Nissan Navara OFF-ROADER AT32: Oblíbený pickup se dočkal extrémní úpravy a míří na trh

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 21. září 2018, 13:40 Google+

Společnost Nissan posouvá s novým modelem Navara OFF-ROADER AT32 schopnosti svého „odolného a inteligentního“ pickupu k dalšímu extrému. Je to vůbec poprvé, kdy se vývoji celoevropsky prodávaného modelu Navara věnovala také partnerská značka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nissan Navara OFF-ROADER AT32

Nissan Navara OFF-ROADER AT32 | foto: Nissan

Sdílejte článek

Model OFF-ROADER AT32 má více schopností, než kterýkoli doposud představený model Navara. Standardní výbava zahrnuje zakázkové odpružení, které zvyšuje světlou výšku o 20 mm, kompletní ochranu klíčových součástí podvozku a větší pneumatiky. Mezi volitelné doplňky pro maximální výkon patří závěr předního diferenciálu a šnorchl, který zlepšuje možnou hloubku brodění.

Oslavou uvedení na trh a současně připomenutím Světového dne oceánů 2018 (pátek 8. června) byla filmová role, ve které Navara OFF-ROADER AT32 pomáhala komunitě dobrovolníků v boji se znečištěním oceánu plasty.

Navara jako další člen týmu doplnila dvojici otce a dcery, kteří celou kampaň vedou, a v okolí jejich domova jim pomohla s tou nejnáročnější očistou pláží od plastů. Zvládli díky ní kamenitý terén a mohli tak moře zbavit odpadu, jako třeba plastových sítí uvězněných hluboko v písku. Film si můžete prohlédnout v článku.

Filmem to však nekončí. Společnost Nissan vybízí komunitní skupiny z celé Evropy, aby navrhly odlehlé a těžko přístupné pláže a další místa, kde by Navara mohla pomoci se sběrem plastového odpadu.

Navaru OFF-ROADER AT32 navrhla společnost Arctic Trucks – vysoce respektovaná islandská společnost, která se specializuje na stavbu vozidel s pohonem 4×4, která zvládnou i ty nejtěžší terény světa. Písmena AT znamenají „Arctic Trucks“ a číslo 32 označuje průměr každé z terénních pneumatik v palcích. Model konstrukčně vychází z řady, která v roce 2016 vyhrála anketu International Pickup Award. Doplňky verze Navara OFF-ROADER AT32 jsou pak k dispozici pro jakoukoli verzi kabiny Navara Double Cab.

Na pohled je u tohoto modelu Navara největší změnou zavěšení kol, které bylo kvůli větší světlé výšce a optimalizaci schopností vozu zvýšeno. Světlá výška je tak 243 mm. U běžného modelu je to 223 mm. Maximální nájezdový úhel se zvětšil na 35° (z původních 30,4°) a přejezdový úhel činí 24° (dříve 22,2°).

zdroj: youtube.com

Mezi další nápadná vylepšení patří mohutné rozšíření podběhů kol, které má ještě podtrhnout novou, vyšší siluetu vozu a také nabídnout lepší ochranu karoserie při jízdě extrémně náročným terénem. Prvky, které na první pohled už vidět nejsou, zahrnují ochranné kryty spodku vozidla – chrání motor, převodovku, hnací hřídel a palivovou nádrž.

Podobu 17palcových kol z lehkých slitin navrhla společnost Arctic Trucks. Smyslem 32palcových pneumatik je především vylepšit záběr v terénu a současně zachovat výjimečné jízdní vlastnosti při jízdě po silnici. V takto velkých pneumatikách mohou řidiči snižovat tlak, takže v měkkém terénu (například měkký písek, sníh) lze jejich záběr ještě zvýšit.

Zvětšením světlé výšky o 20 mm a použitím větších pneumatik vzrostla i celková výška vozidla, a to o 40 mm.

img-responsive

Nissan Navara OFF-ROADER AT32 | foto: Nissan

Zákazníci hledající vůz, který si v terénu poradí opravdu se vším, si z volitelných doplňků mohou vybrat také šnorchl a závěr předního diferenciálu.

Šnorchl se připevňuje k A-sloupku a dokáže navýšit brodivost na 800 mm – to je o 200 mm více než u běžného modelu Navara. Montáží šnorchlu se zlepší i nasávání vzduchu a také ochrana motoru před vniknutím vody a hustého prachu. O co nejlepší záběr na každém druhu povrchu se stará závěr předního diferenciálu, který spolupracuje se standardně dodávaným závěrem zadního diferenciálu.

Popsané nové prvky jsou sladěny s celou sadou pokročilých technologií uvnitř modelu Navara. Standardní výbava zahrnuje asistent rozjezdu do kopce, asistent pro sjíždění svahů, inteligentní nouzové brzdění a inteligentní panoramatický kamerový parkovací systém.

img-responsive

Nissan Navara OFF-ROADER AT32 | foto: Nissan

Jako každé lehké užitkové vozidlo Nissan nabízí i Navara OFF-ROADER AT32 ve svém segmentu špičkovou záruku na 5 let / 160 000 km. Společnost Arctic Trucks navíc poskytuje pětiletou záruku na nové díly.

Ken Ramirez, první viceprezident pro prodej a marketing společnosti Nissan Europe, uvedl: „Nissan Navara OFF-ROADER AT32 je mnohem výkonnější než kterýkoli doposud představený model Navara. Kombinace lepší schopnosti jízdy v terénu a vylepšených prvků exteriéru určitě zapůsobí nejen na zákazníky z profesionální oblasti, ale i na ty, kteří využívají pickupy k volnočasovým aktivitám.“

Vytisknout

Diskuze: Nissan Navara OFF-ROADER AT32: Oblíbený pickup se dočkal extrémní úpravy a míří na trh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

Sandvik Self-Driving Heavy Loader

Obří nakladač bez řidiče ve skleněném bludišti? Schopnosti nových technologií…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud