Číňané ukázali konkurenci Tesly Model 3, elektrický sedan pošlou do celého světa

-mdo / AutoRoad.cz, 24. února 2019, 09:38 Google+

Elektrické vozy z poslední doby většinou spadají do kategorií SUV nebo naopak malých městských hatchbacků. Dnes tu však máme zcela nový elektrický sedan střední třídy, který může konkurovat Tesle Model 3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Geely GE11

Geely GE11 | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Geely je jedna z nejznámějších čínských automobilek, v Evropě je však slavná zejména díky vlastnictví Volva a nově také Lotusu a Protonu. S vozy přímo pod čínskou značkou se v často EU nesetkáme, ačkoliv na sousední Ukrajině a v Rusku patří k bestsellerům. Do našich končin má namířeno další značka z portfolia Geely, nově založená Lynk & Co, jejíž vozy se už testují i na českých silnicích. Překvapivě se však chystá i vstup samotného Geely na jeden z nejnáročnějších trhů světa a na počátku expanze bude stát elektrický sedan s kódovým označením Geely GE11.

img-responsive

Geely GE11 | foto: 汽车之家

Pohledný sedan stojí velikostně o trochu výše než Tesla Model 3, s délkou 4736 mm a rozvorem 2700 mm. Narozdíl od Modelu S, který je ve skutečnosti liftback, má nové Geely karosérii typu sedan, která je v Číně populárnější, i když na úkor praktičnosti. Designově je GE11 konzervativním vozem, jehož elektrický pohon dává najevo zejména zcela chybějící maska chladiče, zachovává si však průduchy v předním nárazníku, nutné pro chlazení baterie. Karosérii výrobce nazývá fastbackem, podobně jako tomu je u nového Peugeotu 508. Geely se také chlubí velmi nízkým součinitelem odporu vzduchu, jehož hodnota je pouhých 0.2375. Podobně jako na Tesle fungují zapuštěné kliky dveří, které se vysunou v přítomnosti majitele. Na novém voze také debutuje nové logo Geely, zjednodušená verze staršího loga, které si Geely adoptovalo po zrušené značce Emgrand. Otázkou je, jaké jméno firma zvolí pro produkční verzi, například nedávno představené Geely FY11 se nakonec na trh dostane pod názvem Geely Xingyue. 

img-responsive

Geely GE11 | foto: 汽车之家

V interiéru je očividná inspirace Teslou a obecně moderními trendy, které vedou k naprosté minimalizaci. Palubní desce tak dominuje rozměrný displej infotainmentu, Geely však přidalo ještě jeden menší displej za volantem, pro zobrazení jízdních informací. Oproti exteriéru také interiér působí o poznání extravagantněji, s velmi asymetrickým uspořádáním, dvouramenným volantem a v šedo bílé kombinaci čalounění. 

Pohon vozu zajišťuje elektrický motor od firmy CATL, s výkonem 130 kW a maximální rychlostí omezenou na 150 km/h. O velikosti použité lithium-ion baterie výrobce prozatím mlčí, dojezd se však má pohybovat kolem 410 km. 

img-responsive

Geely GE11 | foto: 汽车之家

Zajímavá je ale především informace, že nové Geely se nemá omezit pouze na čínský trh, jako naprostá většina v současnosti nabízených čínských elektromobilů. Jako prvního globálního vozidla značky se jej má dočkat celý svět, včetně Evropské Unie a to už v nejbližších letech. Jeho uvedení bude následováno rozšířením nabídky o další modely, očekávat se tak dají zejména populárnější SUV.

Elektrické Geely také není jediným čínským elektrosedanem s globálními ambicemi, v nejbližších měsících se na trh dostane také první sedan nové značky Aion, která spadá pod automobilku GAC, známou pro své vozy Trumpchi. GAC NE Aion S je také spíše konzervativnější sedan, s tradičněji provedeným interiérem, jeho výhodou je však jeho původ u výrobce s pověstí nejkvalitnější čínské automobilky. Od konkurence se odlišuje také udávaným dojezdem 630 km, který překonává i Teslu Model 3 Long Range.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Číňané ukázali konkurenci Tesly Model 3, elektrický sedan pošlou do celého světa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volvo XC40

Volvo ještě bezpečnější! Těžko ale říci, komu udělá nová změna radost

Ford dal svým designérům nástroj, jenž umožňuje ihned prohlížet návrhy interiéru z jakéhokoliv místa

ZE ZÁKULISÍ. Úžasný nástroj pro designéry Fordu

Akumulátorový systém Volkswagenu v modulární platformě MEB pro elektromobily

Klíčový AKUMULÁTOROVÝ SYSTÉM. Jak funguje?

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e

BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečnost a ministerstvo připravuje DOTACE

Jetta

JETTA, levná značka Volkswagenu. Jak se jí daří prodávat a co bude dál?

Nový Ford Kuga

JAK DOPADLO? Nové SUV Ford Kuga na testech bezpečnosti Euro NCAP

Německá prokuratura prohledala sídlo Volkswagenu

Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

Hyundai Nexo FCV

Nový rekord v dojezdu sériových vodíkových automobilů

Německý autoservis narazil na spoustu problémů při opravě zadního nárazníku Tesly Model S

Banální oprava Tesly? Netušíte, co vás čeká a kolik to bude stát

Mitsubishi Eclipse Cross

Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo CVT 4WD, crossover nejen do města

reklama

Doporučujeme

Cupra Formentor

Cupra Formentor - První vlastní auto značky bude následovat lavina nových modelů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odklon od elektromobility? Německo připravuje investici do jiného zdroje

  2. Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

  3. Volvo ještě bezpečnější! Těžko ale říci, komu udělá nová změna radost

  4. Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo CVT 4WD, crossover nejen do města

  5. Banální oprava Tesly? Netušíte, co vás čeká a kolik to bude stát

  6. BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečnost a ministerstvo připravuje DOTACE

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud