HOCKENHEIMRING – KVALIFIKACE; Bruno Spengler s Mercedesem pokazil v závěru kvalifikace radost Audi, ale pozornost všech si získal nováček Paul di Resta ze stáje Persson.
První díl dnešní kvalifikace skončil nejlépe pro Mattiase Ekströma s Audi. Mezi šesticí vyřazených byli Abt, Lauda, Carroll, Premat, Luhr a Vanina Ickx. Překvapením byl postup Susie Stoddart a Paula di Resty s dva roky starými vozy, ale Skotové ještě neřekli všechno.
Druhou část vyřazovací soutěže o pole position si určitě šéf sportovního oddělení Mercedesu Norbert Haug představoval jinak. Devátý čas v případě Bernda Schneidera a především třináctý v případě Jamieho Greena byl dalek očekávání. Naopak postup la Rosy s loňským a debutujícího di Resty s dokonce dva roky starým Mercedesem určitě Hauga potěšil. Spolu se zmíněnými hvězdami trojcípé hvězdy nepostoupili ještě Margaritis, Rockenfeller, Stoddart a Paffett.
Závěrečný díl nejrychlejší osmičky přinesl vynikající kolo Bruno Spenglera, které nedokázal překonat žádný ze čtyř nejrychlejších jezdců Audi. Tomczyk a favorizovaný Ekström ztratili na Kanaďana především v úvodním mezičase. Mika Häkkinen v závěru svého posledního rozhodujícího kola vyjel z dráhy a bude startovat až sedmý. Osmé místo zůstalo na la Rosu, který se závěru kvalifikace vůbec z důvodu technických problémů nezúčastnil.
Výkony celého startovního pole ale nesporně zastínil Paul di Resta z týmu Persson, jenž byl při svém debutu v DTM s dva roky starým vozem druhým nejlepším pilotem Mercedesu a na Spenglera ztratil jen 80 tisícin vteřiny!
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.