HOCKENHEIMRING – KVALIFIKACE; Bruno Spengler s Mercedesem pokazil v závěru kvalifikace radost Audi, ale pozornost všech si získal nováček Paul di Resta ze stáje Persson.
První díl dnešní kvalifikace skončil nejlépe pro Mattiase Ekströma s Audi. Mezi šesticí vyřazených byli Abt, Lauda, Carroll, Premat, Luhr a Vanina Ickx. Překvapením byl postup Susie Stoddart a Paula di Resty s dva roky starými vozy, ale Skotové ještě neřekli všechno.
Druhou část vyřazovací soutěže o pole position si určitě šéf sportovního oddělení Mercedesu Norbert Haug představoval jinak. Devátý čas v případě Bernda Schneidera a především třináctý v případě Jamieho Greena byl dalek očekávání. Naopak postup la Rosy s loňským a debutujícího di Resty s dokonce dva roky starým Mercedesem určitě Hauga potěšil. Spolu se zmíněnými hvězdami trojcípé hvězdy nepostoupili ještě Margaritis, Rockenfeller, Stoddart a Paffett.
Závěrečný díl nejrychlejší osmičky přinesl vynikající kolo Bruno Spenglera, které nedokázal překonat žádný ze čtyř nejrychlejších jezdců Audi. Tomczyk a favorizovaný Ekström ztratili na Kanaďana především v úvodním mezičase. Mika Häkkinen v závěru svého posledního rozhodujícího kola vyjel z dráhy a bude startovat až sedmý. Osmé místo zůstalo na la Rosu, který se závěru kvalifikace vůbec z důvodu technických problémů nezúčastnil.
Výkony celého startovního pole ale nesporně zastínil Paul di Resta z týmu Persson, jenž byl při svém debutu v DTM s dva roky starým vozem druhým nejlepším pilotem Mercedesu a na Spenglera ztratil jen 80 tisícin vteřiny!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?