Mercedes s Greenem ovládli Mugello

Green, Jamie
Green, Jamie, foto: dtm.de
Daniel Šupa 4. května 2008 15:35
Sdílej:

MUGELLO – ZÁVOD; Třetí závod sezony přinesl první letošní vítězství Mercedesu, když konkurence v Audi pokazila téměř vše. Těžko soudit, ale jakoby se dnes ke kruhům navrátila bezmocnost a pouhá snaha bez hmatatelného úspěchu, která pro ně byla charakteristická v mnoha závodech posledních sezon.

Startovní manévr se vítězi pole position Scheiderovi vůbec nevydařil. Neodhadl zhasnutí světel a mírně se pohnul, okamžitě sice zastavil, ale v tom okamžiku světla zhasla doopravdy a z první řady startující Green výhody zcela využil. Také di Resta ve druhém nejlepším Mercedesu zvládl start na výbornou a po bitvě s Kristensenem a Scheiderem získal druhou pozici. Obhájce titulu Ekström si výrazně pohoršil a první kolo dokončil až jako devátý. Zcela nejlepší start z pohledu zlepšení pozice měla však Susie Stoddart, jež se z devatenáctého místa posunula na třinácté! Scheider byl vedením závodu penalizován a do boxů s poškozenými vozy musel i Tomczyk a Schumacher. Expilot F1 se na dráhu již nevrátil, Tomczyk se měl potýkat s poškozeným a pomalým vozem po zbytek závodu.

Úvod v Mugellu tak Audi naprosto nevyšel a když v přímém záběru šéf Audi Motorsport Wolfgang Ullrich nevěřícně zakroutil hlavou, ještě netušil, jak těžký závod na něj čeká. Na čele ujížděl Green, následovaný di Restou, Kristensenem, Schneiderem, následoval Jarvis, Premat, Winkelhock, Ekström, Engel, Spengler, Paffett, Stoddart, Lauda, Scheider, Rockenfeller, Albers a Legge. Scheider přinesl divákům zajímavé předjížděcí manévry, ale bylo zcela jasné, že jen zázrak pomůže Němci zpět na body.

Tou dobou zamířili všichni jezdci z čela startovního pole do boxů k první plánované zastávce. Vedení dočasně převzal Schneider před Prematem a Spenglerem. Ani strategie u Audi nevyšla dobře, nejlepšího Kristensena po výjezdu z boxů za svým vozem zdržovala Susie Stoddart. Druhé zastávky v boxech následovaly téměř ihned. Kupříkladu Ekström odjel na nových gumách jen dvě kola, di Resta byl na dráze jen o chvíli déle.

Osmnáct kol před cílem zamířil suverénně vedoucí Green k mechanikům naposledy a vrátil se na dráhu za Winkelhockem, kterého však ještě boxy čekaly. Po druhých zastávkách bylo pořadí následující: Green, di Resta (+2,2), Kristensen (+9,5), Schneider (+11), Jarvis, Ekström, Winkelhock, Premat, Engel, Spengler, Paffett, Scheider, Albers, Rockenfeller atd. Kristensen díky boxům ztratil kontakt s vedoucími Mercedesy a jen tak tak udržel pozici před Berndem Schneiderem. Ekströmovi se dařilo odrážet útoky Winkelhocka s loňským vozem jen s vypětím všech sil a téměř poslední Tomczyk se nemohl dostat ani před Laudu, jenž s taktéž poškozeným a nervózním vozem doslova vlál z jedné strany dráhy na druhou.

Na vedoucích pozicích se změny čekat nedaly, neboť časové rozestupy se téměř neměnily, Mercedes jel zjevně na výsledek a Kristensen na útok neměl. O předjížděcí manévry se tak staral pouze zezadu útočící Timo Scheider.

Vítěz kvalifikace se v závěru závodu dotáhl na devátého Spenglera, kterému se na italském okruhu překvapivě nedařilo, ale nedokázal se k Mercedesu přiblížit natolik, aby skutečně zaútočil.

V dýmu cílem na zablokovaných kolech proklouzal první Green před di Restou a Kristensenem, jenž zachraňoval co se dalo. Čtvrtým místem s znovu blýskl letos nevýrazný Schneider. Výborného pátého místa dosáhl mladý Jarvis s loňským Audi a na bodech dokončili závod ještě Ekström, Winkelhock a Premat.

Mercedes předvedl v Mugellu daleko profesionálnější práci a odměnou mu bylo double, které potvrdil čtvrtým místem Schneider. U Audi byla situace diametrálně jiná. Zda se Mercedesu podařilo natolik zlepšit a nebo na tom měl lví podíl handicapový systém se zvyšující se  váhou vozu, nám odpoví až další závod 18. května na Lausitzringu.

Průběžné pořadí najdete zde

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?