Dnešek je dnem oficiálního debutu nového vozu Rolls-Royce Ghost v České republice. Prezentace v Galerii Hauch v samém srdci hlavního města je zároveň uvedením nejnovějšího přírůstku z portfolia Rolls-Royce na evropský trh. V těchto dnech mají největší osobnosti české společenské scény příležitost získat na exkluzivním představení první dojmy z nového vozu Ghost.
Ghost je dokonalý ve své jednoduchosti. Vytvoření takto čistého prostředí a zážitku pro cestující, řidiče i pozorovatele bylo pro značku jednou z největších výzev v celé její historii. Nový Ghost je skutečně technologicky nejdokonalejším automobilem, jaký kdy Rolls-Royce vyrobil.
Designéři, konstruktéři i řemeslníci – ti všichni požadovali při vytváření nového modelu naprostou tvůrčí svobodu, aby mu tak mohli vdechnout jedinečný a specifický charakter. Dokázali vytvořit autentický, superluxusní produkt bez jakýchkoliv omezení, jež jsou často využívána při velkoobjemové sériové výrobě. První změna, která se odráží v novém voze Ghost, je hliníkový prostorový rám.
Tuto konstrukci využívá jedině Rolls-Royce, a to jak u své vlajkové lodi Phantom, tak i u transformativního SUV Cullinan. Flexibilita a vynikající vlastnosti rámu umožnily jeho využití v novém vozu Ghost, jemuž dodává vynikající estetické, mechanické a akustické rysy.
Vzhledem k tomu, že klienti požadovali od nového modelu Ghost ještě více, zaměřili se konstruktéři Rolls-Royce na celkovou architekturu vozu, a to zejména na technologii pohonu a řízení všech čtyř kol. Vytvořili tak zcela novou, cílevědomou osobnost vozu.
Nový Ghost odráží velký cit pro ocenění luxusu, který je definován minimalismem a čistotou, což podtrhuje podstatu vozu samotného. Již při vzniku prvních skic, ještě před prvotním návrhem nového Ghostu a vývojem jeho technických řešení, dostal svoje přízvisko designérský směr Post Opulence. Tento princip již zapustil kořeny v architektuře, módě, špercích nebo lodním průmyslu a reprezentuje myšlenkový a umělecký směr definovaný spíše střídmostí a autenticitou materiálů než přehnanou okázalostí.
Estetika interiéru uplatňuje stejné minimalistické principy jako exteriér. Okázalé detaily a povrchní ozdoby zde nebyly využity, aby tak vzniklo příjemné uvolněné útočiště uvnitř vozu. To vše dává vyniknout samotné podstatě vozu a umožňuje maximální možnou personalizaci prostřednictvím zakázkového programu Bespoke.
Karel Kadlec, majitel dealerství Rolls-Royce Motor Cars Prague, kde se odehrál i debut nového vozu Ghost, dodal: „Od chvíle, kdy jsme v roce 2015 získali autorizaci jako prodejce značky Rolls-Royce, působíme na velmi vytříbeném a jedinečném trhu. Klíčovým pilířem našeho úspěchu je velmi výrazné portfolio motorových vozidel Rolls-Royce pro nejrůznější typy zákazníků. Ghost byl v České republice a na Slovensku mimořádně úspěšný, a proto věřím, že i nový model přidá do tohoto úspěšného příběhu svou novou kapitolu.“
„Uvedení nového modelu Ghost s sebou přináší nový a moderní směr ve světě luxusu,“ řekl Frank Tiemann, ředitel korporátní komunikace pro střední a východní Evropu společnosti Rolls-Royce Motor Cars a dodal: „Jakmile jsme odhalili nový model vozu Ghost, okamžitě se stal vlajkovou lodí nového post-opulentního světa luxusu. S potěšením mohu říci, že nám naši klienti dali nesmírně pozitivní zpětnou vazbu ohledně jeho minimalistické estetiky.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.