Ekström a Tomczyk o Barceloně před Barcelonou

Ekström - Tomczyk
Ekström - Tomczyk, foto: Audi Sport Press
Tomáš Musil 16. září 2008 20:27
Sdílej:

První z nich vyhrál v roce 2004 a 2007 a je tudíž obhájcem titulu. Zatím to ale na obhajobu nevypadá. Mattias Ekström ztrácí na vedoucího Scheidera deset bodů. Odrazí se ke své stíhací jízdě za titulem o víkendu ve Španělsku nebo zde opět potvrdí svoji dominanci Martin Tomczyk?

Ekström již dříve prohlásil, že dokud bude alespoň teoretická šance, že by mohl titul obhájit, bude bojovat. Po Brands Hatch se nyní DTM přesouvá do Barcelony, kde se právě značce Audi daří velmi solidně, nejen proto jede Ektröm do Španělska s velkou dávkou sebevědomí. Za poslední dva roky, co se tu jezdí tato série, Audi dvakrát ovládlo sobotní kvalifikaci a jednou z toho vytěžilo vítězství. K úspěchu však bude potřeba i štěstí. “V posledních dvou letech jsme zde byli velmi silným týmem, ale já měl vždy problémy s jezdci Mercedesu a nikdy jsem zde nevybojoval podium. Doufám, že na potřetí už to vyjde. Šance na titul se s vítězstvím zase o něco zvýší, proto se budu soustředit na kvalifikaci, abych mohl hned od začátku bojovat o přední místa,“ říká Mattias Ekström. Ze dvou kvalifikací ve Španělsku Audi dvakrát vyhrálo. V obou případech si pole position vybojoval Martin Tomczyk, ale jen dva roky zpátky z toho vytěžil vítězství. Teď ho na okruhu Circuit de Catalunya čeká už osmdesátý závod v sérii DTM. “Dvakrát jsme zde jeli a já dokázal dvakrát získat pole position. Nejen proto mám na tuto trať dobré vzpomínky. Výjimkou je samozřejmě minulý rok, kde jsem po kolizi s Mikou Hakkinenem nedokončil. Myslím, že tato trať sedí jak nám, tak i Mercedesu, určitě nás čekají zajímavé závody,“ dodává Martin Tomczyk.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?