Automobilka Porsche nedávno představila nové provedení špičkového modelu 911 Turbo S. Nyní se světu ukázalo základní 911 Turbo. I jeho parametry berou dech.
Nové Porsche 911 Turbo je tradičně poháněno šestiválcovým motorem typu boxer, umístěném v zádi vozu. Motor má objem 3,8 litrů a je vybaven dvojicí turbodmychadel. Díky přeplňování má novinka výkon 580 koní (o 32 koní více než předešlá generace) a točivý moment stoupl proti předchůdci o 40 N.m. na současných 750 N.m. Ohromný výkon je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím 8 stupňové dvouspojkové převodovky PDK. Aby bylo možné sílu agregátu přenést na vozovku, dostalo Porsche 911 Turbo odpovídající pneumatiky. Vpředu mají rozměr 255/35 R20, vzadu pak 315/30 R21.
Aktivní systém pohonu všech čtyř kol Porsche Traction Managment (PTM) je podobný tomu ve verzi Turbo S. Systém je nyní schopný ještě efektivněji přeposílat točivý moment mezi přední a zadní kola.
Oněch 580 koní a 750 N.m. spolu s převodovkou PDK a systémem pohonu všech kol PTM zaručují nebývalé dynamické schopnosti. Akcelerace z 0 na 100 km/h je otázkou pouhých 2,8 s a vůz je schopen se rozjet až na maximální rychlost 320 km/h.
Vzhledově je nové Porsche 911 Turbo téměř identické s vrcholným modelem 911 Turbo S. Vůz má rozšířené blatníky vpředu i vzadu. Standardně je osazeno Full LED světlomety a má vylepšený aktivní aerodynamický systém. Největší rozdíl mezi Turbem a Turbem S je ve tvaru koncovek výfuku. Turbo má obdélníkové koncovky výfuku, kdežto Turbo S má koncovky oválné.
V Německu začínají ceny od 180 811 Euro (4,79 mil. Kč) za provedení kupé. Pro ty, kteří si chtějí užít jízdu se staženou střechou, je jasná volba karosářské provedení kabrio. Za něj si Stuttgartský výrobce řekne 194 035 Euro (5,14 mil. Kč).
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.