HOCKENHEIMRING – ZÁVOD; Sezona 2007 nezačala právě šťastně, kolize ve třetí zatáčce si vyžádala čtyři vozy mimo hru, přerušený závod a dva piloty na cestě do nemocnice. Dramatický závod přinesl dlouho očekávané vítězství Audi.
Startovní manévr vůbec nevyšel vítězi kvalifikace Spenglerovi. Vedení se ujal Tomczyk a druhé místo si obezřetně a zkušeně hlídal debutant di Resta. Ve třetí zatáčce byl Kristensen vytlačen na vnitřní obrubník kolegou z Audi Scheiderem. Následné hodiny dostaly vzpříčený vůz ke straně dráhy, kde do něj čelně narazil Premat a částečně i Susie Stoddart. Stoddart měla před sebou pruh tratě, kterým projeli před ní i další soupeři, ale vjezd Francouze do neprůhledného dýmu pod plynem byl riskantním manévrem, který se tentokrát rozhodně nevyplatil.
Závod byl okamžitě zastaven červenou vlajkou a zatímco Skotka ze zničeného vozu vystoupila bez problémů, k dalším dvěma aktérům hromadné havárie mířily sanitky. Rozházené trosky uklízela skupina traťových komisařů a na pomoc jim byl povolán i čistící vůz. Podle sdělení šéfa Audi Motorsport Ullricha Kristensen i Premat se zdravotníky komunikovali, ale byli odvezeni helikoptérou do nemocnice. Ze závodu odstoupil i Adam Carroll, jehož vůz také nebyl schopen pokračovat.
Restart závodu letmým startem proběhl bez problémů. Za Tomczykem následoval di Resta, Spengler, Ekström, Scheider, la Rosa, Margaritis, Häkkinen, Green, Abt, Schneider, Paffett. Pole uzavírala Ickx. Během několika zatáček šel Spengler před di Restu a Tomczyk na čele získával náskok. Vzadu spolu sváděli tvrdý boj Abt se Schneiderem a Paffettem. Abt s Audi následně s technickými problémy propadal polem a odstoupil. Häkkinen bránil tvrdě ale čistě svoji pozici před Greenem a následně Schneiderem.
Tomczykovi se únik nepodařil, po chybě a probrždění klesl až na třetí pozici. Vedení převzal Spengler, kterého se dokázal držet v úvodu závodu pouze di Resta. Připomínáme, že Skot pilotuje dva roky starý Mercedes. Plánované zastávky v boxech otevřel Ekström a Green.
V průběhu závodu si jezdci pozice měnili díky rozdílným strategiím. I druhé zastávky zahájil Ekström s Audi, vedení v závodě převzal di Resta, který zajel poprvé pro palivo a nové gumy až v 21. kole. Při odjezdu od mechaniků však Skotovi zhasl motor a po roztlačení se vrátil na dráhu až na třetí pozici za Tomczykem. A řadě však byla ještě jedna návštěva boxů.
Strategie brzkých dvou zastávek v případě Ekströma s sebou nesla riziko zdržení v provozu, ale tentokrát byla úspěšná. Do čela závodu vynesla šampiona z roku 2005 Ekströma, kterého po dvou povinných zastávkách následoval Spengler, Tomczyk, Scheider, la Rosa, di Resta, Margaritis, Green, Schneider, Häkkinen, Luhr a další.
Zkrácený závod přinesl dramatický závěr. Spengler chyboval, čehož využil Tomczyk a o předjetí se pokusil i Scheider, ale neúspěšně. Efektní hodiny ho stály bodovanou pozici. Vozy s reklamou Red Bull dnes získaly double, na stupních vítězů doplnil Ekströma a Tomczyka vítěz kvalifikace Spengler.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?