Lexus LC Convertible nabízí poprvé látkovou střechu

AutoRoad.cz, 30. dubna 2020, 13:25 Google+

Lexus v minulosti nikdy nevyráběl model s látkovou střechou, avšak o to více snahy investoval do konstrukce dokonalé střechy pro nové LC Convertible. Ta vozu propůjčuje elegantní a uhlazenou siluetu, kterou se chlubí i kupé LC, ale navíc díky důvtipnému řešení zaručuje tichý a rychlý chod s minimálními nároky na zavazadlový prostor po složení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lexus LC Convertible nabízí poprvé látkovou střechu

Lexus LC Convertible nabízí poprvé látkovou střechu | foto: Lexus

Sdílejte článek

Extrémní testovací podmínky
Mechanizmus skládací střechy zpravidla nevyžaduje pozornost prvních 10 let provozu, avšak Lexus usiluje o nejvyšší možnou kvalitu a spolehlivost. Proto konstruktéři podrobili střechu testování až do kritického bodu, přičemž zjistili, že první závada (byť jen malá) nastane až po 18 tisících cyklech natažení a stažení.
V rámci důkladného testování se též prokázalo, že mechanizmus funguje stejně spolehlivě i za sněhu a teplot pod bodem mrazu.

img-responsive

Lexus LC Convertible nabízí poprvé látkovou střechu | foto: Lexus

Ticho a klid
Tichá kabina izolovaná od vnějšího hluku a vibrací je důležitou součástí zásad Omotenashi, tedy té nejlepší péče o zákazníka, prosazované značkou Lexus. Vícevrstvá střecha LC Convertible účinně blokuje nežádoucí hluky. Stejně tichý a účinný je i její hydraulický elektromotor.

img-responsive

Lexus LC Convertible nabízí poprvé látkovou střechu | foto: Lexus

Úspora místa
U vozů se skládací střechou se běžně setkáváme s obětováním velké části zavazadlového prostoru ve prospěch složené střechy. Lexus LC Convertible nabízí stejně objemný zavazadelník jako provedení kupé – 172 litrů – neboť díky promyšlené konstrukci a designu se podařilo střechu vměstnat mezi věže zavěšení zadních kol, zatímco jednotka kapalinového motoru se nachází ve volném prostoru za zadními sedadly.

img-responsive

Lexus LC Convertible nabízí poprvé látkovou střechu | foto: Lexus

Natažení nebo stažení za 15 sekund
K natažení nebo stažení střechy je třeba pouhých patnáct sekund a operaci lze spustit i za jízdy – až do rychlosti 50 km/h. Testování bylo opět velmi důkladné, neboť vývojáři zkoušeli vůz i v aerodynamickém tunelu, aby systém spolehlivě fungoval za nejrůznějších rychlostí a jízdních podmínek, včetně působení čelního větru.
Záměrem bylo, aby se střecha ovládala nejen co nejrychleji, ale také patřičně kultivovaně. Dokonce si lze povšimnout drobné pauzy před hlavní fází procesu – to je drobný detail připomínající tradiční postup kreslení znaků japonskými kaligrafy.

img-responsive

Lexus LC Convertible nabízí poprvé látkovou střechu | foto: Lexus

Rychlost a vyváženost
Lexus byl odhodlán postavit kabriolet stejně rychlý jako kupé, a proto vůz podrobil testům v aerodynamickém tunelu i na zkušební dráze, aby nabídl stejnou maximální rychlost s nataženou i staženou střechou.

V otázkách handlingu je nová střecha pro jízdní dynamiku dokonce přínosem. Je tomu tak proto, že všechny její hlavní části se nacházejí mezi nápravami a střecha má dokonce nižší těžiště než u provedení kupé, což je klíč k vynikající vyváženosti a mimořádnému jízdnímu charakteru. Lexus dokonce použil ojedinělou kombinaci hořčíku a hliníku, aby dosáhl co nejnižší hmotnosti rámu střechy bez kompromisů v kvalitě fungování.

Vytisknout

Diskuze: Lexus LC Convertible nabízí poprvé látkovou střechu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Honda použila u nového Jazzu jako první ve třídě přední středový airbag

Honda použila ve třídě nového Jazzu věc v základu nevídanou

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud