ZANDVOORT – KVALIFIKACE; Klasický harmonogram kvalifikačního klání pozměnila havárie Vaniny Ickx. Ve finále potvrdil svoji výbornou formu Timo Scheider.
Za slunečného ale chladného počasí byl povrch holandské dráhy i díky pobřežnímu písku velmi kluzký, což činilo podle slov Miky Häkkinena potíže všem jezdcům Mercedesu. Dvě minuty před koncem první vyřazovací části kvalifikace nezvládla své Audi v rychlé pravotočivé zatáčce Belgičanka Vanina Ickx. Ve vysokém kačírku se s vozem převrátila přes střechu, ale vystoupila naštěstí bez zranění. Kvalifikace byla zastavena.
Vzhledem k tomu, že nebylo reálné, aby se všem jezdcům díky minimu zbývajícího času podařilo po restartu vjet do letmého kola, vedení závodu přistoupilo k prodloužení druhé sekce a o postup do finále bojovali mimo Vaniny znovu všichni.
Nejlepšího času dosáhl Francouz Premat s Audi. Přes velkou snahu se nedařilo letošním Mercedesům v rukou Schneidera, Häkkinena a Greena, naopak Audi byly ve formě. Za postupovou osmou příčkou zůstali Paffett, Luhr, Abt, Winkelhock, Häkkinen, Schneider, Margaritis, La Rosa, Lauda, Green a druhá žena startovního pole Susie Stoddart.
Bruno Spengler a Paul di Resta tak byli jedinými piloty Mercedesu, kteří se ve finále utkali s konkurencí v Audi. Při prvním letmém kole byl Kanaďan třetí, ale v samém závěru už nestačil. Svoji vynikající formu o tomto víkendu potvrdil rekordním časem Timo Scheider. V první řadě se vedle něj postaví Ekström. Druhá řada patří Tomczykovi a Prematovi. Následují Kristensen, Spengler, di Resta a Rockenfeller.
Start zítřejšího závodu je naplánován na 13:30 a v přímém přenosu ho vysílá satelitní stanice ARD.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?