HOCKENHEIM - KVALIFIKACE; Boj o nejlepší místo na startu skončil triumfem Timo Scheidera ve voze Audi. Po včerejším nepříliš dobrém vystoupení zachraňovali u Mercedesu co se dalo a v TOP10 získali 50% účast. Ralf Schumacher nepřekvapil a špatný výkon předvedl taktéž Lauda.
Třetí pole position kariéry získal dnes při prvním ostrém měření sil nové sezony DTM německý pilot Audi Timo Scheider, když deklasoval loňského šampiona Ekströma ve stejném voze o 149 tisícin vteřiny. „Dokonalé kolo, dokonalý vůz dokonalý den," uvedl 29letý Scheider ihned po skončení kvalifikace.
Druhá řada startovního roštu pro zítřejší závod na 37 kol celkové délky 170 kilometrů patří dvojici Mercedesů. Se ztrátou téměř čtyř desetin vybojoval třetí místo Spengler, další čtyři setiny ztratil di Resta.
Zvláštní pozornost byla přirozeně věnována výkonu expilota formule 1 Ralfovi Schumacherovi, jenž však zajel až patnáctý nejlepší čas. „V DTM je to opravdu velmi vyrovnané. Nejsem nespokojený a hodně jsem se toho naučil," uvedla nová posila Mercedesu, jež však startuje jen s loňským modelem.
Za nejrychlejší čtveřicí se seřadili Kristensen, Green, Tomczyk a Jarvis, přičemž 24letý Brit se ihned ve své debutové kvalifikaci dostal do TOP8 a byl nejrychlejším jezdcem s rok starým modelem. Na svůj účet si navíc připsal skalp legendy DTM a člena tovární stáje Mercedesu Schneidera, který bude startovat zítra až devátý.
O svých kvalitách přesvědčil při návratu do DTM Albers, jenž s dva roky starým Audi týmu Colina Kollese zajel slušný 14. čas. Jeho týmové kolegyni Katherine Legge se však nedařilo a skončila beznadějně poslední s třívteřinovou ztrátou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.