HOCKENHEIMRING – KVALIFIKACE; Bruno Spengler s Mercedesem pokazil v závěru kvalifikace radost Audi, ale pozornost všech si získal nováček Paul di Resta ze stáje Persson.
První díl dnešní kvalifikace skončil nejlépe pro Mattiase Ekströma s Audi. Mezi šesticí vyřazených byli Abt, Lauda, Carroll, Premat, Luhr a Vanina Ickx. Překvapením byl postup Susie Stoddart a Paula di Resty s dva roky starými vozy, ale Skotové ještě neřekli všechno.
Druhou část vyřazovací soutěže o pole position si určitě šéf sportovního oddělení Mercedesu Norbert Haug představoval jinak. Devátý čas v případě Bernda Schneidera a především třináctý v případě Jamieho Greena byl dalek očekávání. Naopak postup la Rosy s loňským a debutujícího di Resty s dokonce dva roky starým Mercedesem určitě Hauga potěšil. Spolu se zmíněnými hvězdami trojcípé hvězdy nepostoupili ještě Margaritis, Rockenfeller, Stoddart a Paffett.
Závěrečný díl nejrychlejší osmičky přinesl vynikající kolo Bruno Spenglera, které nedokázal překonat žádný ze čtyř nejrychlejších jezdců Audi. Tomczyk a favorizovaný Ekström ztratili na Kanaďana především v úvodním mezičase. Mika Häkkinen v závěru svého posledního rozhodujícího kola vyjel z dráhy a bude startovat až sedmý. Osmé místo zůstalo na la Rosu, který se závěru kvalifikace vůbec z důvodu technických problémů nezúčastnil.
Výkony celého startovního pole ale nesporně zastínil Paul di Resta z týmu Persson, jenž byl při svém debutu v DTM s dva roky starým vozem druhým nejlepším pilotem Mercedesu a na Spenglera ztratil jen 80 tisícin vteřiny!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.