Holandský členitý, technický a úzký okruh byl dějištěm napínavého závodu, ve kterém Bernd Schneider eliminoval kvalifikační suverenitu soupeře od Audi skvělým výkonem v závodě.
Zhasnutí světel v první řadě lépe vystihl Tom Kristensen, který kolem Greena projel na první pozici a za ním se po vnitřní straně první zatáčky protáhli i Tomczyk, Ekström a Frentzen s dalšími vozy Audi. Green se s nejlépe postaveným Mercedesem propadl až na páté místo. Ve druhém kole brzdila Vanina Ickx příliš pozdě a sestřelila svého týmového kolegu Kiesu.
Frentzen nestačil tempu svých kolegů před ním a chyboval, což Green potrestal. Šestý byl v úvodu závodu Kaffer, následoval vedoucí jezdec šampionátu Schneider (+7), Spengler, Scheider, Abt, Häkkinen. Alesi v prvních kolech sledoval souboj “nadějí“ s odstupem z poslední pozice, postupně se ale propracoval na patnáctou pozici.
V šestém kole zahájil Mercedes likvidační sérii. Nejprve postrčil Schneider Kaffera, o kolo později se Häkkinen opřel o Abta, kterého poslal mimo dráhu, dosah bodovaných pozic a později s technickými problémy mimo závod. Šéf Audi Motorsport Wolfgang Ullrich jen nevěřícně kroutil hlavou. Komisaři závodu následně ocenili Finův nevydařený útok penalizací průjezdem boxů.
„Skutečně komické, penalizace mi závod a nadějnou pozici nevrátí, pro mne to nic neřeší. Pozitivem na situaci je ale to, že Mercedes ztrácí nervy,“ uvedl těsně po vystoupení z vozu Abt.
Zatímco Kristensen na čele pole získával náskok, Ekström a Spengler zamířili záhy k mechanikům. Problémy Audi ale gradovaly. Nejprve měl problémy s nedotaženým pravým předním kolem Kaffer, následně zhasl motor Frentzenovi a v závěru při nejdůležitější zastávce v boxech zůstal zásobník s palivem Kristensenovi v hrdle tankovacího zařízení.
Dán však pokračoval dál, tankovací zařízení odstředivou silou ztratil a i nadále kontroloval čelo pole před nebývale rychlým Tomczykem. Dále následovali Ekström, Green, Schneider, Frentzen, Spengler, Scheider, Margaritis. Häkkinenovi patřila čtrnáctá pozice a Alesi v závodu již nepokračoval, stejně jako Ickx a Abt.
Spengler byl na boj o vítězství v dnešním závodě příliš vzadu, další dva adepti na titul však měli mezi sebou jen dva vozy a Schneider byl rychlý a agresivní. Druhé zastávky u mechaniků zahájil znovu Ekström. Timo Scheider s rok starým Audi zle zatápěl právě Spenglerovi a jen těsně před zmíněnou dvojicí se snažil udržet pozici Frentzen. V boxech však bývalý pilot F1 ztratil místo ve prospěch kanadského jezdce.
Patnáct kol před cílem zamířil podruhé pro palivo a gumy vedoucí Kristensen. Ve stejném okamžiku tak učinil i Schneider, ale tentokrát proběhlo u Audi vše v pořádku a Dán udržel vedení před Tomczykem. Schneider se probil již na třetí pozici, čtvrtý byl Ekström, dále Green, Spengler, Frentzen a Scheider.
O chvíli později došlo k výrazné změně pořadí. Ekströma postihl defekt, zablokoval brzdy a Green okamžitě zaútočil. Brit se podobně jako Häkkinen opřel o Švéda a vytlačil ho polovinou vozu mimo dráhy. Situace využil Spengler a Frentzen. Bývalý šampion DTM se propadl po výměně pneumatik až za Häkkinena. Také Green byl penalizován za kontakt s vozem Audi.
Za Kristensenem s tří sekundovým náskokem zuřila bitva mezi Tomczykem a Schneiderem, který vyvíjel na Němce drtivý tlak. Tomczyk postupně eliminoval veškeré snahy soupeře o vybrždění, ale tři kola před šachovnicovou vlajkou se z nevinného Schneiderova nahlédnutí na vnitřní stranu jedné za zatáček vyklubal úspěšný předjížděcí manévr.
Přestože byl dnes Bernd Schneider opravdu děsivě rychlý a k soupeřům nemilosrdný, Kristensen si díky vybudovanému náskoku své cenné vítězství vzít nenechal. Hvězda Mercedesu se po nevydařené kvalifikaci prodrala skrz soupeře hned za svého soka, čímž z náskoku v celkovém pořadí ztratil pouze dva body.
Třetí skončil po hrdinném boji Tomczyk a dá se říci, že odvedl pro Audi velmi cennou práci při obraně Dánova vedení. Na čtvrté místo se dostal nechybující Spengler. Následovali Frentzen, Scheider, Mücke. Z pole position startující Green získal jen poslední bod za osmé místo.
Foto: dtm.de
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?