HOCKENHEIMRING - KVALIFIKACE; Vítězem dnešní odpolední kvalifikace se sice stal úřadující šampion Ekström s Audi před hlavními postavami boje o titul di Restou a Scheiderem. Zatímco včera se zdálo, že Audi jsou v lepší formě než Mercedesy, dnes už to ale vypadá jinak.
Rozhodující duel o pole position spolu svedli Ekström a di Resta. Vedoucí jezdec průběžného pořadí Timo Scheider býval v letošní sezoně povětšinou z jezdců Audi specifikace 2008 nejrychlejší, ale tentokrát na svého značkového kolegu ani pronásledovatele di Restu nestačil. Až ve druhém pokusu dokázal alespoň překonat nakonec čtvrtého Greena.
„Dnes to bylo mezi mnou a Mattiasem hodně vyrovnané, ale on zajel lepší kolo. Pro zítřejší závod je to dobrá pozice, avšak Timo je hned za mnou, takže uvidíme, jak se to nakonec vyvine," prohlásil di Resta ve službách Mercedesu.
„Po chybě, které jsem se dopustil v první části, jsem byl opatrnější. Přirozeně jsem pod tlakem, ale je důležité udržet chladnou hlavu. Stojím hned za Paulem a může se těšit na horký závod. Vím, jak je mé auto na dlouhých stintech dobré, proto jsem v klidu. Navíc v Le Mans jsem startoval pátý a v první zatáčce jsem byl v první řadě, tady jsem na tom ještě lépe,“ nepropadá obavám Scheider.
Třetí řada patří Schneiderovi a Spenglerovi, čtvrtá Tomczykovi a Kristensenovi. Osm letošních vozů si rozdělilo první čtyři řady tak, že bude zítřejší start velmi důležitý pro další průběh závodu.
S rok starými auty se nejlépe umístil Rockenfeller před Jarvisem, Prematem a Paffettem. Třinácté místo Alberse s dva roky starým vozem lze znovu považovat za solidní výsledek, který staví Laudu jr. a Ralfa Schumachera opět do velmi nepříznivého světla.
Všechny vozy postoupily do druhé části kvalifikace poté, co Winkelhock rozbil Audi A4 v sekci Stadion natolik, že musela být kvalifikace přerušena a už se na dráhu nevrátil. Zítra bude startovat poslední.
Kombinací vedoucích k titulu jednoho nebo druhého jezdce je dost, Scheider má o dva body více, oba mají shodně dvě vítězství a shodně čtyři druhá místa. Až jedno třetí místo Němce by v případě rovnosti bodů rozhodovalo o držiteli titulu!
Základním úkolem pro di Restu je vyhrát, pokud by oponent skončil druhý, titul bere Skot se třemi vítězstvími. Pakliže by di Resta dojel na druhém místě a Scheider třetí, titul opět připadne jezdci Mercedesu. Pokud by Skot dojel třetí před Němcem, titul už bere jezdec Audi. Jestliže skončí jeden nebo druhý mimo body, Scheider slaví titul, di Resta musí ale dokončit závod nejhůře šestý.
Jak ale všichni víme, série DTM, ať už se nám její současná duální koncepce líbí nebo nelíbí, je velice vyrovnaná, téměř v žádném závodě poslední doby nepanovala nuda a výsledky se mohou v okamžiku změnit. Čeká nás tedy jistě zajímavý závod, o titulu se rozhoduje ve finále, co více si přát?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?