LAUSITZRING - KVALIFIKACE; Dvojnásobný šampion DTM Ekström získal druhou pole position v řadě za sebou, ale nechybělo mnoho a skončil už v první části deštěm ovlivněné kvalifikace. O pole position svedl bitvu s Mercedesy. Paffettovo druhé místo změnila penalizace z úvodního závodu v sedmé.
Audi ve volném tréninku potvrdilo formu favoritů, ale taktická chyba srazila kruhy do kolen už po skončení úvodního dílu kvalifikace. Zatímco letošní Mercedesy vyjma Schumacherova raději vyjely ihned na dráhu, Audi taktizovalo i přes možnost deště.
Risk není vždy zisk, voda zalila dráhu a mimo postup skončili vítěz volného tréninku Premat, Jarvis a piloti letošních Audi Tomczyk a Kristensen. Schumachera zradil motor, Seidlitz nenastoupil, protože zničený vůz v tréninku nebylo možné do odpoledne opravit.
Ekström postoupil jen o 13 tisícin vteřiny lepším časem než Premat a ve finále kvalifikace porazil o více než dvě desetiny Paffetta. Třetí čas zajel di Resta, čtvrtým ve finále byl Rockenfeller. Paffett však doplácí na penalizaci z Hockenheimringu a z první řady klesl do čtvrté.
„Teď se mohu smát, ale kdybych nedokázal postoupit, moc do smíchu by mi opravdu nebylo," uvedl šťastný vítěz.
Deštivá loterie však hrála do karet českému jezdci Kostkovi, jenž zítra s dva roky starou Audi odstartuje z 11. místa.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?