HOCKENHEIMRING - ZÁVOD; Timo Scheider vybojoval svůj první titul šampiona DTM tím nejlepším možným způsobem. Hned v první zatáčce po bleskurychlém startu převzal vedení. Jeho hlavní soupeř v boji o titul di Resta skončil druhý, když v závodě nikdy vedoucí Audi úplně neatakoval.
Startovní manévr vyšel Scheiderovi excelentně a v první zatáčce si i díky Ekströmově pomoci vybojoval vedení. Švéd bojoval s di Restou a Greenem natolik sveřepě, že ho vedení závodu za blokování Mercedesu odměnilo penalizací průjezdu boxy s 3vteřinovou zastávkou.
Di Resta brzy překonal svého týmového kolegu Greena a vydal se na stíhací jízdu vedoucího Audi. Svoji ztrátu sice výrazně zredukoval, ale už po první zastávce v boxech měl Scheider znovu komfortnější náskok, který si uhlídal až pod šachovnici.
„Tohle je fantastický pocit, v posledním kole jsem musel přemáhat slzy! Dnešní den byl perfektní, vše šlo ideálně. Asi bude chvíli trvat, než tomu bude schopen uvěřit," prohlásil po závodě Scheider.
Nejmladší eso Mercedesu, které v letošní sezoně nahradilo Häkkinena, protnulo cílovou čáru se ztrátou tří vteřin na čele skupiny tří Mercedesů. „Blahopřeji Timovi, jenž má za sebou perfektní sezonu. Dnes odjel skvělý závod bez jediné chyby. Trochu jsem zklamaný z jednání Mattiase Ekströma, ale i s druhým místem jsem spokojený. V první sezoně v barvách továrního týmu Mercedesu to bylo myslím solidní," doplnil nového šampiona di Resta.
Za di Restou skončili Green a ve druhé části sezony nevýrazný Spengler, oba se v závěru závodu na kolegu z trojcípé hvězdy dotáhli.
Tom Kristensen dojel pátý, následoval Schneider, Ekström a Tomczyk. Poslední letošní body si podělili pouze jezdci s letošní specifikací vozů.
Z titulu mezi jezdci se po zásluze raduje Timo Scheider, který získal celkem 75 bodů ze 110 možných. Vyhrál tři závody podobně jako Ekström, ale proti odstupujícímu šampionovi zajížděl vyrovnanější výsledky. V závěru se jeho náskok v čele průběžného hodnocení povážlivě tenčil, Timo však zareagoval nejlepším možným způsobem a vyhrál nejdůležitější podnik sezony - finále na Hockenheimringu.
Vicemistrem se stal di Resta, který překonal zkušenější týmové kolegy a až v posledním závodě prohrál v čestném souboji boj o titul. Ve druhé části sezony byl jednoznačně nejlepší, ale díky potížím a problémům z její úvodní fáze nestihl Scheidera už překonat.
Třetí místo mezi jezdci získal Ekström pronásledovaný Greenem, Spenglerem, Schneiderem, Tomczykem a Kristensenem. Nevypsaný pohár jezdců s rok starým šasi vybojoval celkově devátý Paffett a první desítku uzavřel Premat. Debutová sezona Ralfa Schumachera nedopadla vůbec přesvědčivě a mladší bratr úspěšnějších sedminásobného šampiona F1 Michaela získal pouze dva body.
V hodnocení týmů byl výsledek opačný. Čtveřice od Audi se ukázala méně vyrovnaná, než u Mercedesu. Trojcípá hvězda reprezentovaná stájí H.W.A. získala o šest bodů více a ziskem 196 bodů i titul. Mezi soukromými týmy uspěl nejlépe Team Phoenix nasazující vozy Audi A4 2007.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.