Audi bude mať prechodné obdobie

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: dtm.de
Jozef Smrtník 17. března 2007 21:33
Sdílej:

Zatiaľ, čo sa konkurenčný tím Mercedes Benz snaží vstúpiť do sezóny 2007 s novou generáciou AMG-Mercedes C-triedy, Audi zameriava vývoj na základe minuloročného modelu.

V tejto súvislosti pochopiteľne hovoríme o vlajkovom tíme automobilky Abt sportsline, za ktorý jazdia piloti Tom Kristensen, Mattias Ekström, Martin Tomczik a Timo Scheider. Pre nastávajúci ročník budú mať k dispozícii auto pod pracovným označením R13 určený pre rok 2007, ale koncepčne vychádzajúci z minuloročnej eR dvanástky.

Namiesto vývoja na novom aute sa inžinieri tímu radšej rozhodli zasadnúť do aerodynamického tunela, kde strávili mnoho času, aby vyťažili z minuloročného modelu maximum. Úpravami prešlo viacero častí auta, nielen aerodynamika, ale aj zavesenie kolies. Zásadnou zmenou prešla predná časť, ktorá umožňuje väčší prienik chladiaceho vzduchu do vnútorného priestoru motora a zvýšenie prísavného efektu k vozovke.

Zavesenie kolies bolo takisto jedným z hlavných programov vývoja. Nová verzia zavesenia umožňuje oveľa lepšie znášať nečakané tvrdé nárazy najmä pri prejazde obrubníkmi. Motor, čo by najdôležitejšia časť auta neprešiel takmer žiadnou zmenou, ale pár konských síl bolo získaných vďaka vylepšenému mazaniu pohyblivých častí. Konštruktéri však celkovo vidia ešte rezervy v možnom znížení ťažiska motoru, pokiaľ by sa podarilo konštrukčne upraviť šasi.

Ako už samotné Audi Sport priznáva, ročník 2007 bude pre automobiku znamenať v DTM prechodné obdobie a už teraz konštruktéri intenzívne pracujú na úplne novej verzii DTM A4, ktorá však uzrie svetlo sveta až v budúcej sezóne 2008.

Foto: dtm.de

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.