Ekström první, zraky upřeny na boj o titul

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
Daniel Šupa 24. října 2009 22:45
Sdílej:

HOCKENHEIMRING - KVALIFIKACE; Ačkoliv dnes dvojnásobný šampion Mattias Ekström z továrního týmu Audi vybojoval pro zítřejší finálový závod sezony pole position, oči většiny fanoušků jsou upřeny na duo bojující o titul šapiona. Gary Paffett porazil obhájce titulu Timo Scheidera.

Švéd dnes podal dominantní výkon a porazil oba adepty na titul. Veškerá pozornost se ale logicky soustřeďuje právě na ně. Lídr šampionátu a obhájce Scheider má náskok sedmi bodů a jasnou strategii pro zítřejší velké finále: „Určitě nebudu zbytečně riskovat, pokusím se o dobrý start a přežít první kolo bez úhony. Cílem je první pětka a bezproblémový závod."

Jeho rival má přirozeně o něco horší výchozí pozici. Díky pravidlům s handicapovými závažími jsou Mercedesy specifikace 2009 tentokrát o deset kilogramů těžší a šampion z roku 2005 nemůže jet v žádném případě na jistotu. „Byli jsme těžší než Audi, jsem spokojený, odvedli jsme s ohledem na naši jarní formu výbornou práci. Vůz byl velmi dobrý."

Ve druhé řadě doplní Scheidera druhý nejrychlejší Mercedes v rukou di Resty. Další pozice obsadí Kristensen, jenž nastoupí k poslednímu závodu v DTM, Jarvis a Tomczyk. Velmi dobrým výkonem se prezentoval Engel s rok starým Mercedesem.

Velkou chybu dnes učinili stratégové tovární stáje Mercedesu, když Spengler zůstal v první části kvalifikace v garáži a soupeři se zlepšili natolik, že se jeho bezpečný náskok ukázal nedostatečným.

Start bude zítra jistě stěžejní a bude zajímavé sledovat, zda sáhne Audi po pro ně typických  strategických manévrech, které by měly pomoci Scheiderovi do čela závodního pole.

Stalo se
Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?

Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.