VALENCIE – ZÁVOD; Mattias Ekström vybojoval s druhým Martinem Tomczykem double, když ovládli první závod série DTM, který se uskutečnil na španělském okruhu ve Valencii. Čest Mercedesu zachránil třetím místem Bruno Spengler.
Mattias Ekström si v prvním stintu vyjel slušný náskok před nejrychlejším Mercedesem Bruna Spenglera, ale v samém závěru musel první příčku usilovně bránit před týmovým kolegou.
Martin Tomczyk, jenž startoval až devátý, zajel do boxů velmi pozdě a odlišná strategie se ukázala výtečnou. Ocitl se na druhém místě a k tomu s neopotřebovanými pneumatikami, ale zkušený dvojnásobný šampion Ekström se chyby nedopustil a zajistil si plný počet bodů do celkového hodnocení.
Audi se v rozhodující části víkendu ukázalo ve výtečné formě a Mercedes se těšil alespoň ze třetího místa také proto, že Jarvis odstoupil předčasně a ačkoliv byl Premat o něco málo rychlejší, místo k předjetí najít nedokázal. Čtyři Audi v Top5 však musí být pro kruhy důvodem ke spokojenosti.
Obhájce titulu Timo Scheider totiž dokončil závod pátý po startu z desátého místa, za ním protnuli cílovou čáru s menšími odstupy Paul di Resta a Mike Rockenfeller.
Vítěz prvního závodu letošní sezony a šampion z roku 2005 Gary Paffett chyboval v první zatáčce, propadl se hluboko zpět a po stíhací jízdě skončil osmý, když v posledním kole předjel letošní překvapení, domácího Miguela Molinu.
Spolu s Jarvisem nedokončili závod ani Winkelhock a oba piloti s bohatými zkušenostmi z F1 Ralf Schumacher a David Coulthard.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?