HOCKENHEIMRING – ZÁVOD; Mercedes byl dnes přes deset kilogramů handicapové zátěže znovu rychlejší, Audi snad už tradičně nezvládlo úvod závodu, ale Ekström dokázal zachovat klid a díky strategii a pomoci kolegy v loňském voze přivezl vytoužený titul do boxů čtyř kruhů.
Startovní manévr nevyšel Scheiderovi, přesto se první zatáčkou protáhly na čele pole čtyři Audi letošní specifikace. První místo si udržel Kristensen. Hned na další rovince se rozhořel souboj mezi rychlým Greenem a Tomczykem se Scheiderem. Posledně jmenovaný se ocitl za zatáčkou mimo dráhy a při návratu sevřel svého kolegu bojujícího o titul mezi sebe a Mercedes, což způsobilo Tomczykovi problémy, které vyústily v probrždění, propad na konec pole, návštěvu boxů a pohřbení šance na titul.
Na konci prvního kola vyjel bezpečnostní vůz kvůli nepojízdnému modrému Mercedesu Paffetta. Jezdec se vracel na dráhu po chybě přes obrubník a ulomil přední kolo. Po restartu se ujal vedení Ekström, následoval Green, Kristensen, Scheider, Spengler, Schneider, Margaritis, Abt a Winkelhock, který se však po výborném startu začal postupně propadat zpět. Häkkinenovi patřila 16. pozice.
Regulérní zastávky v boxech odstartoval Spengler a jeho kolega z Mercedesu Green vybojoval vedení od Ekströma. Kanaďan se začal prodírat polem jezdců, zatímco Brit si začal vyjíždět dostatečný náskok.
Až po polovině závodu zamířil poprvé k mechanikům Jamie Green spolu s Ekströmem. Brit se vrátil znovu na první místo, ale Švéd klesl na třetí pozici za Timo Scheidera, pořád byl ale ještě před Schneiderem a zbývajícím soupeřem o titul Spenglerem.
Ani závěrečné druhé zastávky v boxech na pořadí v čele nakonec nic nezměnily. Ke svému druhému triumfu v řadě se ubíral Green v Mercedesu před Scheiderem s Audi. Rockenfeller s jedinou zastávkou se nechal až očividně snadno předjet Ekströmem, ale tuze vzdoroval Schneiderovi, čímž umožnil získat kolegovi z Audi důležitý a nakonec rozhodující náskok.
“Rocky“ bránil Švédova záda zřejmě do poslední kapky benzínu, poté kapituloval a pětinásobný šampion DTM Schneider přepustil pozici ve prospěch Spenglera, ačkoliv to šéf Mercedes Motorsport Haug před závodem vyloučil.
Posledních pět kol vyvíjel rychlejší Spengler silný tlak na Ekströma, ale náskok vyzískaný díky defenzivní jízdě Rockenfellera nakonec stačil Mattiasovi Ekströmovi k udržení třetí pozice znamenající současně zisk druhého titulu šampiona DTM. Pátý projel cílem Bernd Schneider následovaný Kristensenem, Margaritisem a di Restou.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.