Holandský členitý, technický a úzký okruh byl dějištěm napínavého závodu, ve kterém Bernd Schneider eliminoval kvalifikační suverenitu soupeře od Audi skvělým výkonem v závodě.
Zhasnutí světel v první řadě lépe vystihl Tom Kristensen, který kolem Greena projel na první pozici a za ním se po vnitřní straně první zatáčky protáhli i Tomczyk, Ekström a Frentzen s dalšími vozy Audi. Green se s nejlépe postaveným Mercedesem propadl až na páté místo. Ve druhém kole brzdila Vanina Ickx příliš pozdě a sestřelila svého týmového kolegu Kiesu.
Frentzen nestačil tempu svých kolegů před ním a chyboval, což Green potrestal. Šestý byl v úvodu závodu Kaffer, následoval vedoucí jezdec šampionátu Schneider (+7), Spengler, Scheider, Abt, Häkkinen. Alesi v prvních kolech sledoval souboj “nadějí“ s odstupem z poslední pozice, postupně se ale propracoval na patnáctou pozici.
V šestém kole zahájil Mercedes likvidační sérii. Nejprve postrčil Schneider Kaffera, o kolo později se Häkkinen opřel o Abta, kterého poslal mimo dráhu, dosah bodovaných pozic a později s technickými problémy mimo závod. Šéf Audi Motorsport Wolfgang Ullrich jen nevěřícně kroutil hlavou. Komisaři závodu následně ocenili Finův nevydařený útok penalizací průjezdem boxů.
„Skutečně komické, penalizace mi závod a nadějnou pozici nevrátí, pro mne to nic neřeší. Pozitivem na situaci je ale to, že Mercedes ztrácí nervy,“ uvedl těsně po vystoupení z vozu Abt.
Zatímco Kristensen na čele pole získával náskok, Ekström a Spengler zamířili záhy k mechanikům. Problémy Audi ale gradovaly. Nejprve měl problémy s nedotaženým pravým předním kolem Kaffer, následně zhasl motor Frentzenovi a v závěru při nejdůležitější zastávce v boxech zůstal zásobník s palivem Kristensenovi v hrdle tankovacího zařízení.
Dán však pokračoval dál, tankovací zařízení odstředivou silou ztratil a i nadále kontroloval čelo pole před nebývale rychlým Tomczykem. Dále následovali Ekström, Green, Schneider, Frentzen, Spengler, Scheider, Margaritis. Häkkinenovi patřila čtrnáctá pozice a Alesi v závodu již nepokračoval, stejně jako Ickx a Abt.
Spengler byl na boj o vítězství v dnešním závodě příliš vzadu, další dva adepti na titul však měli mezi sebou jen dva vozy a Schneider byl rychlý a agresivní. Druhé zastávky u mechaniků zahájil znovu Ekström. Timo Scheider s rok starým Audi zle zatápěl právě Spenglerovi a jen těsně před zmíněnou dvojicí se snažil udržet pozici Frentzen. V boxech však bývalý pilot F1 ztratil místo ve prospěch kanadského jezdce.
Patnáct kol před cílem zamířil podruhé pro palivo a gumy vedoucí Kristensen. Ve stejném okamžiku tak učinil i Schneider, ale tentokrát proběhlo u Audi vše v pořádku a Dán udržel vedení před Tomczykem. Schneider se probil již na třetí pozici, čtvrtý byl Ekström, dále Green, Spengler, Frentzen a Scheider.
O chvíli později došlo k výrazné změně pořadí. Ekströma postihl defekt, zablokoval brzdy a Green okamžitě zaútočil. Brit se podobně jako Häkkinen opřel o Švéda a vytlačil ho polovinou vozu mimo dráhy. Situace využil Spengler a Frentzen. Bývalý šampion DTM se propadl po výměně pneumatik až za Häkkinena. Také Green byl penalizován za kontakt s vozem Audi.
Za Kristensenem s tří sekundovým náskokem zuřila bitva mezi Tomczykem a Schneiderem, který vyvíjel na Němce drtivý tlak. Tomczyk postupně eliminoval veškeré snahy soupeře o vybrždění, ale tři kola před šachovnicovou vlajkou se z nevinného Schneiderova nahlédnutí na vnitřní stranu jedné za zatáček vyklubal úspěšný předjížděcí manévr.
Přestože byl dnes Bernd Schneider opravdu děsivě rychlý a k soupeřům nemilosrdný, Kristensen si díky vybudovanému náskoku své cenné vítězství vzít nenechal. Hvězda Mercedesu se po nevydařené kvalifikaci prodrala skrz soupeře hned za svého soka, čímž z náskoku v celkovém pořadí ztratil pouze dva body.
Třetí skončil po hrdinném boji Tomczyk a dá se říci, že odvedl pro Audi velmi cennou práci při obraně Dánova vedení. Na čtvrté místo se dostal nechybující Spengler. Následovali Frentzen, Scheider, Mücke. Z pole position startující Green získal jen poslední bod za osmé místo.
Foto: dtm.de
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?