Zandvoort: Tom vítězně, hrdinou Bernd

Kristensen, Tom
Kristensen, Tom, foto: dtm.de
Daniel Šupa 3. září 2006 15:20
Sdílej:

Holandský členitý, technický a úzký okruh byl dějištěm napínavého závodu, ve kterém Bernd Schneider eliminoval kvalifikační suverenitu soupeře od Audi skvělým výkonem v závodě.

Zhasnutí světel v první řadě lépe vystihl Tom Kristensen, který kolem Greena projel na první pozici a za ním se po vnitřní straně první zatáčky protáhli i Tomczyk, Ekström a Frentzen s dalšími vozy Audi. Green se s nejlépe postaveným Mercedesem propadl až na páté místo. Ve druhém kole brzdila Vanina Ickx příliš pozdě a sestřelila svého týmového kolegu Kiesu.

Frentzen nestačil tempu svých kolegů před ním a chyboval, což Green potrestal. Šestý byl v úvodu závodu Kaffer, následoval vedoucí jezdec šampionátu Schneider (+7), Spengler, Scheider, Abt, Häkkinen. Alesi v prvních kolech sledoval souboj “nadějí“ s odstupem z poslední pozice, postupně se ale propracoval na patnáctou pozici.

V šestém kole zahájil Mercedes likvidační sérii. Nejprve postrčil Schneider Kaffera, o kolo později se Häkkinen opřel o Abta, kterého poslal mimo dráhu, dosah bodovaných pozic a později s technickými problémy mimo závod. Šéf Audi Motorsport Wolfgang Ullrich jen nevěřícně kroutil hlavou. Komisaři závodu následně ocenili Finův nevydařený útok penalizací průjezdem boxů.

„Skutečně komické, penalizace mi závod a nadějnou pozici nevrátí, pro mne to nic neřeší. Pozitivem na situaci je ale to, že Mercedes ztrácí nervy,“ uvedl těsně po vystoupení z vozu Abt.

Zatímco Kristensen na čele pole získával náskok, Ekström a Spengler zamířili záhy k mechanikům. Problémy Audi ale gradovaly. Nejprve měl problémy s nedotaženým pravým předním kolem Kaffer, následně zhasl motor Frentzenovi a v závěru při nejdůležitější zastávce v boxech zůstal zásobník s palivem Kristensenovi v hrdle tankovacího zařízení.

Dán však pokračoval dál, tankovací zařízení odstředivou silou ztratil a i nadále kontroloval čelo pole před nebývale rychlým Tomczykem. Dále následovali Ekström, Green, Schneider, Frentzen, Spengler, Scheider, Margaritis. Häkkinenovi patřila čtrnáctá pozice a Alesi v závodu již nepokračoval, stejně jako Ickx a Abt.

Spengler byl na boj o vítězství v dnešním závodě příliš vzadu, další dva adepti na titul však měli mezi sebou jen dva vozy a Schneider byl rychlý a agresivní. Druhé zastávky u mechaniků zahájil znovu Ekström. Timo Scheider s rok starým Audi zle zatápěl právě Spenglerovi a jen těsně před zmíněnou dvojicí se snažil udržet pozici Frentzen. V boxech však bývalý pilot F1 ztratil místo ve prospěch kanadského jezdce.

Patnáct kol před cílem zamířil podruhé pro palivo a gumy vedoucí Kristensen. Ve stejném okamžiku tak učinil i Schneider, ale tentokrát proběhlo u Audi vše v pořádku a Dán udržel vedení před Tomczykem. Schneider se probil již na třetí pozici, čtvrtý byl Ekström, dále Green, Spengler, Frentzen a Scheider.

O chvíli později došlo k výrazné změně pořadí. Ekströma postihl defekt, zablokoval brzdy a Green okamžitě zaútočil. Brit se podobně jako Häkkinen opřel o Švéda a vytlačil ho polovinou vozu mimo dráhy. Situace využil Spengler a Frentzen. Bývalý šampion DTM se propadl po výměně pneumatik až za Häkkinena. Také Green byl penalizován za kontakt s vozem Audi.

Za Kristensenem s tří sekundovým náskokem zuřila bitva mezi Tomczykem a Schneiderem, který vyvíjel na Němce drtivý tlak. Tomczyk postupně eliminoval veškeré snahy soupeře o vybrždění, ale tři kola před šachovnicovou vlajkou se z nevinného Schneiderova nahlédnutí na vnitřní stranu jedné za zatáček vyklubal úspěšný předjížděcí manévr.

Přestože byl dnes Bernd Schneider opravdu děsivě rychlý a k soupeřům nemilosrdný, Kristensen si díky vybudovanému náskoku své cenné vítězství vzít nenechal. Hvězda Mercedesu se po nevydařené kvalifikaci prodrala skrz soupeře hned za svého soka, čímž z náskoku v celkovém pořadí ztratil pouze dva body.

Třetí skončil po hrdinném boji Tomczyk a dá se říci, že odvedl pro Audi velmi cennou práci při obraně Dánova vedení. Na čtvrté místo se dostal nechybující Spengler. Následovali Frentzen, Scheider, Mücke. Z pole position startující Green získal jen poslední bod za osmé místo.

Foto: dtm.de

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.