Elektrické vozy z poslední doby většinou spadají do kategorií SUV nebo naopak malých městských hatchbacků. Dnes tu však máme zcela nový elektrický sedan střední třídy, který může konkurovat Tesle Model 3.
Geely je jedna z nejznámějších čínských automobilek, v Evropě je však slavná zejména díky vlastnictví Volva a nově také Lotusu a Protonu. S vozy přímo pod čínskou značkou se v často EU nesetkáme, ačkoliv na sousední Ukrajině a v Rusku patří k bestsellerům. Do našich končin má namířeno další značka z portfolia Geely, nově založená Lynk & Co, jejíž vozy se už testují i na českých silnicích. Překvapivě se však chystá i vstup samotného Geely na jeden z nejnáročnějších trhů světa a na počátku expanze bude stát elektrický sedan s kódovým označením Geely GE11.
Pohledný sedan stojí velikostně o trochu výše než Tesla Model 3, s délkou 4736 mm a rozvorem 2700 mm. Narozdíl od Modelu S, který je ve skutečnosti liftback, má nové Geely karosérii typu sedan, která je v Číně populárnější, i když na úkor praktičnosti. Designově je GE11 konzervativním vozem, jehož elektrický pohon dává najevo zejména zcela chybějící maska chladiče, zachovává si však průduchy v předním nárazníku, nutné pro chlazení baterie. Karosérii výrobce nazývá fastbackem, podobně jako tomu je u nového Peugeotu 508. Geely se také chlubí velmi nízkým součinitelem odporu vzduchu, jehož hodnota je pouhých 0.2375. Podobně jako na Tesle fungují zapuštěné kliky dveří, které se vysunou v přítomnosti majitele. Na novém voze také debutuje nové logo Geely, zjednodušená verze staršího loga, které si Geely adoptovalo po zrušené značce Emgrand. Otázkou je, jaké jméno firma zvolí pro produkční verzi, například nedávno představené Geely FY11 se nakonec na trh dostane pod názvem Geely Xingyue.
V interiéru je očividná inspirace Teslou a obecně moderními trendy, které vedou k naprosté minimalizaci. Palubní desce tak dominuje rozměrný displej infotainmentu, Geely však přidalo ještě jeden menší displej za volantem, pro zobrazení jízdních informací. Oproti exteriéru také interiér působí o poznání extravagantněji, s velmi asymetrickým uspořádáním, dvouramenným volantem a v šedo bílé kombinaci čalounění.
Pohon vozu zajišťuje elektrický motor od firmy CATL, s výkonem 130 kW a maximální rychlostí omezenou na 150 km/h. O velikosti použité lithium-ion baterie výrobce prozatím mlčí, dojezd se však má pohybovat kolem 410 km.
Zajímavá je ale především informace, že nové Geely se nemá omezit pouze na čínský trh, jako naprostá většina v současnosti nabízených čínských elektromobilů. Jako prvního globálního vozidla značky se jej má dočkat celý svět, včetně Evropské Unie a to už v nejbližších letech. Jeho uvedení bude následováno rozšířením nabídky o další modely, očekávat se tak dají zejména populárnější SUV.
Elektrické Geely také není jediným čínským elektrosedanem s globálními ambicemi, v nejbližších měsících se na trh dostane také první sedan nové značky Aion, která spadá pod automobilku GAC, známou pro své vozy Trumpchi. GAC NE Aion S je také spíše konzervativnější sedan, s tradičněji provedeným interiérem, jeho výhodou je však jeho původ u výrobce s pověstí nejkvalitnější čínské automobilky. Od konkurence se odlišuje také udávaným dojezdem 630 km, který překonává i Teslu Model 3 Long Range.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.