Dnešek je dnem oficiálního debutu nového vozu Rolls-Royce Ghost v České republice. Prezentace v Galerii Hauch v samém srdci hlavního města je zároveň uvedením nejnovějšího přírůstku z portfolia Rolls-Royce na evropský trh. V těchto dnech mají největší osobnosti české společenské scény příležitost získat na exkluzivním představení první dojmy z nového vozu Ghost.
Ghost je dokonalý ve své jednoduchosti. Vytvoření takto čistého prostředí a zážitku pro cestující, řidiče i pozorovatele bylo pro značku jednou z největších výzev v celé její historii. Nový Ghost je skutečně technologicky nejdokonalejším automobilem, jaký kdy Rolls-Royce vyrobil.
Designéři, konstruktéři i řemeslníci – ti všichni požadovali při vytváření nového modelu naprostou tvůrčí svobodu, aby mu tak mohli vdechnout jedinečný a specifický charakter. Dokázali vytvořit autentický, superluxusní produkt bez jakýchkoliv omezení, jež jsou často využívána při velkoobjemové sériové výrobě. První změna, která se odráží v novém voze Ghost, je hliníkový prostorový rám.
Tuto konstrukci využívá jedině Rolls-Royce, a to jak u své vlajkové lodi Phantom, tak i u transformativního SUV Cullinan. Flexibilita a vynikající vlastnosti rámu umožnily jeho využití v novém vozu Ghost, jemuž dodává vynikající estetické, mechanické a akustické rysy.
Vzhledem k tomu, že klienti požadovali od nového modelu Ghost ještě více, zaměřili se konstruktéři Rolls-Royce na celkovou architekturu vozu, a to zejména na technologii pohonu a řízení všech čtyř kol. Vytvořili tak zcela novou, cílevědomou osobnost vozu.
Nový Ghost odráží velký cit pro ocenění luxusu, který je definován minimalismem a čistotou, což podtrhuje podstatu vozu samotného. Již při vzniku prvních skic, ještě před prvotním návrhem nového Ghostu a vývojem jeho technických řešení, dostal svoje přízvisko designérský směr Post Opulence. Tento princip již zapustil kořeny v architektuře, módě, špercích nebo lodním průmyslu a reprezentuje myšlenkový a umělecký směr definovaný spíše střídmostí a autenticitou materiálů než přehnanou okázalostí.
Estetika interiéru uplatňuje stejné minimalistické principy jako exteriér. Okázalé detaily a povrchní ozdoby zde nebyly využity, aby tak vzniklo příjemné uvolněné útočiště uvnitř vozu. To vše dává vyniknout samotné podstatě vozu a umožňuje maximální možnou personalizaci prostřednictvím zakázkového programu Bespoke.
Karel Kadlec, majitel dealerství Rolls-Royce Motor Cars Prague, kde se odehrál i debut nového vozu Ghost, dodal: „Od chvíle, kdy jsme v roce 2015 získali autorizaci jako prodejce značky Rolls-Royce, působíme na velmi vytříbeném a jedinečném trhu. Klíčovým pilířem našeho úspěchu je velmi výrazné portfolio motorových vozidel Rolls-Royce pro nejrůznější typy zákazníků. Ghost byl v České republice a na Slovensku mimořádně úspěšný, a proto věřím, že i nový model přidá do tohoto úspěšného příběhu svou novou kapitolu.“
„Uvedení nového modelu Ghost s sebou přináší nový a moderní směr ve světě luxusu,“ řekl Frank Tiemann, ředitel korporátní komunikace pro střední a východní Evropu společnosti Rolls-Royce Motor Cars a dodal: „Jakmile jsme odhalili nový model vozu Ghost, okamžitě se stal vlajkovou lodí nového post-opulentního světa luxusu. S potěšením mohu říci, že nám naši klienti dali nesmírně pozitivní zpětnou vazbu ohledně jeho minimalistické estetiky.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?