Ekström první, zraky upřeny na boj o titul

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
Daniel Šupa 24. října 2009 22:45
Sdílej:

HOCKENHEIMRING - KVALIFIKACE; Ačkoliv dnes dvojnásobný šampion Mattias Ekström z továrního týmu Audi vybojoval pro zítřejší finálový závod sezony pole position, oči většiny fanoušků jsou upřeny na duo bojující o titul šapiona. Gary Paffett porazil obhájce titulu Timo Scheidera.

Švéd dnes podal dominantní výkon a porazil oba adepty na titul. Veškerá pozornost se ale logicky soustřeďuje právě na ně. Lídr šampionátu a obhájce Scheider má náskok sedmi bodů a jasnou strategii pro zítřejší velké finále: „Určitě nebudu zbytečně riskovat, pokusím se o dobrý start a přežít první kolo bez úhony. Cílem je první pětka a bezproblémový závod."

Jeho rival má přirozeně o něco horší výchozí pozici. Díky pravidlům s handicapovými závažími jsou Mercedesy specifikace 2009 tentokrát o deset kilogramů těžší a šampion z roku 2005 nemůže jet v žádném případě na jistotu. „Byli jsme těžší než Audi, jsem spokojený, odvedli jsme s ohledem na naši jarní formu výbornou práci. Vůz byl velmi dobrý."

Ve druhé řadě doplní Scheidera druhý nejrychlejší Mercedes v rukou di Resty. Další pozice obsadí Kristensen, jenž nastoupí k poslednímu závodu v DTM, Jarvis a Tomczyk. Velmi dobrým výkonem se prezentoval Engel s rok starým Mercedesem.

Velkou chybu dnes učinili stratégové tovární stáje Mercedesu, když Spengler zůstal v první části kvalifikace v garáži a soupeři se zlepšili natolik, že se jeho bezpečný náskok ukázal nedostatečným.

Start bude zítra jistě stěžejní a bude zajímavé sledovat, zda sáhne Audi po pro ně typických  strategických manévrech, které by měly pomoci Scheiderovi do čela závodního pole.

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?