HOCKENHEIMRING – ZÁVOD; Sezona 2007 nezačala právě šťastně, kolize ve třetí zatáčce si vyžádala čtyři vozy mimo hru, přerušený závod a dva piloty na cestě do nemocnice. Dramatický závod přinesl dlouho očekávané vítězství Audi.
Startovní manévr vůbec nevyšel vítězi kvalifikace Spenglerovi. Vedení se ujal Tomczyk a druhé místo si obezřetně a zkušeně hlídal debutant di Resta. Ve třetí zatáčce byl Kristensen vytlačen na vnitřní obrubník kolegou z Audi Scheiderem. Následné hodiny dostaly vzpříčený vůz ke straně dráhy, kde do něj čelně narazil Premat a částečně i Susie Stoddart. Stoddart měla před sebou pruh tratě, kterým projeli před ní i další soupeři, ale vjezd Francouze do neprůhledného dýmu pod plynem byl riskantním manévrem, který se tentokrát rozhodně nevyplatil.
Závod byl okamžitě zastaven červenou vlajkou a zatímco Skotka ze zničeného vozu vystoupila bez problémů, k dalším dvěma aktérům hromadné havárie mířily sanitky. Rozházené trosky uklízela skupina traťových komisařů a na pomoc jim byl povolán i čistící vůz. Podle sdělení šéfa Audi Motorsport Ullricha Kristensen i Premat se zdravotníky komunikovali, ale byli odvezeni helikoptérou do nemocnice. Ze závodu odstoupil i Adam Carroll, jehož vůz také nebyl schopen pokračovat.
Restart závodu letmým startem proběhl bez problémů. Za Tomczykem následoval di Resta, Spengler, Ekström, Scheider, la Rosa, Margaritis, Häkkinen, Green, Abt, Schneider, Paffett. Pole uzavírala Ickx. Během několika zatáček šel Spengler před di Restu a Tomczyk na čele získával náskok. Vzadu spolu sváděli tvrdý boj Abt se Schneiderem a Paffettem. Abt s Audi následně s technickými problémy propadal polem a odstoupil. Häkkinen bránil tvrdě ale čistě svoji pozici před Greenem a následně Schneiderem.
Tomczykovi se únik nepodařil, po chybě a probrždění klesl až na třetí pozici. Vedení převzal Spengler, kterého se dokázal držet v úvodu závodu pouze di Resta. Připomínáme, že Skot pilotuje dva roky starý Mercedes. Plánované zastávky v boxech otevřel Ekström a Green.
V průběhu závodu si jezdci pozice měnili díky rozdílným strategiím. I druhé zastávky zahájil Ekström s Audi, vedení v závodě převzal di Resta, který zajel poprvé pro palivo a nové gumy až v 21. kole. Při odjezdu od mechaniků však Skotovi zhasl motor a po roztlačení se vrátil na dráhu až na třetí pozici za Tomczykem. A řadě však byla ještě jedna návštěva boxů.
Strategie brzkých dvou zastávek v případě Ekströma s sebou nesla riziko zdržení v provozu, ale tentokrát byla úspěšná. Do čela závodu vynesla šampiona z roku 2005 Ekströma, kterého po dvou povinných zastávkách následoval Spengler, Tomczyk, Scheider, la Rosa, di Resta, Margaritis, Green, Schneider, Häkkinen, Luhr a další.
Zkrácený závod přinesl dramatický závěr. Spengler chyboval, čehož využil Tomczyk a o předjetí se pokusil i Scheider, ale neúspěšně. Efektní hodiny ho stály bodovanou pozici. Vozy s reklamou Red Bull dnes získaly double, na stupních vítězů doplnil Ekströma a Tomczyka vítěz kvalifikace Spengler.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.