Po soutěžním vozu Polo R WRC přichází Polo GTI R5. Tovární tým Volkswagen získal se soutěžním speciálem Polo ve verzi WRC čtyři tituly mistra světa v rallye (FIA WRC) v letech 2013 až 2016. Nástupce, vycházející ze sériově vyráběného modelu, byl vyvinut v souladu s pravidly kategorie R5 a je určen výhradně pro nasazení soukromými týmy. Volkswagen Motorsport prodal již 15 vozů Polo GTI R5 zákazníkům v Rakousku, Belgii, Finsku, Itálii, Paraguayi, Portugalsku a Švédsku.
Soutěžní Polo GTI R5 čeká v říjnu první ostrý start v Rallye Španělsko Volkswagen Motorsport představil nový soutěžní vůz zákazníkům krátce před homologací. Zástupci soukromých týmů navštívili sídlo oddělení v Hannoveru a v testovacím centru Sulingen zažili společně s testovacím jezdcem Dieterem Deppingem (D) jízdu s výkonem 200 kW (272 k) přenášeným pohonem všech kol.
„Volkswagen Polo GTI R5 dosud absolvoval přibližně 9000 testovacích kilometrů, polovina z nich byla na šotolině a polovina na asfaltu,“ vysvětloval Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Celý vývojový tým tvrdě pracoval a dosáhl prvotřídního výsledku, což potvrdily i první nadšené reakce zákazníků.“
„Ohlasy z tohoto představení byly extrémně pozitivní,“ dodala Juliane Gründlová, vedoucí prodeje oddělení Volkswagen Motorsport. „Téměř všechny týmy již mají definitivní plány nasazení vozu v soutěžní sezoně 2019 a už se nemohou dočkat, až budou mít své Polo GTI R5 k dispozici.“
Soutěžní debut v podniku WRC ve Španělsku na konci října
Homologace soutěžního vozu Polo GTI R5 je plánována na 1. října 2018. Před získáním licence pro účast v motoristickém sportu bude mít Polo GTI R5 za sebou celkem 10 000 testovacích kilometrů. Kromě kategorie WRC2 v mistrovství světa v rallye FIA WRC bude nový soutěžní vůz nasazován soukromými týmy také v regionálních mistrovstvích, jako je například mistrovství Evropy v rallye FIA ERC, a v mnoha národních mistrovstvích.
„Při definování specifikace jsme se maximálně snažili zajistit, aby byl technický servis vozu Polo GTI R5 pro profesionální soukromé týmy snadný,“ řekl Jan-Gerard de Jongh, technický projektový manažer pro Polo GTI R5 a bývalý inženýr mistra světa v rallye Sébastiena Ogiera.
Před dodáním prvních vozů zákazníkům jsou na programu další testovací jízdy a ostrý soutěžní debut. Polo GTI R5 poprvé změří své síly s konkurenty ve třídě mistrovství světa WRC2 v Rallye Španělsko, která se uskuteční od 25. do 28. října 2018. A pro tým Volkswagen Motorsport to bude malý návrat po poslední soutěži v Austrálii v roce 2016, protože Volkswagen Motorsport bude mít vůz při jeho debutu na starosti. „V Rallye Španělsko budeme bojovat se dvěma vozy z našeho vlastního týmu,“ řekl Smeets. „Cílem je prokázat konkurenceschopnost nového vozu Polo GTI R5 na nejvyšší úrovni a na různém povrchu.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?