ZANDVOORT - ZÁVOD; Audi se ukázalo v dnešním závodě na technickém holandském okruhu ve vrcholné formě a obsadilo první čtyři místa v cíli. Z druhého vítězství v sezoně se radoval úřadující šampion Ekström.
Švéd využil svoji nejlepší pozici na startu a udržel první pozici i po zhasnutí světel. Výborný start předvedl v kvalifikaci šestý Tomczyk, jenž se zařadil za třetího Kristensena, čímž se do čela závodního pole dostaly všechny čtyři letošní vozy Audi.
Naopak včera nejrychlejší z Mercedesů Green startovní manévr pokazil a propadl se až na sedmé místo za di Restu.
Ekström nepustil vedení až do cíle, ale po celý závod byl pod tlakem týmového kolegy Scheidera, který projel pod šachovnicí jen s minimální ztrátou.
Třetí místo obsadil Tom Kristensen, jenž na duo v čele nestačil, ale s přehledem kontroloval svůj náskok před čtvrtým Tomczykem.
Piloti letošních Mercedesů se tentokrát nemohli s konkurenty od Audi měřit, interní souboj vyhrál Spengler, ale i dnes byl nejrychlejší Green, který po nevydařeném startu nejprve během první zastávky překonal di Restu a v závěru vyvíjel tlak na Kanaďana.
Paul di Resta přišel o šanci na lepší bodované pozice při druhé zastávce v boxech, výměna kola neproběhla hladce a ztracené vteřiny se jezdci nepodařilo dohnat.
Poslední bodovanou příčku obsadil Winkelhock s loňským Audi, který za sebou udržel Schneidera ve čtvrtém letošním Mercedesu, jemuž se bodovat v Holandsku nepodařilo.
Christijan Albers krajany dlouho netěšil, jeho pouť domácím závodem skončila v prvním kole.
Průběžné pořadí
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.