Nejmenší SUV značky Volkswagen? Automobilka poodhalila nový T-Cross

Volkswagen T-Cross na prvních náčrtech
Volkswagen T-Cross na prvních náčrtech, foto: Volkswagen
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. července 2018 12:25
Sdílej:

Automobilka Volkswagen dnes prostřednictvím krátkého ale poměrně výstižného videa odstartovala kampaň, která oznamuje blížící se příchod nejmenšího modelu mezi jejímu SUV. Nový T-Cross, který vychází ze stejnojmenného konceptu odhaleného na ženevském autosalonu v roce 2016, by se měl dočkat své velké premiéry na podzim letošního roku.

Automobily třídy SUV se těší nesmírné popularitě, takže není divu, že se je automobilky snaží nabídnout ve všech velikostech a s orientací na různá spektra trhu. Posledním počinem ze stáje Volkswagenu se má stát kompaktní SUV označované T-Cross, které bude vzdáleným příbuzným Seatu Arona. A abychom si čekání až do podzimu ukrátili, odhalil nám Volkswagen alespoň pár křivek nového modelu.

Nový kompaktní crossover by měl na délku měřit 4107 milimetrů a pod jeho karoserií bychom měli najít stejný základ, jako v případě Seatu Arona, tedy platformu MQB A0. Navzdory kompaktním rozměrům nám automobilka slibuje prostornou kabinu a „překvapivé množství místa" pro přední i zadní pasažéry. Na tom má mít velkou zásluhu například posuvná lavice, díky které bude možné i rychle zvětšit zavazadlový prostor.

Dalším příslibem Volkswagenu by měla být snaha udělat z modelu T-Cross vůbec nejbezpečnější model ve své kategorii. K tomu by měly velkou měrou přispět například asistenční systémy jako Front Assist či Lane Assist, které známe z dalších modelů VW.

Co se designu týče, nečekají nás žádná velká překvapení. T-Cross se bude držet stejného designového jazyka, jaký Volkswagen prezentoval již na modelech Arteon či Touareg poslední generace - tedy výrazná a široká maska, kterou po stranách lemují světlomety. Zajímavě vypadá i záď, která by mohla dostat světla roztahující se napříč celým víkem kufru. Velkou neznámou je zatím interiér, ovšem podle Motor1.com by měl být do velké míry inspirovaný modelem Polo. Jen ve větším vydání.

Co se pohonných jednotek týče, s velkou pravděpodobností se dočkáme tříválcového 1.0 TSI a čtyřválcového motoru 1.5 TSI. Zda se dočkáme dieselových jednotek je ve světle posledních událostí nejisté, ovšem pokud se VW nakonec pro diesel rozhodne, očekává se 1.6-litrové TDI.

Stejně tak nejistý je pohon všech kol, který je v kategorii podobně velkých SUV spíše vzácností. Nabízí se však možnost, že Volkswagen se bude snažit být něčím výjimečný a T-Cross by tak nemusel skončit jen jako další SUV hrabající pouze přední nápravou.

Jak už jsme naznačovali výše, premiéra nového modelu se očekává v listopadu tohoto roku. Mnoho z nás si toto období spojuje s autosalonem v Paříži, ovšem lístky bychom zatím nekupovali. Z tohoto kdysi známého autosalonu už se totiž odhlásila celá řada automobilek a očekává se, že Volkswagen bude jednou z dalších.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.