Volkswagen představil nejostřejší Polo, naváže GTI R5 na úspěchy předchůdce?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. září 2018, 13:20 Google+

Po soutěžním vozu Polo R WRC přichází Polo GTI R5. Tovární tým Volkswagen získal se soutěžním speciálem Polo ve verzi WRC čtyři tituly mistra světa v rallye (FIA WRC) v letech 2013 až 2016. Nástupce, vycházející ze sériově vyráběného modelu, byl vyvinut v souladu s pravidly kategorie R5 a je určen výhradně pro nasazení soukromými týmy. Volkswagen Motorsport prodal již 15 vozů Polo GTI R5 zákazníkům v Rakousku, Belgii, Finsku, Itálii, Paraguayi, Portugalsku a Švédsku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Motorsport představil Polo GTI R5 prvním zákazníkům

Volkswagen Motorsport představil Polo GTI R5 prvním zákazníkům | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

 Soutěžní Polo GTI R5 čeká v říjnu první ostrý start v Rallye Španělsko Volkswagen Motorsport představil nový soutěžní vůz zákazníkům krátce před homologací. Zástupci soukromých týmů navštívili sídlo oddělení v Hannoveru a v testovacím centru Sulingen zažili společně s testovacím jezdcem Dieterem Deppingem (D) jízdu s výkonem 200 kW (272 k) přenášeným pohonem všech kol.

„Volkswagen Polo GTI R5 dosud absolvoval přibližně 9000 testovacích kilometrů, polovina z nich byla na šotolině a polovina na asfaltu,“ vysvětloval Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Celý vývojový tým tvrdě pracoval a dosáhl prvotřídního výsledku, což potvrdily i první nadšené reakce zákazníků.“

„Ohlasy z tohoto představení byly extrémně pozitivní,“ dodala Juliane Gründlová, vedoucí prodeje oddělení Volkswagen Motorsport. „Téměř všechny týmy již mají definitivní plány nasazení vozu v soutěžní sezoně 2019 a už se nemohou dočkat, až budou mít své Polo GTI R5 k dispozici.“

Soutěžní debut v podniku WRC ve Španělsku na konci října

Homologace soutěžního vozu Polo GTI R5 je plánována na 1. října 2018. Před získáním licence pro účast v motoristickém sportu bude mít Polo GTI R5 za sebou celkem 10 000 testovacích kilometrů. Kromě kategorie WRC2 v mistrovství světa v rallye FIA WRC bude nový soutěžní vůz nasazován soukromými týmy také v regionálních mistrovstvích, jako je například mistrovství Evropy v rallye FIA ERC, a v mnoha národních mistrovstvích.

„Při definování specifikace jsme se maximálně snažili zajistit, aby byl technický servis vozu Polo GTI R5 pro profesionální soukromé týmy snadný,“ řekl Jan-Gerard de Jongh, technický projektový manažer pro Polo GTI R5 a bývalý inženýr mistra světa v rallye Sébastiena Ogiera.

img-responsive

Volkswagen Motorsport představil Polo GTI R5 prvním zákazníkům | foto: Volkswagen

Před dodáním prvních vozů zákazníkům jsou na programu další testovací jízdy a ostrý soutěžní debut. Polo GTI R5 poprvé změří své síly s konkurenty ve třídě mistrovství světa WRC2 v Rallye Španělsko, která se uskuteční od 25. do 28. října 2018. A pro tým Volkswagen Motorsport to bude malý návrat po poslední soutěži v Austrálii v roce 2016, protože Volkswagen Motorsport bude mít vůz při jeho debutu na starosti. „V Rallye Španělsko budeme bojovat se dvěma vozy z našeho vlastního týmu,“ řekl Smeets. „Cílem je prokázat konkurenceschopnost nového vozu Polo GTI R5 na nejvyšší úrovni a na různém povrchu.“

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen představil nejostřejší Polo, naváže GTI R5 na úspěchy předchůdce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Proč se na mě lepí? Jak mají vypadat rozestupy

Nokian se ve střední Evropě zaměřuje na nabídku celoročních pnaumatik

Češi začínají hledat úspory, tahle volba nemusí být šťastnou

V rámci programu WheelSwap si cyklisté a kamioňáci vyzkoušeli jiný úhel pohledu na britské silnice

S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

on-line prodej

Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

Ford Mustang Mach-E

TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

Volkswagen ID.4 GTX

Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

Drako Dragon

Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

Praga Bohema, český supersport s výkonem 700 koní

Praga nabídne nový supersport Bohema s výkonem 700 koní za 30 milionů Kč

Toyota Prius páté generace

Legenda se vrací: Toyota Prius páté generace

Toyota

Toyoty v příkopu a jeden mrtvý. Cvičení v Kolíně bylo až příliš realistické

DS 7 Crossback Louvre

TEST: DS 7 Louvre – stylové SUV, které upoutá jak designem, tak skvělým komfortem

Tesla Model X

Tesla svolává téměř 30 000 vozů Model X

Geely GE11

Základ pro polské elektromobily Izera dodá čínská Geely

Elan 01H - prototyp autobusu na vodíkový pohon

Za každou cenu, nový zákon zvýhodní nízkoemisní vozidla

Modernizovaný Jaguar XJ6 vznikl za spolupráce specializovaného oddělení Jaguar Classic a bubeníka kapely Iron Maiden

Šéf Jaguar Land Rover odstoupí z funkce

reklama

Doporučujeme

Snímky z nové výrobní linky společnosti Tesla

Tesla zažila rekordní srpen, Model 3 válcuje konkurenci a překonává vlastní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

  2. Ceny v bazarech budou dál klesat, ale očekáváme nepříjemnost

  3. Média: Volkswagen musí řešit zásadní problém, v Číně

  4. TEST: Ford Mustang Mach-E - elektrická zadokolka se slušným dojezdem umí i pobavit

  5. S koncem roku se zhoršuje viditelnost, platí to pro řidiče i chodce

  6. Proč se na mě lepí? Jak mají vypadat rozestupy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud