LAUSITZRING - 1. a 2. TEST; Zatímco jsme si letos zvykli vídat v popředí tabulek časů pátečních testů především jezdce Audi, na Lausitzringu byla situace vyrovnaná už od rána. O faktu svědčí i to, že nejrychlejšího času dne dosáhli Scheider i Schneider a byl na tisícinu vteřiny stejný.
V ranním tréninku dosáhl nejlepšího času Tomczyk a jen minimálně za ním zaostali Kristensen, di Resta a Scheider. O přestávce přišlo zhoršení počasí a na vlhkou dráhu se odpoledne nikomu moc nechtělo. Audi zůstalo v boxech, Mercedes však nakonec na okruh vyjel. I díky tomu patřili jezdci stáje HWA k nejpilnějším. Green odkroužil 51 kol, di Resta 50 a Schneider 49. Pro představu, závod je vypsán na 48 kol.
Nejlepšího času dosáhl Scheider, kterému se z jezdců Audi daří v letošní sezóně nejlépe a až na ulitý start v Mugellu dosahuje vyrovnaných výkonů. Bernd Schneider s Mercedesem dosáhl stejného času, ale díky tomu, že ho změřily stopky později, připadlo mu druhé místo tabulky. Třetího času dosáhl Spengler, kterého následovali jeho kolegové di Resta a Green. První osmičku uzavřeli Tomczyk, Kristensen a Ekström.
Lausitzring tak přinesl další netradiční úkaz, první osmičku obsadili pouze jezdci s vozy specifikace 2008. Až deváté místo připadlo Winkelhockovi před Paffettem a v obou trénincích překvapil svými časy Albers startující s Audi z roku 2006. Naopak Ralf Schumacher pokračuje i nadále v umístěních ve druhé polovině závodního pole.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.