Hockenheimring: Těžká havárie a triumf Audi

Ekström - Tomczyk
Ekström - Tomczyk, foto: Audi Sport Press
Daniel Šupa 22. dubna 2007 14:35
Sdílej:

HOCKENHEIMRING – ZÁVOD; Sezona 2007 nezačala právě šťastně, kolize ve třetí zatáčce si vyžádala čtyři vozy mimo hru, přerušený závod a dva piloty na cestě do nemocnice. Dramatický závod přinesl dlouho očekávané vítězství Audi.

Startovní manévr vůbec nevyšel vítězi kvalifikace Spenglerovi. Vedení se ujal Tomczyk a druhé místo si obezřetně a zkušeně hlídal debutant di Resta. Ve třetí zatáčce byl Kristensen vytlačen na vnitřní obrubník kolegou z Audi Scheiderem. Následné hodiny dostaly vzpříčený vůz ke straně dráhy, kde do něj čelně narazil Premat a částečně i Susie Stoddart. Stoddart měla před sebou pruh tratě, kterým projeli před ní i další soupeři, ale vjezd Francouze do neprůhledného dýmu pod plynem byl riskantním manévrem, který se tentokrát rozhodně nevyplatil.

Závod byl okamžitě zastaven červenou vlajkou a zatímco Skotka ze zničeného vozu vystoupila bez problémů, k dalším dvěma aktérům hromadné havárie mířily sanitky. Rozházené trosky uklízela skupina traťových komisařů a na pomoc jim byl povolán i čistící vůz. Podle sdělení šéfa Audi Motorsport Ullricha Kristensen i Premat se zdravotníky komunikovali, ale byli odvezeni helikoptérou do nemocnice. Ze závodu odstoupil i Adam Carroll, jehož vůz také nebyl schopen pokračovat.

Restart závodu letmým startem proběhl bez problémů. Za Tomczykem následoval di Resta, Spengler, Ekström, Scheider, la Rosa, Margaritis, Häkkinen, Green, Abt, Schneider, Paffett. Pole uzavírala Ickx. Během několika zatáček šel Spengler před di Restu a Tomczyk na čele získával náskok. Vzadu spolu sváděli tvrdý boj Abt se Schneiderem a Paffettem. Abt s Audi následně s technickými problémy propadal polem a odstoupil. Häkkinen bránil tvrdě ale čistě svoji pozici před Greenem a následně Schneiderem.

Tomczykovi se únik nepodařil, po chybě a probrždění klesl až na třetí pozici. Vedení převzal Spengler, kterého se dokázal držet v úvodu závodu pouze di Resta. Připomínáme, že Skot pilotuje dva roky starý Mercedes. Plánované zastávky v boxech otevřel Ekström a Green.

V průběhu závodu si jezdci pozice měnili díky rozdílným strategiím. I druhé zastávky zahájil Ekström s Audi, vedení v závodě převzal di Resta, který zajel poprvé pro palivo a nové gumy až v 21. kole. Při odjezdu od mechaniků však Skotovi zhasl motor a po roztlačení se vrátil na dráhu až na třetí pozici za Tomczykem. A řadě však byla ještě jedna návštěva boxů.

Strategie brzkých dvou zastávek v případě Ekströma s sebou nesla riziko zdržení v provozu, ale tentokrát byla úspěšná. Do čela závodu vynesla šampiona z roku 2005 Ekströma, kterého po dvou povinných zastávkách následoval Spengler, Tomczyk, Scheider, la Rosa, di Resta, Margaritis, Green, Schneider, Häkkinen, Luhr a další.

Zkrácený závod přinesl dramatický závěr. Spengler chyboval, čehož využil Tomczyk a o předjetí se pokusil i Scheider, ale neúspěšně. Efektní hodiny ho stály bodovanou pozici. Vozy s reklamou Red Bull dnes získaly double, na stupních vítězů doplnil Ekströma a Tomczyka vítěz kvalifikace Spengler.

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.