Automobily s výkonem přes 1000 koní jsou segmentem určeným pro velice úzkou klientelu, přesto se na trhu objevuje stále více automobilek, které se chtějí prosadit v konkurenci velikánů jako je Bugatti Chiron nebo Koenigsegg Regera. Tím posledním odvážlivcem je rakouský výrobce s vozem Milan Red.
Uspět ve vysoce konkurenčním prostředí těchto vozidel pro hrstku zájemců však chce kromě působivého vzhledu i značně propracovanou techniku. Řada výrobců proto v dnešních dnech sází na hybridy nebo čistě elektrické pohonné systéme, Milan Red však zůstává u spalovací klasiky.
Pod kapotou tohoto elegantního vozu se tak ukrývá 4x přeplňovaný vidlicový osmiválec, který skrze dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku posílá na zadní kola přes 1 306 koní a 1400 Nm točivého momentu. Vývoj motoru měla na svědomí rakouská technická společnost AVL, jejímž nejlepším doporučením je skutečnost, že dříve spolupracovala se závodním týmem Ferrari formule 1.
Při váze 1300 kilogramů pak společnost Milan Automotive udává, že akcelerace z 0 na 100 km/h probíhá během pouhých 2.47 sekundy - tedy podobně, jako to zvládá Bugatti Chiron. Z 0 na 200 km/h to vozu trvá 5.46 sekundy a maximální rychlost atakuje 400 km/h.
A pokud by vám zajímavá fakta a čísla nestačila, pak můžeme dodat, že na délku měří vůz 474.2 cm, vysoký je 119.6 cm a do šířky mu naměříte 215.9 cm. Rozvor pak činí 275.1 cm. Do historie by se pak vůz měl zapsat jako první silniční automobil s rovnoběžníkovou nápravou a čistě karbonovou karoserií.
Vůz je postaven na základě karbonového monokoku a navíc je v zájmu udržení co nejnižší váhy vybaven karbonovými panely karoserie. Snímky interiéru jsme bohužel neobjevily, podle popisu výrobce by však závodní design měl v řidiči vyvolávat bušení srdce již na první pohled.
„V dnešní době můžete řídit umělecké dílo, hi-tech monstrum, trůn na čtyřech kolech - nebo automobil, který slouží k jedinému účelu: strhnout na sebe veškerou pozornost. A tady nastupujeme do hry my," pronesl Markus Fox, výkonný ředitel Milan Automotive.
Stejně jako v případě ostatních extrémních automobilů, i Milan Red bude na silnicích vzácností, kterou si bude moci dovolit jen pár vyvolených. Celkem má vzniknout pouze 99 exemplářů, přičemž cena jednoho má vyjít na necelé 2 miliony Euro, tedy cca 51 milionů korun. I přes astronomickou sumu už se však našlo 18 zájemců, jak uvádí web CarBuzz.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.