Výroba legendárního Land Roveru Defender byla oficiálně ukončena již v roce 2016 a do představení nové generace stále ještě zbývá nějaký ten měsíc. Pokud se vám ale nechce čekat, nebo toužíte po spartánském originálu, stále máte několik možností. A jednou z nich je i polská společnost Land Serwis, která vám postaví úplně nový Defender z nových / renovovaných dílů přesně podle vašich představ.
Polská společnost Land Serwis, která sídlí v Krakově, se věnuje vozidlům Land Rover již dlouhých 25 let, což znamená řadu znalostí, zkušeností a také ověřené zdroje nových / zánovních dílů. Díky tomu se společnost rozhodla rozjet projekt „Defender Factory," který je doslova splněným snem všech lidí, kterým chybí starý dobrý Defender.
Jak už název napovídá, společnost se rozhodla pro stavbu zcela nových vozidel, která využívají buď existující, nebo zcela nové součástky. A jak ukazuje první model, Defender Crew Cab Pickup ve verzi Heritage, jejich práce vypadá setsakramentsky kvalitně.
„Naším záměrem bylo stavět zcela nové vozy a to za použití zcela nových, upravených nebo použitých dílů, které však prochází kompletní renovací," citoval web Carscoops Piotra Kowala, vedoucího Land Serwis. Výsledkem by měl být automobil, který svým vybavením a schopnostmi navazuje na originální modely. A první model, výše zmíněný Crew Cab Pickup, je ukázkou schopností společnosti.
Jejich první vyrobený vůz je postaven na základech modelu z roku 2010 a pod kapotou ukrývá 2.4 litrový turbo-diesel Puma, který prošel kompletní přestavbou. Zákazník si přál použít originální rám, který byl ale očištěn, kompletně renovována znovu nalakován. Renovací prošel i systém pohonu všech kol.
Ne všechno jde však renovovat a tak bylo potřeba některé díly vyměnit za nové. To se týkalo například chladiče, nebo gumových hadic a komponent. vůz také dostal nový nerezový výfukový systém, nové kardany a nápravové diferenciály. Podvozek byl přizvednut o 51 mm s použitím sady SuperGaz a v podbězích se objevila zesílená kola Wolf s terénními pneumatikami Goodyear Wrangler MT/R.
Karoserie, včetně masky chladiče a rozšíření blatníků, je lakována v zelené barvě Grasmere Green, střecha dostala bílý lak Alaska White a přední nárazník je chromovaný. Na kapotě je také možné si všimnout plaketek edice Heritage. Uvnitř vozu je eko-kožené čalounění, nové koberce, přidaná zvuková izolace, elektrická okna a řada dalších prvků komfortní výbavy.
Poláci mají navíc oproti konkurenci tu výhodu, že jsou i výrobcem šasi pro Defendery. Na světě jsou přitom takové společnosti pouze čtyři a Land Serwis je jedinou mimo území Velké Británie. I díky tomu mohou nabídnout vozidlo upravené přesně podle požadavků každého zákazníka. Mohou nabízet upravené podvozky, silnější motory, záložní nádrže, atd. Navíc mohou montoval i různá příslušenství, jako jsou navijáky, zvedací plošiny, atd.
Nové rámy podvozku by měly být oproti originálu silnější a navíc jsou galvanizovány, což jim ještě přidává na odolnosti a životnosti. Land Sersiw má navíc zásobu šasi pro výrobu Defenderů s rozvorem 90, 110 a 130 palců, což představuje standardní nabídku tohoto modelu.
A ceny? Ty se budou pravděpodobně odvíjet od přání zákazníka, nicméně první prezentovaný model, výše popsaný Defender Crew Cab Pickup, by vyšel na cca 59 900 Euro, což je přes 1.5 milionu korun. Za to už se dá samozřejmě pořídit řada zajímavých aut, nicméně zcela nový a prakticky originální Defender bude na silnicích s postupem doby za stále větší unikát.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.