Třetí a nejpraktičtější karosářská verze BMW M8 a BMW M8 Competition nabízí čtveřici plnohodnotných sedadel a především mimořádnou kombinaci bezpříkladné dynamiky, luxusu a stylu.
Dva čtyřdveřové vysokovýkonné sportovní vozy jsou připraveny rozšířit nabídku BMW M GmbH v luxusním segmentu. Nové BMW M8 Gran Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 10,7–10,5 l/100 km; kombinované emise CO2: 244–240 g/km) a nové BMW M8 Competition Gran Coupé (kombinovaná spotřeba paliva: 10,7–10,5 l/100 km; kombinované emise CO2: 244–240 g/km) kombinují mimořádný výkon s osobitým tvarem karoserie a zvětšeným prostorem pro cestující na zadních sedadlech. Z tohoto důvodu tyto dva automobily představují exkluzivní příležitost pro čtyři osoby včetně řidiče sedící na čtyřech plnohodnotných sedadlech zažít unikátní dynamiku, agilitu a preciznost nových vrcholných modelů BMW M GmbH.
Nové čtyřdveřové vysokovýkonné modely jsou odvozeny přímo z nového BMW M8 Coupé a byly vyvíjeny společně se závodním automobilem BMW M8 GTE, který se pravidelně účastní vytrvalostních šampionátů. Jejich pohon, podvozek a aerodynamika byly intenzivním testováním na zkušebních polygonech BMW, Severní smyčce okruhu Nürburgring a dalších závodních okruzích navrženy tak, aby odpovídaly jedinečnému konceptu, který je jejich základem. Nové BMW M8 Gran Coupé a nové BMW M8 Competition Gran Coupé budou mít světovou premiéru v listopadu 2019 na autosalonu v Los Angeles. Uvedení na trh začne po celém světě v dubnu 2020, přičemž v nabídce bude v době uvedení také BMW M8 Gran Coupé First Edition.
Vysokootáčkový motor V8 s výkonem až 460 kW/625 k, 8stupňovou převodovkou M Steptronic, pohonem všech kol M xDrive a Aktivním M diferenciálem. Charakteristický nástup výkonu motorů BMW M je jednou z největších předností osmiválce, který pohání nové BMW M8 Gran Coupé. Vysokootáčkový motor V8 s technologií M TwinPower Turbo dosahuje maximálního výkonu 441 kW/600 k a až 460 kW/625 k v případě nového BMW M8 Competition Gran Coupé. Je spojen se sportovním výfukovým systémem a 8stupňovou převodovkou M Steptronic s funkcí Drivelogic. Nové BMW M8 Gran Coupé zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy, nové BMW M8 Competition Gran Coupé za 3,2 sekundy. O výkonovém potenciálu více vypoví schopnost těchto vozů zrychlit z klidu na rychlost 200 km/h během 11,2, resp. 11,0 s. Maximální rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h, volbou paketu M Driverʼs ji lze posunout až na 305 km/h.
Motor se vyznačuje mnoha specifickými technickými řešeními. Kromě spojení plně variabilního rozvodu Valvetronic s proměnným časováním sacích i výfukových ventilů a proměnným zdvihem sacích ventilů a přímého vstřikování pracujícího s tlakem až 350 bar je unikátním technických řešením způsob přeplňování. Motor V8 má mezi řadami válců umístěnu dvojici dvoukomorových turbodmychadel, která jsou s motorem spojena prostřednictvím křížových výfukových svodů navržených tak, že se v každém kanálu turbodmychadla spojují výfukové plyny od válců zapalujících proti sobě. Tím se výfukové plyny vzájemně takřka neomezují a účinněji lopatky turbíny roztáčejí.
Motor je navržen tak, aby pracoval v každém okamžiku s optimální teplotou, a to jak v městských kolonách, tak na závodním okruhu. Osmiválce modelů BMW M8 Gran Coupé a BMW M8 Competition Gran Coupé jsou vybavené hlavním centrálním chladičem a dvojicí doplňkových chladičů pro blok motoru a turbodmychadla. Tuto soustavu doplňují ještě dva nízkoteplotní chladiče stlačeného vzduchu. V přídi vozu jsou dále umístěné ještě samostatné chladiče pro olej v motoru a olej v převodovce.
Nejnovější verze osmistupňové převodovky M Steptronic s funkcí Drivelogic je optimálně naladěna na charakter motoru V8. Její těsné zpřevodování umožňuje extrémně krátké časy řazení. V automatickém i manuálním režimu si může řidič jednoduše pomocí tlačítek umístěných na nově navrženém voliči zvolit jednu ze tří rychlostí řazení.
Systém pohonu všech kol M xDrive přenáší hnací sílu motoru na silnici rovnoměrně a s jistotou prostřednictvím centrálně řízené spolupráce s Aktivním M diferenciálem na zadní nápravě. Systém pohonu všech kol M xDrive i ve výchozím nastavení 4WD upřednostňuje kola zadní nápravy. Řidiči pak mohou pomocí menu Setup zvolit režim 4WD Sport, který posílá ještě více hnací síly na zadní kola. Po deaktivaci stabilizačního systému DSC je možné aktivovat režim 2WD, v němž jsou poháněna výhradně zadní kola.
Pro tento model specifické nastavení podvozku, integrovaný brzdový systém.Design a reakce pro tento model specifické technologie podvozku si vyžádaly speciální nároky jízdy na závodním okruhu, stejně jako extrémně tuhé uložení spojující nápravy s karoserií. Součástí standardní výbavy jsou aktivní elektronicky řízené tlumiče a elektromechanické řízení M Servotronic. Nový integrovaný brzdový systém ve své M specifické konfiguraci umožňuje dvě různá nastavení brzdového pedálu.
Výrazný design, extra prostor na zadních sedadlech.Mezi ingredience extravagantního vzhledu čtyřdveřových sportovních automobilů patří dynamicky protažená silueta, mohutné boční partie a jedinečný tvar zadní části. Velké nasávací otvory, M ozdobné prvky na bocích, zadní spoiler a další M specifické prvky dávají vizuálně zřetelně najevo vysokovýkonný charakter nových modelů. Stejně jako je tomu u modelů BMW M8 Coupé a BMW M8 Competition Coupé, také čtyřdveřové varianty BMW M8 Gran Coupé a BMW M8 Competition Gran Coupé jsou vybavené střechou vyrobenou z uhlíkových kompozitů.
S délkou 5098 mm jsou modely BMW M8 Gran Coupé a BMW M8 Competition Gran Coupé o 231 mm delší než jejich dvoudveřoví sourozenci. Jejich větší délka vhodně ladí s celkovou šířkou 1943 mm, stejně jako výškou 1423 mm. Rozchod na přední nápravě činí 1626 mm, vzadu pak 1660 mm. Rozvor kol modelů Gran Coupé je o 200 mm delší než v případě nového BMW M8. Díky tomu zadní sedadla nabízejí výjimečnou prostornost a na krátké vzdálenosti je k dispozici sedadlo uprostřed. Oba modely BMW M8 Gran Coupé a BMW M8 Competition Gran Coupé jsou homologované jako pětimístné. Zavazadlový prostor nabízí k využití objem 440 l.
Ultimativní exkluzivita: BMW M8 Gran Coupé First Edition.V době uvedení na trh bude k dispozici limitovaná série 400 kusů BMW M8 Gran Coupé First Edition. Mezi její exkluzivní designové prvky patří zelené lakování karoserie BMW Individual Aurora Diamond Green s bronzově zlatými akcenty, aplikované na lištách kolem bočních oken, bočních ozdobných prvcích na bocích a označení M8. Specialitou je též provedení masky chladiče s leskle černým rámečkem či kovaná M kola z lehké slitiny. Uvnitř speciální edice zaujme celokožené čalounění Merino v hnědé barvě Taruma Brown.
Nové systémy řízení a ovládání, exkluzivní standardní výbava.Tlačítko Setup na středové konzole řidiči nabízí přímý přístup k nastavení motoru, podvozku, řízení, pohonu všech kol M xDrive a brzdovému systému. Pomocí M tlačítek na volantu lze vyvolat dvě individuálně konfigurovaná M Setup nastavení. Kromě toho tlačítko M Mode na středové konzole dovoluje podle potřeby upravit fungování asistenčních systémů a přístrojového panelu a Head-Up Displeje. Řidiči nového BMW M8 Competition Gran Coupé mohou mimo jízdní režimy ROAD a SPORT zvolit také režim TRACK.
Exkluzivní standardní výbava nového BMW M8 Gran Coupé a nového BMW M8 Competition Gran Coupé zahrnuje adaptivní LED světlomety s laserovými dálkovými světly BMW Laserlight, M specifický Head-Up Displej, M sportovní sedadla, Driving Assistant a parkovací asistent. Nejnovější pokroky v oblasti ovládání a konektivity si lze také užít se standardně dodávaným BMW Live Cockpit Professional s navigačním systémem a BMW Inteligentním osobním asistentem BMW Intelligent Personal Assistant.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!