Škoda Kodiaq RS odhalena únikem. Jak se vám líbí v plné kráse?

Uniklé oficiální fotografie nové Škody Kodiaq RS
Uniklé oficiální fotografie nové Škody Kodiaq RS, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. října 2018 08:35 | akt. 1. října 2018 08:56
Sdílej:

Mladoboleslavská automobilka nás zásobovala střípky ze zákulisí představení nové Škody Kodiaq RS dlouhou dobu, její představení se jí přesto podle plánů nepovedlo. První fotografie plně odhaleného "nejrychlejšího sedmimístného naftového SUV" totiž dnes ráno unikly na internet v plné kráse.

Na nové designové prvky, jako sou například 20-palcová kola, upravené logo RS nebo výraznější koncovky výfuku, upozornila automobilka již před několika dny a dokonce přidala i pár tajemných fotografií. Dalšímu napínání už je ale konec, neboť z východu dorazily oficiální fotografie ještě několik dnů předtím, než měly být uveřejněny.

Fotografie, které uveřejnil web AutoReview.ru, tak konečně odhalují Kodiaq RS v plné kráse. Nečekejte ale nic přelomového - v podstatě se dá říci, že jde jen o poslepování jednotlivých nových prvků do celku. Oproti očekávání jsme se tak nedočkali nijak přelomově agresivního vozu, což je ale možná u sedmimístného SUV jedině dobře.

Rozhodně ale nešlo jen o změny vzhledu, jak jsme na to zvyklí například u modelů Sportline. Kodiaq RS se totiž může pochlubit i řadou technických změn, které jsou okru na první pohled skryty. Tou nejvýznamnější je samozřejmě 2.0 litrový naftový čtyřválec o výkonu 176 kW (240 koní) s točivým momentem 500 Nm, který posílá výkon skrze sedmistupňové DSG na všechna kola.

Technické parametry sice zatím nejsou známy, ovšem jistou nápovědu by nám mohl poskytnout Volkswagen Tiguan Allspace, který s podobnými rozměry a výkonem akceleruje z 0 na 100 km/h během 6.7 sekundy a dosahuje rychlosti až 228 km/h.

V podbězích bude Kodiaq RS obouvat 20 palcová kola Xtreme, která jsou obuta do pneumatik 235/45 R20. Za nimi se pak ukrývají větší brzdy, které mají pomoci zkrotit vyšší výkon. Exteriér navíc nabídne upravené nárazníky, černé dekorační prvky (které nahrazují chrom) nebo LED světlomety již ve standardu.

Již dříve zveřejněné fotografie interiéru ukazují sportovní sedadla s výraznou oporou, dole zploštěný volant, kovové pedály a hlavně nový digitální přístrojový štít, který zřejmě nabídne i speciální sportovní design. Zajímavostí může být, že Kodiaq dostal i systém Dynamic Sound Boost, který ve sportovním režimu využívá reproduktory k zesílení zvuku motoru uvnitř kabiny.

Na další konkrétní informace si budeme muset počkat až do zítra, na kdy je v Paříži naplánováno jeho oficiální představení.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?