LAUSITZRING - ZÁVOD; Přestože z pole position startoval zkušený a rychlý Mathias Ekström v konkurenceschopném Audi, závod ovládli piloti Mercedesu díky účinnější strategii. Z vítězství se radoval někdejší šampion Paffett.
Gary Paffett dostal od Mercedesu opět důvěru i letošní specifikaci vozu a odvděčil se hned ve druhém závodě sezony vítězstvím. Musel o ně v samém závěru intenzivně bojovat se svým týmovým kolegou Spenglerem, jenž se přiblížil vedoucímu jezdci na 0,5 vteřiny, ale k útoku už pro cílovou vlajku nedošlo.
Oba jezdci těžili z pozdních zastávek, rozdílná strategie naopak poškodila Ekströma, který dojel třetí. Musel se však mít na pozoru před dalším Mercedesem v rukou di Resty. Skotovy možnosti ale výrazně redukovaly vozy o kolo zpět. V těsném závěsu bojovali spolu s Ekströmem a di Restou ještě úřadující šampion Scheider a nejrychlejší zástupce s rok starým vozem Green.
Sedmé místo kontroloval s odstupem Rockenfeller, jenž v úvodu chvíli okupoval i druhou pozici a poslední bod si vyjel Engel, který profitoval z duelu Laudy a Schumachera za svými zády. Ralf Schumacher startoval díky problémům s motorem svého Mercedesu až poslední a stíhací jízdu ukončil na desátém místě. Podobně špatné postavení na startu měl i vítěz prvního závodu Kristensen, jenž však dojel dnes až dvanáctý, jednu pozici před Tomášem Kostkou, český jezdec opět předvedl vyzrálou jízdu.
Průběžné pořadí ZDE
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.