Ekström vyhrál chaotické mokré Le Mans

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: Audi Sport Press
Daniel Šupa 5. října 2008 17:07
Sdílej:

LE MANS - ZÁVOD; Průběh předposledního závodu donutil na celé čáře prohrávajícího di Restu hrát vabank a riskantní rozhodnutí se nakonec ukázalo tím nejlepším možným, když Skota vrátilo do hry o titul. Z vítězství se radoval Ekström, Scheiderův náskok se výrazně ztenčil, rozhodne se až v Německu.

Start se nesl v duální situaci. Audi nastoupilo se suchými pneumatikami, naopak několik Mercedesů vsadilo po krátké deštivé přeháňce na gumy do mokra. Mezi nimi i favorité na titul di Resta a Green.

Startovní manévr vyšel Ekströmovi výborně. Ale Audi důsledně pracuje v týmové strategii a v boji o titul podporuje Timo Scheidera, jehož dvojnásobný šampion pustil do vedení.

Zatímco si obě Audi budovala náskok, Green a di Resta se propadali závodním polem zpět. V tu chvíli se zdálo, že mokré gumy definitivně pohřbily naděje Mercedesu na zisk letošního titulu. Po předčasné výměně gum klesl di Resta až na třinácté místo a fanoušci Mercedesu mohli pomalu balit vlajky.

Ale i tentokrát se ukázalo, že dělat závěry před šachovnicí se nevyplácí. Před polovinou závodu začalo opět mírně pršet, intenzita však nebyla nijak výrazná, proto Scheider i záda mu jistící Ekström obdrželi slicky.

Vody však přibývalo a di Resta, jehož teprve druhá zastávka čekala, obul pneumatiky do deště a jal se postupně kolem plovoucích soupeřů výrazně snižovat ztrátu na hlavního konkurenta Scheidera.

Ten rychle přehodnotil situaci a následovala neplánovaná zastávka v boxech, která však pozměnila průběh závodu v neprospěch kruhů.

Ekström zůstal s náskokem v čele, Scheider neriskoval a klesl až za di Restu, jehož Mercedesu se však v mokrých podmínkách dařilo výrazně lépe.

Pátý Němec musel odrážet tvrdé útoky znovuoživeného Schneidera, vlastní chybou pak klesl na konečné šesté místo. Di Restovi se dařilo výrazně lépe a dostal se až na druhé místo za vítězného Ekströma. Na třetím a čtvrtém dojeli Premat s Paffettem s rok starými vozy, kteří zůstali na hladkých pneumatikách, pátý skončil Bernd Schneider, šestý Scheider, sedmý Spengler. Až osmé místo nakonec zbylo na suveréna tréninků Kristensena.

Boj o titul se dnešním deštěm řádně zdramatizoval, rozdíl mezi vedoucím Scheiderem a druhým di Restou klesl na pouhé dva body, Ekström a Green jsou však již mimo hru. Rozhodovat se tak bude ve finále, které se uskuteční na německém Hockenheimringu.

Průběžné pořadí

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.