Luxusní odnož Seatu připravila koncept Cupra Tavascan Electric Concept, jenž propojuje svalnaté proporce velkého SUV a sportovní šmrnc pětidveřového kupé. Za úžasným vzhledem nezaostává ani pohonná jednotka nabízející výkon přesahující 300 koní.
Cupra používá nejmodernější platformu MEB, kterou sdílí s koncernovými vozy VW. Lokálně bezemisní pohyb vozu zajišťují hned dva motory. Pro co nejlepší rozložení hmotnosti se nachází jeden na přední a druhý na zadní nápravě. Jedná se tedy o čtyřkolku, což v dnešní době nebývá u vozů této kategorie samozřejmostí. Nejvyšší celkový výkon činí 225 kW (306 k) a zaručuje zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 6,5 s. O slušný dojezd v podobě 450 km se starají lithium-iontové akumulátory s kapacitou 77 kWh, které se nacházejí pod podlahou.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Desing exteriéru se nese v duchu přísné funkčnosti. Každý otvor i křivka nejsou jen pro parádu, ale plní svůj nezanedbatelný úkol. Ať už se jedná o zvýšení hospodárnosti, usměrňování vzduchu obtékajícího karoserii nebo chlazení akumulátorů. Dokonce i tvar nápadných 22" kol ve tvaru turbíny napomáhá k optimálnímu proudění vzduchu. Dynamické tvary podtrhuje použití speciálního laku, který dokresluje pocit síly, jaký tento koncept v pozorovateli vyvolává.
Prostorný a vzdušný interiér se nese v luxusním duchu. Tomu napomáhá výběr materiálu. Jedná se o kombinaci kůže, alcantary a uhlíkových vláken. Přední výrazně anatomická kožená sedadla jistě poskytnou tělu skvělou oporu a zároveň vypadají pohodlně. Přístrojové desce vévodí dva displeje. Menší 12,3", který poskytuje řidiči veškeré důležité informace o jízdě, doplňuje 13" displej infotainmentu , který se dá v případě potřeby natočit směrem ke spolujezdci.
CUPRA Tavascan Electric Concept je ztělesněním představy o budoucnosti značky CUPRA. Světová premiéra proběhne na letošním mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.