HOCKENHEIMRING - ZÁVOD; Timo Scheider vybojoval svůj první titul šampiona DTM tím nejlepším možným způsobem. Hned v první zatáčce po bleskurychlém startu převzal vedení. Jeho hlavní soupeř v boji o titul di Resta skončil druhý, když v závodě nikdy vedoucí Audi úplně neatakoval.
Startovní manévr vyšel Scheiderovi excelentně a v první zatáčce si i díky Ekströmově pomoci vybojoval vedení. Švéd bojoval s di Restou a Greenem natolik sveřepě, že ho vedení závodu za blokování Mercedesu odměnilo penalizací průjezdu boxy s 3vteřinovou zastávkou.
Di Resta brzy překonal svého týmového kolegu Greena a vydal se na stíhací jízdu vedoucího Audi. Svoji ztrátu sice výrazně zredukoval, ale už po první zastávce v boxech měl Scheider znovu komfortnější náskok, který si uhlídal až pod šachovnici.
„Tohle je fantastický pocit, v posledním kole jsem musel přemáhat slzy! Dnešní den byl perfektní, vše šlo ideálně. Asi bude chvíli trvat, než tomu bude schopen uvěřit," prohlásil po závodě Scheider.
Nejmladší eso Mercedesu, které v letošní sezoně nahradilo Häkkinena, protnulo cílovou čáru se ztrátou tří vteřin na čele skupiny tří Mercedesů. „Blahopřeji Timovi, jenž má za sebou perfektní sezonu. Dnes odjel skvělý závod bez jediné chyby. Trochu jsem zklamaný z jednání Mattiase Ekströma, ale i s druhým místem jsem spokojený. V první sezoně v barvách továrního týmu Mercedesu to bylo myslím solidní," doplnil nového šampiona di Resta.
Za di Restou skončili Green a ve druhé části sezony nevýrazný Spengler, oba se v závěru závodu na kolegu z trojcípé hvězdy dotáhli.
Tom Kristensen dojel pátý, následoval Schneider, Ekström a Tomczyk. Poslední letošní body si podělili pouze jezdci s letošní specifikací vozů.
Z titulu mezi jezdci se po zásluze raduje Timo Scheider, který získal celkem 75 bodů ze 110 možných. Vyhrál tři závody podobně jako Ekström, ale proti odstupujícímu šampionovi zajížděl vyrovnanější výsledky. V závěru se jeho náskok v čele průběžného hodnocení povážlivě tenčil, Timo však zareagoval nejlepším možným způsobem a vyhrál nejdůležitější podnik sezony - finále na Hockenheimringu.
Vicemistrem se stal di Resta, který překonal zkušenější týmové kolegy a až v posledním závodě prohrál v čestném souboji boj o titul. Ve druhé části sezony byl jednoznačně nejlepší, ale díky potížím a problémům z její úvodní fáze nestihl Scheidera už překonat.
Třetí místo mezi jezdci získal Ekström pronásledovaný Greenem, Spenglerem, Schneiderem, Tomczykem a Kristensenem. Nevypsaný pohár jezdců s rok starým šasi vybojoval celkově devátý Paffett a první desítku uzavřel Premat. Debutová sezona Ralfa Schumachera nedopadla vůbec přesvědčivě a mladší bratr úspěšnějších sedminásobného šampiona F1 Michaela získal pouze dva body.
V hodnocení týmů byl výsledek opačný. Čtveřice od Audi se ukázala méně vyrovnaná, než u Mercedesu. Trojcípá hvězda reprezentovaná stájí H.W.A. získala o šest bodů více a ziskem 196 bodů i titul. Mezi soukromými týmy uspěl nejlépe Team Phoenix nasazující vozy Audi A4 2007.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.