Barcelona - závod; Úřadující šampion předvedl úžasný start. Za pomoci týmových kolegů Kristensena a Tomczyka, kteří mu uvolnili cestu soubojem s Mercedesy, se probil z páté startovní pozice do čela a vítězstvím si upevnil vedení v šampionátu. Audi opět pokořilo pomalý Mercedes rozdílem třídy.
Timo Scheider upevnil svoje průběžné vedení, když v Barceloně zvítězil s komfortním náskokem. Úřadující šampión DTM se ujal vedení závodu po výborném startu z páté pozice, a pak už jen ujížděl zbytku pole. Timo se do vedení dostal v první zatáčce závodu, když zůstal na vnějšku, zatímco všichni ostatní byli na vnitřku. Vítěz kvalifikace, Tom Kristensen, se za něj propadl na výjezdu z první zatáčky. Od té doby se vedoucí dvojice nedostala pod tlak od žádného z dalších pronásledovatelů. Paul di Resta s Mercedesem jel zpočátku jako třetí, ale při zastávkách v boxech o místo přišel, na bronzový stupínek se vyhoupl v posledních závodech úspěšný Martin Tomczyk. Paul di Resta se pořadím dále propadal, když ho předjeli i Gary Paffett, Mattias Ekström a Bruno Spengler, nakonec byl klasifikován jako sedmý. Mezi těmito třemi jezdci se ke konci závodu odehrál zajímavý souboj, když se Ekström hodně přiblížil čtvrtému Paffettovi. Jejich souboje využil Spengler, když se na oba dotáhl. Když pak Ekström zkoušel na Paffetta dvě kola před koncem zaútočit z venku, sebral mu Spengler jeho pozici. Boj mezi vozy specifikace 2008 se po většinu závodu odehrával mezi Alexandrem Prématem, Oliverem Jarvisem a Maro Engelem. Byl to Francouz, který si dojel pro jeden bod za osmé místo. Čech Tomáš Kostka byl 16. a porazil oba své kolegy (Christiana Bakkeruda i Johannese Seidlitze). Další špatný výkon podal Ralf Schumacher, když obsadil 13. pozici.
Průběžné pořadí naleznete ZDE
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?