VALENCIE – ZÁVOD; Mattias Ekström vybojoval s druhým Martinem Tomczykem double, když ovládli první závod série DTM, který se uskutečnil na španělském okruhu ve Valencii. Čest Mercedesu zachránil třetím místem Bruno Spengler.
Mattias Ekström si v prvním stintu vyjel slušný náskok před nejrychlejším Mercedesem Bruna Spenglera, ale v samém závěru musel první příčku usilovně bránit před týmovým kolegou.
Martin Tomczyk, jenž startoval až devátý, zajel do boxů velmi pozdě a odlišná strategie se ukázala výtečnou. Ocitl se na druhém místě a k tomu s neopotřebovanými pneumatikami, ale zkušený dvojnásobný šampion Ekström se chyby nedopustil a zajistil si plný počet bodů do celkového hodnocení.
Audi se v rozhodující části víkendu ukázalo ve výtečné formě a Mercedes se těšil alespoň ze třetího místa také proto, že Jarvis odstoupil předčasně a ačkoliv byl Premat o něco málo rychlejší, místo k předjetí najít nedokázal. Čtyři Audi v Top5 však musí být pro kruhy důvodem ke spokojenosti.
Obhájce titulu Timo Scheider totiž dokončil závod pátý po startu z desátého místa, za ním protnuli cílovou čáru s menšími odstupy Paul di Resta a Mike Rockenfeller.
Vítěz prvního závodu letošní sezony a šampion z roku 2005 Gary Paffett chyboval v první zatáčce, propadl se hluboko zpět a po stíhací jízdě skončil osmý, když v posledním kole předjel letošní překvapení, domácího Miguela Molinu.
Spolu s Jarvisem nedokončili závod ani Winkelhock a oba piloti s bohatými zkušenostmi z F1 Ralf Schumacher a David Coulthard.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.