MUGELLO – ZÁVOD; Třetí závod sezony přinesl první letošní vítězství Mercedesu, když konkurence v Audi pokazila téměř vše. Těžko soudit, ale jakoby se dnes ke kruhům navrátila bezmocnost a pouhá snaha bez hmatatelného úspěchu, která pro ně byla charakteristická v mnoha závodech posledních sezon.
Startovní manévr se vítězi pole position Scheiderovi vůbec nevydařil. Neodhadl zhasnutí světel a mírně se pohnul, okamžitě sice zastavil, ale v tom okamžiku světla zhasla doopravdy a z první řady startující Green výhody zcela využil. Také di Resta ve druhém nejlepším Mercedesu zvládl start na výbornou a po bitvě s Kristensenem a Scheiderem získal druhou pozici. Obhájce titulu Ekström si výrazně pohoršil a první kolo dokončil až jako devátý. Zcela nejlepší start z pohledu zlepšení pozice měla však Susie Stoddart, jež se z devatenáctého místa posunula na třinácté! Scheider byl vedením závodu penalizován a do boxů s poškozenými vozy musel i Tomczyk a Schumacher. Expilot F1 se na dráhu již nevrátil, Tomczyk se měl potýkat s poškozeným a pomalým vozem po zbytek závodu.
Úvod v Mugellu tak Audi naprosto nevyšel a když v přímém záběru šéf Audi Motorsport Wolfgang Ullrich nevěřícně zakroutil hlavou, ještě netušil, jak těžký závod na něj čeká. Na čele ujížděl Green, následovaný di Restou, Kristensenem, Schneiderem, následoval Jarvis, Premat, Winkelhock, Ekström, Engel, Spengler, Paffett, Stoddart, Lauda, Scheider, Rockenfeller, Albers a Legge. Scheider přinesl divákům zajímavé předjížděcí manévry, ale bylo zcela jasné, že jen zázrak pomůže Němci zpět na body.
Tou dobou zamířili všichni jezdci z čela startovního pole do boxů k první plánované zastávce. Vedení dočasně převzal Schneider před Prematem a Spenglerem. Ani strategie u Audi nevyšla dobře, nejlepšího Kristensena po výjezdu z boxů za svým vozem zdržovala Susie Stoddart. Druhé zastávky v boxech následovaly téměř ihned. Kupříkladu Ekström odjel na nových gumách jen dvě kola, di Resta byl na dráze jen o chvíli déle.
Osmnáct kol před cílem zamířil suverénně vedoucí Green k mechanikům naposledy a vrátil se na dráhu za Winkelhockem, kterého však ještě boxy čekaly. Po druhých zastávkách bylo pořadí následující: Green, di Resta (+2,2), Kristensen (+9,5), Schneider (+11), Jarvis, Ekström, Winkelhock, Premat, Engel, Spengler, Paffett, Scheider, Albers, Rockenfeller atd. Kristensen díky boxům ztratil kontakt s vedoucími Mercedesy a jen tak tak udržel pozici před Berndem Schneiderem. Ekströmovi se dařilo odrážet útoky Winkelhocka s loňským vozem jen s vypětím všech sil a téměř poslední Tomczyk se nemohl dostat ani před Laudu, jenž s taktéž poškozeným a nervózním vozem doslova vlál z jedné strany dráhy na druhou.
Na vedoucích pozicích se změny čekat nedaly, neboť časové rozestupy se téměř neměnily, Mercedes jel zjevně na výsledek a Kristensen na útok neměl. O předjížděcí manévry se tak staral pouze zezadu útočící Timo Scheider.
Vítěz kvalifikace se v závěru závodu dotáhl na devátého Spenglera, kterému se na italském okruhu překvapivě nedařilo, ale nedokázal se k Mercedesu přiblížit natolik, aby skutečně zaútočil.
V dýmu cílem na zablokovaných kolech proklouzal první Green před di Restou a Kristensenem, jenž zachraňoval co se dalo. Čtvrtým místem s znovu blýskl letos nevýrazný Schneider. Výborného pátého místa dosáhl mladý Jarvis s loňským Audi a na bodech dokončili závod ještě Ekström, Winkelhock a Premat.
Mercedes předvedl v Mugellu daleko profesionálnější práci a odměnou mu bylo double, které potvrdil čtvrtým místem Schneider. U Audi byla situace diametrálně jiná. Zda se Mercedesu podařilo natolik zlepšit a nebo na tom měl lví podíl handicapový systém se zvyšující se váhou vozu, nám odpoví až další závod 18. května na Lausitzringu.
Průběžné pořadí najdete zde
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.