HOCKENHEIMRING - KVALIFIKACE; Vítězem dnešní odpolední kvalifikace se sice stal úřadující šampion Ekström s Audi před hlavními postavami boje o titul di Restou a Scheiderem. Zatímco včera se zdálo, že Audi jsou v lepší formě než Mercedesy, dnes už to ale vypadá jinak.
Rozhodující duel o pole position spolu svedli Ekström a di Resta. Vedoucí jezdec průběžného pořadí Timo Scheider býval v letošní sezoně povětšinou z jezdců Audi specifikace 2008 nejrychlejší, ale tentokrát na svého značkového kolegu ani pronásledovatele di Restu nestačil. Až ve druhém pokusu dokázal alespoň překonat nakonec čtvrtého Greena.
„Dnes to bylo mezi mnou a Mattiasem hodně vyrovnané, ale on zajel lepší kolo. Pro zítřejší závod je to dobrá pozice, avšak Timo je hned za mnou, takže uvidíme, jak se to nakonec vyvine," prohlásil di Resta ve službách Mercedesu.
„Po chybě, které jsem se dopustil v první části, jsem byl opatrnější. Přirozeně jsem pod tlakem, ale je důležité udržet chladnou hlavu. Stojím hned za Paulem a může se těšit na horký závod. Vím, jak je mé auto na dlouhých stintech dobré, proto jsem v klidu. Navíc v Le Mans jsem startoval pátý a v první zatáčce jsem byl v první řadě, tady jsem na tom ještě lépe,“ nepropadá obavám Scheider.
Třetí řada patří Schneiderovi a Spenglerovi, čtvrtá Tomczykovi a Kristensenovi. Osm letošních vozů si rozdělilo první čtyři řady tak, že bude zítřejší start velmi důležitý pro další průběh závodu.
S rok starými auty se nejlépe umístil Rockenfeller před Jarvisem, Prematem a Paffettem. Třinácté místo Alberse s dva roky starým vozem lze znovu považovat za solidní výsledek, který staví Laudu jr. a Ralfa Schumachera opět do velmi nepříznivého světla.
Všechny vozy postoupily do druhé části kvalifikace poté, co Winkelhock rozbil Audi A4 v sekci Stadion natolik, že musela být kvalifikace přerušena a už se na dráhu nevrátil. Zítra bude startovat poslední.
Kombinací vedoucích k titulu jednoho nebo druhého jezdce je dost, Scheider má o dva body více, oba mají shodně dvě vítězství a shodně čtyři druhá místa. Až jedno třetí místo Němce by v případě rovnosti bodů rozhodovalo o držiteli titulu!
Základním úkolem pro di Restu je vyhrát, pokud by oponent skončil druhý, titul bere Skot se třemi vítězstvími. Pakliže by di Resta dojel na druhém místě a Scheider třetí, titul opět připadne jezdci Mercedesu. Pokud by Skot dojel třetí před Němcem, titul už bere jezdec Audi. Jestliže skončí jeden nebo druhý mimo body, Scheider slaví titul, di Resta musí ale dokončit závod nejhůře šestý.
Jak ale všichni víme, série DTM, ať už se nám její současná duální koncepce líbí nebo nelíbí, je velice vyrovnaná, téměř v žádném závodě poslední doby nepanovala nuda a výsledky se mohou v okamžiku změnit. Čeká nás tedy jistě zajímavý závod, o titulu se rozhoduje ve finále, co více si přát?
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.