VALENCIE – ZÁVOD; Mattias Ekström vybojoval s druhým Martinem Tomczykem double, když ovládli první závod série DTM, který se uskutečnil na španělském okruhu ve Valencii. Čest Mercedesu zachránil třetím místem Bruno Spengler.
Mattias Ekström si v prvním stintu vyjel slušný náskok před nejrychlejším Mercedesem Bruna Spenglera, ale v samém závěru musel první příčku usilovně bránit před týmovým kolegou.
Martin Tomczyk, jenž startoval až devátý, zajel do boxů velmi pozdě a odlišná strategie se ukázala výtečnou. Ocitl se na druhém místě a k tomu s neopotřebovanými pneumatikami, ale zkušený dvojnásobný šampion Ekström se chyby nedopustil a zajistil si plný počet bodů do celkového hodnocení.
Audi se v rozhodující části víkendu ukázalo ve výtečné formě a Mercedes se těšil alespoň ze třetího místa také proto, že Jarvis odstoupil předčasně a ačkoliv byl Premat o něco málo rychlejší, místo k předjetí najít nedokázal. Čtyři Audi v Top5 však musí být pro kruhy důvodem ke spokojenosti.
Obhájce titulu Timo Scheider totiž dokončil závod pátý po startu z desátého místa, za ním protnuli cílovou čáru s menšími odstupy Paul di Resta a Mike Rockenfeller.
Vítěz prvního závodu letošní sezony a šampion z roku 2005 Gary Paffett chyboval v první zatáčce, propadl se hluboko zpět a po stíhací jízdě skončil osmý, když v posledním kole předjel letošní překvapení, domácího Miguela Molinu.
Spolu s Jarvisem nedokončili závod ani Winkelhock a oba piloti s bohatými zkušenostmi z F1 Ralf Schumacher a David Coulthard.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?