di Resta nedal Audi šanci a poprvé vyhrál

di Resta, Paul
di Resta, Paul, foto: dtm.de
Daniel Šupa 18. května 2008 15:37
Sdílej:

LAUSITZRING - ZÁVOD; Paul di Resta využil nejvýhodnější pozice na startu a v dalším průběhu závodu využil své rychlosti i taktiky ke svému prvnímu zaslouženému vítězství. Audi sice Mercedesy dnes přečíslilo, ale Scheiderovi na útok nezbyl čas. Třetí místo získal obhájce titulu Ekström.

Start přinesl napínavý duel o první pozici, když do první zatáčky najížděl po vnitřní straně Spengler a na vnější di Resta, jezdci tovární stáje Mercedesu H.W.A., za nimi se seřadili piloti Audi. Souboj ustál vítěz kvalifikace a Spengler naopak začal ztrácet a brzdil rychlejší Audi, čehož vedoucí di Resta využil pro získání slušného náskoku, který kontroloval až do konce závodu.

Ještě v prvním kole měl znovu smůlu Kristensen, kterého poslal do hodin a na konec startovního pole příliš ambiciózní Premat s rok starým Audi. Spengler dokázal vzdorovat rychlejším soupeřům, ale v boxech se rozdílná forma projevila poklesem na šesté místo, díky čemuž se za di Restu posunuli Scheider, Ekström, Tomczyk i Green.

Vedoucí muž průběžného pořadí Scheider byl v další fázi závodu sice nejrychlejší, ale vedoucí di Resta kontroloval zkušeně a s přehledem ztenčující se náskok až pod šachovnicovou vlajku a zisk prémiového vítězství v DTM.

Na dalších pozicích se změny nekonaly, Bernd Schneider získal dva body za sedmé místo a poslední bod ukořistil v bratrovražedném souboji vozů Audi specifikace 2007 Premat, když poslední zastávkou přišel o tuto pozici Rockenfeller, před nějž se dostal ještě Jarvis.

V čele hodnocení jezdců je i nadále Timo Scheider, přičemž dnešní vítěz ztrácí jen tři body. Další závod bude hostit městský okruh Norisring za šest týdnů.

Pro shlédnutí průběžného pořadí po čtvrtém závodě klikněte zde.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.