Barcelona - závod; Úřadující šampion předvedl úžasný start. Za pomoci týmových kolegů Kristensena a Tomczyka, kteří mu uvolnili cestu soubojem s Mercedesy, se probil z páté startovní pozice do čela a vítězstvím si upevnil vedení v šampionátu. Audi opět pokořilo pomalý Mercedes rozdílem třídy.
Timo Scheider upevnil svoje průběžné vedení, když v Barceloně zvítězil s komfortním náskokem. Úřadující šampión DTM se ujal vedení závodu po výborném startu z páté pozice, a pak už jen ujížděl zbytku pole. Timo se do vedení dostal v první zatáčce závodu, když zůstal na vnějšku, zatímco všichni ostatní byli na vnitřku. Vítěz kvalifikace, Tom Kristensen, se za něj propadl na výjezdu z první zatáčky. Od té doby se vedoucí dvojice nedostala pod tlak od žádného z dalších pronásledovatelů. Paul di Resta s Mercedesem jel zpočátku jako třetí, ale při zastávkách v boxech o místo přišel, na bronzový stupínek se vyhoupl v posledních závodech úspěšný Martin Tomczyk. Paul di Resta se pořadím dále propadal, když ho předjeli i Gary Paffett, Mattias Ekström a Bruno Spengler, nakonec byl klasifikován jako sedmý. Mezi těmito třemi jezdci se ke konci závodu odehrál zajímavý souboj, když se Ekström hodně přiblížil čtvrtému Paffettovi. Jejich souboje využil Spengler, když se na oba dotáhl. Když pak Ekström zkoušel na Paffetta dvě kola před koncem zaútočit z venku, sebral mu Spengler jeho pozici. Boj mezi vozy specifikace 2008 se po většinu závodu odehrával mezi Alexandrem Prématem, Oliverem Jarvisem a Maro Engelem. Byl to Francouz, který si dojel pro jeden bod za osmé místo. Čech Tomáš Kostka byl 16. a porazil oba své kolegy (Christiana Bakkeruda i Johannese Seidlitze). Další špatný výkon podal Ralf Schumacher, když obsadil 13. pozici.
Průběžné pořadí naleznete ZDE
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?