Mika Häkkinen z týmu H.W.A. není spokojen s tím, jak byla připravena pro letošní závod první zatáčka okruhu Lausitzring. Široký okruh trojúhelníkového tvaru po vzoru tradičních amerických tratí obsahuje i technickou část, na které závodí i DTM.
A právě sjezd z široké cílové rovinky na vnitřní technickou část bude hned po startu podle bývalého pilota F1 kritickým.
„Jestliže je první zatáčka tak úzká a pomalá, je to přirozeně znepokojivé. Já si kolizi nepřeji, ale jsem přesvědčen, že tam k ní dojde.“
Také na předcházejícím okruhu v Oscherslebenu je první zatáčka úzká a pomalá, ale tam do ní vjíždí maximálně tři vozy vedle sebe a na Lausitzringu to může být i pět až šest aut.
Navíc je letošní šampionát daleko více vyrovnanější i z pohledu výkonu vozů, proto je obava finského jezdce oprávněná.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?