Po soutěžním vozu Polo R WRC přichází Polo GTI R5. Tovární tým Volkswagen získal se soutěžním speciálem Polo ve verzi WRC čtyři tituly mistra světa v rallye (FIA WRC) v letech 2013 až 2016. Nástupce, vycházející ze sériově vyráběného modelu, byl vyvinut v souladu s pravidly kategorie R5 a je určen výhradně pro nasazení soukromými týmy. Volkswagen Motorsport prodal již 15 vozů Polo GTI R5 zákazníkům v Rakousku, Belgii, Finsku, Itálii, Paraguayi, Portugalsku a Švédsku.
Soutěžní Polo GTI R5 čeká v říjnu první ostrý start v Rallye Španělsko Volkswagen Motorsport představil nový soutěžní vůz zákazníkům krátce před homologací. Zástupci soukromých týmů navštívili sídlo oddělení v Hannoveru a v testovacím centru Sulingen zažili společně s testovacím jezdcem Dieterem Deppingem (D) jízdu s výkonem 200 kW (272 k) přenášeným pohonem všech kol.
„Volkswagen Polo GTI R5 dosud absolvoval přibližně 9000 testovacích kilometrů, polovina z nich byla na šotolině a polovina na asfaltu,“ vysvětloval Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Celý vývojový tým tvrdě pracoval a dosáhl prvotřídního výsledku, což potvrdily i první nadšené reakce zákazníků.“
„Ohlasy z tohoto představení byly extrémně pozitivní,“ dodala Juliane Gründlová, vedoucí prodeje oddělení Volkswagen Motorsport. „Téměř všechny týmy již mají definitivní plány nasazení vozu v soutěžní sezoně 2019 a už se nemohou dočkat, až budou mít své Polo GTI R5 k dispozici.“
Soutěžní debut v podniku WRC ve Španělsku na konci října
Homologace soutěžního vozu Polo GTI R5 je plánována na 1. října 2018. Před získáním licence pro účast v motoristickém sportu bude mít Polo GTI R5 za sebou celkem 10 000 testovacích kilometrů. Kromě kategorie WRC2 v mistrovství světa v rallye FIA WRC bude nový soutěžní vůz nasazován soukromými týmy také v regionálních mistrovstvích, jako je například mistrovství Evropy v rallye FIA ERC, a v mnoha národních mistrovstvích.
„Při definování specifikace jsme se maximálně snažili zajistit, aby byl technický servis vozu Polo GTI R5 pro profesionální soukromé týmy snadný,“ řekl Jan-Gerard de Jongh, technický projektový manažer pro Polo GTI R5 a bývalý inženýr mistra světa v rallye Sébastiena Ogiera.
Před dodáním prvních vozů zákazníkům jsou na programu další testovací jízdy a ostrý soutěžní debut. Polo GTI R5 poprvé změří své síly s konkurenty ve třídě mistrovství světa WRC2 v Rallye Španělsko, která se uskuteční od 25. do 28. října 2018. A pro tým Volkswagen Motorsport to bude malý návrat po poslední soutěži v Austrálii v roce 2016, protože Volkswagen Motorsport bude mít vůz při jeho debutu na starosti. „V Rallye Španělsko budeme bojovat se dvěma vozy z našeho vlastního týmu,“ řekl Smeets. „Cílem je prokázat konkurenceschopnost nového vozu Polo GTI R5 na nejvyšší úrovni a na různém povrchu.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.