Mercedes s Greenem ovládli Mugello

Green, Jamie
Green, Jamie, foto: dtm.de
Daniel Šupa 4. května 2008 15:35
Sdílej:

MUGELLO – ZÁVOD; Třetí závod sezony přinesl první letošní vítězství Mercedesu, když konkurence v Audi pokazila téměř vše. Těžko soudit, ale jakoby se dnes ke kruhům navrátila bezmocnost a pouhá snaha bez hmatatelného úspěchu, která pro ně byla charakteristická v mnoha závodech posledních sezon.

Startovní manévr se vítězi pole position Scheiderovi vůbec nevydařil. Neodhadl zhasnutí světel a mírně se pohnul, okamžitě sice zastavil, ale v tom okamžiku světla zhasla doopravdy a z první řady startující Green výhody zcela využil. Také di Resta ve druhém nejlepším Mercedesu zvládl start na výbornou a po bitvě s Kristensenem a Scheiderem získal druhou pozici. Obhájce titulu Ekström si výrazně pohoršil a první kolo dokončil až jako devátý. Zcela nejlepší start z pohledu zlepšení pozice měla však Susie Stoddart, jež se z devatenáctého místa posunula na třinácté! Scheider byl vedením závodu penalizován a do boxů s poškozenými vozy musel i Tomczyk a Schumacher. Expilot F1 se na dráhu již nevrátil, Tomczyk se měl potýkat s poškozeným a pomalým vozem po zbytek závodu.

Úvod v Mugellu tak Audi naprosto nevyšel a když v přímém záběru šéf Audi Motorsport Wolfgang Ullrich nevěřícně zakroutil hlavou, ještě netušil, jak těžký závod na něj čeká. Na čele ujížděl Green, následovaný di Restou, Kristensenem, Schneiderem, následoval Jarvis, Premat, Winkelhock, Ekström, Engel, Spengler, Paffett, Stoddart, Lauda, Scheider, Rockenfeller, Albers a Legge. Scheider přinesl divákům zajímavé předjížděcí manévry, ale bylo zcela jasné, že jen zázrak pomůže Němci zpět na body.

Tou dobou zamířili všichni jezdci z čela startovního pole do boxů k první plánované zastávce. Vedení dočasně převzal Schneider před Prematem a Spenglerem. Ani strategie u Audi nevyšla dobře, nejlepšího Kristensena po výjezdu z boxů za svým vozem zdržovala Susie Stoddart. Druhé zastávky v boxech následovaly téměř ihned. Kupříkladu Ekström odjel na nových gumách jen dvě kola, di Resta byl na dráze jen o chvíli déle.

Osmnáct kol před cílem zamířil suverénně vedoucí Green k mechanikům naposledy a vrátil se na dráhu za Winkelhockem, kterého však ještě boxy čekaly. Po druhých zastávkách bylo pořadí následující: Green, di Resta (+2,2), Kristensen (+9,5), Schneider (+11), Jarvis, Ekström, Winkelhock, Premat, Engel, Spengler, Paffett, Scheider, Albers, Rockenfeller atd. Kristensen díky boxům ztratil kontakt s vedoucími Mercedesy a jen tak tak udržel pozici před Berndem Schneiderem. Ekströmovi se dařilo odrážet útoky Winkelhocka s loňským vozem jen s vypětím všech sil a téměř poslední Tomczyk se nemohl dostat ani před Laudu, jenž s taktéž poškozeným a nervózním vozem doslova vlál z jedné strany dráhy na druhou.

Na vedoucích pozicích se změny čekat nedaly, neboť časové rozestupy se téměř neměnily, Mercedes jel zjevně na výsledek a Kristensen na útok neměl. O předjížděcí manévry se tak staral pouze zezadu útočící Timo Scheider.

Vítěz kvalifikace se v závěru závodu dotáhl na devátého Spenglera, kterému se na italském okruhu překvapivě nedařilo, ale nedokázal se k Mercedesu přiblížit natolik, aby skutečně zaútočil.

V dýmu cílem na zablokovaných kolech proklouzal první Green před di Restou a Kristensenem, jenž zachraňoval co se dalo. Čtvrtým místem s znovu blýskl letos nevýrazný Schneider. Výborného pátého místa dosáhl mladý Jarvis s loňským Audi a na bodech dokončili závod ještě Ekström, Winkelhock a Premat.

Mercedes předvedl v Mugellu daleko profesionálnější práci a odměnou mu bylo double, které potvrdil čtvrtým místem Schneider. U Audi byla situace diametrálně jiná. Zda se Mercedesu podařilo natolik zlepšit a nebo na tom měl lví podíl handicapový systém se zvyšující se  váhou vozu, nám odpoví až další závod 18. května na Lausitzringu.

Průběžné pořadí najdete zde

Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.