Výsledky pátečních testů favorizovali spíše Audi, než v letošní sezoně úspěšnější Mercedes a dnešní kvalifikace to od úvodu potvrzovala.
Už ze základní části nepostoupil Jean Alesi, který se po skončení sezony rozhodl s DTM rozloučit a vztahy s vedením stáje Persson nejsou podle všeho vůbec dobré. Mücke s dalším Mercedesem se nevyhnul kolizi a skončil předčasně.
Střední část, ze které postupuje do finále pouze nejrychlejších osm jezdců, byla stejně jako na Nürburgringu, konečnou Miky Häkkinena. Fin podruhé za sebou do rozhodující části nepostoupil. Stejně tak i Margaritis, Scheider, Abt a Lauda zůstali v boxech. Pro Laudu bylo ale postoupení z první části velkým úspěchem. Nejrychlejším byl sice Green, ale následovali Frentzen, Kristensen, Ekström a Tomczyk. Spengler se kvalifikoval do posledního dějství na poslední chvíli až osmým časem.
Závěr kvalifikace rozjížděli jezdci Mercedesu, dosud rychlé Audi čekalo. Brit Jamie Green ale překvapil a zajel stejně jako v předchozím dějství velmi rychlé kolo, na které nenašel favorit tábora soupeřů Kristensen odpověď. S minimálním náskokem si Green zaslouženě získal své čtvrté pole position letošní sezony.
Druhá řada patří vozům Audi Tomczyka a Ekströma. Až pátý čas zajel vítěz posledních dvou závodů Bruno Spengler.
Foto: dtm.de
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?