Ekström a Tomczyk o Barceloně před Barcelonou

Ekström - Tomczyk
Ekström - Tomczyk, foto: Audi Sport Press
Tomáš Musil 16. září 2008 20:27
Sdílej:

První z nich vyhrál v roce 2004 a 2007 a je tudíž obhájcem titulu. Zatím to ale na obhajobu nevypadá. Mattias Ekström ztrácí na vedoucího Scheidera deset bodů. Odrazí se ke své stíhací jízdě za titulem o víkendu ve Španělsku nebo zde opět potvrdí svoji dominanci Martin Tomczyk?

Ekström již dříve prohlásil, že dokud bude alespoň teoretická šance, že by mohl titul obhájit, bude bojovat. Po Brands Hatch se nyní DTM přesouvá do Barcelony, kde se právě značce Audi daří velmi solidně, nejen proto jede Ektröm do Španělska s velkou dávkou sebevědomí. Za poslední dva roky, co se tu jezdí tato série, Audi dvakrát ovládlo sobotní kvalifikaci a jednou z toho vytěžilo vítězství. K úspěchu však bude potřeba i štěstí. “V posledních dvou letech jsme zde byli velmi silným týmem, ale já měl vždy problémy s jezdci Mercedesu a nikdy jsem zde nevybojoval podium. Doufám, že na potřetí už to vyjde. Šance na titul se s vítězstvím zase o něco zvýší, proto se budu soustředit na kvalifikaci, abych mohl hned od začátku bojovat o přední místa,“ říká Mattias Ekström. Ze dvou kvalifikací ve Španělsku Audi dvakrát vyhrálo. V obou případech si pole position vybojoval Martin Tomczyk, ale jen dva roky zpátky z toho vytěžil vítězství. Teď ho na okruhu Circuit de Catalunya čeká už osmdesátý závod v sérii DTM. “Dvakrát jsme zde jeli a já dokázal dvakrát získat pole position. Nejen proto mám na tuto trať dobré vzpomínky. Výjimkou je samozřejmě minulý rok, kde jsem po kolizi s Mikou Hakkinenem nedokončil. Myslím, že tato trať sedí jak nám, tak i Mercedesu, určitě nás čekají zajímavé závody,“ dodává Martin Tomczyk.
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.