Dnešní kvalifikační klání Mercedesu nevyšlo, což však u trojcípé hvězdy z průběhu závodního víkendu očekávali. Kde je ona chyba?
V podstatě se všichni pozorovatelé shodují, že okruh v Mugellu daleko více vyhovuje Audi než Mercedesu, navíc týmy čtyř kruhů zde už před sezonou testovaly za zavřenými dveřmi. Ze slov jezdců vozů Mercedes rozhodně nezní skepse či slova poražených, nikdo však ani nezadoufal v možné vítězství. Snad jen na startu patnáctý Häkkinen.
Bruno Spengler, 6. Obtížná kvalifikace. Jedním z důvodů je to, že na rozdíl od nás tu Audi testovalo. Tým pracoval dobře a postupně jsem se zlepšoval. Na zítřejší závod se těším a dám do toho vše.
Jamie Green, 7. Dnes nebyl náš vůz tak rychlý, jak bychom si přáli. Na této náročné dráze a za vysokých teplot bude zítřejší závod hodně náročný, ale jsem dobře připraven a chci dosáhnout lepšího výsledku.
Daniel la Rosa, 10. Desáté místo na startu je docela dobrý výsledek. Po 15. místu v ranním tréninku jsem to ani nečekal. Tým však našel dobré nastavení a zítra bych měl být schopen získat nějaký ten bod.
Bernd Schneider, 11. Po úvodní části kvalifikace jsme vůz upravili, ale výsledek nebyl takový, jaký jsme očekávali. Musíme si počkat na závod. Dám do toho vše, abych získal nějaké body.
Pavel di Resta, 12. Velmi obtížná kvalifikace, a také jsem se dopustil nějakých chyb. Přinejmenším jsem před polovinou Mercedesů a zítra mířím na bodované pozice.
Mika Häkkinen, 15. V konečném důsledku to není výsledek, jaký bych si přál. V průběhu víkendu jsme měli potíže s hledáním nastavení, ale nevzdávám se. V automobilových závodech je možné vše a já budu zítra bojovat o bodované pozice.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.