Společnost Nissan posouvá s novým modelem Navara OFF-ROADER AT32 schopnosti svého „odolného a inteligentního“ pickupu k dalšímu extrému. Je to vůbec poprvé, kdy se vývoji celoevropsky prodávaného modelu Navara věnovala také partnerská značka.
Model OFF-ROADER AT32 má více schopností, než kterýkoli doposud představený model Navara. Standardní výbava zahrnuje zakázkové odpružení, které zvyšuje světlou výšku o 20 mm, kompletní ochranu klíčových součástí podvozku a větší pneumatiky. Mezi volitelné doplňky pro maximální výkon patří závěr předního diferenciálu a šnorchl, který zlepšuje možnou hloubku brodění.
Oslavou uvedení na trh a současně připomenutím Světového dne oceánů 2018 (pátek 8. června) byla filmová role, ve které Navara OFF-ROADER AT32 pomáhala komunitě dobrovolníků v boji se znečištěním oceánu plasty.
Navara jako další člen týmu doplnila dvojici otce a dcery, kteří celou kampaň vedou, a v okolí jejich domova jim pomohla s tou nejnáročnější očistou pláží od plastů. Zvládli díky ní kamenitý terén a mohli tak moře zbavit odpadu, jako třeba plastových sítí uvězněných hluboko v písku. Film si můžete prohlédnout v článku.
Filmem to však nekončí. Společnost Nissan vybízí komunitní skupiny z celé Evropy, aby navrhly odlehlé a těžko přístupné pláže a další místa, kde by Navara mohla pomoci se sběrem plastového odpadu.
Navaru OFF-ROADER AT32 navrhla společnost Arctic Trucks – vysoce respektovaná islandská společnost, která se specializuje na stavbu vozidel s pohonem 4×4, která zvládnou i ty nejtěžší terény světa. Písmena AT znamenají „Arctic Trucks“ a číslo 32 označuje průměr každé z terénních pneumatik v palcích. Model konstrukčně vychází z řady, která v roce 2016 vyhrála anketu International Pickup Award. Doplňky verze Navara OFF-ROADER AT32 jsou pak k dispozici pro jakoukoli verzi kabiny Navara Double Cab.
Na pohled je u tohoto modelu Navara největší změnou zavěšení kol, které bylo kvůli větší světlé výšce a optimalizaci schopností vozu zvýšeno. Světlá výška je tak 243 mm. U běžného modelu je to 223 mm. Maximální nájezdový úhel se zvětšil na 35° (z původních 30,4°) a přejezdový úhel činí 24° (dříve 22,2°).
Mezi další nápadná vylepšení patří mohutné rozšíření podběhů kol, které má ještě podtrhnout novou, vyšší siluetu vozu a také nabídnout lepší ochranu karoserie při jízdě extrémně náročným terénem. Prvky, které na první pohled už vidět nejsou, zahrnují ochranné kryty spodku vozidla – chrání motor, převodovku, hnací hřídel a palivovou nádrž.
Podobu 17palcových kol z lehkých slitin navrhla společnost Arctic Trucks. Smyslem 32palcových pneumatik je především vylepšit záběr v terénu a současně zachovat výjimečné jízdní vlastnosti při jízdě po silnici. V takto velkých pneumatikách mohou řidiči snižovat tlak, takže v měkkém terénu (například měkký písek, sníh) lze jejich záběr ještě zvýšit.
Zvětšením světlé výšky o 20 mm a použitím větších pneumatik vzrostla i celková výška vozidla, a to o 40 mm.
Zákazníci hledající vůz, který si v terénu poradí opravdu se vším, si z volitelných doplňků mohou vybrat také šnorchl a závěr předního diferenciálu.
Šnorchl se připevňuje k A-sloupku a dokáže navýšit brodivost na 800 mm – to je o 200 mm více než u běžného modelu Navara. Montáží šnorchlu se zlepší i nasávání vzduchu a také ochrana motoru před vniknutím vody a hustého prachu. O co nejlepší záběr na každém druhu povrchu se stará závěr předního diferenciálu, který spolupracuje se standardně dodávaným závěrem zadního diferenciálu.
Popsané nové prvky jsou sladěny s celou sadou pokročilých technologií uvnitř modelu Navara. Standardní výbava zahrnuje asistent rozjezdu do kopce, asistent pro sjíždění svahů, inteligentní nouzové brzdění a inteligentní panoramatický kamerový parkovací systém.
Jako každé lehké užitkové vozidlo Nissan nabízí i Navara OFF-ROADER AT32 ve svém segmentu špičkovou záruku na 5 let / 160 000 km. Společnost Arctic Trucks navíc poskytuje pětiletou záruku na nové díly.
Ken Ramirez, první viceprezident pro prodej a marketing společnosti Nissan Europe, uvedl: „Nissan Navara OFF-ROADER AT32 je mnohem výkonnější než kterýkoli doposud představený model Navara. Kombinace lepší schopnosti jízdy v terénu a vylepšených prvků exteriéru určitě zapůsobí nejen na zákazníky z profesionální oblasti, ale i na ty, kteří využívají pickupy k volnočasovým aktivitám.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.