Výroba legendárního Land Roveru Defender byla oficiálně ukončena již v roce 2016 a do představení nové generace stále ještě zbývá nějaký ten měsíc. Pokud se vám ale nechce čekat, nebo toužíte po spartánském originálu, stále máte několik možností. A jednou z nich je i polská společnost Land Serwis, která vám postaví úplně nový Defender z nových / renovovaných dílů přesně podle vašich představ.
Polská společnost Land Serwis, která sídlí v Krakově, se věnuje vozidlům Land Rover již dlouhých 25 let, což znamená řadu znalostí, zkušeností a také ověřené zdroje nových / zánovních dílů. Díky tomu se společnost rozhodla rozjet projekt „Defender Factory," který je doslova splněným snem všech lidí, kterým chybí starý dobrý Defender.
Jak už název napovídá, společnost se rozhodla pro stavbu zcela nových vozidel, která využívají buď existující, nebo zcela nové součástky. A jak ukazuje první model, Defender Crew Cab Pickup ve verzi Heritage, jejich práce vypadá setsakramentsky kvalitně.
„Naším záměrem bylo stavět zcela nové vozy a to za použití zcela nových, upravených nebo použitých dílů, které však prochází kompletní renovací," citoval web Carscoops Piotra Kowala, vedoucího Land Serwis. Výsledkem by měl být automobil, který svým vybavením a schopnostmi navazuje na originální modely. A první model, výše zmíněný Crew Cab Pickup, je ukázkou schopností společnosti.
Jejich první vyrobený vůz je postaven na základech modelu z roku 2010 a pod kapotou ukrývá 2.4 litrový turbo-diesel Puma, který prošel kompletní přestavbou. Zákazník si přál použít originální rám, který byl ale očištěn, kompletně renovována znovu nalakován. Renovací prošel i systém pohonu všech kol.
Ne všechno jde však renovovat a tak bylo potřeba některé díly vyměnit za nové. To se týkalo například chladiče, nebo gumových hadic a komponent. vůz také dostal nový nerezový výfukový systém, nové kardany a nápravové diferenciály. Podvozek byl přizvednut o 51 mm s použitím sady SuperGaz a v podbězích se objevila zesílená kola Wolf s terénními pneumatikami Goodyear Wrangler MT/R.
Karoserie, včetně masky chladiče a rozšíření blatníků, je lakována v zelené barvě Grasmere Green, střecha dostala bílý lak Alaska White a přední nárazník je chromovaný. Na kapotě je také možné si všimnout plaketek edice Heritage. Uvnitř vozu je eko-kožené čalounění, nové koberce, přidaná zvuková izolace, elektrická okna a řada dalších prvků komfortní výbavy.
Poláci mají navíc oproti konkurenci tu výhodu, že jsou i výrobcem šasi pro Defendery. Na světě jsou přitom takové společnosti pouze čtyři a Land Serwis je jedinou mimo území Velké Británie. I díky tomu mohou nabídnout vozidlo upravené přesně podle požadavků každého zákazníka. Mohou nabízet upravené podvozky, silnější motory, záložní nádrže, atd. Navíc mohou montoval i různá příslušenství, jako jsou navijáky, zvedací plošiny, atd.
Nové rámy podvozku by měly být oproti originálu silnější a navíc jsou galvanizovány, což jim ještě přidává na odolnosti a životnosti. Land Sersiw má navíc zásobu šasi pro výrobu Defenderů s rozvorem 90, 110 a 130 palců, což představuje standardní nabídku tohoto modelu.
A ceny? Ty se budou pravděpodobně odvíjet od přání zákazníka, nicméně první prezentovaný model, výše popsaný Defender Crew Cab Pickup, by vyšel na cca 59 900 Euro, což je přes 1.5 milionu korun. Za to už se dá samozřejmě pořídit řada zajímavých aut, nicméně zcela nový a prakticky originální Defender bude na silnicích s postupem doby za stále větší unikát.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?