HOCKENHEIMRING – ZÁVOD; Mercedes byl dnes přes deset kilogramů handicapové zátěže znovu rychlejší, Audi snad už tradičně nezvládlo úvod závodu, ale Ekström dokázal zachovat klid a díky strategii a pomoci kolegy v loňském voze přivezl vytoužený titul do boxů čtyř kruhů.
Startovní manévr nevyšel Scheiderovi, přesto se první zatáčkou protáhly na čele pole čtyři Audi letošní specifikace. První místo si udržel Kristensen. Hned na další rovince se rozhořel souboj mezi rychlým Greenem a Tomczykem se Scheiderem. Posledně jmenovaný se ocitl za zatáčkou mimo dráhy a při návratu sevřel svého kolegu bojujícího o titul mezi sebe a Mercedes, což způsobilo Tomczykovi problémy, které vyústily v probrždění, propad na konec pole, návštěvu boxů a pohřbení šance na titul.
Na konci prvního kola vyjel bezpečnostní vůz kvůli nepojízdnému modrému Mercedesu Paffetta. Jezdec se vracel na dráhu po chybě přes obrubník a ulomil přední kolo. Po restartu se ujal vedení Ekström, následoval Green, Kristensen, Scheider, Spengler, Schneider, Margaritis, Abt a Winkelhock, který se však po výborném startu začal postupně propadat zpět. Häkkinenovi patřila 16. pozice.
Regulérní zastávky v boxech odstartoval Spengler a jeho kolega z Mercedesu Green vybojoval vedení od Ekströma. Kanaďan se začal prodírat polem jezdců, zatímco Brit si začal vyjíždět dostatečný náskok.
Až po polovině závodu zamířil poprvé k mechanikům Jamie Green spolu s Ekströmem. Brit se vrátil znovu na první místo, ale Švéd klesl na třetí pozici za Timo Scheidera, pořád byl ale ještě před Schneiderem a zbývajícím soupeřem o titul Spenglerem.
Ani závěrečné druhé zastávky v boxech na pořadí v čele nakonec nic nezměnily. Ke svému druhému triumfu v řadě se ubíral Green v Mercedesu před Scheiderem s Audi. Rockenfeller s jedinou zastávkou se nechal až očividně snadno předjet Ekströmem, ale tuze vzdoroval Schneiderovi, čímž umožnil získat kolegovi z Audi důležitý a nakonec rozhodující náskok.
“Rocky“ bránil Švédova záda zřejmě do poslední kapky benzínu, poté kapituloval a pětinásobný šampion DTM Schneider přepustil pozici ve prospěch Spenglera, ačkoliv to šéf Mercedes Motorsport Haug před závodem vyloučil.
Posledních pět kol vyvíjel rychlejší Spengler silný tlak na Ekströma, ale náskok vyzískaný díky defenzivní jízdě Rockenfellera nakonec stačil Mattiasovi Ekströmovi k udržení třetí pozice znamenající současně zisk druhého titulu šampiona DTM. Pátý projel cílem Bernd Schneider následovaný Kristensenem, Margaritisem a di Restou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.