Automobilka Volkswagen dnes prostřednictvím krátkého ale poměrně výstižného videa odstartovala kampaň, která oznamuje blížící se příchod nejmenšího modelu mezi jejímu SUV. Nový T-Cross, který vychází ze stejnojmenného konceptu odhaleného na ženevském autosalonu v roce 2016, by se měl dočkat své velké premiéry na podzim letošního roku.
Automobily třídy SUV se těší nesmírné popularitě, takže není divu, že se je automobilky snaží nabídnout ve všech velikostech a s orientací na různá spektra trhu. Posledním počinem ze stáje Volkswagenu se má stát kompaktní SUV označované T-Cross, které bude vzdáleným příbuzným Seatu Arona. A abychom si čekání až do podzimu ukrátili, odhalil nám Volkswagen alespoň pár křivek nového modelu.
Nový kompaktní crossover by měl na délku měřit 4107 milimetrů a pod jeho karoserií bychom měli najít stejný základ, jako v případě Seatu Arona, tedy platformu MQB A0. Navzdory kompaktním rozměrům nám automobilka slibuje prostornou kabinu a „překvapivé množství místa" pro přední i zadní pasažéry. Na tom má mít velkou zásluhu například posuvná lavice, díky které bude možné i rychle zvětšit zavazadlový prostor.
Dalším příslibem Volkswagenu by měla být snaha udělat z modelu T-Cross vůbec nejbezpečnější model ve své kategorii. K tomu by měly velkou měrou přispět například asistenční systémy jako Front Assist či Lane Assist, které známe z dalších modelů VW.
Co se designu týče, nečekají nás žádná velká překvapení. T-Cross se bude držet stejného designového jazyka, jaký Volkswagen prezentoval již na modelech Arteon či Touareg poslední generace - tedy výrazná a široká maska, kterou po stranách lemují světlomety. Zajímavě vypadá i záď, která by mohla dostat světla roztahující se napříč celým víkem kufru. Velkou neznámou je zatím interiér, ovšem podle Motor1.com by měl být do velké míry inspirovaný modelem Polo. Jen ve větším vydání.
Co se pohonných jednotek týče, s velkou pravděpodobností se dočkáme tříválcového 1.0 TSI a čtyřválcového motoru 1.5 TSI. Zda se dočkáme dieselových jednotek je ve světle posledních událostí nejisté, ovšem pokud se VW nakonec pro diesel rozhodne, očekává se 1.6-litrové TDI.
Stejně tak nejistý je pohon všech kol, který je v kategorii podobně velkých SUV spíše vzácností. Nabízí se však možnost, že Volkswagen se bude snažit být něčím výjimečný a T-Cross by tak nemusel skončit jen jako další SUV hrabající pouze přední nápravou.
Jak už jsme naznačovali výše, premiéra nového modelu se očekává v listopadu tohoto roku. Mnoho z nás si toto období spojuje s autosalonem v Paříži, ovšem lístky bychom zatím nekupovali. Z tohoto kdysi známého autosalonu už se totiž odhlásila celá řada automobilek a očekává se, že Volkswagen bude jednou z dalších.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?