LAUSITZRING - 1. a 2. TEST; Zatímco jsme si letos zvykli vídat v popředí tabulek časů pátečních testů především jezdce Audi, na Lausitzringu byla situace vyrovnaná už od rána. O faktu svědčí i to, že nejrychlejšího času dne dosáhli Scheider i Schneider a byl na tisícinu vteřiny stejný.
V ranním tréninku dosáhl nejlepšího času Tomczyk a jen minimálně za ním zaostali Kristensen, di Resta a Scheider. O přestávce přišlo zhoršení počasí a na vlhkou dráhu se odpoledne nikomu moc nechtělo. Audi zůstalo v boxech, Mercedes však nakonec na okruh vyjel. I díky tomu patřili jezdci stáje HWA k nejpilnějším. Green odkroužil 51 kol, di Resta 50 a Schneider 49. Pro představu, závod je vypsán na 48 kol.
Nejlepšího času dosáhl Scheider, kterému se z jezdců Audi daří v letošní sezóně nejlépe a až na ulitý start v Mugellu dosahuje vyrovnaných výkonů. Bernd Schneider s Mercedesem dosáhl stejného času, ale díky tomu, že ho změřily stopky později, připadlo mu druhé místo tabulky. Třetího času dosáhl Spengler, kterého následovali jeho kolegové di Resta a Green. První osmičku uzavřeli Tomczyk, Kristensen a Ekström.
Lausitzring tak přinesl další netradiční úkaz, první osmičku obsadili pouze jezdci s vozy specifikace 2008. Až deváté místo připadlo Winkelhockovi před Paffettem a v obou trénincích překvapil svými časy Albers startující s Audi z roku 2006. Naopak Ralf Schumacher pokračuje i nadále v umístěních ve druhé polovině závodního pole.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.