Mercedes dnes potvrdil spekulace posledních týdnů a s jeho vozy v soukromých týmech Mücke a Persson budou startovat Susie Stoddart a Mathias Lauda.
V šampionátu DTM platí jasné pravidlo, při vzájemné rivalitě a soutěži musí mít všechny zúčastněné značky podobný profit. Po oznámení Audi o angažmá Vaniny Ickx přišlo jmenování Susie Stoddart členkou stáje Mücke Motorsport. Obě se budou snažit navázat na svoji úspěšnou předchůdkyni Ellen Lohr, která startovala úspěšně v DTM v letech 1991-1996 a dokázala vyhrát závod v Hockenheimu 1992, kdy porazila exšampiona F1 Keke Rosberga.
„To je skvělé, pozvání na testy v Barceloně přišlo jako úder blesku a já se snažila udělat dobrý dojem. Moc se těším na závody s takovými hvězdami, jaké v DTM startují, ale musím se toho ještě hodně naučit,“ uvedla v tiskovém prohlášení skotská závodnice.
Mathias Lauda je synem trojnásobného šampiona F1 Nikiho Laudy. Po sbírání zkušeností v GP2 a A1 Grand Prix si ho vybral Mercedes jako pilota soukromé stáje Ingmara Perssona.
„Zatím nemám žádné zkušenosti s cestovními vozy, takže se toho budu muset hodně naučit, ale mým cílem je brzy podávat dobré výkony. Je mi jasné, že to nebude procházka růžovým sadem, startovní pole je velice kvalitní, ale budu se snažit ze všech sil,“ slíbil Lauda Jr.
„Mathias začal se závody poměrně pozdě a měl jen málo příležitostí získat potřebné zkušenosti, ale DTM mu v tomto směru určitě pomůže. Susie stejně jako Mathias budou pro DTM přínosem. Mají před sebou velkou výzvu a mohou počítat s naší pomocí,“ dodal šéf sportovního oddělení Mercedesu Norbert Haug.
Foto: www.gp2series.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?