ZANDVOORT - ZÁVOD; Audi se ukázalo v dnešním závodě na technickém holandském okruhu ve vrcholné formě a obsadilo první čtyři místa v cíli. Z druhého vítězství v sezoně se radoval úřadující šampion Ekström.
Švéd využil svoji nejlepší pozici na startu a udržel první pozici i po zhasnutí světel. Výborný start předvedl v kvalifikaci šestý Tomczyk, jenž se zařadil za třetího Kristensena, čímž se do čela závodního pole dostaly všechny čtyři letošní vozy Audi.
Naopak včera nejrychlejší z Mercedesů Green startovní manévr pokazil a propadl se až na sedmé místo za di Restu.
Ekström nepustil vedení až do cíle, ale po celý závod byl pod tlakem týmového kolegy Scheidera, který projel pod šachovnicí jen s minimální ztrátou.
Třetí místo obsadil Tom Kristensen, jenž na duo v čele nestačil, ale s přehledem kontroloval svůj náskok před čtvrtým Tomczykem.
Piloti letošních Mercedesů se tentokrát nemohli s konkurenty od Audi měřit, interní souboj vyhrál Spengler, ale i dnes byl nejrychlejší Green, který po nevydařeném startu nejprve během první zastávky překonal di Restu a v závěru vyvíjel tlak na Kanaďana.
Paul di Resta přišel o šanci na lepší bodované pozice při druhé zastávce v boxech, výměna kola neproběhla hladce a ztracené vteřiny se jezdci nepodařilo dohnat.
Poslední bodovanou příčku obsadil Winkelhock s loňským Audi, který za sebou udržel Schneidera ve čtvrtém letošním Mercedesu, jemuž se bodovat v Holandsku nepodařilo.
Christijan Albers krajany dlouho netěšil, jeho pouť domácím závodem skončila v prvním kole.
Průběžné pořadí
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?