Lexus v minulosti nikdy nevyráběl model s látkovou střechou, avšak o to více snahy investoval do konstrukce dokonalé střechy pro nové LC Convertible. Ta vozu propůjčuje elegantní a uhlazenou siluetu, kterou se chlubí i kupé LC, ale navíc díky důvtipnému řešení zaručuje tichý a rychlý chod s minimálními nároky na zavazadlový prostor po složení.
Extrémní testovací podmínkyMechanizmus skládací střechy zpravidla nevyžaduje pozornost prvních 10 let provozu, avšak Lexus usiluje o nejvyšší možnou kvalitu a spolehlivost. Proto konstruktéři podrobili střechu testování až do kritického bodu, přičemž zjistili, že první závada (byť jen malá) nastane až po 18 tisících cyklech natažení a stažení.V rámci důkladného testování se též prokázalo, že mechanizmus funguje stejně spolehlivě i za sněhu a teplot pod bodem mrazu.
Ticho a klidTichá kabina izolovaná od vnějšího hluku a vibrací je důležitou součástí zásad Omotenashi, tedy té nejlepší péče o zákazníka, prosazované značkou Lexus. Vícevrstvá střecha LC Convertible účinně blokuje nežádoucí hluky. Stejně tichý a účinný je i její hydraulický elektromotor.
Úspora místaU vozů se skládací střechou se běžně setkáváme s obětováním velké části zavazadlového prostoru ve prospěch složené střechy. Lexus LC Convertible nabízí stejně objemný zavazadelník jako provedení kupé – 172 litrů – neboť díky promyšlené konstrukci a designu se podařilo střechu vměstnat mezi věže zavěšení zadních kol, zatímco jednotka kapalinového motoru se nachází ve volném prostoru za zadními sedadly.
Natažení nebo stažení za 15 sekundK natažení nebo stažení střechy je třeba pouhých patnáct sekund a operaci lze spustit i za jízdy – až do rychlosti 50 km/h. Testování bylo opět velmi důkladné, neboť vývojáři zkoušeli vůz i v aerodynamickém tunelu, aby systém spolehlivě fungoval za nejrůznějších rychlostí a jízdních podmínek, včetně působení čelního větru.Záměrem bylo, aby se střecha ovládala nejen co nejrychleji, ale také patřičně kultivovaně. Dokonce si lze povšimnout drobné pauzy před hlavní fází procesu – to je drobný detail připomínající tradiční postup kreslení znaků japonskými kaligrafy.
Rychlost a vyváženostLexus byl odhodlán postavit kabriolet stejně rychlý jako kupé, a proto vůz podrobil testům v aerodynamickém tunelu i na zkušební dráze, aby nabídl stejnou maximální rychlost s nataženou i staženou střechou.
V otázkách handlingu je nová střecha pro jízdní dynamiku dokonce přínosem. Je tomu tak proto, že všechny její hlavní části se nacházejí mezi nápravami a střecha má dokonce nižší těžiště než u provedení kupé, což je klíč k vynikající vyváženosti a mimořádnému jízdnímu charakteru. Lexus dokonce použil ojedinělou kombinaci hořčíku a hliníku, aby dosáhl co nejnižší hmotnosti rámu střechy bez kompromisů v kvalitě fungování.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.