LAUSITZRING - KVALIFIKACE; Dvojnásobný šampion DTM Ekström získal druhou pole position v řadě za sebou, ale nechybělo mnoho a skončil už v první části deštěm ovlivněné kvalifikace. O pole position svedl bitvu s Mercedesy. Paffettovo druhé místo změnila penalizace z úvodního závodu v sedmé.
Audi ve volném tréninku potvrdilo formu favoritů, ale taktická chyba srazila kruhy do kolen už po skončení úvodního dílu kvalifikace. Zatímco letošní Mercedesy vyjma Schumacherova raději vyjely ihned na dráhu, Audi taktizovalo i přes možnost deště.
Risk není vždy zisk, voda zalila dráhu a mimo postup skončili vítěz volného tréninku Premat, Jarvis a piloti letošních Audi Tomczyk a Kristensen. Schumachera zradil motor, Seidlitz nenastoupil, protože zničený vůz v tréninku nebylo možné do odpoledne opravit.
Ekström postoupil jen o 13 tisícin vteřiny lepším časem než Premat a ve finále kvalifikace porazil o více než dvě desetiny Paffetta. Třetí čas zajel di Resta, čtvrtým ve finále byl Rockenfeller. Paffett však doplácí na penalizaci z Hockenheimringu a z první řady klesl do čtvrté.
„Teď se mohu smát, ale kdybych nedokázal postoupit, moc do smíchu by mi opravdu nebylo," uvedl šťastný vítěz.
Deštivá loterie však hrála do karet českému jezdci Kostkovi, jenž zítra s dva roky starou Audi odstartuje z 11. místa.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.