Na letošním autosalonu v Paříži se poprvé představí Toyota Corolla Touring Sports, která se tak připojí k novému hatchbacku, odhalenému letos v Ženevě. Zbrusu nová Corolla zaujme dynamickými tvary s viditelnými rozdíly mezi sportovním, kompaktním a dynamickým hatchbackem, resp. elegantním, kultivovaným a všestranným kombi s označením Touring Sports.
Provedení Touring Sports, navržené a vyráběné v Europě, představuje klíčovou volbou pro všechny, kteří hledají praktickou využitelnost a styl bez kompromisů. Nová modelová řada Corolla se zbrusu novou plně hybridní soustavou pohonu o objemu 2,0 litru rozšiřuje stávající nabídku motorizací a je současně první praktickou ukázkou strategie dvou variant hybridního pohonu od Toyoty.
Corolla Touring Sports nabídne zákazníkům pouze jeden klasický spalovací motor, a to přeplňovaný benzínový čtyřválec o objemu 1,2 litru a výkonu 116 k. Dále bude možnost výběru z hybridního ústrojí 4. generace o objemu 1,8 litru a výkonu 122 koní, nebo nového hybridního ústrojí o objemu 2,0 litru a výkonu 180 koní. Druhá varianta představuje v tomto segmentu jedinečnou volbu, žádné jiné klasické pohonné ústrojí nenabídne srovnatelnou kombinaci výkonu a nízkých emisí.
Vylepšené hybridní ústrojí 1,8 litru představuje tichou, intuitivní a agilní technologii elektrického pohonu s autonomním dobíjením a nízkými náklady na vlastnictví vozidla. Zmíněné přednosti nabídne zákazníkům i hybridní soustava 2,0 litru, která plně využívá výhod vyššího jízdního pohodlí, stability, ovladatelnosti a potěšení z jízdy. Tyto vlastnosti plynou z nově použité podvozkové architektury TNGA (Toyota New Global Architecture) s označením GA-C.
Nová Corolla používá osvědčené přední zavěšení McPherson a zbrusu nové zavěšení zadní nápravy typu multilink (pro všechny úrovně výbavy), novou technologii ventilů tlumičů a vůbec poprvé též adaptivní odpružení AVS. K jízdnímu chování a agilitě přispívá nízká zástavba motoru, nízko umístěná sedadla a uložení hybridní baterie pod zadními sedadly. Díky spojení uvedených opatření se Corolla Touring Sports chlubí nízkým těžištěm.
Ke zpříjemnění pobytu řidiče i všech cestujících na palubě vozu slouží rozsáhlá řada luxusních prvků výbavy i technologií ke zvýšení pohodlí, které jsou většinou součástí vyšších stupňů výbavy, případně se v rámci modelové řady Corolla nabízejí na přání. Jedná se například o prémiový head up displej, soustavu ozvučení JBL GreenEdge Premium, bezdrátové dobíjení mobilních telefonů nebo multimediální soustava Toyota Touch.
Exteriér
Nové kombi Touring Sports bylo navrženo v Evropě v nedávno otevřeném centru výzkumu a vývoje v Zaventemu. Díky nasazení podvozkové platformy TNGA není nové kombi pouhou odvozeninou od hatchbacku, ale představuje na první pohled samostatný a nezávislý model.
Nová Corolla Touring Sports se pyšní rozvorem 2 700 mm a v dané třídě největším prostorem pro nohy zadních cestujících. Kombi zaujme kultivovaným a smyslným vzhledem s aerodynamickou linií střechy a elegantní a současně robustní karoserií. K dynamickému profilu přispívají široké podběhy kol s vytaženými lemy, umožňující zvětšit rozchod kol a zdůraznit širší postoj i nižší těžiště nové Corolly. Vzadu se designový motiv Touring Sports zaměřuje na markantní široká ramena blatníků, doširoka rozmáchlé full-LED koncové svítilny a ostře skloněné zadní sklo.
Na designovou filozofii „Under Priority Catamaran“, uplatněnou v přední části vozu, se odkazuje i hlubší provedení zadního nárazníku. Dynamický design Corolly Touring Sports je dále zdůrazněn několika volitelnými dvoubarevnými kombinacemi, které budou k dispozici již od počátku prodeje. Zákazníci mohou kombinovat lakování karoserie s černým provedením střechy a střešních sloupků, nebo lemováním spodní části masky chladiče.
Interiér
Nové kombi Corolla Touring Sports přináší zbrusu nový design interiéru, jehož výsledkem je prostorný, moderní a konzistentní prostor s novými texturami, barvami a výplněmi v zájmu co nejvyšší úrovně kvality na pohled i na dotek. Návrháři věnovali kvalitě interiéru zvýšenou pozornost, a to zejména s ohledem na evropský trh.
Hlavními výhodami nové platformy GA-C jsou především tužší karoserie, nižší těžiště, větší rozsah nastavení volantu v podélném směru a tím zlepšení polohy za volantem a celkové zlepšení jízdních vlastností.
Nové kombi Corolla Touring Sports přináší i další výhody, jako je rozestup 928 mm mezi předními a zadními pasažéry ve prospěch velkorysého prostoru pro nohy na zadních sedadlech nebo velký zavazadelník o objemu 598 litrů s mnoha prvky ke zvýšení praktičnosti a funkčnosti.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.