HOCKENHEIMRING – ZÁVOD; Otvírací závod sezony přinesl triumf Audi, na stupně vítězů vystoupili pouze jezdci s kruhy na kombinézách. Mercedesy nestačily a čtvrté místo Spenglera je výsledkem především jeho jezdeckého umu a touhy vzdorovat. Ralf Schumacher nezářil a prozatím zůstal v poli poražených.
Startovní manévr vyšel nejlépe nikoliv vítězi kvalifikace Scheiderovi, ale obhájci titulu Ekströmovi. Výborný manévr předvedl ale také exšampion Paffett s loňským Mercedesem. Za Scheiderem ve druhém Audi následovali Spengler, di Resta, Kristensen, Paffett, Jarvis a Green. Ralf Schumacher ztratil dvě pozice a skutečně tvrdý souboj spolu svedl Tomczyk a Schneider, úspěšnější byl pilot čtyř kruhů.
Prvním odstoupivším vozem bylo dva roky staré Audi týku Colina Kollese pilotované expilotem F1 Albersem. Důvodem byl zřejmě kontakt se Schumacherem. Úvodní pětice v rozmezí čtyř vteřin postupně poodjela šestému Paffettovi. V úvodních fázích závodu se dařilo i Laudovi, který se prosadil na 13. pozici.
Regulérní zastávky v boxech otevřel ve 12. kole vedoucí Ekström a třetí Spengler. U Audi byli rychlejší a vůz se startovním číslem 1 se vrátil na čtvrté místo, zatímco Kanaďan až na místo jedenácté.
Poté co tankovalo celé čelo závodu, se do vedení opět vrátil Ekström, jenž byl těsně následován Scheiderem, s menším odstupem jezdil di Resta, Spengler a Kristensen. S větší ztrátou pak Tomczyk, Green a Paffett.
Druhé zastávky v boxech otevřel ještě před polovinou závodu Winkelhock, ale z čela byl prvním u svých mechaniků Spengler, kterému se ve střední části závodu nedařilo a jen s velkými obtížemi udržel za svými zády Kristensena.
Už se zdálo, že nás tentokrát pro DTM tradiční potíže jezdců v boxech minou, ale opak byl pravdou. Vybral si je snad za všechny Paul di Resta z týmu HWA, když se od svých mechaniků rozjížděl s uvolněným levým zadním kolem a pravděpodobně i problémy s řazením, díky čemuž klesl mimo bodované pozice a až na 13. místo.
V čele zůstal i po druhých zastávkách s přehledem a rychle jedoucí Ekström. Druhé místo si držel s minimálním odstupem stejně suverénní Scheider a na třetí pozici se díky rozdílné strategii protáhl přes nejrychlejší Mercedes Spenglera ve třetím Audi jedoucí Kristensen. Pátý Tomczyk se však k Britovi rychle blížil. Následoval Green, Paffett a poslední bodovanou pozici držel Schneider se třetím letošním Mercedesem.
Pozornost diváků poutaly poslední třetinu závodu především duel Spenglera a útočícího Tomczyka a trojboj Premata, Winkelhocka a di Resty. Vozy v mnoha případech dělily doslova centimetry, přičemž Winkelhock několikrát marně zaútočil na Francouze, aby mu vždy prostřednictvím své pravačky vzkázal, co si o jeho obranné jízdě myslí. Podobně tvrdě útočil i Tomczyk na nejlepší Mercedes, ale ani on nebyl úspěšný a bruno Spengler svoji čtvrtou pozici po velkém úsilí obhájil.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.