Dnešek je dnem oficiálního debutu nového vozu Rolls-Royce Ghost v České republice. Prezentace v Galerii Hauch v samém srdci hlavního města je zároveň uvedením nejnovějšího přírůstku z portfolia Rolls-Royce na evropský trh. V těchto dnech mají největší osobnosti české společenské scény příležitost získat na exkluzivním představení první dojmy z nového vozu Ghost.
Ghost je dokonalý ve své jednoduchosti. Vytvoření takto čistého prostředí a zážitku pro cestující, řidiče i pozorovatele bylo pro značku jednou z největších výzev v celé její historii. Nový Ghost je skutečně technologicky nejdokonalejším automobilem, jaký kdy Rolls-Royce vyrobil.
Designéři, konstruktéři i řemeslníci – ti všichni požadovali při vytváření nového modelu naprostou tvůrčí svobodu, aby mu tak mohli vdechnout jedinečný a specifický charakter. Dokázali vytvořit autentický, superluxusní produkt bez jakýchkoliv omezení, jež jsou často využívána při velkoobjemové sériové výrobě. První změna, která se odráží v novém voze Ghost, je hliníkový prostorový rám.
Tuto konstrukci využívá jedině Rolls-Royce, a to jak u své vlajkové lodi Phantom, tak i u transformativního SUV Cullinan. Flexibilita a vynikající vlastnosti rámu umožnily jeho využití v novém vozu Ghost, jemuž dodává vynikající estetické, mechanické a akustické rysy.
Vzhledem k tomu, že klienti požadovali od nového modelu Ghost ještě více, zaměřili se konstruktéři Rolls-Royce na celkovou architekturu vozu, a to zejména na technologii pohonu a řízení všech čtyř kol. Vytvořili tak zcela novou, cílevědomou osobnost vozu.
Nový Ghost odráží velký cit pro ocenění luxusu, který je definován minimalismem a čistotou, což podtrhuje podstatu vozu samotného. Již při vzniku prvních skic, ještě před prvotním návrhem nového Ghostu a vývojem jeho technických řešení, dostal svoje přízvisko designérský směr Post Opulence. Tento princip již zapustil kořeny v architektuře, módě, špercích nebo lodním průmyslu a reprezentuje myšlenkový a umělecký směr definovaný spíše střídmostí a autenticitou materiálů než přehnanou okázalostí.
Estetika interiéru uplatňuje stejné minimalistické principy jako exteriér. Okázalé detaily a povrchní ozdoby zde nebyly využity, aby tak vzniklo příjemné uvolněné útočiště uvnitř vozu. To vše dává vyniknout samotné podstatě vozu a umožňuje maximální možnou personalizaci prostřednictvím zakázkového programu Bespoke.
Karel Kadlec, majitel dealerství Rolls-Royce Motor Cars Prague, kde se odehrál i debut nového vozu Ghost, dodal: „Od chvíle, kdy jsme v roce 2015 získali autorizaci jako prodejce značky Rolls-Royce, působíme na velmi vytříbeném a jedinečném trhu. Klíčovým pilířem našeho úspěchu je velmi výrazné portfolio motorových vozidel Rolls-Royce pro nejrůznější typy zákazníků. Ghost byl v České republice a na Slovensku mimořádně úspěšný, a proto věřím, že i nový model přidá do tohoto úspěšného příběhu svou novou kapitolu.“
„Uvedení nového modelu Ghost s sebou přináší nový a moderní směr ve světě luxusu,“ řekl Frank Tiemann, ředitel korporátní komunikace pro střední a východní Evropu společnosti Rolls-Royce Motor Cars a dodal: „Jakmile jsme odhalili nový model vozu Ghost, okamžitě se stal vlajkovou lodí nového post-opulentního světa luxusu. S potěšením mohu říci, že nám naši klienti dali nesmírně pozitivní zpětnou vazbu ohledně jeho minimalistické estetiky.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?