Až ve čtvrtém závodě sezony se dočkal vítězství jeden z hlavních favoritů Mattias Ekström. Nutno však říci, že o jasný triumf připravily suverénního Kristensena technické problémy jeho Audi.
Další dějství německého seriálu cestovních vozů zavítalo nově na britský okruh Brands Hatch. Do závodu nastupovaly v roli favoritů vozy Audi, především pak letošní A4 DTM Toma Kristensena.
Dán neponechal nic náhodě, během závodu potvrzoval oprávněnost nejlepšího postavení v šampionátu a postupně se vzdaloval svým pronásledovatelům. V kvalifikaci druhý domácí Green s Mercedesem byl sice Kristensenovi největším soupeřem i v závodě, ale časy na kolo svědčily ve prospěch vedoucího jezdce jednoznačně. Druhý v boji o titul Bernd Schneider jezdil na bodovaných pozicích, ale vše nahrávalo tomu, že se bodový rozdíl v celkovém pořadí po závodě ještě prohloubí.
Zastávky v boxech přinesly několik změn, v případě Ekströma vyšel jeho dlouhý prostřední úsek velmi dobře a Švéd se s novými gumami zařadil Greenovi na dohled. Za Schneiderem jezdící Häkkinen předjížděl o kolo pomalejší vůz při vyvěšené žluté vlajce traťového komisaře, za což dostal nemilosrdně penalizaci průjezdu boxy a vypadl z bodovaných pozic.
Ke Kristensenovi se ale na jeho spanilé jízdě britským víkendem otočilo v závěru závodu bohužel štěstí zády. S technickými problémy u levého předního kola nejprve těsně zastavil před bariérou z pneumatik kryjících svodidla, aby potom vůz dovezl do málo vzdálených boxů a zklamaný se ihned schoval do obytného kamionu.
Bojovný Christian Abt zaútočil na Spenglera, po kontaktu obou vozů německý jezdec vytlačil Kanaďana mimo dráhu a toho ještě stačil využil za nimi v závěsu jedoucí Alesi. Do čela závodu se dostal k radosti britských diváků Jamie Green, na kterého však útočil velmi rychlý Ekström. Pod tlakem se dopustil pilot Mercedesu jezdecké chyby a musel korigovat vůz na trávě. Přes brzký návrat na dráhu převzalo vedení znovu Audi. Kristensena zastoupil šampion DTM z roku 2004 Mattias Ekström, jenž pozici bez problémů kontroloval až pod šachovnicový praporek.
Zmíněnou dvojici na stupních vítězů doplnil Bernd Schneider, jenž se vrátil do čela průběžného pořadí. Ze čtvrtého místa se velmi radoval Tomczyk, který letos sice v každém závodě boduje, ale zatím sbíral odměnu jen za méně bodované příčky. Abt a Alesi s loňskými vozy ukázali, že i s ne právě aktuálním materiálem se dá získat slušný výsledek. Poslední body si pak rozdělil Spengler a Margaritis.
Na britský výlet bude chtít brzy zapomenout hlavně Heinz Harald Frentzen, kterému závod vůbec nevyšel a s poškozeným vozem dojížděl do cíle v hloubi závodního pole, když musel ještě přetrpět porážku v přímém souboji se Stefanem Mückem v o rok starším autě. Vanině Ickx také závod nevyšel podle představ a spolu s Frankem Stipplerem a Tomem Kristensenem byli tři zástupci Audi jedinými, kdo čtvrtý závod sezony nedokončili.
Foto: dtm.de
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?