Až ve čtvrtém závodě sezony se dočkal vítězství jeden z hlavních favoritů Mattias Ekström. Nutno však říci, že o jasný triumf připravily suverénního Kristensena technické problémy jeho Audi.
Další dějství německého seriálu cestovních vozů zavítalo nově na britský okruh Brands Hatch. Do závodu nastupovaly v roli favoritů vozy Audi, především pak letošní A4 DTM Toma Kristensena.
Dán neponechal nic náhodě, během závodu potvrzoval oprávněnost nejlepšího postavení v šampionátu a postupně se vzdaloval svým pronásledovatelům. V kvalifikaci druhý domácí Green s Mercedesem byl sice Kristensenovi největším soupeřem i v závodě, ale časy na kolo svědčily ve prospěch vedoucího jezdce jednoznačně. Druhý v boji o titul Bernd Schneider jezdil na bodovaných pozicích, ale vše nahrávalo tomu, že se bodový rozdíl v celkovém pořadí po závodě ještě prohloubí.
Zastávky v boxech přinesly několik změn, v případě Ekströma vyšel jeho dlouhý prostřední úsek velmi dobře a Švéd se s novými gumami zařadil Greenovi na dohled. Za Schneiderem jezdící Häkkinen předjížděl o kolo pomalejší vůz při vyvěšené žluté vlajce traťového komisaře, za což dostal nemilosrdně penalizaci průjezdu boxy a vypadl z bodovaných pozic.
Ke Kristensenovi se ale na jeho spanilé jízdě britským víkendem otočilo v závěru závodu bohužel štěstí zády. S technickými problémy u levého předního kola nejprve těsně zastavil před bariérou z pneumatik kryjících svodidla, aby potom vůz dovezl do málo vzdálených boxů a zklamaný se ihned schoval do obytného kamionu.
Bojovný Christian Abt zaútočil na Spenglera, po kontaktu obou vozů německý jezdec vytlačil Kanaďana mimo dráhu a toho ještě stačil využil za nimi v závěsu jedoucí Alesi. Do čela závodu se dostal k radosti britských diváků Jamie Green, na kterého však útočil velmi rychlý Ekström. Pod tlakem se dopustil pilot Mercedesu jezdecké chyby a musel korigovat vůz na trávě. Přes brzký návrat na dráhu převzalo vedení znovu Audi. Kristensena zastoupil šampion DTM z roku 2004 Mattias Ekström, jenž pozici bez problémů kontroloval až pod šachovnicový praporek.
Zmíněnou dvojici na stupních vítězů doplnil Bernd Schneider, jenž se vrátil do čela průběžného pořadí. Ze čtvrtého místa se velmi radoval Tomczyk, který letos sice v každém závodě boduje, ale zatím sbíral odměnu jen za méně bodované příčky. Abt a Alesi s loňskými vozy ukázali, že i s ne právě aktuálním materiálem se dá získat slušný výsledek. Poslední body si pak rozdělil Spengler a Margaritis.
Na britský výlet bude chtít brzy zapomenout hlavně Heinz Harald Frentzen, kterému závod vůbec nevyšel a s poškozeným vozem dojížděl do cíle v hloubi závodního pole, když musel ještě přetrpět porážku v přímém souboji se Stefanem Mückem v o rok starším autě. Vanině Ickx také závod nevyšel podle představ a spolu s Frankem Stipplerem a Tomem Kristensenem byli tři zástupci Audi jedinými, kdo čtvrtý závod sezony nedokončili.
Foto: dtm.de
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?