Dnešní kvalifikační klání Mercedesu nevyšlo, což však u trojcípé hvězdy z průběhu závodního víkendu očekávali. Kde je ona chyba?
V podstatě se všichni pozorovatelé shodují, že okruh v Mugellu daleko více vyhovuje Audi než Mercedesu, navíc týmy čtyř kruhů zde už před sezonou testovaly za zavřenými dveřmi. Ze slov jezdců vozů Mercedes rozhodně nezní skepse či slova poražených, nikdo však ani nezadoufal v možné vítězství. Snad jen na startu patnáctý Häkkinen.
Bruno Spengler, 6. Obtížná kvalifikace. Jedním z důvodů je to, že na rozdíl od nás tu Audi testovalo. Tým pracoval dobře a postupně jsem se zlepšoval. Na zítřejší závod se těším a dám do toho vše.
Jamie Green, 7. Dnes nebyl náš vůz tak rychlý, jak bychom si přáli. Na této náročné dráze a za vysokých teplot bude zítřejší závod hodně náročný, ale jsem dobře připraven a chci dosáhnout lepšího výsledku.
Daniel la Rosa, 10. Desáté místo na startu je docela dobrý výsledek. Po 15. místu v ranním tréninku jsem to ani nečekal. Tým však našel dobré nastavení a zítra bych měl být schopen získat nějaký ten bod.
Bernd Schneider, 11. Po úvodní části kvalifikace jsme vůz upravili, ale výsledek nebyl takový, jaký jsme očekávali. Musíme si počkat na závod. Dám do toho vše, abych získal nějaké body.
Pavel di Resta, 12. Velmi obtížná kvalifikace, a také jsem se dopustil nějakých chyb. Přinejmenším jsem před polovinou Mercedesů a zítra mířím na bodované pozice.
Mika Häkkinen, 15. V konečném důsledku to není výsledek, jaký bych si přál. V průběhu víkendu jsme měli potíže s hledáním nastavení, ale nevzdávám se. V automobilových závodech je možné vše a já budu zítra bojovat o bodované pozice.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?