Na letošním autosalonu v Paříži se poprvé představí Toyota Corolla Touring Sports, která se tak připojí k novému hatchbacku, odhalenému letos v Ženevě. Zbrusu nová Corolla zaujme dynamickými tvary s viditelnými rozdíly mezi sportovním, kompaktním a dynamickým hatchbackem, resp. elegantním, kultivovaným a všestranným kombi s označením Touring Sports.
Provedení Touring Sports, navržené a vyráběné v Europě, představuje klíčovou volbou pro všechny, kteří hledají praktickou využitelnost a styl bez kompromisů. Nová modelová řada Corolla se zbrusu novou plně hybridní soustavou pohonu o objemu 2,0 litru rozšiřuje stávající nabídku motorizací a je současně první praktickou ukázkou strategie dvou variant hybridního pohonu od Toyoty.
Corolla Touring Sports nabídne zákazníkům pouze jeden klasický spalovací motor, a to přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 1,2 litru a výkonu 116 k. Dále bude možnost výběru z hybridního ústrojí 4. generace o objemu 1,8 litru a výkonu 122 koní, nebo nového hybridního ústrojí o objemu 2,0 litru a výkonu 180 koní. Druhá varianta představuje v tomto segmentu jedinečnou volbu, žádné jiné klasické pohonné ústrojí nenabídne srovnatelnou kombinaci výkonu a nízkých emisí.
Vylepšené hybridní ústrojí 1,8 litru představuje tichou, intuitivní a agilní technologii elektrického pohonu s autonomním dobíjením a nízkými náklady na vlastnictví vozidla. Zmíněné přednosti nabídne zákazníkům i hybridní soustava 2,0 litru, která plně využívá výhod vyššího jízdního pohodlí, stability, ovladatelnosti a potěšení z jízdy. Tyto vlastnosti plynou z nově použité podvozkové architektury TNGA (Toyota New Global Architecture) s označením GA-C.
Nová Corolla používá osvědčené přední zavěšení McPherson a zbrusu nové zavěšení zadní nápravy typu multilink (pro všechny úrovně výbavy), novou technologii ventilů tlumičů a vůbec poprvé též adaptivní odpružení AVS. K jízdnímu chování a agilitě přispívá nízká zástavba motoru, nízko umístěná sedadla a uložení hybridní baterie pod zadními sedadly. Díky spojení uvedených opatření se Corolla Touring Sports chlubí nízkým těžištěm.
Ke zpříjemnění pobytu řidiče i všech cestujících na palubě vozu slouží rozsáhlá řada luxusních prvků výbavy i technologií ke zvýšení pohodlí, které jsou většinou součástí vyšších stupňů výbavy, případně se v rámci modelové řady Corolla nabízejí na přání. Jedná se například o prémiový head up displej, soustavu ozvučení JBL GreenEdge Premium, bezdrátové dobíjení mobilních telefonů nebo multimediální soustava Toyota Touch.
Exteriér
Nové kombi Touring Sports bylo navrženo v Evropě v nedávno otevřeném centru výzkumu a vývoje v Zaventemu. Díky nasazení podvozkové platformy TNGA není nové kombi pouhou odvozeninou od hatchbacku, ale představuje na první pohled samostatný a nezávislý model.
Nová Corolla Touring Sports se pyšní rozvorem 2 700 mm a v dané třídě největším prostorem pro nohy zadních cestujících. Kombi zaujme kultivovaným a smyslným vzhledem s aerodynamickou linií střechy a elegantní a současně robustní karoserií. K dynamickému profilu přispívají široké podběhy kol s vytaženými lemy, umožňující zvětšit rozchod kol a zdůraznit širší postoj i nižší těžiště nové Corolly. Vzadu se designový motiv Touring Sports zaměřuje na markantní široká ramena blatníků, doširoka rozmáchlé full-LED koncové svítilny a ostře skloněné zadní sklo.
Na designovou filozofii „Under Priority Catamaran“, uplatněnou v přední části vozu, se odkazuje i hlubší provedení zadního nárazníku. Dynamický design Corolly Touring Sports je dále zdůrazněn několika volitelnými dvoubarevnými kombinacemi, které budou k dispozici již od počátku prodeje. Zákazníci mohou kombinovat lakování karoserie s černým provedením střechy a střešních sloupků, nebo lemováním spodní části masky chladiče.
Interiér
Nové kombi Corolla Touring Sports přináší zbrusu nový design interiéru, jehož výsledkem je prostorný, moderní a konzistentní prostor s novými texturami, barvami a výplněmi v zájmu co nejvyšší úrovně kvality na pohled i na dotek. Návrháři věnovali kvalitě interiéru zvýšenou pozornost, a to zejména s ohledem na evropský trh.
Hlavními výhodami nové platformy GA-C jsou především tužší karoserie, nižší těžiště, větší rozsah nastavení volantu v podélném směru a tím zlepšení polohy za volantem a celkové zlepšení jízdních vlastností.
Nové kombi Corolla Touring Sports přináší i další výhody, jako je rozestup 928 mm mezi předními a zadními pasažéry ve prospěch velkorysého prostoru pro nohy na zadních sedadlech nebo velký zavazadelník o objemu 598 litrů s mnoha prvky ke zvýšení praktičnosti a funkčnosti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.