie se ukázala výtečnou. Ocitl se na druhém místě a k tomu s neopotřebovanými pneumatikami, ale zkušený dvojnásobný šampion Ekström se chyby nedopustil a zajistil si plný počet bodů do celkového hodnocení.
Audi se v rozhodující části víkendu ukázalo ve výtečné formě a Mercedes se těšil alespoň ze třetího místa také proto, že Jarvis odstoupil předčasně a ačkoliv byl Premat o něco málo rychlejší, místo k předjetí najít nedokázal. Čtyři Audi v Top5 však musí být pro kruhy důvodem ke spokojenosti.
Obhájce titulu Timo Scheider totiž dokončil závod pátý po startu z desátého místa, za ním protnuli cílovou čáru s menšími odstupy Paul di Resta a Mike Rockenfeller.
Vítěz prvního závodu letošní sezony a šampion z roku 2005 Gary Paffett chyboval v první zatáčce, propadl se hluboko zpět a po stíhací jízdě skončil osmý, když v posledním kole předjel letošní překvapení, domácího Miguela Molinu.
Spolu s Jarvisem nedokončili závod ani Winkelhock a oba piloti s bohatými zkušenostmi z F1 Ralf Schumacher a David Coulthard.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?