Automobilka Porsche nedávno představila nové provedení špičkového modelu 911 Turbo S. Nyní se světu ukázalo základní 911 Turbo. I jeho parametry berou dech.
Nové Porsche 911 Turbo je tradičně poháněno šestiválcovým motorem typu boxer, umístěném v zádi vozu. Motor má objem 3,8 litrů a je vybaven dvojicí turbodmychadel. Díky přeplňování má novinka výkon 580 koní (o 32 koní více než předešlá generace) a točivý moment stoupl proti předchůdci o 40 N.m. na současných 750 N.m. Ohromný výkon je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím 8 stupňové dvouspojkové převodovky PDK. Aby bylo možné sílu agregátu přenést na vozovku, dostalo Porsche 911 Turbo odpovídající pneumatiky. Vpředu mají rozměr 255/35 R20, vzadu pak 315/30 R21.
Aktivní systém pohonu všech čtyř kol Porsche Traction Managment (PTM) je podobný tomu ve verzi Turbo S. Systém je nyní schopný ještě efektivněji přeposílat točivý moment mezi přední a zadní kola.
Oněch 580 koní a 750 N.m. spolu s převodovkou PDK a systémem pohonu všech kol PTM zaručují nebývalé dynamické schopnosti. Akcelerace z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých 2,8 s a vůz je schopen se rozjet až na maximální rychlost 320 km/h.
Vzhledově je nové Porsche 911 Turbo téměř identické s vrcholným modelem 911 Turbo S. Vůz má rozšířené blatníky vpředu i vzadu. Standardně je osazeno Full LED světlomety a má vylepšený aktivní aerodynamický systém. Největší rozdíl mezi Turbem a Turbem S je ve tvaru koncovek výfuku. Turbo má obdélníkové koncovky výfuku, kdežto Turbo S má koncovky oválné.
V Německu začínají ceny od 180 811 Euro (4,79 mil. Kč) za provedení kupé. Pro ty, kteří si chtějí užít jízdu se staženou střechou, je jasná volba karosářské provedení kabrio. Za něj si Stuttgartský výrobce řekne 194 035 Euro (5,14 mil. Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?