Po soutěžním vozu Polo R WRC přichází Polo GTI R5. Tovární tým Volkswagen získal se soutěžním speciálem Polo ve verzi WRC čtyři tituly mistra světa v rallye (FIA WRC) v letech 2013 až 2016. Nástupce, vycházející ze sériově vyráběného modelu, byl vyvinut v souladu s pravidly kategorie R5 a je určen výhradně pro nasazení soukromými týmy. Volkswagen Motorsport prodal již 15 vozů Polo GTI R5 zákazníkům v Rakousku, Belgii, Finsku, Itálii, Paraguayi, Portugalsku a Švédsku.
Soutěžní Polo GTI R5 čeká v říjnu první ostrý start v Rallye Španělsko Volkswagen Motorsport představil nový soutěžní vůz zákazníkům krátce před homologací. Zástupci soukromých týmů navštívili sídlo oddělení v Hannoveru a v testovacím centru Sulingen zažili společně s testovacím jezdcem Dieterem Deppingem (D) jízdu s výkonem 200 kW (272 k) přenášeným pohonem všech kol.
„Volkswagen Polo GTI R5 dosud absolvoval přibližně 9000 testovacích kilometrů, polovina z nich byla na šotolině a polovina na asfaltu,“ vysvětloval Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Celý vývojový tým tvrdě pracoval a dosáhl prvotřídního výsledku, což potvrdily i první nadšené reakce zákazníků.“
„Ohlasy z tohoto představení byly extrémně pozitivní,“ dodala Juliane Gründlová, vedoucí prodeje oddělení Volkswagen Motorsport. „Téměř všechny týmy již mají definitivní plány nasazení vozu v soutěžní sezoně 2019 a už se nemohou dočkat, až budou mít své Polo GTI R5 k dispozici.“
Soutěžní debut v podniku WRC ve Španělsku na konci října
Homologace soutěžního vozu Polo GTI R5 je plánována na 1. října 2018. Před získáním licence pro účast v motoristickém sportu bude mít Polo GTI R5 za sebou celkem 10 000 testovacích kilometrů. Kromě kategorie WRC2 v mistrovství světa v rallye FIA WRC bude nový soutěžní vůz nasazován soukromými týmy také v regionálních mistrovstvích, jako je například mistrovství Evropy v rallye FIA ERC, a v mnoha národních mistrovstvích.
„Při definování specifikace jsme se maximálně snažili zajistit, aby byl technický servis vozu Polo GTI R5 pro profesionální soukromé týmy snadný,“ řekl Jan-Gerard de Jongh, technický projektový manažer pro Polo GTI R5 a bývalý inženýr mistra světa v rallye Sébastiena Ogiera.
Před dodáním prvních vozů zákazníkům jsou na programu další testovací jízdy a ostrý soutěžní debut. Polo GTI R5 poprvé změří své síly s konkurenty ve třídě mistrovství světa WRC2 v Rallye Španělsko, která se uskuteční od 25. do 28. října 2018. A pro tým Volkswagen Motorsport to bude malý návrat po poslední soutěži v Austrálii v roce 2016, protože Volkswagen Motorsport bude mít vůz při jeho debutu na starosti. „V Rallye Španělsko budeme bojovat se dvěma vozy z našeho vlastního týmu,“ řekl Smeets. „Cílem je prokázat konkurenceschopnost nového vozu Polo GTI R5 na nejvyšší úrovni a na různém povrchu.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.