Automobilka Volkswagen dnes prostřednictvím krátkého ale poměrně výstižného videa odstartovala kampaň, která oznamuje blížící se příchod nejmenšího modelu mezi jejímu SUV. Nový T-Cross, který vychází ze stejnojmenného konceptu odhaleného na ženevském autosalonu v roce 2016, by se měl dočkat své velké premiéry na podzim letošního roku.
Automobily třídy SUV se těší nesmírné popularitě, takže není divu, že se je automobilky snaží nabídnout ve všech velikostech a s orientací na různá spektra trhu. Posledním počinem ze stáje Volkswagenu se má stát kompaktní SUV označované T-Cross, které bude vzdáleným příbuzným Seatu Arona. A abychom si čekání až do podzimu ukrátili, odhalil nám Volkswagen alespoň pár křivek nového modelu.
Nový kompaktní crossover by měl na délku měřit 4107 milimetrů a pod jeho karoserií bychom měli najít stejný základ, jako v případě Seatu Arona, tedy platformu MQB A0. Navzdory kompaktním rozměrům nám automobilka slibuje prostornou kabinu a „překvapivé množství místa" pro přední i zadní pasažéry. Na tom má mít velkou zásluhu například posuvná lavice, díky které bude možné i rychle zvětšit zavazadlový prostor.
Dalším příslibem Volkswagenu by měla být snaha udělat z modelu T-Cross vůbec nejbezpečnější model ve své kategorii. K tomu by měly velkou měrou přispět například asistenční systémy jako Front Assist či Lane Assist, které známe z dalších modelů VW.
Co se designu týče, nečekají nás žádná velká překvapení. T-Cross se bude držet stejného designového jazyka, jaký Volkswagen prezentoval již na modelech Arteon či Touareg poslední generace - tedy výrazná a široká maska, kterou po stranách lemují světlomety. Zajímavě vypadá i záď, která by mohla dostat světla roztahující se napříč celým víkem kufru. Velkou neznámou je zatím interiér, ovšem podle Motor1.com by měl být do velké míry inspirovaný modelem Polo. Jen ve větším vydání.
Co se pohonných jednotek týče, s velkou pravděpodobností se dočkáme tříválcového 1.0 TSI a čtyřválcového motoru 1.5 TSI. Zda se dočkáme dieselových jednotek je ve světle posledních událostí nejisté, ovšem pokud se VW nakonec pro diesel rozhodne, očekává se 1.6-litrové TDI.
Stejně tak nejistý je pohon všech kol, který je v kategorii podobně velkých SUV spíše vzácností. Nabízí se však možnost, že Volkswagen se bude snažit být něčím výjimečný a T-Cross by tak nemusel skončit jen jako další SUV hrabající pouze přední nápravou.
Jak už jsme naznačovali výše, premiéra nového modelu se očekává v listopadu tohoto roku. Mnoho z nás si toto období spojuje s autosalonem v Paříži, ovšem lístky bychom zatím nekupovali. Z tohoto kdysi známého autosalonu už se totiž odhlásila celá řada automobilek a očekává se, že Volkswagen bude jednou z dalších.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.