Automobily s výkonem přes 1000 koní jsou segmentem určeným pro velice úzkou klientelu, přesto se na trhu objevuje stále více automobilek, které se chtějí prosadit v konkurenci velikánů jako je Bugatti Chiron nebo Koenigsegg Regera. Tím posledním odvážlivcem je rakouský výrobce s vozem Milan Red.
Uspět ve vysoce konkurenčním prostředí těchto vozidel pro hrstku zájemců však chce kromě působivého vzhledu i značně propracovanou techniku. Řada výrobců proto v dnešních dnech sází na hybridy nebo čistě elektrické pohonné systéme, Milan Red však zůstává u spalovací klasiky.
Pod kapotou tohoto elegantního vozu se tak ukrývá 4x přeplňovaný vidlicový osmiválec, který skrze dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku posílá na zadní kola přes 1 306 koní a 1400 Nm točivého momentu. Vývoj motoru měla na svědomí rakouská technická společnost AVL, jejímž nejlepším doporučením je skutečnost, že dříve spolupracovala se závodním týmem Ferrari formule 1.
Při váze 1300 kilogramů pak společnost Milan Automotive udává, že akcelerace z 0 na 100 km/h probíhá během pouhých 2.47 sekundy - tedy podobně, jako to zvládá Bugatti Chiron. Z 0 na 200 km/h to vozu trvá 5.46 sekundy a maximální rychlost atakuje 400 km/h.
A pokud by vám zajímavá fakta a čísla nestačila, pak můžeme dodat, že na délku měří vůz 474.2 cm, vysoký je 119.6 cm a do šířky mu naměříte 215.9 cm. Rozvor pak činí 275.1 cm. Do historie by se pak vůz měl zapsat jako první silniční automobil s rovnoběžníkovou nápravou a čistě karbonovou karoserií.
Vůz je postaven na základě karbonového monokoku a navíc je v zájmu udržení co nejnižší váhy vybaven karbonovými panely karoserie. Snímky interiéru jsme bohužel neobjevily, podle popisu výrobce by však závodní design měl v řidiči vyvolávat bušení srdce již na první pohled.
„V dnešní době můžete řídit umělecké dílo, hi-tech monstrum, trůn na čtyřech kolech - nebo automobil, který slouží k jedinému účelu: strhnout na sebe veškerou pozornost. A tady nastupujeme do hry my," pronesl Markus Fox, výkonný ředitel Milan Automotive.
Stejně jako v případě ostatních extrémních automobilů, i Milan Red bude na silnicích vzácností, kterou si bude moci dovolit jen pár vyvolených. Celkem má vzniknout pouze 99 exemplářů, přičemž cena jednoho má vyjít na necelé 2 miliony Euro, tedy cca 51 milionů korun. I přes astronomickou sumu už se však našlo 18 zájemců, jak uvádí web CarBuzz.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.