Holandský členitý, technický a úzký okruh byl dějištěm napínavého závodu, ve kterém Bernd Schneider eliminoval kvalifikační suverenitu soupeře od Audi skvělým výkonem v závodě.
Zhasnutí světel v první řadě lépe vystihl Tom Kristensen, který kolem Greena projel na první pozici a za ním se po vnitřní straně první zatáčky protáhli i Tomczyk, Ekström a Frentzen s dalšími vozy Audi. Green se s nejlépe postaveným Mercedesem propadl až na páté místo. Ve druhém kole brzdila Vanina Ickx příliš pozdě a sestřelila svého týmového kolegu Kiesu.
Frentzen nestačil tempu svých kolegů před ním a chyboval, což Green potrestal. Šestý byl v úvodu závodu Kaffer, následoval vedoucí jezdec šampionátu Schneider (+7), Spengler, Scheider, Abt, Häkkinen. Alesi v prvních kolech sledoval souboj “nadějí“ s odstupem z poslední pozice, postupně se ale propracoval na patnáctou pozici.
V šestém kole zahájil Mercedes likvidační sérii. Nejprve postrčil Schneider Kaffera, o kolo později se Häkkinen opřel o Abta, kterého poslal mimo dráhu, dosah bodovaných pozic a později s technickými problémy mimo závod. Šéf Audi Motorsport Wolfgang Ullrich jen nevěřícně kroutil hlavou. Komisaři závodu následně ocenili Finův nevydařený útok penalizací průjezdem boxů.
„Skutečně komické, penalizace mi závod a nadějnou pozici nevrátí, pro mne to nic neřeší. Pozitivem na situaci je ale to, že Mercedes ztrácí nervy,“ uvedl těsně po vystoupení z vozu Abt.
Zatímco Kristensen na čele pole získával náskok, Ekström a Spengler zamířili záhy k mechanikům. Problémy Audi ale gradovaly. Nejprve měl problémy s nedotaženým pravým předním kolem Kaffer, následně zhasl motor Frentzenovi a v závěru při nejdůležitější zastávce v boxech zůstal zásobník s palivem Kristensenovi v hrdle tankovacího zařízení.
Dán však pokračoval dál, tankovací zařízení odstředivou silou ztratil a i nadále kontroloval čelo pole před nebývale rychlým Tomczykem. Dále následovali Ekström, Green, Schneider, Frentzen, Spengler, Scheider, Margaritis. Häkkinenovi patřila čtrnáctá pozice a Alesi v závodu již nepokračoval, stejně jako Ickx a Abt.
Spengler byl na boj o vítězství v dnešním závodě příliš vzadu, další dva adepti na titul však měli mezi sebou jen dva vozy a Schneider byl rychlý a agresivní. Druhé zastávky u mechaniků zahájil znovu Ekström. Timo Scheider s rok starým Audi zle zatápěl právě Spenglerovi a jen těsně před zmíněnou dvojicí se snažil udržet pozici Frentzen. V boxech však bývalý pilot F1 ztratil místo ve prospěch kanadského jezdce.
Patnáct kol před cílem zamířil podruhé pro palivo a gumy vedoucí Kristensen. Ve stejném okamžiku tak učinil i Schneider, ale tentokrát proběhlo u Audi vše v pořádku a Dán udržel vedení před Tomczykem. Schneider se probil již na třetí pozici, čtvrtý byl Ekström, dále Green, Spengler, Frentzen a Scheider.
O chvíli později došlo k výrazné změně pořadí. Ekströma postihl defekt, zablokoval brzdy a Green okamžitě zaútočil. Brit se podobně jako Häkkinen opřel o Švéda a vytlačil ho polovinou vozu mimo dráhy. Situace využil Spengler a Frentzen. Bývalý šampion DTM se propadl po výměně pneumatik až za Häkkinena. Také Green byl penalizován za kontakt s vozem Audi.
Za Kristensenem s tří sekundovým náskokem zuřila bitva mezi Tomczykem a Schneiderem, který vyvíjel na Němce drtivý tlak. Tomczyk postupně eliminoval veškeré snahy soupeře o vybrždění, ale tři kola před šachovnicovou vlajkou se z nevinného Schneiderova nahlédnutí na vnitřní stranu jedné za zatáček vyklubal úspěšný předjížděcí manévr.
Přestože byl dnes Bernd Schneider opravdu děsivě rychlý a k soupeřům nemilosrdný, Kristensen si díky vybudovanému náskoku své cenné vítězství vzít nenechal. Hvězda Mercedesu se po nevydařené kvalifikaci prodrala skrz soupeře hned za svého soka, čímž z náskoku v celkovém pořadí ztratil pouze dva body.
Třetí skončil po hrdinném boji Tomczyk a dá se říci, že odvedl pro Audi velmi cennou práci při obraně Dánova vedení. Na čtvrté místo se dostal nechybující Spengler. Následovali Frentzen, Scheider, Mücke. Z pole position startující Green získal jen poslední bod za osmé místo.
Foto: dtm.de
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.