LAUSITZRING - ZÁVOD; Paul di Resta využil nejvýhodnější pozice na startu a v dalším průběhu závodu využil své rychlosti i taktiky ke svému prvnímu zaslouženému vítězství. Audi sice Mercedesy dnes přečíslilo, ale Scheiderovi na útok nezbyl čas. Třetí místo získal obhájce titulu Ekström.
Start přinesl napínavý duel o první pozici, když do první zatáčky najížděl po vnitřní straně Spengler a na vnější di Resta, jezdci tovární stáje Mercedesu H.W.A., za nimi se seřadili piloti Audi. Souboj ustál vítěz kvalifikace a Spengler naopak začal ztrácet a brzdil rychlejší Audi, čehož vedoucí di Resta využil pro získání slušného náskoku, který kontroloval až do konce závodu.
Ještě v prvním kole měl znovu smůlu Kristensen, kterého poslal do hodin a na konec startovního pole příliš ambiciózní Premat s rok starým Audi. Spengler dokázal vzdorovat rychlejším soupeřům, ale v boxech se rozdílná forma projevila poklesem na šesté místo, díky čemuž se za di Restu posunuli Scheider, Ekström, Tomczyk i Green.
Vedoucí muž průběžného pořadí Scheider byl v další fázi závodu sice nejrychlejší, ale vedoucí di Resta kontroloval zkušeně a s přehledem ztenčující se náskok až pod šachovnicovou vlajku a zisk prémiového vítězství v DTM.
Na dalších pozicích se změny nekonaly, Bernd Schneider získal dva body za sedmé místo a poslední bod ukořistil v bratrovražedném souboji vozů Audi specifikace 2007 Premat, když poslední zastávkou přišel o tuto pozici Rockenfeller, před nějž se dostal ještě Jarvis.
V čele hodnocení jezdců je i nadále Timo Scheider, přičemž dnešní vítěz ztrácí jen tři body. Další závod bude hostit městský okruh Norisring za šest týdnů.
Pro shlédnutí průběžného pořadí po čtvrtém závodě klikněte zde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?