Číňané ukázali konkurenci Tesly Model 3, elektrický sedan pošlou do celého světa

-mdo / AutoRoad.cz, 24. února 2019, 09:38 Google+

Elektrické vozy z poslední doby většinou spadají do kategorií SUV nebo naopak malých městských hatchbacků. Dnes tu však máme zcela nový elektrický sedan střední třídy, který může konkurovat Tesle Model 3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Geely GE11

Geely GE11 | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Geely je jedna z nejznámějších čínských automobilek, v Evropě je však slavná zejména díky vlastnictví Volva a nově také Lotusu a Protonu. S vozy přímo pod čínskou značkou se v často EU nesetkáme, ačkoliv na sousední Ukrajině a v Rusku patří k bestsellerům. Do našich končin má namířeno další značka z portfolia Geely, nově založená Lynk & Co, jejíž vozy se už testují i na českých silnicích. Překvapivě se však chystá i vstup samotného Geely na jeden z nejnáročnějších trhů světa a na počátku expanze bude stát elektrický sedan s kódovým označením Geely GE11.

img-responsive

Geely GE11 | foto: 汽车之家

Pohledný sedan stojí velikostně o trochu výše než Tesla Model 3, s délkou 4736 mm a rozvorem 2700 mm. Narozdíl od Modelu S, který je ve skutečnosti liftback, má nové Geely karosérii typu sedan, která je v Číně populárnější, i když na úkor praktičnosti. Designově je GE11 konzervativním vozem, jehož elektrický pohon dává najevo zejména zcela chybějící maska chladiče, zachovává si však průduchy v předním nárazníku, nutné pro chlazení baterie. Karosérii výrobce nazývá fastbackem, podobně jako tomu je u nového Peugeotu 508. Geely se také chlubí velmi nízkým součinitelem odporu vzduchu, jehož hodnota je pouhých 0.2375. Podobně jako na Tesle fungují zapuštěné kliky dveří, které se vysunou v přítomnosti majitele. Na novém voze také debutuje nové logo Geely, zjednodušená verze staršího loga, které si Geely adoptovalo po zrušené značce Emgrand. Otázkou je, jaké jméno firma zvolí pro produkční verzi, například nedávno představené Geely FY11 se nakonec na trh dostane pod názvem Geely Xingyue. 

img-responsive

Geely GE11 | foto: 汽车之家

V interiéru je očividná inspirace Teslou a obecně moderními trendy, které vedou k naprosté minimalizaci. Palubní desce tak dominuje rozměrný displej infotainmentu, Geely však přidalo ještě jeden menší displej za volantem, pro zobrazení jízdních informací. Oproti exteriéru také interiér působí o poznání extravagantněji, s velmi asymetrickým uspořádáním, dvouramenným volantem a v šedo bílé kombinaci čalounění. 

Pohon vozu zajišťuje elektrický motor od firmy CATL, s výkonem 130 kW a maximální rychlostí omezenou na 150 km/h. O velikosti použité lithium-ion baterie výrobce prozatím mlčí, dojezd se však má pohybovat kolem 410 km. 

img-responsive

Geely GE11 | foto: 汽车之家

Zajímavá je ale především informace, že nové Geely se nemá omezit pouze na čínský trh, jako naprostá většina v současnosti nabízených čínských elektromobilů. Jako prvního globálního vozidla značky se jej má dočkat celý svět, včetně Evropské Unie a to už v nejbližších letech. Jeho uvedení bude následováno rozšířením nabídky o další modely, očekávat se tak dají zejména populárnější SUV.

Elektrické Geely také není jediným čínským elektrosedanem s globálními ambicemi, v nejbližších měsících se na trh dostane také první sedan nové značky Aion, která spadá pod automobilku GAC, známou pro své vozy Trumpchi. GAC NE Aion S je také spíše konzervativnější sedan, s tradičněji provedeným interiérem, jeho výhodou je však jeho původ u výrobce s pověstí nejkvalitnější čínské automobilky. Od konkurence se odlišuje také udávaným dojezdem 630 km, který překonává i Teslu Model 3 Long Range.

Vytisknout

Diskuze: Číňané ukázali konkurenci Tesly Model 3, elektrický sedan pošlou do celého světa

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Cupra Formentor

Cupra Formentor - První vlastní auto značky bude následovat lavina nových modelů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud