HOCKENHEIMRING – ZÁVOD; Otvírací závod sezony přinesl triumf Audi, na stupně vítězů vystoupili pouze jezdci s kruhy na kombinézách. Mercedesy nestačily a čtvrté místo Spenglera je výsledkem především jeho jezdeckého umu a touhy vzdorovat. Ralf Schumacher nezářil a prozatím zůstal v poli poražených.
Startovní manévr vyšel nejlépe nikoliv vítězi kvalifikace Scheiderovi, ale obhájci titulu Ekströmovi. Výborný manévr předvedl ale také exšampion Paffett s loňským Mercedesem. Za Scheiderem ve druhém Audi následovali Spengler, di Resta, Kristensen, Paffett, Jarvis a Green. Ralf Schumacher ztratil dvě pozice a skutečně tvrdý souboj spolu svedl Tomczyk a Schneider, úspěšnější byl pilot čtyř kruhů.
Prvním odstoupivším vozem bylo dva roky staré Audi týku Colina Kollese pilotované expilotem F1 Albersem. Důvodem byl zřejmě kontakt se Schumacherem. Úvodní pětice v rozmezí čtyř vteřin postupně poodjela šestému Paffettovi. V úvodních fázích závodu se dařilo i Laudovi, který se prosadil na 13. pozici.
Regulérní zastávky v boxech otevřel ve 12. kole vedoucí Ekström a třetí Spengler. U Audi byli rychlejší a vůz se startovním číslem 1 se vrátil na čtvrté místo, zatímco Kanaďan až na místo jedenácté.
Poté co tankovalo celé čelo závodu, se do vedení opět vrátil Ekström, jenž byl těsně následován Scheiderem, s menším odstupem jezdil di Resta, Spengler a Kristensen. S větší ztrátou pak Tomczyk, Green a Paffett.
Druhé zastávky v boxech otevřel ještě před polovinou závodu Winkelhock, ale z čela byl prvním u svých mechaniků Spengler, kterému se ve střední části závodu nedařilo a jen s velkými obtížemi udržel za svými zády Kristensena.
Už se zdálo, že nás tentokrát pro DTM tradiční potíže jezdců v boxech minou, ale opak byl pravdou. Vybral si je snad za všechny Paul di Resta z týmu HWA, když se od svých mechaniků rozjížděl s uvolněným levým zadním kolem a pravděpodobně i problémy s řazením, díky čemuž klesl mimo bodované pozice a až na 13. místo.
V čele zůstal i po druhých zastávkách s přehledem a rychle jedoucí Ekström. Druhé místo si držel s minimálním odstupem stejně suverénní Scheider a na třetí pozici se díky rozdílné strategii protáhl přes nejrychlejší Mercedes Spenglera ve třetím Audi jedoucí Kristensen. Pátý Tomczyk se však k Britovi rychle blížil. Následoval Green, Paffett a poslední bodovanou pozici držel Schneider se třetím letošním Mercedesem.
Pozornost diváků poutaly poslední třetinu závodu především duel Spenglera a útočícího Tomczyka a trojboj Premata, Winkelhocka a di Resty. Vozy v mnoha případech dělily doslova centimetry, přičemž Winkelhock několikrát marně zaútočil na Francouze, aby mu vždy prostřednictvím své pravačky vzkázal, co si o jeho obranné jízdě myslí. Podobně tvrdě útočil i Tomczyk na nejlepší Mercedes, ale ani on nebyl úspěšný a bruno Spengler svoji čtvrtou pozici po velkém úsilí obhájil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.