Již několik týdnů nás automobilka Bugatti zahrnuje drobnými ukázkami, videi a siluetami, které mohou znamenat pouze jediné: Návrat legendárního modelu Typ 57 Atlantic pro 21. století, jehož základem se s největší pravděpodobností stane Bugatti Chiron. A právě tento skvost bychom mohli poprvé vidět na autosalonu v Ženevě, který začne již zanedlouho.
Přípravy na příchod moderního zpracování Bugatti Type 57 SC Atlantic, jednoho z nejikoničtějších aut v historii automobilky, začaly již před několika týdny. Od té doby nás automobilka prostřednictvím svých sociálních sítí pravidelně informovala o zajímavostech jak z minulosti vozu, tak z jeho budoucnosti.
Mohli jsme se například dozvědět, že v minulosti vznikly pouze čtyři modely. Jeden získal pařížský obchodník Jacques Holzschuh, druhý si objednal britský advokát Richard Pope, třetí koupil známý Baron Victor Rothschild a čtvrtý si nechal sám Jean Bugatti.
Krátce na to se pak začaly objevovat informace o tom, jak by asi mohlo vypadat moderní zpracování této ikony, které patří k nejvzácnějším a nejdražším vozům mezi sběrateli automobilů. A ačkoliv jsou všechny náznaky jen velmi kusé či temné, dozvěděli jsme se, že by neměla chybět tradiční středová ploutev, stylový zadní světelný podpis a nebo hladká karoserie, jíž bylo u prvních kusů dosaženo pomocí technologií využívaných v letectví.
Tvary moderního zpracování by měly být podobné originálu, přičemž jako základ by podle informací ze zahraničí mohlo posloužit Bugatti Chiron. Stephan Winkleman, prezident automobilky, již v minulosti potvrdil, že vůz bude naprostý unikát objednaný na zakázku.
Podle zdrojů webu Carscoops by mohl být objednavatelem tohoto skvostu bývalý člen představenstva skupiny VW Group - Ferdinand Piëch, kterého moderní ztvárnění ikonické Bugatti vyjde na sumu okolo 18.2 milionu dolarů. Tedy cca 411.4 mil. korun. Jedná se však pouze o spekulace.
Pokud by se ale základem vozku skutečně stal Chiron, pak se dá počítat i s více než slušnou dynamikou. Díky 8.0 litrovému motoru W16 o výkonu 1500 koní by se mělo jednat o zatraceně rychlý retro-vůz, který nebude poutat pozornost jen svým vzhledem.
Na detaily o této velmi očekávané novince si však budeme muset počkat do zahájení ženevského autosalonu. Už teď jsme si ale téměř jistí, že výsledek bude stát za pozornost.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.