Barcelona - závod; Úřadující šampion předvedl úžasný start. Za pomoci týmových kolegů Kristensena a Tomczyka, kteří mu uvolnili cestu soubojem s Mercedesy, se probil z páté startovní pozice do čela a vítězstvím si upevnil vedení v šampionátu. Audi opět pokořilo pomalý Mercedes rozdílem třídy.
Timo Scheider upevnil svoje průběžné vedení, když v Barceloně zvítězil s komfortním náskokem. Úřadující šampión DTM se ujal vedení závodu po výborném startu z páté pozice, a pak už jen ujížděl zbytku pole. Timo se do vedení dostal v první zatáčce závodu, když zůstal na vnějšku, zatímco všichni ostatní byli na vnitřku. Vítěz kvalifikace, Tom Kristensen, se za něj propadl na výjezdu z první zatáčky. Od té doby se vedoucí dvojice nedostala pod tlak od žádného z dalších pronásledovatelů. Paul di Resta s Mercedesem jel zpočátku jako třetí, ale při zastávkách v boxech o místo přišel, na bronzový stupínek se vyhoupl v posledních závodech úspěšný Martin Tomczyk. Paul di Resta se pořadím dále propadal, když ho předjeli i Gary Paffett, Mattias Ekström a Bruno Spengler, nakonec byl klasifikován jako sedmý. Mezi těmito třemi jezdci se ke konci závodu odehrál zajímavý souboj, když se Ekström hodně přiblížil čtvrtému Paffettovi. Jejich souboje využil Spengler, když se na oba dotáhl. Když pak Ekström zkoušel na Paffetta dvě kola před koncem zaútočit z venku, sebral mu Spengler jeho pozici. Boj mezi vozy specifikace 2008 se po většinu závodu odehrával mezi Alexandrem Prématem, Oliverem Jarvisem a Maro Engelem. Byl to Francouz, který si dojel pro jeden bod za osmé místo. Čech Tomáš Kostka byl 16. a porazil oba své kolegy (Christiana Bakkeruda i Johannese Seidlitze). Další špatný výkon podal Ralf Schumacher, když obsadil 13. pozici.
Průběžné pořadí naleznete ZDE
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?