HOCKENHEIMRING - ZÁVOD; Timo Scheider vybojoval svůj první titul šampiona DTM tím nejlepším možným způsobem. Hned v první zatáčce po bleskurychlém startu převzal vedení. Jeho hlavní soupeř v boji o titul di Resta skončil druhý, když v závodě nikdy vedoucí Audi úplně neatakoval.
Startovní manévr vyšel Scheiderovi excelentně a v první zatáčce si i díky Ekströmově pomoci vybojoval vedení. Švéd bojoval s di Restou a Greenem natolik sveřepě, že ho vedení závodu za blokování Mercedesu odměnilo penalizací průjezdu boxy s 3vteřinovou zastávkou.
Di Resta brzy překonal svého týmového kolegu Greena a vydal se na stíhací jízdu vedoucího Audi. Svoji ztrátu sice výrazně zredukoval, ale už po první zastávce v boxech měl Scheider znovu komfortnější náskok, který si uhlídal až pod šachovnici.
„Tohle je fantastický pocit, v posledním kole jsem musel přemáhat slzy! Dnešní den byl perfektní, vše šlo ideálně. Asi bude chvíli trvat, než tomu bude schopen uvěřit," prohlásil po závodě Scheider.
Nejmladší eso Mercedesu, které v letošní sezoně nahradilo Häkkinena, protnulo cílovou čáru se ztrátou tří vteřin na čele skupiny tří Mercedesů. „Blahopřeji Timovi, jenž má za sebou perfektní sezonu. Dnes odjel skvělý závod bez jediné chyby. Trochu jsem zklamaný z jednání Mattiase Ekströma, ale i s druhým místem jsem spokojený. V první sezoně v barvách továrního týmu Mercedesu to bylo myslím solidní," doplnil nového šampiona di Resta.
Za di Restou skončili Green a ve druhé části sezony nevýrazný Spengler, oba se v závěru závodu na kolegu z trojcípé hvězdy dotáhli.
Tom Kristensen dojel pátý, následoval Schneider, Ekström a Tomczyk. Poslední letošní body si podělili pouze jezdci s letošní specifikací vozů.
Z titulu mezi jezdci se po zásluze raduje Timo Scheider, který získal celkem 75 bodů ze 110 možných. Vyhrál tři závody podobně jako Ekström, ale proti odstupujícímu šampionovi zajížděl vyrovnanější výsledky. V závěru se jeho náskok v čele průběžného hodnocení povážlivě tenčil, Timo však zareagoval nejlepším možným způsobem a vyhrál nejdůležitější podnik sezony - finále na Hockenheimringu.
Vicemistrem se stal di Resta, který překonal zkušenější týmové kolegy a až v posledním závodě prohrál v čestném souboji boj o titul. Ve druhé části sezony byl jednoznačně nejlepší, ale díky potížím a problémům z její úvodní fáze nestihl Scheidera už překonat.
Třetí místo mezi jezdci získal Ekström pronásledovaný Greenem, Spenglerem, Schneiderem, Tomczykem a Kristensenem. Nevypsaný pohár jezdců s rok starým šasi vybojoval celkově devátý Paffett a první desítku uzavřel Premat. Debutová sezona Ralfa Schumachera nedopadla vůbec přesvědčivě a mladší bratr úspěšnějších sedminásobného šampiona F1 Michaela získal pouze dva body.
V hodnocení týmů byl výsledek opačný. Čtveřice od Audi se ukázala méně vyrovnaná, než u Mercedesu. Trojcípá hvězda reprezentovaná stájí H.W.A. získala o šest bodů více a ziskem 196 bodů i titul. Mezi soukromými týmy uspěl nejlépe Team Phoenix nasazující vozy Audi A4 2007.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.