Dvojnásobný mistr světa Formule 1 Mika Häkkinen pověsil závodní přilbu s konečnou platností na pomyslný hřebík. Třicetidevítiletý Fin své rozhodnutí oznámil na dnešní tiskové konferenci ve Stuttgartu.
„Létající Fin“, jak mu bylo přezdíváno, se zúčastní tradiční akce Mercedesu „Stars and Cars“. Na této show pojede dvě kola s monopostem McLaren Mercedes z roku 1998, se kterým vyhrál svůj první titul v F1. Mika jezdil ve Formuli 1 do roku 2001.
„Pro mne už je to pryč,“ vysvětloval pro jeho fanoušky špatnou zprávu. „Pro mé soupeře je to ale myslím dobrá zpráva.“
Mika po skončení závodní kariéry v F1 v roce 2001 tři roky odpočíval a užíval si čas s rodinou. Pak se však rozhodl pro comeback na závodní okruhy prostřednictvím šampionátu cestovních vozů DTM.
Ze 31 závodů tři vyhrál, když první už při jeho třetím startu 15. března 2005 ve Spa. Letos vyhrál na Lausitzringu a v Mugellu. Do skutečného boje o titul se však přes svoji velkou snahu a odhodlání nikdy nezapojil. Jen s ročním zpožděním tak následuje kroky svých bývalých soupeřů z F1 i DTM Alesiho a Frentzena.
Jako dlouholetý člen rodiny Mercedes však bude údajně v budoucnu zastávat některou z funkcí v této německé automobilce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.