Automobilka Porsche nedávno představila nové provedení špičkového modelu 911 Turbo S. Nyní se světu ukázalo základní 911 Turbo. I jeho parametry berou dech.
Nové Porsche 911 Turbo je tradičně poháněno šestiválcovým motorem typu boxer, umístěném v zádi vozu. Motor má objem 3,8 litrů a je vybaven dvojicí turbodmychadel. Díky přeplňování má novinka výkon 580 koní (o 32 koní více než předešlá generace) a točivý moment stoupl proti předchůdci o 40 N.m. na současných 750 N.m. Ohromný výkon je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím 8 stupňové dvouspojkové převodovky PDK. Aby bylo možné sílu agregátu přenést na vozovku, dostalo Porsche 911 Turbo odpovídající pneumatiky. Vpředu mají rozměr 255/35 R20, vzadu pak 315/30 R21.
Aktivní systém pohonu všech čtyř kol Porsche Traction Managment (PTM) je podobný tomu ve verzi Turbo S. Systém je nyní schopný ještě efektivněji přeposílat točivý moment mezi přední a zadní kola.
Oněch 580 koní a 750 N.m. spolu s převodovkou PDK a systémem pohonu všech kol PTM zaručují nebývalé dynamické schopnosti. Akcelerace z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých 2,8 s a vůz je schopen se rozjet až na maximální rychlost 320 km/h.
Vzhledově je nové Porsche 911 Turbo téměř identické s vrcholným modelem 911 Turbo S. Vůz má rozšířené blatníky vpředu i vzadu. Standardně je osazeno Full LED světlomety a má vylepšený aktivní aerodynamický systém. Největší rozdíl mezi Turbem a Turbem S je ve tvaru koncovek výfuku. Turbo má obdélníkové koncovky výfuku, kdežto Turbo S má koncovky oválné.
V Německu začínají ceny od 180 811 Euro (4,79 mil. Kč) za provedení kupé. Pro ty, kteří si chtějí užít jízdu se staženou střechou, je jasná volba karosářské provedení kabrio. Za něj si Stuttgartský výrobce řekne 194 035 Euro (5,14 mil. Kč).
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.