LAUSITZRING - ZÁVOD; Paul di Resta využil nejvýhodnější pozice na startu a v dalším průběhu závodu využil své rychlosti i taktiky ke svému prvnímu zaslouženému vítězství. Audi sice Mercedesy dnes přečíslilo, ale Scheiderovi na útok nezbyl čas. Třetí místo získal obhájce titulu Ekström.
Start přinesl napínavý duel o první pozici, když do první zatáčky najížděl po vnitřní straně Spengler a na vnější di Resta, jezdci tovární stáje Mercedesu H.W.A., za nimi se seřadili piloti Audi. Souboj ustál vítěz kvalifikace a Spengler naopak začal ztrácet a brzdil rychlejší Audi, čehož vedoucí di Resta využil pro získání slušného náskoku, který kontroloval až do konce závodu.
Ještě v prvním kole měl znovu smůlu Kristensen, kterého poslal do hodin a na konec startovního pole příliš ambiciózní Premat s rok starým Audi. Spengler dokázal vzdorovat rychlejším soupeřům, ale v boxech se rozdílná forma projevila poklesem na šesté místo, díky čemuž se za di Restu posunuli Scheider, Ekström, Tomczyk i Green.
Vedoucí muž průběžného pořadí Scheider byl v další fázi závodu sice nejrychlejší, ale vedoucí di Resta kontroloval zkušeně a s přehledem ztenčující se náskok až pod šachovnicovou vlajku a zisk prémiového vítězství v DTM.
Na dalších pozicích se změny nekonaly, Bernd Schneider získal dva body za sedmé místo a poslední bod ukořistil v bratrovražedném souboji vozů Audi specifikace 2007 Premat, když poslední zastávkou přišel o tuto pozici Rockenfeller, před nějž se dostal ještě Jarvis.
V čele hodnocení jezdců je i nadále Timo Scheider, přičemž dnešní vítěz ztrácí jen tři body. Další závod bude hostit městský okruh Norisring za šest týdnů.
Pro shlédnutí průběžného pořadí po čtvrtém závodě klikněte zde.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.