Ekström jde po titulu

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
Tomáš Musil 6. září 2008 21:23
Sdílej:

Ačkoliv je Mattias Ekström obhájcem titulu v DTM, na vedoucího Scheidera ztrácí tři závody před koncem deset bodů. Sám však připomíná, že dokud bude mít alespoň matematickou šanci na titul, nic nevzdá.

Mistr DTM z let 2004 a 2007 si v Brands Hatch vybojoval v kvalifikaci sedmou příčku, což pro něj bylo mírné zklamání. Vše si pak ale vynahradil v závodě, kde se propracoval o čtyři místa dál, a mohl tak vystoupit na stupně vítězů, kam ho vynesla především výborně zvolená strategie. Sedmé místo po startu si udržel a poprvé se do boxů vydal mnohem později než všichni soupeři, což ho vyneslo na třetí příčku, kterou pak dokázal až do cíle udržet. Do tabulky si tak připsal dalších šest bodů a pouze bod ho dělí od dua jezdců Mercedesu, Greena a di Restu. “Se třetí příčkou nemůžu být nespokojen. I když přiznávám, že jsem do Brands přijížděl s myšlenkami na vítězství, ale i třetí místo je skvělé. Očekávali jsme, že to na trati půjde trochu lépe, ale i tak se nám podařilo dojít až na bronzový stupínek. Pořád je ve hře 30 bodů, a dokud tu bude aspoň teoretická šance, budu o ni bojovat.” “Přijel jsem zde, abych tu vyhrál, ale po problémech s převodovkou během kvalifikace jsem musel ze svého cíle trochu slevit. Nakonec jsem spokojen s výsledkem. Moje auto bylo skvělé, byli jsme schopni předjet ostatní a nejen díky tomu jsme poskočili ze sedmé příčky na třetí.” “Boj o titul je ale stále otevřený. Ačkoliv ztrácím deset bodů na Tima, což je poměrně hodně, v DTM se může stát opravdu cokoliv a platí to hlavně na konci sezony.”
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.