Populární finský pilot Mika Häkkinen má smůlu, díky svým dvěma titulům mistra světa od něj všichni očekávají vítězství i v DTM a navíc musí neustále oba seriály porovnávat.
Na začátku sezony byl boj o titul šampiona jeho jasným cílem. Po šesti závodech desetidílného seriálu je ale situace špatná. Na lídra šampionátu Schneidera ztrácí 29 bodů a ze čtveřice továrních pilotů Mercedesu má bodů nejméně. Ještě nepříjemnější je ale skutečnost, že lišák Schneider má k dispozici stejný materiál jako Häkkinen, dvojnásobný šampion Formule 1.
„Doufal jsem, že budu mít lepší výsledky,“ přiznal Fin, který vystoupil na stupně vítězů jen dvakrát a v obou případech na ten nejnižší. „Všichni ode mne očekávají vítězství. Když přijdete do DTM z F1, očekává se, že budete vítězit, ale ono to není tak snadné, jak se předpokládá.“
Häkkinen vysvětlil podstatu problému, se kterým se potýká. „Přestože je DTM šampionátem se špičkovými auty, nemůžete zde měnit tolik věcí, jak u vozu F1, a to mi nastavování znesnadňuje.“
„Je dobré, že si uvědomuji kde mám problém, teď se na něj musíme zaměřit, ale vím, že mohu vyhrávat, jen potřebuji více času. V F1 jsem trávil deset let života, tady startuji teprve druhý rok.“
Přesto doporučil Mika svým kolegům z F1 DTM jako důstojné pokračování závodní kariéry.
Foto: dtm.de
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?