Výroba legendárního Land Roveru Defender byla oficiálně ukončena již v roce 2016 a do představení nové generace stále ještě zbývá nějaký ten měsíc. Pokud se vám ale nechce čekat, nebo toužíte po spartánském originálu, stále máte několik možností. A jednou z nich je i polská společnost Land Serwis, která vám postaví úplně nový Defender z nových / renovovaných dílů přesně podle vašich představ.
Polská společnost Land Serwis, která sídlí v Krakově, se věnuje vozidlům Land Rover již dlouhých 25 let, což znamená řadu znalostí, zkušeností a také ověřené zdroje nových / zánovních dílů. Díky tomu se společnost rozhodla rozjet projekt „Defender Factory," který je doslova splněným snem všech lidí, kterým chybí starý dobrý Defender.
Jak už název napovídá, společnost se rozhodla pro stavbu zcela nových vozidel, která využívají buď existující, nebo zcela nové součástky. A jak ukazuje první model, Defender Crew Cab Pickup ve verzi Heritage, jejich práce vypadá setsakramentsky kvalitně.
„Naším záměrem bylo stavět zcela nové vozy a to za použití zcela nových, upravených nebo použitých dílů, které však prochází kompletní renovací," citoval web Carscoops Piotra Kowala, vedoucího Land Serwis. Výsledkem by měl být automobil, který svým vybavením a schopnostmi navazuje na originální modely. A první model, výše zmíněný Crew Cab Pickup, je ukázkou schopností společnosti.
Jejich první vyrobený vůz je postaven na základech modelu z roku 2010 a pod kapotou ukrývá 2.4 litrový turbo-diesel Puma, který prošel kompletní přestavbou. Zákazník si přál použít originální rám, který byl ale očištěn, kompletně renovována znovu nalakován. Renovací prošel i systém pohonu všech kol.
Ne všechno jde však renovovat a tak bylo potřeba některé díly vyměnit za nové. To se týkalo například chladiče, nebo gumových hadic a komponent. vůz také dostal nový nerezový výfukový systém, nové kardany a nápravové diferenciály. Podvozek byl přizvednut o 51 mm s použitím sady SuperGaz a v podbězích se objevila zesílená kola Wolf s terénními pneumatikami Goodyear Wrangler MT/R.
Karoserie, včetně masky chladiče a rozšíření blatníků, je lakována v zelené barvě Grasmere Green, střecha dostala bílý lak Alaska White a přední nárazník je chromovaný. Na kapotě je také možné si všimnout plaketek edice Heritage. Uvnitř vozu je eko-kožené čalounění, nové koberce, přidaná zvuková izolace, elektrická okna a řada dalších prvků komfortní výbavy.
Poláci mají navíc oproti konkurenci tu výhodu, že jsou i výrobcem šasi pro Defendery. Na světě jsou přitom takové společnosti pouze čtyři a Land Serwis je jedinou mimo území Velké Británie. I díky tomu mohou nabídnout vozidlo upravené přesně podle požadavků každého zákazníka. Mohou nabízet upravené podvozky, silnější motory, záložní nádrže, atd. Navíc mohou montoval i různá příslušenství, jako jsou navijáky, zvedací plošiny, atd.
Nové rámy podvozku by měly být oproti originálu silnější a navíc jsou galvanizovány, což jim ještě přidává na odolnosti a životnosti. Land Sersiw má navíc zásobu šasi pro výrobu Defenderů s rozvorem 90, 110 a 130 palců, což představuje standardní nabídku tohoto modelu.
A ceny? Ty se budou pravděpodobně odvíjet od přání zákazníka, nicméně první prezentovaný model, výše popsaný Defender Crew Cab Pickup, by vyšel na cca 59 900 Euro, což je přes 1.5 milionu korun. Za to už se dá samozřejmě pořídit řada zajímavých aut, nicméně zcela nový a prakticky originální Defender bude na silnicích s postupem doby za stále větší unikát.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.