Dvojnásobný mistr světa Formule 1 Mika Häkkinen pověsil závodní přilbu s konečnou platností na pomyslný hřebík. Třicetidevítiletý Fin své rozhodnutí oznámil na dnešní tiskové konferenci ve Stuttgartu.
„Létající Fin“, jak mu bylo přezdíváno, se zúčastní tradiční akce Mercedesu „Stars and Cars“. Na této show pojede dvě kola s monopostem McLaren Mercedes z roku 1998, se kterým vyhrál svůj první titul v F1. Mika jezdil ve Formuli 1 do roku 2001.
„Pro mne už je to pryč,“ vysvětloval pro jeho fanoušky špatnou zprávu. „Pro mé soupeře je to ale myslím dobrá zpráva.“
Mika po skončení závodní kariéry v F1 v roce 2001 tři roky odpočíval a užíval si čas s rodinou. Pak se však rozhodl pro comeback na závodní okruhy prostřednictvím šampionátu cestovních vozů DTM.
Ze 31 závodů tři vyhrál, když první už při jeho třetím startu 15. března 2005 ve Spa. Letos vyhrál na Lausitzringu a v Mugellu. Do skutečného boje o titul se však přes svoji velkou snahu a odhodlání nikdy nezapojil. Jen s ročním zpožděním tak následuje kroky svých bývalých soupeřů z F1 i DTM Alesiho a Frentzena.
Jako dlouholetý člen rodiny Mercedes však bude údajně v budoucnu zastávat některou z funkcí v této německé automobilce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?