HOCKENHEIMRING – ZÁVOD; Sezona 2007 nezačala právě šťastně, kolize ve třetí zatáčce si vyžádala čtyři vozy mimo hru, přerušený závod a dva piloty na cestě do nemocnice. Dramatický závod přinesl dlouho očekávané vítězství Audi.
Startovní manévr vůbec nevyšel vítězi kvalifikace Spenglerovi. Vedení se ujal Tomczyk a druhé místo si obezřetně a zkušeně hlídal debutant di Resta. Ve třetí zatáčce byl Kristensen vytlačen na vnitřní obrubník kolegou z Audi Scheiderem. Následné hodiny dostaly vzpříčený vůz ke straně dráhy, kde do něj čelně narazil Premat a částečně i Susie Stoddart. Stoddart měla před sebou pruh tratě, kterým projeli před ní i další soupeři, ale vjezd Francouze do neprůhledného dýmu pod plynem byl riskantním manévrem, který se tentokrát rozhodně nevyplatil.
Závod byl okamžitě zastaven červenou vlajkou a zatímco Skotka ze zničeného vozu vystoupila bez problémů, k dalším dvěma aktérům hromadné havárie mířily sanitky. Rozházené trosky uklízela skupina traťových komisařů a na pomoc jim byl povolán i čistící vůz. Podle sdělení šéfa Audi Motorsport Ullricha Kristensen i Premat se zdravotníky komunikovali, ale byli odvezeni helikoptérou do nemocnice. Ze závodu odstoupil i Adam Carroll, jehož vůz také nebyl schopen pokračovat.
Restart závodu letmým startem proběhl bez problémů. Za Tomczykem následoval di Resta, Spengler, Ekström, Scheider, la Rosa, Margaritis, Häkkinen, Green, Abt, Schneider, Paffett. Pole uzavírala Ickx. Během několika zatáček šel Spengler před di Restu a Tomczyk na čele získával náskok. Vzadu spolu sváděli tvrdý boj Abt se Schneiderem a Paffettem. Abt s Audi následně s technickými problémy propadal polem a odstoupil. Häkkinen bránil tvrdě ale čistě svoji pozici před Greenem a následně Schneiderem.
Tomczykovi se únik nepodařil, po chybě a probrždění klesl až na třetí pozici. Vedení převzal Spengler, kterého se dokázal držet v úvodu závodu pouze di Resta. Připomínáme, že Skot pilotuje dva roky starý Mercedes. Plánované zastávky v boxech otevřel Ekström a Green.
V průběhu závodu si jezdci pozice měnili díky rozdílným strategiím. I druhé zastávky zahájil Ekström s Audi, vedení v závodě převzal di Resta, který zajel poprvé pro palivo a nové gumy až v 21. kole. Při odjezdu od mechaniků však Skotovi zhasl motor a po roztlačení se vrátil na dráhu až na třetí pozici za Tomczykem. A řadě však byla ještě jedna návštěva boxů.
Strategie brzkých dvou zastávek v případě Ekströma s sebou nesla riziko zdržení v provozu, ale tentokrát byla úspěšná. Do čela závodu vynesla šampiona z roku 2005 Ekströma, kterého po dvou povinných zastávkách následoval Spengler, Tomczyk, Scheider, la Rosa, di Resta, Margaritis, Green, Schneider, Häkkinen, Luhr a další.
Zkrácený závod přinesl dramatický závěr. Spengler chyboval, čehož využil Tomczyk a o předjetí se pokusil i Scheider, ale neúspěšně. Efektní hodiny ho stály bodovanou pozici. Vozy s reklamou Red Bull dnes získaly double, na stupních vítězů doplnil Ekströma a Tomczyka vítěz kvalifikace Spengler.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.