HOCKENHEIMRING – ZÁVOD; Otvírací závod sezony přinesl triumf Audi, na stupně vítězů vystoupili pouze jezdci s kruhy na kombinézách. Mercedesy nestačily a čtvrté místo Spenglera je výsledkem především jeho jezdeckého umu a touhy vzdorovat. Ralf Schumacher nezářil a prozatím zůstal v poli poražených.
Startovní manévr vyšel nejlépe nikoliv vítězi kvalifikace Scheiderovi, ale obhájci titulu Ekströmovi. Výborný manévr předvedl ale také exšampion Paffett s loňským Mercedesem. Za Scheiderem ve druhém Audi následovali Spengler, di Resta, Kristensen, Paffett, Jarvis a Green. Ralf Schumacher ztratil dvě pozice a skutečně tvrdý souboj spolu svedl Tomczyk a Schneider, úspěšnější byl pilot čtyř kruhů.
Prvním odstoupivším vozem bylo dva roky staré Audi týku Colina Kollese pilotované expilotem F1 Albersem. Důvodem byl zřejmě kontakt se Schumacherem. Úvodní pětice v rozmezí čtyř vteřin postupně poodjela šestému Paffettovi. V úvodních fázích závodu se dařilo i Laudovi, který se prosadil na 13. pozici.
Regulérní zastávky v boxech otevřel ve 12. kole vedoucí Ekström a třetí Spengler. U Audi byli rychlejší a vůz se startovním číslem 1 se vrátil na čtvrté místo, zatímco Kanaďan až na místo jedenácté.
Poté co tankovalo celé čelo závodu, se do vedení opět vrátil Ekström, jenž byl těsně následován Scheiderem, s menším odstupem jezdil di Resta, Spengler a Kristensen. S větší ztrátou pak Tomczyk, Green a Paffett.
Druhé zastávky v boxech otevřel ještě před polovinou závodu Winkelhock, ale z čela byl prvním u svých mechaniků Spengler, kterému se ve střední části závodu nedařilo a jen s velkými obtížemi udržel za svými zády Kristensena.
Už se zdálo, že nás tentokrát pro DTM tradiční potíže jezdců v boxech minou, ale opak byl pravdou. Vybral si je snad za všechny Paul di Resta z týmu HWA, když se od svých mechaniků rozjížděl s uvolněným levým zadním kolem a pravděpodobně i problémy s řazením, díky čemuž klesl mimo bodované pozice a až na 13. místo.
V čele zůstal i po druhých zastávkách s přehledem a rychle jedoucí Ekström. Druhé místo si držel s minimálním odstupem stejně suverénní Scheider a na třetí pozici se díky rozdílné strategii protáhl přes nejrychlejší Mercedes Spenglera ve třetím Audi jedoucí Kristensen. Pátý Tomczyk se však k Britovi rychle blížil. Následoval Green, Paffett a poslední bodovanou pozici držel Schneider se třetím letošním Mercedesem.
Pozornost diváků poutaly poslední třetinu závodu především duel Spenglera a útočícího Tomczyka a trojboj Premata, Winkelhocka a di Resty. Vozy v mnoha případech dělily doslova centimetry, přičemž Winkelhock několikrát marně zaútočil na Francouze, aby mu vždy prostřednictvím své pravačky vzkázal, co si o jeho obranné jízdě myslí. Podobně tvrdě útočil i Tomczyk na nejlepší Mercedes, ale ani on nebyl úspěšný a bruno Spengler svoji čtvrtou pozici po velkém úsilí obhájil.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.