ZANDVOORT - ZÁVOD; Audi se ukázalo v dnešním závodě na technickém holandském okruhu ve vrcholné formě a obsadilo první čtyři místa v cíli. Z druhého vítězství v sezoně se radoval úřadující šampion Ekström.
Švéd využil svoji nejlepší pozici na startu a udržel první pozici i po zhasnutí světel. Výborný start předvedl v kvalifikaci šestý Tomczyk, jenž se zařadil za třetího Kristensena, čímž se do čela závodního pole dostaly všechny čtyři letošní vozy Audi.
Naopak včera nejrychlejší z Mercedesů Green startovní manévr pokazil a propadl se až na sedmé místo za di Restu.
Ekström nepustil vedení až do cíle, ale po celý závod byl pod tlakem týmového kolegy Scheidera, který projel pod šachovnicí jen s minimální ztrátou.
Třetí místo obsadil Tom Kristensen, jenž na duo v čele nestačil, ale s přehledem kontroloval svůj náskok před čtvrtým Tomczykem.
Piloti letošních Mercedesů se tentokrát nemohli s konkurenty od Audi měřit, interní souboj vyhrál Spengler, ale i dnes byl nejrychlejší Green, který po nevydařeném startu nejprve během první zastávky překonal di Restu a v závěru vyvíjel tlak na Kanaďana.
Paul di Resta přišel o šanci na lepší bodované pozice při druhé zastávce v boxech, výměna kola neproběhla hladce a ztracené vteřiny se jezdci nepodařilo dohnat.
Poslední bodovanou příčku obsadil Winkelhock s loňským Audi, který za sebou udržel Schneidera ve čtvrtém letošním Mercedesu, jemuž se bodovat v Holandsku nepodařilo.
Christijan Albers krajany dlouho netěšil, jeho pouť domácím závodem skončila v prvním kole.
Průběžné pořadí
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?