Volkswagen představil nejostřejší Polo, naváže GTI R5 na úspěchy předchůdce?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. září 2018, 13:20 Google+

Po soutěžním vozu Polo R WRC přichází Polo GTI R5. Tovární tým Volkswagen získal se soutěžním speciálem Polo ve verzi WRC čtyři tituly mistra světa v rallye (FIA WRC) v letech 2013 až 2016. Nástupce, vycházející ze sériově vyráběného modelu, byl vyvinut v souladu s pravidly kategorie R5 a je určen výhradně pro nasazení soukromými týmy. Volkswagen Motorsport prodal již 15 vozů Polo GTI R5 zákazníkům v Rakousku, Belgii, Finsku, Itálii, Paraguayi, Portugalsku a Švédsku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Motorsport představil Polo GTI R5 prvním zákazníkům

Volkswagen Motorsport představil Polo GTI R5 prvním zákazníkům | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

 Soutěžní Polo GTI R5 čeká v říjnu první ostrý start v Rallye Španělsko Volkswagen Motorsport představil nový soutěžní vůz zákazníkům krátce před homologací. Zástupci soukromých týmů navštívili sídlo oddělení v Hannoveru a v testovacím centru Sulingen zažili společně s testovacím jezdcem Dieterem Deppingem (D) jízdu s výkonem 200 kW (272 k) přenášeným pohonem všech kol.

„Volkswagen Polo GTI R5 dosud absolvoval přibližně 9000 testovacích kilometrů, polovina z nich byla na šotolině a polovina na asfaltu,“ vysvětloval Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Celý vývojový tým tvrdě pracoval a dosáhl prvotřídního výsledku, což potvrdily i první nadšené reakce zákazníků.“

„Ohlasy z tohoto představení byly extrémně pozitivní,“ dodala Juliane Gründlová, vedoucí prodeje oddělení Volkswagen Motorsport. „Téměř všechny týmy již mají definitivní plány nasazení vozu v soutěžní sezoně 2019 a už se nemohou dočkat, až budou mít své Polo GTI R5 k dispozici.“

Soutěžní debut v podniku WRC ve Španělsku na konci října

Homologace soutěžního vozu Polo GTI R5 je plánována na 1. října 2018. Před získáním licence pro účast v motoristickém sportu bude mít Polo GTI R5 za sebou celkem 10 000 testovacích kilometrů. Kromě kategorie WRC2 v mistrovství světa v rallye FIA WRC bude nový soutěžní vůz nasazován soukromými týmy také v regionálních mistrovstvích, jako je například mistrovství Evropy v rallye FIA ERC, a v mnoha národních mistrovstvích.

„Při definování specifikace jsme se maximálně snažili zajistit, aby byl technický servis vozu Polo GTI R5 pro profesionální soukromé týmy snadný,“ řekl Jan-Gerard de Jongh, technický projektový manažer pro Polo GTI R5 a bývalý inženýr mistra světa v rallye Sébastiena Ogiera.

img-responsive

Volkswagen Motorsport představil Polo GTI R5 prvním zákazníkům | foto: Volkswagen

Před dodáním prvních vozů zákazníkům jsou na programu další testovací jízdy a ostrý soutěžní debut. Polo GTI R5 poprvé změří své síly s konkurenty ve třídě mistrovství světa WRC2 v Rallye Španělsko, která se uskuteční od 25. do 28. října 2018. A pro tým Volkswagen Motorsport to bude malý návrat po poslední soutěži v Austrálii v roce 2016, protože Volkswagen Motorsport bude mít vůz při jeho debutu na starosti. „V Rallye Španělsko budeme bojovat se dvěma vozy z našeho vlastního týmu,“ řekl Smeets. „Cílem je prokázat konkurenceschopnost nového vozu Polo GTI R5 na nejvyšší úrovni a na různém povrchu.“

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen představil nejostřejší Polo, naváže GTI R5 na úspěchy předchůdce?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Snímky z nové výrobní linky společnosti Tesla

Tesla zažila rekordní srpen, Model 3 válcuje konkurenci a překonává vlastní…

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud