Mladoboleslavská automobilka nás zásobovala střípky ze zákulisí představení nové Škody Kodiaq RS dlouhou dobu, její představení se jí přesto podle plánů nepovedlo. První fotografie plně odhaleného "nejrychlejšího sedmimístného naftového SUV" totiž dnes ráno unikly na internet v plné kráse.
Na nové designové prvky, jako sou například 20-palcová kola, upravené logo RS nebo výraznější koncovky výfuku, upozornila automobilka již před několika dny a dokonce přidala i pár tajemných fotografií. Dalšímu napínání už je ale konec, neboť z východu dorazily oficiální fotografie ještě několik dnů předtím, než měly být uveřejněny.
Fotografie, které uveřejnil web AutoReview.ru, tak konečně odhalují Kodiaq RS v plné kráse. Nečekejte ale nic přelomového - v podstatě se dá říci, že jde jen o poslepování jednotlivých nových prvků do celku. Oproti očekávání jsme se tak nedočkali nijak přelomově agresivního vozu, což je ale možná u sedmimístného SUV jedině dobře.
Rozhodně ale nešlo jen o změny vzhledu, jak jsme na to zvyklí například u modelů Sportline. Kodiaq RS se totiž může pochlubit i řadou technických změn, které jsou okru na první pohled skryty. Tou nejvýznamnější je samozřejmě 2.0 litrový naftový čtyřválec o výkonu 176 kW (240 koní) s točivým momentem 500 Nm, který posílá výkon skrze sedmistupňové DSG na všechna kola.
Technické parametry sice zatím nejsou známy, ovšem jistou nápovědu by nám mohl poskytnout Volkswagen Tiguan Allspace, který s podobnými rozměry a výkonem akceleruje z 0 na 100 km/h během 6.7 sekundy a dosahuje rychlosti až 228 km/h.
V podbězích bude Kodiaq RS obouvat 20 palcová kola Xtreme, která jsou obuta do pneumatik 235/45 R20. Za nimi se pak ukrývají větší brzdy, které mají pomoci zkrotit vyšší výkon. Exteriér navíc nabídne upravené nárazníky, černé dekorační prvky (které nahrazují chrom) nebo LED světlomety již ve standardu.
Již dříve zveřejněné fotografie interiéru ukazují sportovní sedadla s výraznou oporou, dole zploštěný volant, kovové pedály a hlavně nový digitální přístrojový štít, který zřejmě nabídne i speciální sportovní design. Zajímavostí může být, že Kodiaq dostal i systém Dynamic Sound Boost, který ve sportovním režimu využívá reproduktory k zesílení zvuku motoru uvnitř kabiny.
Na další konkrétní informace si budeme muset počkat až do zítra, na kdy je v Paříži naplánováno jeho oficiální představení.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?