HOCKENHEIMRING - KVALIFIKACE; Ačkoliv dnes dvojnásobný šampion Mattias Ekström z továrního týmu Audi vybojoval pro zítřejší finálový závod sezony pole position, oči většiny fanoušků jsou upřeny na duo bojující o titul šapiona. Gary Paffett porazil obhájce titulu Timo Scheidera.
Švéd dnes podal dominantní výkon a porazil oba adepty na titul. Veškerá pozornost se ale logicky soustřeďuje právě na ně. Lídr šampionátu a obhájce Scheider má náskok sedmi bodů a jasnou strategii pro zítřejší velké finále: „Určitě nebudu zbytečně riskovat, pokusím se o dobrý start a přežít první kolo bez úhony. Cílem je první pětka a bezproblémový závod."
Jeho rival má přirozeně o něco horší výchozí pozici. Díky pravidlům s handicapovými závažími jsou Mercedesy specifikace 2009 tentokrát o deset kilogramů těžší a šampion z roku 2005 nemůže jet v žádném případě na jistotu. „Byli jsme těžší než Audi, jsem spokojený, odvedli jsme s ohledem na naši jarní formu výbornou práci. Vůz byl velmi dobrý."
Ve druhé řadě doplní Scheidera druhý nejrychlejší Mercedes v rukou di Resty. Další pozice obsadí Kristensen, jenž nastoupí k poslednímu závodu v DTM, Jarvis a Tomczyk. Velmi dobrým výkonem se prezentoval Engel s rok starým Mercedesem.
Velkou chybu dnes učinili stratégové tovární stáje Mercedesu, když Spengler zůstal v první části kvalifikace v garáži a soupeři se zlepšili natolik, že se jeho bezpečný náskok ukázal nedostatečným.
Start bude zítra jistě stěžejní a bude zajímavé sledovat, zda sáhne Audi po pro ně typických strategických manévrech, které by měly pomoci Scheiderovi do čela závodního pole.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?