Vozidla řady Škoda G -TEC mají upravený motor pro pohon stlačeným zemním plynem a náklady na palivo nepřesahují JEDNU Kč.
Škoda Auto oznámila na tiskové konferenci 20. prosince 2019 zahájení prodeje modelů KAMIQ G-TEC a SCALA G-TEC s dodáním vozidel zákazníkům v prvním čtvrtletí příštího roku. Je to další příspěvek v boji proti skleníkovým plynům.
Vozidla řady Škoda G -TEC mají upravený motor pro pohon stlačeným zemním plynem. Tříválcový motor má výkon 66 kW (90 PS). Emise CO2 jsou přibližně o 20% nižší než u vozidel s motory poháněnými klasickými palivy, navíc při spalování stlačeného zemního plynu v motorech Škoda vzniká mnohem méně oxidu dusíku a nevznikají žádné pevné částice, proto tyto motory nemusí mít filtr pevných částic.
Provoz vozidel na stlačený zemní plyn je výhodný i z hlediska ekonomiky, protože náklady na palivo nepřesahují 1 korunu na km.
Škodovka prodávala již v minulosti model Octavia s motorem poháněným stlačeným zemním plynem.
Tento model se stal velmi oblíbeným u firemních zákazníků.
U nově ohlášeného prodeje modelů Kamiq a Scala se předpokládá narůst počtu zákazníků především u soukromé klientely.
Je to dáno tím, že jak hatchback Scala, tak crossover Kamiq v provedení se zážehovými a vznětovými motory jsou žádány právě především soukromými zákazníky.
Konstrukce motoru vozů SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC byla speciálně upravena pro provoz na stlačený zemní plyn (CNG). Představují ekologickou alternativu k čistě benzinovým a naftovým motorům.
Benzin, který se nachází v dodatečné devítilitrové nádrži, se používá pouze v určených situacích při startování motoru, například po doplnění zemního plynu, protože se mění tlak v nádržích a také se automaticky kontroluje kvalita doplněného zemního plynu.
Celková kapacita tří ocelových nádrží na CNG je 13,8 kilogramu.
Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše, rychle a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem.
Stejně důležitá je pro provoz vozidel poháněnými stlačeným zemním plynem i stále rostoucí síť plnících stanic. V současné době je v České republice přes 200 čerpacích stanic na stlačený zemní plyn a v celé Evropě je jich už provozováno více než 5 000.
Rezervace úsporných a ekologických varianty lze provádět již nyní přes oficiální konfigurátor, u autorizovaných prodejců budou vozy k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2020.
Doporučená základní prodejní cena modelu KAMIQ G-TEC činí 475 900 korun včetně DPH. Součástí standardní výbavy jsou například Bi-LED přední světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování, Ambientní LED osvětlení či automatická dvouzónová klimatizace Climatronic.
Kompaktní hatchback SCALA G-TEC přichází na český trh s doporučenou základní prodejní cenou od 462 900 korun včetně DPH a přináší jako standard TOP LED zadní světla s animovaným ukazatelem směru jízdy, protažené sklo víka zavazadlového prostoru nebo světelný a dešťový asistent.
Řada modelů SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC se tak stává velmi důležitým článkem v úsilí společnosti Škoda Auto k dosažení cíle být uhlíkově neutrální.
Zdroj: Škoda Auto
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.