ZANDVOORT - ZÁVOD; Audi se ukázalo v dnešním závodě na technickém holandském okruhu ve vrcholné formě a obsadilo první čtyři místa v cíli. Z druhého vítězství v sezoně se radoval úřadující šampion Ekström.
Švéd využil svoji nejlepší pozici na startu a udržel první pozici i po zhasnutí světel. Výborný start předvedl v kvalifikaci šestý Tomczyk, jenž se zařadil za třetího Kristensena, čímž se do čela závodního pole dostaly všechny čtyři letošní vozy Audi.
Naopak včera nejrychlejší z Mercedesů Green startovní manévr pokazil a propadl se až na sedmé místo za di Restu.
Ekström nepustil vedení až do cíle, ale po celý závod byl pod tlakem týmového kolegy Scheidera, který projel pod šachovnicí jen s minimální ztrátou.
Třetí místo obsadil Tom Kristensen, jenž na duo v čele nestačil, ale s přehledem kontroloval svůj náskok před čtvrtým Tomczykem.
Piloti letošních Mercedesů se tentokrát nemohli s konkurenty od Audi měřit, interní souboj vyhrál Spengler, ale i dnes byl nejrychlejší Green, který po nevydařeném startu nejprve během první zastávky překonal di Restu a v závěru vyvíjel tlak na Kanaďana.
Paul di Resta přišel o šanci na lepší bodované pozice při druhé zastávce v boxech, výměna kola neproběhla hladce a ztracené vteřiny se jezdci nepodařilo dohnat.
Poslední bodovanou příčku obsadil Winkelhock s loňským Audi, který za sebou udržel Schneidera ve čtvrtém letošním Mercedesu, jemuž se bodovat v Holandsku nepodařilo.
Christijan Albers krajany dlouho netěšil, jeho pouť domácím závodem skončila v prvním kole.
Průběžné pořadí
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?