Již několik týdnů nás automobilka Bugatti zahrnuje drobnými ukázkami, videi a siluetami, které mohou znamenat pouze jediné: Návrat legendárního modelu Typ 57 Atlantic pro 21. století, jehož základem se s největší pravděpodobností stane Bugatti Chiron. A právě tento skvost bychom mohli poprvé vidět na autosalonu v Ženevě, který začne již zanedlouho.
Přípravy na příchod moderního zpracování Bugatti Type 57 SC Atlantic, jednoho z nejikoničtějších aut v historii automobilky, začaly již před několika týdny. Od té doby nás automobilka prostřednictvím svých sociálních sítí pravidelně informovala o zajímavostech jak z minulosti vozu, tak z jeho budoucnosti.
Mohli jsme se například dozvědět, že v minulosti vznikly pouze čtyři modely. Jeden získal pařížský obchodník Jacques Holzschuh, druhý si objednal britský advokát Richard Pope, třetí koupil známý Baron Victor Rothschild a čtvrtý si nechal sám Jean Bugatti.
Krátce na to se pak začaly objevovat informace o tom, jak by asi mohlo vypadat moderní zpracování této ikony, které patří k nejvzácnějším a nejdražším vozům mezi sběrateli automobilů. A ačkoliv jsou všechny náznaky jen velmi kusé či temné, dozvěděli jsme se, že by neměla chybět tradiční středová ploutev, stylový zadní světelný podpis a nebo hladká karoserie, jíž bylo u prvních kusů dosaženo pomocí technologií využívaných v letectví.
Tvary moderního zpracování by měly být podobné originálu, přičemž jako základ by podle informací ze zahraničí mohlo posloužit Bugatti Chiron. Stephan Winkleman, prezident automobilky, již v minulosti potvrdil, že vůz bude naprostý unikát objednaný na zakázku.
Podle zdrojů webu Carscoops by mohl být objednavatelem tohoto skvostu bývalý člen představenstva skupiny VW Group - Ferdinand Piëch, kterého moderní ztvárnění ikonické Bugatti vyjde na sumu okolo 18.2 milionu dolarů. Tedy cca 411.4 mil. korun. Jedná se však pouze o spekulace.
Pokud by se ale základem vozku skutečně stal Chiron, pak se dá počítat i s více než slušnou dynamikou. Díky 8.0 litrovému motoru W16 o výkonu 1500 koní by se mělo jednat o zatraceně rychlý retro-vůz, který nebude poutat pozornost jen svým vzhledem.
Na detaily o této velmi očekávané novince si však budeme muset počkat do zahájení ženevského autosalonu. Už teď jsme si ale téměř jistí, že výsledek bude stát za pozornost.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.