MUGELLO – ZÁVOD; Třetí závod sezony přinesl první letošní vítězství Mercedesu, když konkurence v Audi pokazila téměř vše. Těžko soudit, ale jakoby se dnes ke kruhům navrátila bezmocnost a pouhá snaha bez hmatatelného úspěchu, která pro ně byla charakteristická v mnoha závodech posledních sezon.
Startovní manévr se vítězi pole position Scheiderovi vůbec nevydařil. Neodhadl zhasnutí světel a mírně se pohnul, okamžitě sice zastavil, ale v tom okamžiku světla zhasla doopravdy a z první řady startující Green výhody zcela využil. Také di Resta ve druhém nejlepším Mercedesu zvládl start na výbornou a po bitvě s Kristensenem a Scheiderem získal druhou pozici. Obhájce titulu Ekström si výrazně pohoršil a první kolo dokončil až jako devátý. Zcela nejlepší start z pohledu zlepšení pozice měla však Susie Stoddart, jež se z devatenáctého místa posunula na třinácté! Scheider byl vedením závodu penalizován a do boxů s poškozenými vozy musel i Tomczyk a Schumacher. Expilot F1 se na dráhu již nevrátil, Tomczyk se měl potýkat s poškozeným a pomalým vozem po zbytek závodu.
Úvod v Mugellu tak Audi naprosto nevyšel a když v přímém záběru šéf Audi Motorsport Wolfgang Ullrich nevěřícně zakroutil hlavou, ještě netušil, jak těžký závod na něj čeká. Na čele ujížděl Green, následovaný di Restou, Kristensenem, Schneiderem, následoval Jarvis, Premat, Winkelhock, Ekström, Engel, Spengler, Paffett, Stoddart, Lauda, Scheider, Rockenfeller, Albers a Legge. Scheider přinesl divákům zajímavé předjížděcí manévry, ale bylo zcela jasné, že jen zázrak pomůže Němci zpět na body.
Tou dobou zamířili všichni jezdci z čela startovního pole do boxů k první plánované zastávce. Vedení dočasně převzal Schneider před Prematem a Spenglerem. Ani strategie u Audi nevyšla dobře, nejlepšího Kristensena po výjezdu z boxů za svým vozem zdržovala Susie Stoddart. Druhé zastávky v boxech následovaly téměř ihned. Kupříkladu Ekström odjel na nových gumách jen dvě kola, di Resta byl na dráze jen o chvíli déle.
Osmnáct kol před cílem zamířil suverénně vedoucí Green k mechanikům naposledy a vrátil se na dráhu za Winkelhockem, kterého však ještě boxy čekaly. Po druhých zastávkách bylo pořadí následující: Green, di Resta (+2,2), Kristensen (+9,5), Schneider (+11), Jarvis, Ekström, Winkelhock, Premat, Engel, Spengler, Paffett, Scheider, Albers, Rockenfeller atd. Kristensen díky boxům ztratil kontakt s vedoucími Mercedesy a jen tak tak udržel pozici před Berndem Schneiderem. Ekströmovi se dařilo odrážet útoky Winkelhocka s loňským vozem jen s vypětím všech sil a téměř poslední Tomczyk se nemohl dostat ani před Laudu, jenž s taktéž poškozeným a nervózním vozem doslova vlál z jedné strany dráhy na druhou.
Na vedoucích pozicích se změny čekat nedaly, neboť časové rozestupy se téměř neměnily, Mercedes jel zjevně na výsledek a Kristensen na útok neměl. O předjížděcí manévry se tak staral pouze zezadu útočící Timo Scheider.
Vítěz kvalifikace se v závěru závodu dotáhl na devátého Spenglera, kterému se na italském okruhu překvapivě nedařilo, ale nedokázal se k Mercedesu přiblížit natolik, aby skutečně zaútočil.
V dýmu cílem na zablokovaných kolech proklouzal první Green před di Restou a Kristensenem, jenž zachraňoval co se dalo. Čtvrtým místem s znovu blýskl letos nevýrazný Schneider. Výborného pátého místa dosáhl mladý Jarvis s loňským Audi a na bodech dokončili závod ještě Ekström, Winkelhock a Premat.
Mercedes předvedl v Mugellu daleko profesionálnější práci a odměnou mu bylo double, které potvrdil čtvrtým místem Schneider. U Audi byla situace diametrálně jiná. Zda se Mercedesu podařilo natolik zlepšit a nebo na tom měl lví podíl handicapový systém se zvyšující se váhou vozu, nám odpoví až další závod 18. května na Lausitzringu.
Průběžné pořadí najdete zde
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?