LAUSITZRING - 1. a 2. TEST; Zatímco jsme si letos zvykli vídat v popředí tabulek časů pátečních testů především jezdce Audi, na Lausitzringu byla situace vyrovnaná už od rána. O faktu svědčí i to, že nejrychlejšího času dne dosáhli Scheider i Schneider a byl na tisícinu vteřiny stejný.
V ranním tréninku dosáhl nejlepšího času Tomczyk a jen minimálně za ním zaostali Kristensen, di Resta a Scheider. O přestávce přišlo zhoršení počasí a na vlhkou dráhu se odpoledne nikomu moc nechtělo. Audi zůstalo v boxech, Mercedes však nakonec na okruh vyjel. I díky tomu patřili jezdci stáje HWA k nejpilnějším. Green odkroužil 51 kol, di Resta 50 a Schneider 49. Pro představu, závod je vypsán na 48 kol.
Nejlepšího času dosáhl Scheider, kterému se z jezdců Audi daří v letošní sezóně nejlépe a až na ulitý start v Mugellu dosahuje vyrovnaných výkonů. Bernd Schneider s Mercedesem dosáhl stejného času, ale díky tomu, že ho změřily stopky později, připadlo mu druhé místo tabulky. Třetího času dosáhl Spengler, kterého následovali jeho kolegové di Resta a Green. První osmičku uzavřeli Tomczyk, Kristensen a Ekström.
Lausitzring tak přinesl další netradiční úkaz, první osmičku obsadili pouze jezdci s vozy specifikace 2008. Až deváté místo připadlo Winkelhockovi před Paffettem a v obou trénincích překvapil svými časy Albers startující s Audi z roku 2006. Naopak Ralf Schumacher pokračuje i nadále v umístěních ve druhé polovině závodního pole.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.