Mika Häkkinen z týmu H.W.A. není spokojen s tím, jak byla připravena pro letošní závod první zatáčka okruhu Lausitzring. Široký okruh trojúhelníkového tvaru po vzoru tradičních amerických tratí obsahuje i technickou část, na které závodí i DTM.
A právě sjezd z široké cílové rovinky na vnitřní technickou část bude hned po startu podle bývalého pilota F1 kritickým.
„Jestliže je první zatáčka tak úzká a pomalá, je to přirozeně znepokojivé. Já si kolizi nepřeji, ale jsem přesvědčen, že tam k ní dojde.“
Také na předcházejícím okruhu v Oscherslebenu je první zatáčka úzká a pomalá, ale tam do ní vjíždí maximálně tři vozy vedle sebe a na Lausitzringu to může být i pět až šest aut.
Navíc je letošní šampionát daleko více vyrovnanější i z pohledu výkonu vozů, proto je obava finského jezdce oprávněná.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?