Scheider vyhrál závod i titul DTM!

Scheider, Timo
Scheider, Timo, foto: dtm.de
Daniel Šupa 26. října 2008 15:47
Sdílej:

HOCKENHEIMRING - ZÁVOD; Timo Scheider vybojoval svůj první titul šampiona DTM tím nejlepším možným způsobem. Hned v první zatáčce po bleskurychlém startu převzal vedení. Jeho hlavní soupeř v boji o titul di Resta skončil druhý, když v závodě nikdy vedoucí Audi úplně neatakoval.

Startovní manévr vyšel Scheiderovi excelentně a v první zatáčce si i díky Ekströmově pomoci vybojoval vedení. Švéd bojoval s di Restou a Greenem natolik sveřepě, že ho vedení závodu za blokování Mercedesu odměnilo penalizací průjezdu boxy s 3vteřinovou zastávkou.

Di Resta brzy překonal svého týmového kolegu Greena a vydal se na stíhací jízdu vedoucího Audi. Svoji ztrátu sice výrazně zredukoval, ale už po první zastávce v boxech měl Scheider znovu komfortnější náskok, který si uhlídal až pod šachovnici.

„Tohle je fantastický  pocit, v posledním kole jsem musel přemáhat slzy! Dnešní den byl perfektní, vše šlo ideálně. Asi bude chvíli trvat, než tomu bude schopen uvěřit," prohlásil po závodě Scheider.

Nejmladší eso Mercedesu, které v letošní sezoně nahradilo Häkkinena, protnulo cílovou čáru se ztrátou tří vteřin na čele skupiny tří Mercedesů. „Blahopřeji Timovi, jenž má za sebou perfektní sezonu. Dnes odjel skvělý závod bez jediné chyby. Trochu jsem zklamaný z jednání Mattiase Ekströma, ale i s druhým místem jsem spokojený. V první sezoně v barvách továrního týmu Mercedesu to bylo myslím solidní," doplnil nového šampiona di Resta.

Za di Restou skončili Green a ve druhé části sezony nevýrazný Spengler, oba se v závěru závodu na kolegu z trojcípé hvězdy dotáhli.

Tom Kristensen dojel pátý, následoval Schneider, Ekström a Tomczyk. Poslední letošní body si podělili pouze jezdci s letošní specifikací vozů.

Z titulu mezi jezdci se po zásluze raduje Timo Scheider, který získal celkem 75 bodů ze 110 možných. Vyhrál tři závody podobně jako Ekström, ale proti odstupujícímu šampionovi zajížděl vyrovnanější výsledky. V závěru se jeho náskok v čele průběžného hodnocení povážlivě tenčil, Timo však zareagoval nejlepším možným způsobem a vyhrál nejdůležitější podnik sezony - finále na Hockenheimringu.

Vicemistrem se stal di Resta, který překonal zkušenější týmové kolegy a až v posledním závodě prohrál v čestném souboji boj o titul. Ve druhé části sezony byl jednoznačně nejlepší, ale díky potížím a problémům z její úvodní fáze nestihl Scheidera už překonat.

Třetí místo mezi jezdci získal Ekström pronásledovaný Greenem, Spenglerem, Schneiderem, Tomczykem a Kristensenem. Nevypsaný pohár jezdců s rok starým šasi vybojoval celkově devátý Paffett a první desítku uzavřel Premat. Debutová sezona Ralfa Schumachera nedopadla vůbec přesvědčivě a mladší bratr úspěšnějších sedminásobného šampiona F1 Michaela získal pouze dva body.

V hodnocení týmů byl výsledek opačný. Čtveřice od Audi se ukázala méně vyrovnaná, než u Mercedesu. Trojcípá hvězda reprezentovaná stájí H.W.A. získala o šest bodů více a ziskem 196 bodů i titul. Mezi soukromými týmy uspěl nejlépe Team Phoenix nasazující vozy Audi A4 2007.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.