HOCKENHEIMRING - KVALIFIKACE; Vítězem dnešní odpolední kvalifikace se sice stal úřadující šampion Ekström s Audi před hlavními postavami boje o titul di Restou a Scheiderem. Zatímco včera se zdálo, že Audi jsou v lepší formě než Mercedesy, dnes už to ale vypadá jinak.
Rozhodující duel o pole position spolu svedli Ekström a di Resta. Vedoucí jezdec průběžného pořadí Timo Scheider býval v letošní sezoně povětšinou z jezdců Audi specifikace 2008 nejrychlejší, ale tentokrát na svého značkového kolegu ani pronásledovatele di Restu nestačil. Až ve druhém pokusu dokázal alespoň překonat nakonec čtvrtého Greena.
„Dnes to bylo mezi mnou a Mattiasem hodně vyrovnané, ale on zajel lepší kolo. Pro zítřejší závod je to dobrá pozice, avšak Timo je hned za mnou, takže uvidíme, jak se to nakonec vyvine," prohlásil di Resta ve službách Mercedesu.
„Po chybě, které jsem se dopustil v první části, jsem byl opatrnější. Přirozeně jsem pod tlakem, ale je důležité udržet chladnou hlavu. Stojím hned za Paulem a může se těšit na horký závod. Vím, jak je mé auto na dlouhých stintech dobré, proto jsem v klidu. Navíc v Le Mans jsem startoval pátý a v první zatáčce jsem byl v první řadě, tady jsem na tom ještě lépe,“ nepropadá obavám Scheider.
Třetí řada patří Schneiderovi a Spenglerovi, čtvrtá Tomczykovi a Kristensenovi. Osm letošních vozů si rozdělilo první čtyři řady tak, že bude zítřejší start velmi důležitý pro další průběh závodu.
S rok starými auty se nejlépe umístil Rockenfeller před Jarvisem, Prematem a Paffettem. Třinácté místo Alberse s dva roky starým vozem lze znovu považovat za solidní výsledek, který staví Laudu jr. a Ralfa Schumachera opět do velmi nepříznivého světla.
Všechny vozy postoupily do druhé části kvalifikace poté, co Winkelhock rozbil Audi A4 v sekci Stadion natolik, že musela být kvalifikace přerušena a už se na dráhu nevrátil. Zítra bude startovat poslední.
Kombinací vedoucích k titulu jednoho nebo druhého jezdce je dost, Scheider má o dva body více, oba mají shodně dvě vítězství a shodně čtyři druhá místa. Až jedno třetí místo Němce by v případě rovnosti bodů rozhodovalo o držiteli titulu!
Základním úkolem pro di Restu je vyhrát, pokud by oponent skončil druhý, titul bere Skot se třemi vítězstvími. Pakliže by di Resta dojel na druhém místě a Scheider třetí, titul opět připadne jezdci Mercedesu. Pokud by Skot dojel třetí před Němcem, titul už bere jezdec Audi. Jestliže skončí jeden nebo druhý mimo body, Scheider slaví titul, di Resta musí ale dokončit závod nejhůře šestý.
Jak ale všichni víme, série DTM, ať už se nám její současná duální koncepce líbí nebo nelíbí, je velice vyrovnaná, téměř v žádném závodě poslední doby nepanovala nuda a výsledky se mohou v okamžiku změnit. Čeká nás tedy jistě zajímavý závod, o titulu se rozhoduje ve finále, co více si přát?
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!