Na letošním autosalonu v Paříži se poprvé představí Toyota Corolla Touring Sports, která se tak připojí k novému hatchbacku, odhalenému letos v Ženevě. Zbrusu nová Corolla zaujme dynamickými tvary s viditelnými rozdíly mezi sportovním, kompaktním a dynamickým hatchbackem, resp. elegantním, kultivovaným a všestranným kombi s označením Touring Sports.
Provedení Touring Sports, navržené a vyráběné v Europě, představuje klíčovou volbou pro všechny, kteří hledají praktickou využitelnost a styl bez kompromisů. Nová modelová řada Corolla se zbrusu novou plně hybridní soustavou pohonu o objemu 2,0 litru rozšiřuje stávající nabídku motorizací a je současně první praktickou ukázkou strategie dvou variant hybridního pohonu od Toyoty.
Corolla Touring Sports nabídne zákazníkům pouze jeden klasický spalovací motor, a to přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 1,2 litru a výkonu 116 k. Dále bude možnost výběru z hybridního ústrojí 4. generace o objemu 1,8 litru a výkonu 122 koní, nebo nového hybridního ústrojí o objemu 2,0 litru a výkonu 180 koní. Druhá varianta představuje v tomto segmentu jedinečnou volbu, žádné jiné klasické pohonné ústrojí nenabídne srovnatelnou kombinaci výkonu a nízkých emisí.
Vylepšené hybridní ústrojí 1,8 litru představuje tichou, intuitivní a agilní technologii elektrického pohonu s autonomním dobíjením a nízkými náklady na vlastnictví vozidla. Zmíněné přednosti nabídne zákazníkům i hybridní soustava 2,0 litru, která plně využívá výhod vyššího jízdního pohodlí, stability, ovladatelnosti a potěšení z jízdy. Tyto vlastnosti plynou z nově použité podvozkové architektury TNGA (Toyota New Global Architecture) s označením GA-C.
Nová Corolla používá osvědčené přední zavěšení McPherson a zbrusu nové zavěšení zadní nápravy typu multilink (pro všechny úrovně výbavy), novou technologii ventilů tlumičů a vůbec poprvé též adaptivní odpružení AVS. K jízdnímu chování a agilitě přispívá nízká zástavba motoru, nízko umístěná sedadla a uložení hybridní baterie pod zadními sedadly. Díky spojení uvedených opatření se Corolla Touring Sports chlubí nízkým těžištěm.
Ke zpříjemnění pobytu řidiče i všech cestujících na palubě vozu slouží rozsáhlá řada luxusních prvků výbavy i technologií ke zvýšení pohodlí, které jsou většinou součástí vyšších stupňů výbavy, případně se v rámci modelové řady Corolla nabízejí na přání. Jedná se například o prémiový head up displej, soustavu ozvučení JBL GreenEdge Premium, bezdrátové dobíjení mobilních telefonů nebo multimediální soustava Toyota Touch.
Exteriér
Nové kombi Touring Sports bylo navrženo v Evropě v nedávno otevřeném centru výzkumu a vývoje v Zaventemu. Díky nasazení podvozkové platformy TNGA není nové kombi pouhou odvozeninou od hatchbacku, ale představuje na první pohled samostatný a nezávislý model.
Nová Corolla Touring Sports se pyšní rozvorem 2 700 mm a v dané třídě největším prostorem pro nohy zadních cestujících. Kombi zaujme kultivovaným a smyslným vzhledem s aerodynamickou linií střechy a elegantní a současně robustní karoserií. K dynamickému profilu přispívají široké podběhy kol s vytaženými lemy, umožňující zvětšit rozchod kol a zdůraznit širší postoj i nižší těžiště nové Corolly. Vzadu se designový motiv Touring Sports zaměřuje na markantní široká ramena blatníků, doširoka rozmáchlé full-LED koncové svítilny a ostře skloněné zadní sklo.
Na designovou filozofii „Under Priority Catamaran“, uplatněnou v přední části vozu, se odkazuje i hlubší provedení zadního nárazníku. Dynamický design Corolly Touring Sports je dále zdůrazněn několika volitelnými dvoubarevnými kombinacemi, které budou k dispozici již od počátku prodeje. Zákazníci mohou kombinovat lakování karoserie s černým provedením střechy a střešních sloupků, nebo lemováním spodní části masky chladiče.
Interiér
Nové kombi Corolla Touring Sports přináší zbrusu nový design interiéru, jehož výsledkem je prostorný, moderní a konzistentní prostor s novými texturami, barvami a výplněmi v zájmu co nejvyšší úrovně kvality na pohled i na dotek. Návrháři věnovali kvalitě interiéru zvýšenou pozornost, a to zejména s ohledem na evropský trh.
Hlavními výhodami nové platformy GA-C jsou především tužší karoserie, nižší těžiště, větší rozsah nastavení volantu v podélném směru a tím zlepšení polohy za volantem a celkové zlepšení jízdních vlastností.
Nové kombi Corolla Touring Sports přináší i další výhody, jako je rozestup 928 mm mezi předními a zadními pasažéry ve prospěch velkorysého prostoru pro nohy na zadních sedadlech nebo velký zavazadelník o objemu 598 litrů s mnoha prvky ke zvýšení praktičnosti a funkčnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.