Výsledky pátečních testů favorizovali spíše Audi, než v letošní sezoně úspěšnější Mercedes a dnešní kvalifikace to od úvodu potvrzovala.
Už ze základní části nepostoupil Jean Alesi, který se po skončení sezony rozhodl s DTM rozloučit a vztahy s vedením stáje Persson nejsou podle všeho vůbec dobré. Mücke s dalším Mercedesem se nevyhnul kolizi a skončil předčasně.
Střední část, ze které postupuje do finále pouze nejrychlejších osm jezdců, byla stejně jako na Nürburgringu, konečnou Miky Häkkinena. Fin podruhé za sebou do rozhodující části nepostoupil. Stejně tak i Margaritis, Scheider, Abt a Lauda zůstali v boxech. Pro Laudu bylo ale postoupení z první části velkým úspěchem. Nejrychlejším byl sice Green, ale následovali Frentzen, Kristensen, Ekström a Tomczyk. Spengler se kvalifikoval do posledního dějství na poslední chvíli až osmým časem.
Závěr kvalifikace rozjížděli jezdci Mercedesu, dosud rychlé Audi čekalo. Brit Jamie Green ale překvapil a zajel stejně jako v předchozím dějství velmi rychlé kolo, na které nenašel favorit tábora soupeřů Kristensen odpověď. S minimálním náskokem si Green zaslouženě získal své čtvrté pole position letošní sezony.
Druhá řada patří vozům Audi Tomczyka a Ekströma. Až pátý čas zajel vítěz posledních dvou závodů Bruno Spengler.
Foto: dtm.de
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?