Tradiční britský výrobce lehkých sportovních vozů Lotus to neměl poslední dobou lehké. Předloni jej však koupila čínská automobilka Geely, pod jejímž vedením se daří švédskému Volvu.
Lotus Cars se pod křídla koncernu Geely dostal v roce 2017, spolu se svým bývalým majitelem, malajskou automobilkou Proton. Pod tou se Lotus držel naživu, rozpočet pro rozšíření portfolia se mu však nedostával.
Pod vedením Geely se ale má situace drasticky zlepšit. Číňané totiž plánují udělat z Lotusu konkurenceschopnou prémiovou značku po vzoru Porsche, kterému má také přímo konkurovat. To samozřejmě znamená nové modely, přičemž jedním z prvních bude samozřejmě SUV, které by se postavilo proti Cayenne nebo Macanu. Kromě toho se ale chystá také supersport, jenž by měl pozvednout hodnotu a vnímání značky.
S touto novou strategií souvisí aktuální zpráva, Geely totiž oznámilo, že výroba nových modelů Lotusu bude probíhat v Číně, v nově budované továrně u města Wuhan. To asi zděsí každého fanouška sportovních modelů značky, podle Číňanů se však v Číně budou vyrábět pouze SUV a produkce sportovních vozů zůstane v domovské Británii v továrně v Norfolku. Díky očekávaným vysokým prodejům mainstreamových SUV modelů se také dostane mnohem vyššího rozpočtu pro rozvoj sportovních modelů, což by mělo fanoušky pravého Lotusu naopak potěšit. Nová továrna bude mít kapacitu 150 tisíc vozů ročně, je však pravděpodobné že výroba bude sdílená i s některým z modelů Geely.
Je také možné že první nové modely Lotusu budou vycházet přímo z existujících vozů Geely. Podobně se necelý rok po odkoupení obou značek dostalo na trh nové SUV Protonu, model X70. Je také pravděpodobné, že některé z nových vozidel bude plně elektrické, nová továrna je ostatně licencovaná na produkci elektrických a hybridních vozidel.
Pro Lotus nejde o první setkání s čínským trhem. Pod taktovkou Protonu už v Číně probíhala výroba lokalizovaných vozů Protonu v joint venture s výrobcem autobusů Youngman. Vzhledem k neexistujícímu povědomí o značce Proton v Číně se vozy prodávaly pod čínskou variantou jména Lotus, Lianhua. Na každém voze byl ale také anglický nápis Engineered by Lotus. Po ukončení joint venture v roce 2012 ale zůstaly práva na značku Lianhua Youngmanu a skutečný Lotus si tak pro své sporťáky importované z Británie musel vytvořit nové čínské jméno, Lutise. Vzhledem k poškozené pověsti původního jména Lotus, které se v Číně dávalo na laciné sedany založené na postarších Protonech, se i anglické jméno Lotusu v Číně změnilo na Lotus Nyo.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.