Vozidla řady Škoda G -TEC mají upravený motor pro pohon stlačeným zemním plynem a náklady na palivo nepřesahují JEDNU Kč.
Škoda Auto oznámila na tiskové konferenci 20. prosince 2019 zahájení prodeje modelů KAMIQ G-TEC a SCALA G-TEC s dodáním vozidel zákazníkům v prvním čtvrtletí příštího roku. Je to další příspěvek v boji proti skleníkovým plynům.
Vozidla řady Škoda G -TEC mají upravený motor pro pohon stlačeným zemním plynem. Tříválcový motor má výkon 66 kW (90 PS). Emise CO2 jsou přibližně o 20% nižší než u vozidel s motory poháněnými klasickými palivy, navíc při spalování stlačeného zemního plynu v motorech Škoda vzniká mnohem méně oxidu dusíku a nevznikají žádné pevné částice, proto tyto motory nemusí mít filtr pevných částic.
Provoz vozidel na stlačený zemní plyn je výhodný i z hlediska ekonomiky, protože náklady na palivo nepřesahují 1 korunu na km.
Škodovka prodávala již v minulosti model Octavia s motorem poháněným stlačeným zemním plynem.
Tento model se stal velmi oblíbeným u firemních zákazníků.
U nově ohlášeného prodeje modelů Kamiq a Scala se předpokládá narůst počtu zákazníků především u soukromé klientely.
Je to dáno tím, že jak hatchback Scala, tak crossover Kamiq v provedení se zážehovými a vznětovými motory jsou žádány právě především soukromými zákazníky.
Konstrukce motoru vozů SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC byla speciálně upravena pro provoz na stlačený zemní plyn (CNG). Představují ekologickou alternativu k čistě benzinovým a naftovým motorům.
Benzin, který se nachází v dodatečné devítilitrové nádrži, se používá pouze v určených situacích při startování motoru, například po doplnění zemního plynu, protože se mění tlak v nádržích a také se automaticky kontroluje kvalita doplněného zemního plynu.
Celková kapacita tří ocelových nádrží na CNG je 13,8 kilogramu.
Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše, rychle a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem.
Stejně důležitá je pro provoz vozidel poháněnými stlačeným zemním plynem i stále rostoucí síť plnících stanic. V současné době je v České republice přes 200 čerpacích stanic na stlačený zemní plyn a v celé Evropě je jich už provozováno více než 5 000.
Rezervace úsporných a ekologických varianty lze provádět již nyní přes oficiální konfigurátor, u autorizovaných prodejců budou vozy k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2020.
Doporučená základní prodejní cena modelu KAMIQ G-TEC činí 475 900 korun včetně DPH. Součástí standardní výbavy jsou například Bi-LED přední světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování, Ambientní LED osvětlení či automatická dvouzónová klimatizace Climatronic.
Kompaktní hatchback SCALA G-TEC přichází na český trh s doporučenou základní prodejní cenou od 462 900 korun včetně DPH a přináší jako standard TOP LED zadní světla s animovaným ukazatelem směru jízdy, protažené sklo víka zavazadlového prostoru nebo světelný a dešťový asistent.
Řada modelů SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC se tak stává velmi důležitým článkem v úsilí společnosti Škoda Auto k dosažení cíle být uhlíkově neutrální.
Zdroj: Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.