LAUSITZRING - 1. a 2. TEST; Zatímco jsme si letos zvykli vídat v popředí tabulek časů pátečních testů především jezdce Audi, na Lausitzringu byla situace vyrovnaná už od rána. O faktu svědčí i to, že nejrychlejšího času dne dosáhli Scheider i Schneider a byl na tisícinu vteřiny stejný.
V ranním tréninku dosáhl nejlepšího času Tomczyk a jen minimálně za ním zaostali Kristensen, di Resta a Scheider. O přestávce přišlo zhoršení počasí a na vlhkou dráhu se odpoledne nikomu moc nechtělo. Audi zůstalo v boxech, Mercedes však nakonec na okruh vyjel. I díky tomu patřili jezdci stáje HWA k nejpilnějším. Green odkroužil 51 kol, di Resta 50 a Schneider 49. Pro představu, závod je vypsán na 48 kol.
Nejlepšího času dosáhl Scheider, kterému se z jezdců Audi daří v letošní sezóně nejlépe a až na ulitý start v Mugellu dosahuje vyrovnaných výkonů. Bernd Schneider s Mercedesem dosáhl stejného času, ale díky tomu, že ho změřily stopky později, připadlo mu druhé místo tabulky. Třetího času dosáhl Spengler, kterého následovali jeho kolegové di Resta a Green. První osmičku uzavřeli Tomczyk, Kristensen a Ekström.
Lausitzring tak přinesl další netradiční úkaz, první osmičku obsadili pouze jezdci s vozy specifikace 2008. Až deváté místo připadlo Winkelhockovi před Paffettem a v obou trénincích překvapil svými časy Albers startující s Audi z roku 2006. Naopak Ralf Schumacher pokračuje i nadále v umístěních ve druhé polovině závodního pole.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.