Automobilka Volkswagen dnes prostřednictvím krátkého ale poměrně výstižného videa odstartovala kampaň, která oznamuje blížící se příchod nejmenšího modelu mezi jejímu SUV. Nový T-Cross, který vychází ze stejnojmenného konceptu odhaleného na ženevském autosalonu v roce 2016, by se měl dočkat své velké premiéry na podzim letošního roku.
Automobily třídy SUV se těší nesmírné popularitě, takže není divu, že se je automobilky snaží nabídnout ve všech velikostech a s orientací na různá spektra trhu. Posledním počinem ze stáje Volkswagenu se má stát kompaktní SUV označované T-Cross, které bude vzdáleným příbuzným Seatu Arona. A abychom si čekání až do podzimu ukrátili, odhalil nám Volkswagen alespoň pár křivek nového modelu.
Nový kompaktní crossover by měl na délku měřit 4107 milimetrů a pod jeho karoserií bychom měli najít stejný základ, jako v případě Seatu Arona, tedy platformu MQB A0. Navzdory kompaktním rozměrům nám automobilka slibuje prostornou kabinu a „překvapivé množství místa" pro přední i zadní pasažéry. Na tom má mít velkou zásluhu například posuvná lavice, díky které bude možné i rychle zvětšit zavazadlový prostor.
Dalším příslibem Volkswagenu by měla být snaha udělat z modelu T-Cross vůbec nejbezpečnější model ve své kategorii. K tomu by měly velkou měrou přispět například asistenční systémy jako Front Assist či Lane Assist, které známe z dalších modelů VW.
Co se designu týče, nečekají nás žádná velká překvapení. T-Cross se bude držet stejného designového jazyka, jaký Volkswagen prezentoval již na modelech Arteon či Touareg poslední generace - tedy výrazná a široká maska, kterou po stranách lemují světlomety. Zajímavě vypadá i záď, která by mohla dostat světla roztahující se napříč celým víkem kufru. Velkou neznámou je zatím interiér, ovšem podle Motor1.com by měl být do velké míry inspirovaný modelem Polo. Jen ve větším vydání.
Co se pohonných jednotek týče, s velkou pravděpodobností se dočkáme tříválcového 1.0 TSI a čtyřválcového motoru 1.5 TSI. Zda se dočkáme dieselových jednotek je ve světle posledních událostí nejisté, ovšem pokud se VW nakonec pro diesel rozhodne, očekává se 1.6-litrové TDI.
Stejně tak nejistý je pohon všech kol, který je v kategorii podobně velkých SUV spíše vzácností. Nabízí se však možnost, že Volkswagen se bude snažit být něčím výjimečný a T-Cross by tak nemusel skončit jen jako další SUV hrabající pouze přední nápravou.
Jak už jsme naznačovali výše, premiéra nového modelu se očekává v listopadu tohoto roku. Mnoho z nás si toto období spojuje s autosalonem v Paříži, ovšem lístky bychom zatím nekupovali. Z tohoto kdysi známého autosalonu už se totiž odhlásila celá řada automobilek a očekává se, že Volkswagen bude jednou z dalších.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.