Lexus LC Convertible nabízí poprvé látkovou střechu

Lexus LC Convertible nabízí poprvé látkovou střechu
Lexus LC Convertible nabízí poprvé látkovou střechu, foto: Lexus
AutoRoad.cz 30. dubna 2020 13:25
Sdílej:

Lexus v minulosti nikdy nevyráběl model s látkovou střechou, avšak o to více snahy investoval do konstrukce dokonalé střechy pro nové LC Convertible. Ta vozu propůjčuje elegantní a uhlazenou siluetu, kterou se chlubí i kupé LC, ale navíc díky důvtipnému řešení zaručuje tichý a rychlý chod s minimálními nároky na zavazadlový prostor po složení.

Extrémní testovací podmínkyMechanizmus skládací střechy zpravidla nevyžaduje pozornost prvních 10 let provozu, avšak Lexus usiluje o nejvyšší možnou kvalitu a spolehlivost. Proto konstruktéři podrobili střechu testování až do kritického bodu, přičemž zjistili, že první závada (byť jen malá) nastane až po 18 tisících cyklech natažení a stažení.V rámci důkladného testování se též prokázalo, že mechanizmus funguje stejně spolehlivě i za sněhu a teplot pod bodem mrazu.

Ticho a klidTichá kabina izolovaná od vnějšího hluku a vibrací je důležitou součástí zásad Omotenashi, tedy té nejlepší péče o zákazníka, prosazované značkou Lexus. Vícevrstvá střecha LC Convertible účinně blokuje nežádoucí hluky. Stejně tichý a účinný je i její hydraulický elektromotor.

Úspora místaU vozů se skládací střechou se běžně setkáváme s obětováním velké části zavazadlového prostoru ve prospěch složené střechy. Lexus LC Convertible nabízí stejně objemný zavazadelník jako provedení kupé – 172 litrů – neboť díky promyšlené konstrukci a designu se podařilo střechu vměstnat mezi věže zavěšení zadních kol, zatímco jednotka kapalinového motoru se nachází ve volném prostoru za zadními sedadly.

Natažení nebo stažení za 15 sekundK natažení nebo stažení střechy je třeba pouhých patnáct sekund a operaci lze spustit i za jízdy – až do rychlosti 50 km/h. Testování bylo opět velmi důkladné, neboť vývojáři zkoušeli vůz i v aerodynamickém tunelu, aby systém spolehlivě fungoval za nejrůznějších rychlostí a jízdních podmínek, včetně působení čelního větru.Záměrem bylo, aby se střecha ovládala nejen co nejrychleji, ale také patřičně kultivovaně. Dokonce si lze povšimnout drobné pauzy před hlavní fází procesu – to je drobný detail připomínající tradiční postup kreslení znaků japonskými kaligrafy.

Rychlost a vyváženostLexus byl odhodlán postavit kabriolet stejně rychlý jako kupé, a proto vůz podrobil testům v aerodynamickém tunelu i na zkušební dráze, aby nabídl stejnou maximální rychlost s nataženou i staženou střechou.

V otázkách handlingu je nová střecha pro jízdní dynamiku dokonce přínosem. Je tomu tak proto, že všechny její hlavní části se nacházejí mezi nápravami a střecha má dokonce nižší těžiště než u provedení kupé, což je klíč k vynikající vyváženosti a mimořádnému jízdnímu charakteru. Lexus dokonce použil ojedinělou kombinaci hořčíku a hliníku, aby dosáhl co nejnižší hmotnosti rámu střechy bez kompromisů v kvalitě fungování.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?