Až ve čtvrtém závodě sezony se dočkal vítězství jeden z hlavních favoritů Mattias Ekström. Nutno však říci, že o jasný triumf připravily suverénního Kristensena technické problémy jeho Audi.
Další dějství německého seriálu cestovních vozů zavítalo nově na britský okruh Brands Hatch. Do závodu nastupovaly v roli favoritů vozy Audi, především pak letošní A4 DTM Toma Kristensena.
Dán neponechal nic náhodě, během závodu potvrzoval oprávněnost nejlepšího postavení v šampionátu a postupně se vzdaloval svým pronásledovatelům. V kvalifikaci druhý domácí Green s Mercedesem byl sice Kristensenovi největším soupeřem i v závodě, ale časy na kolo svědčily ve prospěch vedoucího jezdce jednoznačně. Druhý v boji o titul Bernd Schneider jezdil na bodovaných pozicích, ale vše nahrávalo tomu, že se bodový rozdíl v celkovém pořadí po závodě ještě prohloubí.
Zastávky v boxech přinesly několik změn, v případě Ekströma vyšel jeho dlouhý prostřední úsek velmi dobře a Švéd se s novými gumami zařadil Greenovi na dohled. Za Schneiderem jezdící Häkkinen předjížděl o kolo pomalejší vůz při vyvěšené žluté vlajce traťového komisaře, za což dostal nemilosrdně penalizaci průjezdu boxy a vypadl z bodovaných pozic.
Ke Kristensenovi se ale na jeho spanilé jízdě britským víkendem otočilo v závěru závodu bohužel štěstí zády. S technickými problémy u levého předního kola nejprve těsně zastavil před bariérou z pneumatik kryjících svodidla, aby potom vůz dovezl do málo vzdálených boxů a zklamaný se ihned schoval do obytného kamionu.
Bojovný Christian Abt zaútočil na Spenglera, po kontaktu obou vozů německý jezdec vytlačil Kanaďana mimo dráhu a toho ještě stačil využil za nimi v závěsu jedoucí Alesi. Do čela závodu se dostal k radosti britských diváků Jamie Green, na kterého však útočil velmi rychlý Ekström. Pod tlakem se dopustil pilot Mercedesu jezdecké chyby a musel korigovat vůz na trávě. Přes brzký návrat na dráhu převzalo vedení znovu Audi. Kristensena zastoupil šampion DTM z roku 2004 Mattias Ekström, jenž pozici bez problémů kontroloval až pod šachovnicový praporek.
Zmíněnou dvojici na stupních vítězů doplnil Bernd Schneider, jenž se vrátil do čela průběžného pořadí. Ze čtvrtého místa se velmi radoval Tomczyk, který letos sice v každém závodě boduje, ale zatím sbíral odměnu jen za méně bodované příčky. Abt a Alesi s loňskými vozy ukázali, že i s ne právě aktuálním materiálem se dá získat slušný výsledek. Poslední body si pak rozdělil Spengler a Margaritis.
Na britský výlet bude chtít brzy zapomenout hlavně Heinz Harald Frentzen, kterému závod vůbec nevyšel a s poškozeným vozem dojížděl do cíle v hloubi závodního pole, když musel ještě přetrpět porážku v přímém souboji se Stefanem Mückem v o rok starším autě. Vanině Ickx také závod nevyšel podle představ a spolu s Frankem Stipplerem a Tomem Kristensenem byli tři zástupci Audi jedinými, kdo čtvrtý závod sezony nedokončili.
Foto: dtm.de
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.