Automobily s výkonem přes 1000 koní jsou segmentem určeným pro velice úzkou klientelu, přesto se na trhu objevuje stále více automobilek, které se chtějí prosadit v konkurenci velikánů jako je Bugatti Chiron nebo Koenigsegg Regera. Tím posledním odvážlivcem je rakouský výrobce s vozem Milan Red.
Uspět ve vysoce konkurenčním prostředí těchto vozidel pro hrstku zájemců však chce kromě působivého vzhledu i značně propracovanou techniku. Řada výrobců proto v dnešních dnech sází na hybridy nebo čistě elektrické pohonné systéme, Milan Red však zůstává u spalovací klasiky.
Pod kapotou tohoto elegantního vozu se tak ukrývá 4x přeplňovaný vidlicový osmiválec, který skrze dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku posílá na zadní kola přes 1 306 koní a 1400 Nm točivého momentu. Vývoj motoru měla na svědomí rakouská technická společnost AVL, jejímž nejlepším doporučením je skutečnost, že dříve spolupracovala se závodním týmem Ferrari formule 1.
Při váze 1300 kilogramů pak společnost Milan Automotive udává, že akcelerace z 0 na 100 km/h probíhá během pouhých 2.47 sekundy - tedy podobně, jako to zvládá Bugatti Chiron. Z 0 na 200 km/h to vozu trvá 5.46 sekundy a maximální rychlost atakuje 400 km/h.
A pokud by vám zajímavá fakta a čísla nestačila, pak můžeme dodat, že na délku měří vůz 474.2 cm, vysoký je 119.6 cm a do šířky mu naměříte 215.9 cm. Rozvor pak činí 275.1 cm. Do historie by se pak vůz měl zapsat jako první silniční automobil s rovnoběžníkovou nápravou a čistě karbonovou karoserií.
Vůz je postaven na základě karbonového monokoku a navíc je v zájmu udržení co nejnižší váhy vybaven karbonovými panely karoserie. Snímky interiéru jsme bohužel neobjevily, podle popisu výrobce by však závodní design měl v řidiči vyvolávat bušení srdce již na první pohled.
„V dnešní době můžete řídit umělecké dílo, hi-tech monstrum, trůn na čtyřech kolech - nebo automobil, který slouží k jedinému účelu: strhnout na sebe veškerou pozornost. A tady nastupujeme do hry my," pronesl Markus Fox, výkonný ředitel Milan Automotive.
Stejně jako v případě ostatních extrémních automobilů, i Milan Red bude na silnicích vzácností, kterou si bude moci dovolit jen pár vyvolených. Celkem má vzniknout pouze 99 exemplářů, přičemž cena jednoho má vyjít na necelé 2 miliony Euro, tedy cca 51 milionů korun. I přes astronomickou sumu už se však našlo 18 zájemců, jak uvádí web CarBuzz.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.