Nové SUV Cupra s 300 koňmi? Koncept Tavascan

Petr Boháč, 4. září 2019, 00:17 Aktualizováno 4.9.2019, 13:16 Google+

Luxusní odnož Seatu připravila koncept Cupra Tavascan Electric Concept, jenž propojuje svalnaté proporce velkého SUV a sportovní šmrnc pětidveřového kupé. Za úžasným vzhledem nezaostává ani pohonná jednotka nabízející výkon přesahující 300 koní.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept Tavascan je elektrizující budoucnost Cupry s 300 koňmi

Koncept Tavascan je elektrizující budoucnost Cupry s 300 koňmi | foto: Cupra

Sdílejte článek

Cupra používá nejmodernější platformu MEB, kterou sdílí s  koncernovými vozy VW. Lokálně bezemisní pohyb vozu zajišťují hned dva motory. Pro co nejlepší rozložení hmotnosti se nachází jeden na přední a druhý na zadní nápravě. Jedná se tedy o čtyřkolku, což v dnešní době nebývá u vozů této kategorie samozřejmostí. Nejvyšší celkový výkon činí 225 kW (306 k) a zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 6,5 s. O slušný dojezd v podobě 450 km se starají lithium-iontové akumulátory s kapacitou 77 kWh, které se nacházejí pod podlahou.

Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.

Desing exteriéru se nese v duchu přísné funkčnosti. Každý otvor i křivka nejsou jen pro parádu, ale plní svůj nezanedbatelný úkol. Ať už se jedná o zvýšení hospodárnosti, usměrňování vzduchu obtékajícího karoserii nebo chlazení akumulátorů. Dokonce i tvar nápadných 22" kol ve tvaru turbíny napomáhá k optimálnímu proudění vzduchu. Dynamické tvary podtrhuje použití speciálního laku, který dokresluje pocit síly, jaký tento koncept v pozorovateli vyvolává.

Prostorný a vzdušný interiér se nese v luxusním duchu. Tomu napomáhá výběr materiálu. Jedná se o kombinaci kůže, alcantary a uhlíkových vláken. Přední výrazně anatomická kožená sedadla jistě poskytnou tělu skvělou oporu a zároveň vypadají pohodlně. Přístrojové desce vévodí dva displeje. Menší 12,3", který poskytuje řidiči veškeré důležité informace o jízdě, doplňuje 13" displej infotainmentu , který se dá v případě potřeby natočit směrem ke spolujezdci.

CUPRA Tavascan Electric Concept je ztělesněním představy o budoucnosti značky CUPRA. Světová premiéra proběhne na letošním mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

Vytisknout

Diskuze: Nové SUV Cupra s 300 koňmi? Koncept Tavascan

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

Toyota HySE-X1

Toyota bude na Dakaru testovat lehký vodíkový vůz

Toyota GR86

TEST Toyota GR86 - návyková záležitost za cenu běžné Octavie

Ilustrační foto

Podzimní nástrahy: Pozor na nízké slunce, zvěř i ledovku

reklama

Doporučujeme

Rekordní Bugatti Chiron

Bugatti Chiron je oficiálně nejrychlejší s rychlostí 490 km/h

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

  2. Pirelli radí, jak jezdit v zimě

  3. TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud