NEJLEVNĚJŠÍ PROVOZ? To je Škoda G-TEC

AutoRoad.cz, 22. prosince 2019, 14:06 Aktualizováno 22.12.2019, 22:42 Google+

Vozidla řady Škoda G -TEC mají upravený motor pro pohon stlačeným zemním plynem a náklady na palivo nepřesahují JEDNU Kč.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 24.12. 14:36) Napište svůj názor
Škoda Kamiq

Škoda Kamiq | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Škoda Auto oznámila na tiskové konferenci 20. prosince 2019 zahájení prodeje modelů KAMIQ G-TEC a SCALA G-TEC s dodáním vozidel zákazníkům v prvním čtvrtletí  příštího roku. Je to další příspěvek v boji proti skleníkovým plynům.

img-responsive

Škoda Scala G-Tec | foto: Škoda Auto

Vozidla řady Škoda G -TEC mají upravený motor pro pohon stlačeným zemním plynem. Tříválcový motor má výkon 66 kW (90 PS). Emise CO2 jsou přibližně o 20% nižší než u vozidel s motory poháněnými klasickými palivy, navíc při spalování stlačeného zemního plynu v motorech Škoda vzniká mnohem méně oxidu dusíku a nevznikají žádné pevné částice, proto tyto motory nemusí mít filtr pevných částic.

img-responsive

Škoda Scala G-TEC technika | foto: Škoda Auto

Provoz vozidel na stlačený zemní plyn je výhodný i z hlediska ekonomiky, protože náklady na palivo nepřesahují 1 korunu na km.

Škodovka prodávala již v minulosti model Octavia s motorem poháněným stlačeným zemním plynem.

img-responsive

Škoda Octavia Combi G-TEC | foto: Škoda Auto

Tento model se stal velmi oblíbeným u firemních zákazníků.

U nově ohlášeného prodeje modelů Kamiq a Scala se předpokládá narůst počtu zákazníků především u soukromé klientely.

Je to dáno tím, že jak hatchback Scala, tak crossover Kamiq v provedení se zážehovými a vznětovými motory jsou žádány právě především soukromými zákazníky.

Konstrukce motoru vozů SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC byla speciálně upravena pro provoz na stlačený zemní plyn (CNG). Představují ekologickou alternativu k čistě benzinovým a naftovým motorům.

img-responsive

Škoda Scala G-TEC štítek | foto: Škoda Auto

Benzin, který se nachází v dodatečné devítilitrové nádrži, se používá pouze v určených situacích při startování motoru, například po doplnění zemního plynu, protože se mění tlak v nádržích a také se automaticky kontroluje kvalita doplněného zemního plynu.

Celková kapacita tří ocelových nádrží na CNG je 13,8 kilogramu.

img-responsive

Škoda Scala G-TEC tankování | foto: Škoda Auto

Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše, rychle a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem.

Stejně důležitá je pro provoz vozidel poháněnými stlačeným zemním plynem i stále rostoucí síť plnících stanic. V současné době je v České republice přes 200 čerpacích stanic na stlačený zemní plyn a v celé Evropě je jich už provozováno více než 5 000.

img-responsive

Škoda SCALA G -TEC | foto: Škoda Auto

Rezervace úsporných a ekologických varianty lze provádět již nyní přes oficiální konfigurátor, u autorizovaných prodejců budou vozy k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2020.

Doporučená základní prodejní cena modelu KAMIQ G-TEC činí 475 900 korun včetně DPH. Součástí standardní výbavy jsou například Bi-LED přední světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování, Ambientní LED osvětlení či automatická dvouzónová klimatizace Climatronic.

Kompaktní hatchback SCALA G-TEC přichází na český trh s doporučenou základní prodejní cenou od 462 900 korun včetně DPH a přináší jako standard TOP LED zadní světla s animovaným ukazatelem směru jízdy, protažené sklo víka zavazadlového prostoru nebo světelný a dešťový asistent.

Řada modelů SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC se tak stává velmi důležitým článkem v úsilí společnosti Škoda Auto k dosažení cíle být uhlíkově neutrální.

Zdroj: Škoda Auto

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: NEJLEVNĚJŠÍ PROVOZ? To je Škoda G-TEC

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 24.12.2019 14:36 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Bazary sčítají fatální ztráty. Cenová politika je šokem

DS

DS Automobiles je všestranná prémiová značka, podporuje formule i módu

Suzuki Ignis

Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

CUPRA el-Born

První elektromobil CUPRA slibuje dojezd až 500 km

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

Peugeot Boxer

Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

Mercedes-Benz X

Mercedes-Benz X-Class s tuningovým balíčkem Exy Extreme + vypadá opravdu schopně

Peugeot 208 Rally 4

Nový Peugeot 208 Rally 4, závodní speciál s tříválcem

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Už jsou tady! Premiéra Škody Octavia Scout a RS

Advantage Cars

Nové video Advantage Cars a CINQ : 13 luxusních vozů s 8128 koňmi a cenou 100.000.000 Kč

AC Cobra

Je tu nová AC Cobra, pod kapotou jí to může pěkně jiskřit

mitsubishi space star

MITSUBISHI FANDÍ MLADÝM VÝTVARNÍKŮM - SPACE STAR V ROLI UNIKÁTNÍHO MALÍŘSKÉHO PLÁTNA

Hyundai i30 N Performance

Nošovický Hyundai v loňském roce vyvezl vozy do více než 70 zemí světa. A tržby?

Ilustrační foto

Trh ojetých aut má projít největší změnou za posledních 20 let

Honda CMX 500 Rebel

Test: Honda CMX 500 Rebel, hodné milé koťátko

reklama

Doporučujeme

Škoda

Čeká motoristy daň za CO2?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nový Peugeot 208 Rally 4, závodní speciál s tříválcem

  2. VW Tiguan prošel faceliftem. Do vínku dostal více elektřiny, výkonu, zábavy a osobitosti

  3. Mercedes-Benz X-Class s tuningovým balíčkem Exy Extreme + vypadá opravdu schopně

  4. Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

  5. Modernizované SUZUKI IGNIS HYBRID, výraznější design a spotřeba 3,9 L/100 km

  6. První elektromobil CUPRA slibuje dojezd až 500 km

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud