HOCKENHEIMRING - KVALIFIKACE; Vítězem dnešní odpolední kvalifikace se sice stal úřadující šampion Ekström s Audi před hlavními postavami boje o titul di Restou a Scheiderem. Zatímco včera se zdálo, že Audi jsou v lepší formě než Mercedesy, dnes už to ale vypadá jinak.
Rozhodující duel o pole position spolu svedli Ekström a di Resta. Vedoucí jezdec průběžného pořadí Timo Scheider býval v letošní sezoně povětšinou z jezdců Audi specifikace 2008 nejrychlejší, ale tentokrát na svého značkového kolegu ani pronásledovatele di Restu nestačil. Až ve druhém pokusu dokázal alespoň překonat nakonec čtvrtého Greena.
„Dnes to bylo mezi mnou a Mattiasem hodně vyrovnané, ale on zajel lepší kolo. Pro zítřejší závod je to dobrá pozice, avšak Timo je hned za mnou, takže uvidíme, jak se to nakonec vyvine," prohlásil di Resta ve službách Mercedesu.
„Po chybě, které jsem se dopustil v první části, jsem byl opatrnější. Přirozeně jsem pod tlakem, ale je důležité udržet chladnou hlavu. Stojím hned za Paulem a může se těšit na horký závod. Vím, jak je mé auto na dlouhých stintech dobré, proto jsem v klidu. Navíc v Le Mans jsem startoval pátý a v první zatáčce jsem byl v první řadě, tady jsem na tom ještě lépe,“ nepropadá obavám Scheider.
Třetí řada patří Schneiderovi a Spenglerovi, čtvrtá Tomczykovi a Kristensenovi. Osm letošních vozů si rozdělilo první čtyři řady tak, že bude zítřejší start velmi důležitý pro další průběh závodu.
S rok starými auty se nejlépe umístil Rockenfeller před Jarvisem, Prematem a Paffettem. Třinácté místo Alberse s dva roky starým vozem lze znovu považovat za solidní výsledek, který staví Laudu jr. a Ralfa Schumachera opět do velmi nepříznivého světla.
Všechny vozy postoupily do druhé části kvalifikace poté, co Winkelhock rozbil Audi A4 v sekci Stadion natolik, že musela být kvalifikace přerušena a už se na dráhu nevrátil. Zítra bude startovat poslední.
Kombinací vedoucích k titulu jednoho nebo druhého jezdce je dost, Scheider má o dva body více, oba mají shodně dvě vítězství a shodně čtyři druhá místa. Až jedno třetí místo Němce by v případě rovnosti bodů rozhodovalo o držiteli titulu!
Základním úkolem pro di Restu je vyhrát, pokud by oponent skončil druhý, titul bere Skot se třemi vítězstvími. Pakliže by di Resta dojel na druhém místě a Scheider třetí, titul opět připadne jezdci Mercedesu. Pokud by Skot dojel třetí před Němcem, titul už bere jezdec Audi. Jestliže skončí jeden nebo druhý mimo body, Scheider slaví titul, di Resta musí ale dokončit závod nejhůře šestý.
Jak ale všichni víme, série DTM, ať už se nám její současná duální koncepce líbí nebo nelíbí, je velice vyrovnaná, téměř v žádném závodě poslední doby nepanovala nuda a výsledky se mohou v okamžiku změnit. Čeká nás tedy jistě zajímavý závod, o titulu se rozhoduje ve finále, co více si přát?
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?