Rakouská konkurence pro Bugatti Chiron? Milan Red slibuje přes 1 300 koní

Milan Red
Milan Red, foto: Milan Automotive
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. srpna 2018 16:47
Sdílej:

Automobily s výkonem přes 1000 koní jsou segmentem určeným pro velice úzkou klientelu, přesto se na trhu objevuje stále více automobilek, které se chtějí prosadit v konkurenci velikánů jako je Bugatti Chiron nebo Koenigsegg Regera. Tím posledním odvážlivcem je rakouský výrobce s vozem Milan Red.

Uspět ve vysoce konkurenčním prostředí těchto vozidel pro hrstku zájemců však chce kromě působivého vzhledu i značně propracovanou techniku. Řada výrobců proto v dnešních dnech sází na hybridy nebo čistě elektrické pohonné systéme, Milan Red však zůstává u spalovací klasiky.

Pod kapotou tohoto elegantního vozu se tak ukrývá 4x přeplňovaný vidlicový osmiválec, který skrze dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku posílá na zadní kola přes 1 306 koní a 1400 Nm točivého momentu. Vývoj motoru měla na svědomí rakouská technická společnost AVL, jejímž nejlepším doporučením je skutečnost, že dříve spolupracovala se závodním týmem Ferrari formule 1.

Při váze 1300 kilogramů pak společnost Milan Automotive udává, že akcelerace z 0 na 100 km/h probíhá během pouhých 2.47 sekundy - tedy podobně, jako to zvládá Bugatti Chiron. Z 0 na 200 km/h to vozu trvá 5.46 sekundy a maximální rychlost atakuje 400 km/h.

A pokud by vám zajímavá fakta a čísla nestačila, pak můžeme dodat, že na délku měří vůz 474.2 cm, vysoký je 119.6 cm a do šířky mu naměříte 215.9 cm. Rozvor pak činí 275.1 cm. Do historie by se pak vůz měl zapsat jako první silniční automobil s rovnoběžníkovou nápravou a čistě karbonovou karoserií.

Vůz je postaven na základě karbonového monokoku a navíc je v zájmu udržení co nejnižší váhy vybaven karbonovými panely karoserie. Snímky interiéru jsme bohužel neobjevily, podle popisu výrobce by však závodní design měl v řidiči vyvolávat bušení srdce již na první pohled.

„V dnešní době můžete řídit umělecké dílo, hi-tech monstrum, trůn na čtyřech kolech - nebo automobil, který slouží k jedinému účelu: strhnout na sebe veškerou pozornost. A tady nastupujeme do hry my," pronesl Markus Fox, výkonný ředitel Milan Automotive.

Stejně jako v případě ostatních extrémních automobilů, i Milan Red bude na silnicích vzácností, kterou si bude moci dovolit jen pár vyvolených. Celkem má vzniknout pouze 99 exemplářů, přičemž cena jednoho má vyjít na necelé 2 miliony Euro, tedy cca 51 milionů korun. I přes astronomickou sumu už se však našlo 18 zájemců, jak uvádí web CarBuzz.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.