Mladoboleslavská automobilka nás zásobovala střípky ze zákulisí představení nové Škody Kodiaq RS dlouhou dobu, její představení se jí přesto podle plánů nepovedlo. První fotografie plně odhaleného "nejrychlejšího sedmimístného naftového SUV" totiž dnes ráno unikly na internet v plné kráse.
Na nové designové prvky, jako sou například 20-palcová kola, upravené logo RS nebo výraznější koncovky výfuku, upozornila automobilka již před několika dny a dokonce přidala i pár tajemných fotografií. Dalšímu napínání už je ale konec, neboť z východu dorazily oficiální fotografie ještě několik dnů předtím, než měly být uveřejněny.
Fotografie, které uveřejnil web AutoReview.ru, tak konečně odhalují Kodiaq RS v plné kráse. Nečekejte ale nic přelomového - v podstatě se dá říci, že jde jen o poslepování jednotlivých nových prvků do celku. Oproti očekávání jsme se tak nedočkali nijak přelomově agresivního vozu, což je ale možná u sedmimístného SUV jedině dobře.
Rozhodně ale nešlo jen o změny vzhledu, jak jsme na to zvyklí například u modelů Sportline. Kodiaq RS se totiž může pochlubit i řadou technických změn, které jsou okru na první pohled skryty. Tou nejvýznamnější je samozřejmě 2.0 litrový naftový čtyřválec o výkonu 176 kW (240 koní) s točivým momentem 500 Nm, který posílá výkon skrze sedmistupňové DSG na všechna kola.
Technické parametry sice zatím nejsou známy, ovšem jistou nápovědu by nám mohl poskytnout Volkswagen Tiguan Allspace, který s podobnými rozměry a výkonem akceleruje z 0 na 100 km/h během 6.7 sekundy a dosahuje rychlosti až 228 km/h.
V podbězích bude Kodiaq RS obouvat 20 palcová kola Xtreme, která jsou obuta do pneumatik 235/45 R20. Za nimi se pak ukrývají větší brzdy, které mají pomoci zkrotit vyšší výkon. Exteriér navíc nabídne upravené nárazníky, černé dekorační prvky (které nahrazují chrom) nebo LED světlomety již ve standardu.
Již dříve zveřejněné fotografie interiéru ukazují sportovní sedadla s výraznou oporou, dole zploštěný volant, kovové pedály a hlavně nový digitální přístrojový štít, který zřejmě nabídne i speciální sportovní design. Zajímavostí může být, že Kodiaq dostal i systém Dynamic Sound Boost, který ve sportovním režimu využívá reproduktory k zesílení zvuku motoru uvnitř kabiny.
Na další konkrétní informace si budeme muset počkat až do zítra, na kdy je v Paříži naplánováno jeho oficiální představení.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?