NEJLEVNĚJŠÍ PROVOZ? To je Škoda G-TEC

AutoRoad.cz, 22. prosince 2019, 14:06 Aktualizováno 22.12.2019, 22:42 Google+

Vozidla řady Škoda G -TEC mají upravený motor pro pohon stlačeným zemním plynem a náklady na palivo nepřesahují JEDNU Kč.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 24.12. 14:36) Napište svůj názor
Škoda Kamiq

Škoda Kamiq | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Škoda Auto oznámila na tiskové konferenci 20. prosince 2019 zahájení prodeje modelů KAMIQ G-TEC a SCALA G-TEC s dodáním vozidel zákazníkům v prvním čtvrtletí  příštího roku. Je to další příspěvek v boji proti skleníkovým plynům.

img-responsive

Škoda Scala G-Tec | foto: Škoda Auto

Vozidla řady Škoda G -TEC mají upravený motor pro pohon stlačeným zemním plynem. Tříválcový motor má výkon 66 kW (90 PS). Emise CO2 jsou přibližně o 20% nižší než u vozidel s motory poháněnými klasickými palivy, navíc při spalování stlačeného zemního plynu v motorech Škoda vzniká mnohem méně oxidu dusíku a nevznikají žádné pevné částice, proto tyto motory nemusí mít filtr pevných částic.

img-responsive

Škoda Scala G-TEC technika | foto: Škoda Auto

Provoz vozidel na stlačený zemní plyn je výhodný i z hlediska ekonomiky, protože náklady na palivo nepřesahují 1 korunu na km.

Škodovka prodávala již v minulosti model Octavia s motorem poháněným stlačeným zemním plynem.

img-responsive

Škoda Octavia Combi G-TEC | foto: Škoda Auto

Tento model se stal velmi oblíbeným u firemních zákazníků.

U nově ohlášeného prodeje modelů Kamiq a Scala se předpokládá narůst počtu zákazníků především u soukromé klientely.

Je to dáno tím, že jak hatchback Scala, tak crossover Kamiq v provedení se zážehovými a vznětovými motory jsou žádány právě především soukromými zákazníky.

Konstrukce motoru vozů SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC byla speciálně upravena pro provoz na stlačený zemní plyn (CNG). Představují ekologickou alternativu k čistě benzinovým a naftovým motorům.

img-responsive

Škoda Scala G-TEC štítek | foto: Škoda Auto

Benzin, který se nachází v dodatečné devítilitrové nádrži, se používá pouze v určených situacích při startování motoru, například po doplnění zemního plynu, protože se mění tlak v nádržích a také se automaticky kontroluje kvalita doplněného zemního plynu.

Celková kapacita tří ocelových nádrží na CNG je 13,8 kilogramu.

img-responsive

Škoda Scala G-TEC tankování | foto: Škoda Auto

Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše, rychle a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem.

Stejně důležitá je pro provoz vozidel poháněnými stlačeným zemním plynem i stále rostoucí síť plnících stanic. V současné době je v České republice přes 200 čerpacích stanic na stlačený zemní plyn a v celé Evropě je jich už provozováno více než 5 000.

img-responsive

Škoda SCALA G -TEC | foto: Škoda Auto

Rezervace úsporných a ekologických varianty lze provádět již nyní přes oficiální konfigurátor, u autorizovaných prodejců budou vozy k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2020.

Doporučená základní prodejní cena modelu KAMIQ G-TEC činí 475 900 korun včetně DPH. Součástí standardní výbavy jsou například Bi-LED přední světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování, Ambientní LED osvětlení či automatická dvouzónová klimatizace Climatronic.

Kompaktní hatchback SCALA G-TEC přichází na český trh s doporučenou základní prodejní cenou od 462 900 korun včetně DPH a přináší jako standard TOP LED zadní světla s animovaným ukazatelem směru jízdy, protažené sklo víka zavazadlového prostoru nebo světelný a dešťový asistent.

Řada modelů SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC se tak stává velmi důležitým článkem v úsilí společnosti Škoda Auto k dosažení cíle být uhlíkově neutrální.

Zdroj: Škoda Auto

Vytisknout

Diskuze: NEJLEVNĚJŠÍ PROVOZ? To je Škoda G-TEC

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 24.12.2019 14:36 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Mirai

Vláda řekla, kdy by se měla cena vodíku pro auta vyrovnat naftě

Aston Martin DBX

Aston Martin výrazně snižuje ztrátu. Z dluhů ho tahá jeden model

Palivový filtr

Co je to palivový filtr? Proč je důležitý?

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Škoda Fabia a aerodynamika. Jak dopadla poslední generace?

Volkswagen představil atraktivní SUV kupé Taigo

Volkswagen představil atraktivní maličké SUV kupé Taigo

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

reklama

Doporučujeme

Škoda

Čeká motoristy daň za CO2?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Aston Martin výrazně snižuje ztrátu. Z dluhů ho tahá jeden model

  2. Co je to palivový filtr? Proč je důležitý?

  3. Škoda Fabia a aerodynamika. Jak dopadla poslední generace?

  4. Volkswagen představil atraktivní maličké SUV kupé Taigo

  5. Ojeté vozy táhnou. Zajímavosti z prvního pololetí

  6. Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud