HOCKENHEIMRING – ZÁVOD; Mercedes byl dnes přes deset kilogramů handicapové zátěže znovu rychlejší, Audi snad už tradičně nezvládlo úvod závodu, ale Ekström dokázal zachovat klid a díky strategii a pomoci kolegy v loňském voze přivezl vytoužený titul do boxů čtyř kruhů.
Startovní manévr nevyšel Scheiderovi, přesto se první zatáčkou protáhly na čele pole čtyři Audi letošní specifikace. První místo si udržel Kristensen. Hned na další rovince se rozhořel souboj mezi rychlým Greenem a Tomczykem se Scheiderem. Posledně jmenovaný se ocitl za zatáčkou mimo dráhy a při návratu sevřel svého kolegu bojujícího o titul mezi sebe a Mercedes, což způsobilo Tomczykovi problémy, které vyústily v probrždění, propad na konec pole, návštěvu boxů a pohřbení šance na titul.
Na konci prvního kola vyjel bezpečnostní vůz kvůli nepojízdnému modrému Mercedesu Paffetta. Jezdec se vracel na dráhu po chybě přes obrubník a ulomil přední kolo. Po restartu se ujal vedení Ekström, následoval Green, Kristensen, Scheider, Spengler, Schneider, Margaritis, Abt a Winkelhock, který se však po výborném startu začal postupně propadat zpět. Häkkinenovi patřila 16. pozice.
Regulérní zastávky v boxech odstartoval Spengler a jeho kolega z Mercedesu Green vybojoval vedení od Ekströma. Kanaďan se začal prodírat polem jezdců, zatímco Brit si začal vyjíždět dostatečný náskok.
Až po polovině závodu zamířil poprvé k mechanikům Jamie Green spolu s Ekströmem. Brit se vrátil znovu na první místo, ale Švéd klesl na třetí pozici za Timo Scheidera, pořád byl ale ještě před Schneiderem a zbývajícím soupeřem o titul Spenglerem.
Ani závěrečné druhé zastávky v boxech na pořadí v čele nakonec nic nezměnily. Ke svému druhému triumfu v řadě se ubíral Green v Mercedesu před Scheiderem s Audi. Rockenfeller s jedinou zastávkou se nechal až očividně snadno předjet Ekströmem, ale tuze vzdoroval Schneiderovi, čímž umožnil získat kolegovi z Audi důležitý a nakonec rozhodující náskok.
“Rocky“ bránil Švédova záda zřejmě do poslední kapky benzínu, poté kapituloval a pětinásobný šampion DTM Schneider přepustil pozici ve prospěch Spenglera, ačkoliv to šéf Mercedes Motorsport Haug před závodem vyloučil.
Posledních pět kol vyvíjel rychlejší Spengler silný tlak na Ekströma, ale náskok vyzískaný díky defenzivní jízdě Rockenfellera nakonec stačil Mattiasovi Ekströmovi k udržení třetí pozice znamenající současně zisk druhého titulu šampiona DTM. Pátý projel cílem Bernd Schneider následovaný Kristensenem, Margaritisem a di Restou.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.