ZANDVOORT - ZÁVOD; Audi se ukázalo v dnešním závodě na technickém holandském okruhu ve vrcholné formě a obsadilo první čtyři místa v cíli. Z druhého vítězství v sezoně se radoval úřadující šampion Ekström.
Švéd využil svoji nejlepší pozici na startu a udržel první pozici i po zhasnutí světel. Výborný start předvedl v kvalifikaci šestý Tomczyk, jenž se zařadil za třetího Kristensena, čímž se do čela závodního pole dostaly všechny čtyři letošní vozy Audi.
Naopak včera nejrychlejší z Mercedesů Green startovní manévr pokazil a propadl se až na sedmé místo za di Restu.
Ekström nepustil vedení až do cíle, ale po celý závod byl pod tlakem týmového kolegy Scheidera, který projel pod šachovnicí jen s minimální ztrátou.
Třetí místo obsadil Tom Kristensen, jenž na duo v čele nestačil, ale s přehledem kontroloval svůj náskok před čtvrtým Tomczykem.
Piloti letošních Mercedesů se tentokrát nemohli s konkurenty od Audi měřit, interní souboj vyhrál Spengler, ale i dnes byl nejrychlejší Green, který po nevydařeném startu nejprve během první zastávky překonal di Restu a v závěru vyvíjel tlak na Kanaďana.
Paul di Resta přišel o šanci na lepší bodované pozice při druhé zastávce v boxech, výměna kola neproběhla hladce a ztracené vteřiny se jezdci nepodařilo dohnat.
Poslední bodovanou příčku obsadil Winkelhock s loňským Audi, který za sebou udržel Schneidera ve čtvrtém letošním Mercedesu, jemuž se bodovat v Holandsku nepodařilo.
Christijan Albers krajany dlouho netěšil, jeho pouť domácím závodem skončila v prvním kole.
Průběžné pořadí
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?