HOCKENHEIM - KVALIFIKACE; Boj o nejlepší místo na startu skončil triumfem Timo Scheidera ve voze Audi. Po včerejším nepříliš dobrém vystoupení zachraňovali u Mercedesu co se dalo a v TOP10 získali 50% účast. Ralf Schumacher nepřekvapil a špatný výkon předvedl taktéž Lauda.
Třetí pole position kariéry získal dnes při prvním ostrém měření sil nové sezony DTM německý pilot Audi Timo Scheider, když deklasoval loňského šampiona Ekströma ve stejném voze o 149 tisícin vteřiny. „Dokonalé kolo, dokonalý vůz dokonalý den," uvedl 29letý Scheider ihned po skončení kvalifikace.
Druhá řada startovního roštu pro zítřejší závod na 37 kol celkové délky 170 kilometrů patří dvojici Mercedesů. Se ztrátou téměř čtyř desetin vybojoval třetí místo Spengler, další čtyři setiny ztratil di Resta.
Zvláštní pozornost byla přirozeně věnována výkonu expilota formule 1 Ralfovi Schumacherovi, jenž však zajel až patnáctý nejlepší čas. „V DTM je to opravdu velmi vyrovnané. Nejsem nespokojený a hodně jsem se toho naučil," uvedla nová posila Mercedesu, jež však startuje jen s loňským modelem.
Za nejrychlejší čtveřicí se seřadili Kristensen, Green, Tomczyk a Jarvis, přičemž 24letý Brit se ihned ve své debutové kvalifikaci dostal do TOP8 a byl nejrychlejším jezdcem s rok starým modelem. Na svůj účet si navíc připsal skalp legendy DTM a člena tovární stáje Mercedesu Schneidera, který bude startovat zítra až devátý.
O svých kvalitách přesvědčil při návratu do DTM Albers, jenž s dva roky starým Audi týmu Colina Kollese zajel slušný 14. čas. Jeho týmové kolegyni Katherine Legge se však nedařilo a skončila beznadějně poslední s třívteřinovou ztrátou.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?