HOCKENHEIMRING - KVALIFIKACE; Ačkoliv dnes dvojnásobný šampion Mattias Ekström z továrního týmu Audi vybojoval pro zítřejší finálový závod sezony pole position, oči většiny fanoušků jsou upřeny na duo bojující o titul šapiona. Gary Paffett porazil obhájce titulu Timo Scheidera.
Švéd dnes podal dominantní výkon a porazil oba adepty na titul. Veškerá pozornost se ale logicky soustřeďuje právě na ně. Lídr šampionátu a obhájce Scheider má náskok sedmi bodů a jasnou strategii pro zítřejší velké finále: „Určitě nebudu zbytečně riskovat, pokusím se o dobrý start a přežít první kolo bez úhony. Cílem je první pětka a bezproblémový závod."
Jeho rival má přirozeně o něco horší výchozí pozici. Díky pravidlům s handicapovými závažími jsou Mercedesy specifikace 2009 tentokrát o deset kilogramů těžší a šampion z roku 2005 nemůže jet v žádném případě na jistotu. „Byli jsme těžší než Audi, jsem spokojený, odvedli jsme s ohledem na naši jarní formu výbornou práci. Vůz byl velmi dobrý."
Ve druhé řadě doplní Scheidera druhý nejrychlejší Mercedes v rukou di Resty. Další pozice obsadí Kristensen, jenž nastoupí k poslednímu závodu v DTM, Jarvis a Tomczyk. Velmi dobrým výkonem se prezentoval Engel s rok starým Mercedesem.
Velkou chybu dnes učinili stratégové tovární stáje Mercedesu, když Spengler zůstal v první části kvalifikace v garáži a soupeři se zlepšili natolik, že se jeho bezpečný náskok ukázal nedostatečným.
Start bude zítra jistě stěžejní a bude zajímavé sledovat, zda sáhne Audi po pro ně typických strategických manévrech, které by měly pomoci Scheiderovi do čela závodního pole.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.