Populární finský pilot Mika Häkkinen má smůlu, díky svým dvěma titulům mistra světa od něj všichni očekávají vítězství i v DTM a navíc musí neustále oba seriály porovnávat.
Na začátku sezony byl boj o titul šampiona jeho jasným cílem. Po šesti závodech desetidílného seriálu je ale situace špatná. Na lídra šampionátu Schneidera ztrácí 29 bodů a ze čtveřice továrních pilotů Mercedesu má bodů nejméně. Ještě nepříjemnější je ale skutečnost, že lišák Schneider má k dispozici stejný materiál jako Häkkinen, dvojnásobný šampion Formule 1.
„Doufal jsem, že budu mít lepší výsledky,“ přiznal Fin, který vystoupil na stupně vítězů jen dvakrát a v obou případech na ten nejnižší. „Všichni ode mne očekávají vítězství. Když přijdete do DTM z F1, očekává se, že budete vítězit, ale ono to není tak snadné, jak se předpokládá.“
Häkkinen vysvětlil podstatu problému, se kterým se potýká. „Přestože je DTM šampionátem se špičkovými auty, nemůžete zde měnit tolik věcí, jak u vozu F1, a to mi nastavování znesnadňuje.“
„Je dobré, že si uvědomuji kde mám problém, teď se na něj musíme zaměřit, ale vím, že mohu vyhrávat, jen potřebuji více času. V F1 jsem trávil deset let života, tady startuji teprve druhý rok.“
Přesto doporučil Mika svým kolegům z F1 DTM jako důstojné pokračování závodní kariéry.
Foto: dtm.de
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.