Audi rozdrtilo Mercedes, vítězem Ekström

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
Daniel Šupa 13. dubna 2008 15:17
Sdílej:

HOCKENHEIMRING – ZÁVOD; Otvírací závod sezony přinesl triumf Audi, na stupně vítězů vystoupili pouze jezdci s kruhy na kombinézách. Mercedesy nestačily a čtvrté místo Spenglera je výsledkem především jeho jezdeckého umu a touhy vzdorovat. Ralf Schumacher nezářil a prozatím zůstal v poli poražených.

Startovní manévr vyšel nejlépe nikoliv vítězi kvalifikace Scheiderovi, ale obhájci titulu Ekströmovi. Výborný manévr předvedl ale také exšampion Paffett s loňským Mercedesem. Za Scheiderem ve druhém Audi následovali Spengler, di Resta, Kristensen, Paffett, Jarvis a Green. Ralf Schumacher ztratil dvě pozice a skutečně tvrdý souboj spolu svedl Tomczyk a Schneider, úspěšnější byl pilot čtyř kruhů.

Prvním odstoupivším vozem bylo dva roky staré Audi týku Colina Kollese pilotované expilotem F1 Albersem. Důvodem byl zřejmě kontakt se Schumacherem. Úvodní pětice v rozmezí čtyř vteřin postupně poodjela šestému Paffettovi. V úvodních fázích závodu se dařilo i Laudovi, který se prosadil na 13. pozici.

Regulérní zastávky v boxech otevřel ve 12. kole vedoucí Ekström a třetí Spengler. U Audi byli rychlejší a vůz se startovním číslem 1 se vrátil na čtvrté místo, zatímco Kanaďan až na místo jedenácté.

Poté co tankovalo celé čelo závodu, se do vedení opět vrátil Ekström, jenž byl těsně následován Scheiderem, s menším odstupem jezdil di Resta, Spengler a Kristensen. S větší ztrátou pak Tomczyk, Green a Paffett.

Druhé zastávky v boxech otevřel ještě před polovinou závodu Winkelhock, ale z čela byl prvním u svých mechaniků Spengler, kterému se ve střední části závodu nedařilo a jen s velkými obtížemi udržel za svými zády Kristensena.

Už se zdálo, že nás tentokrát pro DTM tradiční potíže jezdců v boxech minou, ale opak byl pravdou. Vybral si je snad za všechny Paul di Resta z týmu HWA, když se od svých mechaniků rozjížděl s uvolněným levým zadním kolem a pravděpodobně i problémy s řazením, díky čemuž klesl mimo bodované pozice a až na 13. místo.

V čele zůstal i po druhých zastávkách s přehledem a rychle jedoucí Ekström. Druhé místo si držel s minimálním odstupem stejně suverénní Scheider a na třetí pozici se díky rozdílné strategii protáhl přes nejrychlejší Mercedes Spenglera ve třetím Audi jedoucí Kristensen. Pátý Tomczyk se však k Britovi rychle blížil. Následoval Green, Paffett a poslední bodovanou pozici držel Schneider se třetím letošním Mercedesem.

Pozornost diváků poutaly poslední třetinu závodu především duel Spenglera a útočícího Tomczyka a trojboj Premata, Winkelhocka a di Resty. Vozy v mnoha případech dělily doslova centimetry, přičemž Winkelhock několikrát marně zaútočil na Francouze, aby mu vždy prostřednictvím své pravačky vzkázal, co si o jeho obranné jízdě myslí. Podobně tvrdě útočil i Tomczyk na nejlepší Mercedes, ale ani on nebyl úspěšný a bruno Spengler svoji čtvrtou pozici po velkém úsilí obhájil.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.