Brands Hatch: Ekström konečně zvítězil

Ekström, Mattias
Ekström, Mattias, foto: dtm.de
Daniel Šupa 2. července 2006 14:11
Sdílej:

Až ve čtvrtém závodě sezony se dočkal vítězství jeden z hlavních favoritů Mattias Ekström. Nutno však říci, že o jasný triumf připravily suverénního Kristensena technické problémy jeho Audi.

Další dějství německého seriálu cestovních vozů zavítalo nově na britský okruh Brands Hatch. Do závodu nastupovaly v roli favoritů vozy Audi, především pak letošní A4 DTM Toma Kristensena.

Dán neponechal nic náhodě, během závodu potvrzoval oprávněnost nejlepšího postavení v šampionátu a postupně se vzdaloval svým pronásledovatelům. V kvalifikaci druhý domácí Green s Mercedesem byl sice Kristensenovi největším soupeřem i v závodě, ale časy na kolo svědčily ve prospěch vedoucího jezdce jednoznačně. Druhý v boji o titul Bernd Schneider jezdil na bodovaných pozicích, ale vše nahrávalo tomu, že se bodový rozdíl v celkovém pořadí po závodě ještě prohloubí.

Zastávky v boxech přinesly několik změn, v případě Ekströma vyšel jeho dlouhý prostřední úsek velmi dobře a Švéd se s novými gumami zařadil Greenovi na dohled. Za Schneiderem jezdící Häkkinen předjížděl o kolo pomalejší vůz při vyvěšené žluté vlajce traťového komisaře, za což dostal nemilosrdně penalizaci průjezdu boxy a vypadl z bodovaných pozic.

Ke Kristensenovi se ale na jeho spanilé jízdě britským víkendem otočilo v závěru závodu bohužel štěstí zády. S technickými problémy u levého předního kola nejprve těsně zastavil před bariérou z pneumatik kryjících svodidla, aby potom vůz dovezl do málo vzdálených boxů a zklamaný se ihned schoval do obytného kamionu.

Bojovný Christian Abt zaútočil na Spenglera, po kontaktu obou vozů německý jezdec vytlačil Kanaďana mimo dráhu a toho ještě stačil využil za nimi v závěsu jedoucí Alesi. Do čela závodu se dostal k radosti britských diváků Jamie Green, na kterého však útočil velmi rychlý Ekström. Pod tlakem se dopustil pilot Mercedesu jezdecké chyby a musel korigovat vůz na trávě. Přes brzký návrat na dráhu převzalo vedení znovu Audi. Kristensena zastoupil šampion DTM z roku 2004 Mattias Ekström, jenž pozici bez problémů kontroloval až pod šachovnicový praporek.

Zmíněnou dvojici na stupních vítězů doplnil Bernd Schneider, jenž se vrátil do čela průběžného pořadí. Ze čtvrtého místa se velmi radoval Tomczyk, který letos sice v každém závodě boduje, ale zatím sbíral odměnu jen za méně bodované příčky. Abt a Alesi s loňskými vozy ukázali, že i s ne právě aktuálním materiálem se dá získat slušný výsledek. Poslední body si pak rozdělil Spengler a Margaritis.

Na britský výlet bude chtít brzy zapomenout hlavně Heinz Harald Frentzen, kterému závod vůbec nevyšel a s poškozeným vozem dojížděl do cíle v hloubi závodního pole, když musel ještě přetrpět porážku v přímém souboji se Stefanem Mückem v o rok starším autě. Vanině Ickx také závod nevyšel podle představ a spolu s Frankem Stipplerem a Tomem Kristensenem byli tři zástupci Audi jedinými, kdo čtvrtý závod sezony nedokončili.

Foto: dtm.de

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.