HOCKENHEIMRING - ZÁVOD; Timo Scheider vybojoval svůj první titul šampiona DTM tím nejlepším možným způsobem. Hned v první zatáčce po bleskurychlém startu převzal vedení. Jeho hlavní soupeř v boji o titul di Resta skončil druhý, když v závodě nikdy vedoucí Audi úplně neatakoval.
Startovní manévr vyšel Scheiderovi excelentně a v první zatáčce si i díky Ekströmově pomoci vybojoval vedení. Švéd bojoval s di Restou a Greenem natolik sveřepě, že ho vedení závodu za blokování Mercedesu odměnilo penalizací průjezdu boxy s 3vteřinovou zastávkou.
Di Resta brzy překonal svého týmového kolegu Greena a vydal se na stíhací jízdu vedoucího Audi. Svoji ztrátu sice výrazně zredukoval, ale už po první zastávce v boxech měl Scheider znovu komfortnější náskok, který si uhlídal až pod šachovnici.
„Tohle je fantastický pocit, v posledním kole jsem musel přemáhat slzy! Dnešní den byl perfektní, vše šlo ideálně. Asi bude chvíli trvat, než tomu bude schopen uvěřit," prohlásil po závodě Scheider.
Nejmladší eso Mercedesu, které v letošní sezoně nahradilo Häkkinena, protnulo cílovou čáru se ztrátou tří vteřin na čele skupiny tří Mercedesů. „Blahopřeji Timovi, jenž má za sebou perfektní sezonu. Dnes odjel skvělý závod bez jediné chyby. Trochu jsem zklamaný z jednání Mattiase Ekströma, ale i s druhým místem jsem spokojený. V první sezoně v barvách továrního týmu Mercedesu to bylo myslím solidní," doplnil nového šampiona di Resta.
Za di Restou skončili Green a ve druhé části sezony nevýrazný Spengler, oba se v závěru závodu na kolegu z trojcípé hvězdy dotáhli.
Tom Kristensen dojel pátý, následoval Schneider, Ekström a Tomczyk. Poslední letošní body si podělili pouze jezdci s letošní specifikací vozů.
Z titulu mezi jezdci se po zásluze raduje Timo Scheider, který získal celkem 75 bodů ze 110 možných. Vyhrál tři závody podobně jako Ekström, ale proti odstupujícímu šampionovi zajížděl vyrovnanější výsledky. V závěru se jeho náskok v čele průběžného hodnocení povážlivě tenčil, Timo však zareagoval nejlepším možným způsobem a vyhrál nejdůležitější podnik sezony - finále na Hockenheimringu.
Vicemistrem se stal di Resta, který překonal zkušenější týmové kolegy a až v posledním závodě prohrál v čestném souboji boj o titul. Ve druhé části sezony byl jednoznačně nejlepší, ale díky potížím a problémům z její úvodní fáze nestihl Scheidera už překonat.
Třetí místo mezi jezdci získal Ekström pronásledovaný Greenem, Spenglerem, Schneiderem, Tomczykem a Kristensenem. Nevypsaný pohár jezdců s rok starým šasi vybojoval celkově devátý Paffett a první desítku uzavřel Premat. Debutová sezona Ralfa Schumachera nedopadla vůbec přesvědčivě a mladší bratr úspěšnějších sedminásobného šampiona F1 Michaela získal pouze dva body.
V hodnocení týmů byl výsledek opačný. Čtveřice od Audi se ukázala méně vyrovnaná, než u Mercedesu. Trojcípá hvězda reprezentovaná stájí H.W.A. získala o šest bodů více a ziskem 196 bodů i titul. Mezi soukromými týmy uspěl nejlépe Team Phoenix nasazující vozy Audi A4 2007.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?