NEJLEVNĚJŠÍ PROVOZ? To je Škoda G-TEC

AutoRoad.cz, 22. prosince 2019, 14:06 Aktualizováno 22.12.2019, 22:42 Google+

Vozidla řady Škoda G -TEC mají upravený motor pro pohon stlačeným zemním plynem a náklady na palivo nepřesahují JEDNU Kč.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Kamiq

Škoda Kamiq | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Škoda Auto oznámila na tiskové konferenci 20. prosince 2019 zahájení prodeje modelů KAMIQ G-TEC a SCALA G-TEC s dodáním vozidel zákazníkům v prvním čtvrtletí  příštího roku. Je to další příspěvek v boji proti skleníkovým plynům.

img-responsive

Škoda Scala G-Tec | foto: Škoda Auto

Vozidla řady Škoda G -TEC mají upravený motor pro pohon stlačeným zemním plynem. Tříválcový motor má výkon 66 kW (90 PS). Emise CO2 jsou přibližně o 20% nižší než u vozidel s motory poháněnými klasickými palivy, navíc při spalování stlačeného zemního plynu v motorech Škoda vzniká mnohem méně oxidu dusíku a nevznikají žádné pevné částice, proto tyto motory nemusí mít filtr pevných částic.

img-responsive

Škoda Scala G-TEC technika | foto: Škoda Auto

Provoz vozidel na stlačený zemní plyn je výhodný i z hlediska ekonomiky, protože náklady na palivo nepřesahují 1 korunu na km.

Škodovka prodávala již v minulosti model Octavia s motorem poháněným stlačeným zemním plynem.

img-responsive

Škoda Octavia Combi G-TEC | foto: Škoda Auto

Tento model se stal velmi oblíbeným u firemních zákazníků.

U nově ohlášeného prodeje modelů Kamiq a Scala se předpokládá narůst počtu zákazníků především u soukromé klientely.

Je to dáno tím, že jak hatchback Scala, tak crossover Kamiq v provedení se zážehovými a vznětovými motory jsou žádány právě především soukromými zákazníky.

Konstrukce motoru vozů SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC byla speciálně upravena pro provoz na stlačený zemní plyn (CNG). Představují ekologickou alternativu k čistě benzinovým a naftovým motorům.

img-responsive

Škoda Scala G-TEC štítek | foto: Škoda Auto

Benzin, který se nachází v dodatečné devítilitrové nádrži, se používá pouze v určených situacích při startování motoru, například po doplnění zemního plynu, protože se mění tlak v nádržích a také se automaticky kontroluje kvalita doplněného zemního plynu.

Celková kapacita tří ocelových nádrží na CNG je 13,8 kilogramu.

img-responsive

Škoda Scala G-TEC tankování | foto: Škoda Auto

Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše, rychle a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem.

Stejně důležitá je pro provoz vozidel poháněnými stlačeným zemním plynem i stále rostoucí síť plnících stanic. V současné době je v České republice přes 200 čerpacích stanic na stlačený zemní plyn a v celé Evropě je jich už provozováno více než 5 000.

img-responsive

Škoda SCALA G -TEC | foto: Škoda Auto

Rezervace úsporných a ekologických varianty lze provádět již nyní přes oficiální konfigurátor, u autorizovaných prodejců budou vozy k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2020.

Doporučená základní prodejní cena modelu KAMIQ G-TEC činí 475 900 korun včetně DPH. Součástí standardní výbavy jsou například Bi-LED přední světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování, Ambientní LED osvětlení či automatická dvouzónová klimatizace Climatronic.

Kompaktní hatchback SCALA G-TEC přichází na český trh s doporučenou základní prodejní cenou od 462 900 korun včetně DPH a přináší jako standard TOP LED zadní světla s animovaným ukazatelem směru jízdy, protažené sklo víka zavazadlového prostoru nebo světelný a dešťový asistent.

Řada modelů SCALA G-TEC a KAMIQ G-TEC se tak stává velmi důležitým článkem v úsilí společnosti Škoda Auto k dosažení cíle být uhlíkově neutrální.

Zdroj: Škoda Auto

Vytisknout

Diskuze: NEJLEVNĚJŠÍ PROVOZ? To je Škoda G-TEC

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda

Čeká motoristy daň za CO2?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud