HOCKENHEIMRING - KVALIFIKACE; Vítězem dnešní odpolední kvalifikace se sice stal úřadující šampion Ekström s Audi před hlavními postavami boje o titul di Restou a Scheiderem. Zatímco včera se zdálo, že Audi jsou v lepší formě než Mercedesy, dnes už to ale vypadá jinak.
Rozhodující duel o pole position spolu svedli Ekström a di Resta. Vedoucí jezdec průběžného pořadí Timo Scheider býval v letošní sezoně povětšinou z jezdců Audi specifikace 2008 nejrychlejší, ale tentokrát na svého značkového kolegu ani pronásledovatele di Restu nestačil. Až ve druhém pokusu dokázal alespoň překonat nakonec čtvrtého Greena.
„Dnes to bylo mezi mnou a Mattiasem hodně vyrovnané, ale on zajel lepší kolo. Pro zítřejší závod je to dobrá pozice, avšak Timo je hned za mnou, takže uvidíme, jak se to nakonec vyvine," prohlásil di Resta ve službách Mercedesu.
„Po chybě, které jsem se dopustil v první části, jsem byl opatrnější. Přirozeně jsem pod tlakem, ale je důležité udržet chladnou hlavu. Stojím hned za Paulem a může se těšit na horký závod. Vím, jak je mé auto na dlouhých stintech dobré, proto jsem v klidu. Navíc v Le Mans jsem startoval pátý a v první zatáčce jsem byl v první řadě, tady jsem na tom ještě lépe,“ nepropadá obavám Scheider.
Třetí řada patří Schneiderovi a Spenglerovi, čtvrtá Tomczykovi a Kristensenovi. Osm letošních vozů si rozdělilo první čtyři řady tak, že bude zítřejší start velmi důležitý pro další průběh závodu.
S rok starými auty se nejlépe umístil Rockenfeller před Jarvisem, Prematem a Paffettem. Třinácté místo Alberse s dva roky starým vozem lze znovu považovat za solidní výsledek, který staví Laudu jr. a Ralfa Schumachera opět do velmi nepříznivého světla.
Všechny vozy postoupily do druhé části kvalifikace poté, co Winkelhock rozbil Audi A4 v sekci Stadion natolik, že musela být kvalifikace přerušena a už se na dráhu nevrátil. Zítra bude startovat poslední.
Kombinací vedoucích k titulu jednoho nebo druhého jezdce je dost, Scheider má o dva body více, oba mají shodně dvě vítězství a shodně čtyři druhá místa. Až jedno třetí místo Němce by v případě rovnosti bodů rozhodovalo o držiteli titulu!
Základním úkolem pro di Restu je vyhrát, pokud by oponent skončil druhý, titul bere Skot se třemi vítězstvími. Pakliže by di Resta dojel na druhém místě a Scheider třetí, titul opět připadne jezdci Mercedesu. Pokud by Skot dojel třetí před Němcem, titul už bere jezdec Audi. Jestliže skončí jeden nebo druhý mimo body, Scheider slaví titul, di Resta musí ale dokončit závod nejhůře šestý.
Jak ale všichni víme, série DTM, ať už se nám její současná duální koncepce líbí nebo nelíbí, je velice vyrovnaná, téměř v žádném závodě poslední doby nepanovala nuda a výsledky se mohou v okamžiku změnit. Čeká nás tedy jistě zajímavý závod, o titulu se rozhoduje ve finále, co více si přát?
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.