Bugatti připravuje návrat legendy. V Ženevě představí moderní Type 57 Atlantic na podvozku Chironu

Původní Bugatti 57 SC Atlantic
Původní Bugatti 57 SC Atlantic, foto: Bugatti
Antonín Marek , AutoRoad.cz 4. března 2019 12:34
Sdílej:

Již několik týdnů nás automobilka Bugatti zahrnuje drobnými ukázkami, videi a siluetami, které mohou znamenat pouze jediné: Návrat legendárního modelu Typ 57 Atlantic pro 21. století, jehož základem se s největší pravděpodobností stane Bugatti Chiron. A právě tento skvost bychom mohli poprvé vidět na autosalonu v Ženevě, který začne již zanedlouho.

Přípravy na příchod moderního zpracování Bugatti Type 57 SC Atlantic, jednoho z nejikoničtějších aut v historii automobilky, začaly již před několika týdny. Od té doby nás automobilka prostřednictvím svých sociálních sítí pravidelně informovala o zajímavostech jak z minulosti vozu, tak z jeho budoucnosti.

Mohli jsme se například dozvědět, že v minulosti vznikly pouze čtyři modely. Jeden získal pařížský obchodník Jacques Holzschuh, druhý si objednal britský advokát Richard Pope, třetí koupil známý Baron Victor Rothschild a čtvrtý si nechal sám Jean Bugatti.

Krátce na to se pak začaly objevovat informace o tom, jak by asi mohlo vypadat moderní zpracování této ikony, které patří k nejvzácnějším a nejdražším vozům mezi sběrateli automobilů. A ačkoliv jsou všechny náznaky jen velmi kusé či temné, dozvěděli jsme se, že by neměla chybět tradiční středová ploutev, stylový zadní světelný podpis a nebo hladká karoserie, jíž bylo u prvních kusů dosaženo pomocí technologií využívaných v letectví.

Tvary moderního zpracování by měly být podobné originálu, přičemž jako základ by podle informací ze zahraničí mohlo posloužit Bugatti Chiron. Stephan Winkleman, prezident automobilky, již v minulosti potvrdil, že vůz bude naprostý unikát objednaný na zakázku. 

Podle zdrojů webu Carscoops by mohl být objednavatelem tohoto skvostu bývalý člen představenstva skupiny VW Group - Ferdinand Piëch, kterého moderní ztvárnění ikonické Bugatti vyjde na sumu okolo 18.2 milionu dolarů. Tedy cca 411.4 mil. korun. Jedná se však pouze o spekulace.

Pokud by se ale základem vozku skutečně stal Chiron, pak se dá počítat i s více než slušnou dynamikou. Díky 8.0 litrovému motoru W16 o výkonu 1500 koní by se mělo jednat o zatraceně rychlý retro-vůz, který nebude poutat pozornost jen svým vzhledem.

Na detaily o této velmi očekávané novince si však budeme muset počkat do zahájení ženevského autosalonu. Už teď jsme si ale téměř jistí, že výsledek bude stát za pozornost.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.