HOCKENHEIMRING – ZÁVOD; Mercedes byl dnes přes deset kilogramů handicapové zátěže znovu rychlejší, Audi snad už tradičně nezvládlo úvod závodu, ale Ekström dokázal zachovat klid a díky strategii a pomoci kolegy v loňském voze přivezl vytoužený titul do boxů čtyř kruhů.
Startovní manévr nevyšel Scheiderovi, přesto se první zatáčkou protáhly na čele pole čtyři Audi letošní specifikace. První místo si udržel Kristensen. Hned na další rovince se rozhořel souboj mezi rychlým Greenem a Tomczykem se Scheiderem. Posledně jmenovaný se ocitl za zatáčkou mimo dráhy a při návratu sevřel svého kolegu bojujícího o titul mezi sebe a Mercedes, což způsobilo Tomczykovi problémy, které vyústily v probrždění, propad na konec pole, návštěvu boxů a pohřbení šance na titul.
Na konci prvního kola vyjel bezpečnostní vůz kvůli nepojízdnému modrému Mercedesu Paffetta. Jezdec se vracel na dráhu po chybě přes obrubník a ulomil přední kolo. Po restartu se ujal vedení Ekström, následoval Green, Kristensen, Scheider, Spengler, Schneider, Margaritis, Abt a Winkelhock, který se však po výborném startu začal postupně propadat zpět. Häkkinenovi patřila 16. pozice.
Regulérní zastávky v boxech odstartoval Spengler a jeho kolega z Mercedesu Green vybojoval vedení od Ekströma. Kanaďan se začal prodírat polem jezdců, zatímco Brit si začal vyjíždět dostatečný náskok.
Až po polovině závodu zamířil poprvé k mechanikům Jamie Green spolu s Ekströmem. Brit se vrátil znovu na první místo, ale Švéd klesl na třetí pozici za Timo Scheidera, pořád byl ale ještě před Schneiderem a zbývajícím soupeřem o titul Spenglerem.
Ani závěrečné druhé zastávky v boxech na pořadí v čele nakonec nic nezměnily. Ke svému druhému triumfu v řadě se ubíral Green v Mercedesu před Scheiderem s Audi. Rockenfeller s jedinou zastávkou se nechal až očividně snadno předjet Ekströmem, ale tuze vzdoroval Schneiderovi, čímž umožnil získat kolegovi z Audi důležitý a nakonec rozhodující náskok.
“Rocky“ bránil Švédova záda zřejmě do poslední kapky benzínu, poté kapituloval a pětinásobný šampion DTM Schneider přepustil pozici ve prospěch Spenglera, ačkoliv to šéf Mercedes Motorsport Haug před závodem vyloučil.
Posledních pět kol vyvíjel rychlejší Spengler silný tlak na Ekströma, ale náskok vyzískaný díky defenzivní jízdě Rockenfellera nakonec stačil Mattiasovi Ekströmovi k udržení třetí pozice znamenající současně zisk druhého titulu šampiona DTM. Pátý projel cílem Bernd Schneider následovaný Kristensenem, Margaritisem a di Restou.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?